DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton na odchodu k Mercedesu, náhradou pro McLaren je Pérez aktualizováno

A je to oficiální. Lewis Hamilton potvrdil přechod k týmu Mercedes, McLaren oznámil svého nového jezdce pro příští rok. Je jím Sergio Pérez.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton na odchodu k Mercedesu, náhradou pro McLaren je Pérez aktualizováno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 87, poslední 30.09.2012 11:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000532 (Hlasovalo 26 lidí) 28.09.2012 09:52
Peníze až na prvním místě Hamiltona jsem měl rád… »
» Hr3bec (Hlasovalo 26 lidí) 28.09.2012 10:58
Proc? Nechápu, proč ho najednou všichni… »
» Hr3bec (Hlasovalo 22 lidí) 28.09.2012 10:59
Ham přicházel a přichází o tituly hlavně díky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • uzivatel000324

      uzivatel000324

      80.242.32.XXX
      Suhlas 01

      dodo

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • FanF1

      85.248.7.XXX
      Súhlasím. Ono nie je hrdinstvo ísť do najlepšieho tímu. Skôr by sa malo kvitovať, že sa rozhodol pre výkonnostne slabší tím, ktorý však slabší nemusí zostať. Však aj Schumacher odchádzal z Bennettonu do Ferrari a Bennetton mal vtedy lepšie auto a mnohí ten krok tiež nechápali. A kam to nakoniec s Ferrari dopracoval.

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        V podstate suhlas, len dve veci:
        - myslim, ze Bennetton sa porovnavat s Ferrari neda. Aj ked bol v tom case uspesnejsi.
        - kvitovat za take rozhodnutie mozem/e, len neviem vobec "naco/preco" prestupoval?

        To posledne je pre mna akesi... divne. Zvyknem/e si, to urcite ale preco to urobil?
        Je snad z McLarenom nestastny? Z vyjadreni (po celu jeho karieru) to tak nepripada... Skor naopak - cely cas sme pocuvali aky je McL najuzasnejsi atdatd...
        Po prichode (nekonfliktneho) Buttona som aspon ja osobne dufal, ze "konecne" bude v McL pokoj... Ale zrejme neni a da sa predpokladat, ze ani nikdy nebolo. A nezavisle od ne/pritomnosti Alonsa.
        Vychadza mi z toho len, ze musel mat ku..a dobry dovod aby odisiel - a nemyslim teraz plat.

        Nech uz si teda ide, jeho volba. Jedno je vsak iste - za poslednych 10 rokov sa da ucast automobiliek zhrnut dvomi slovami - "neista buducnost".
        Ze maju podpisanu CA, pre automobilku nehra zadnu rolu (ako sme sa uz par-krat presvedcili).

        + 7 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Mám podobný pohled na tento přestup. Jen bych řekl, že to v McLarenu s Lewisem neměli jednoduché. Já neberu zprávy jako fakta, ale jako indicie a dělám si podle nich úsudek. Piltoti a všichni okolo mají ve smlouvách, že nesmí nic z dění uvnitř týmů vynášet ven. Proto ty vyjádření o ideálních vztazích. Ale věř, že tomu tak nebylo. Lewis je těžko zvladatelný produkt, kterému bylo vtloukáno do hlavy od mala, jak je předurčen vítězit a získávat jeden titul za druhým. Když se to ale začalo kazit, projevila se jeho povaha naplno. Ty vztahy tam nebyly ideální.
          Osobně jsem zvědavý na Peréze. Přál bych mu úspěch. A Lewis u Merglu? Těším se na srovnání Nica s Lewisem, aby bylo jasné, jak na tom byl i Schumacher.12

          + 13 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Tak na to srovnání jsme zvědaví 2. 04

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              No, na to srovnání bude asi zvědavo vícero lidí. Hamíka beru jako jednoho ze současné špičkyTOP pilotů. Tak bude měřítkem, jak pro kvality Rosbergovy, tak pro kvality Schumiho. A je jedno, zda bude mít Mercedes auto na titul, nebo ne. Jestliže bude Nica válcovat, tak je to jasné. A pakliže ne, tak si mírně poopravím i náhled na Schumiho. I když ten ani v jedné sezóně nedokázal Nica porazit.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • ja

                178.41.104.XXX
                Tak na toto porovnanie som nesmierne zvedavý aj ja. Doslova sa na to teším:12
                Trúfam si dopredu povedať, že Mercedes pôjde rapídne hore a konkurencia v poli sa rozšíri. Mnohí tu hovoria, že Mercedes nie je schopný postaviť dobré auto, ale to vôbec nie je pravda a úž vôbec nie túto sezónu. Auto v správnych rukách bolo konkurencie schopné a dokonca víťazné a z tejto cesty netrebalo schádzať10 A z auta v nesprávnech rukách sa zväčša stával nebezpečný, nekonkurencieschopný a často aj nepojazdný šrot04

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Tak v začátku letošní sezóny měl Mercedes ne-li nejrychlejší, tak druhé nejrychlejší auto ve startovním poli. A jeho piloti z toho dokázali vytěžit jediné vítězství a jedno druhé místo jen díky Rosbergovi, jinak slabota. Každopádně Hamík bude tlačit na vítězství mnohem více, než Schumi s Rosbergem dohromady.

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Promiň, ale nemůžeš vůbec vědět, jestli měl Mercedes nejlepší auto a špatné piloty, nebo špatné auto a nejlepší piloty. Znáš jen celý balíček pilotixauto. Těžko říct, jestli by letos Lewis s Mercedesem pravidelně vyhrával, nebo by jen získal pár bodíků. Oboje je jen a jen spekulace.
                    O Rosbergovi víme jen to, že převálcoval Nakajimu, což samo o sobě nic nevypovídá. A Schumiho můžeš srovnávat hlavně podle Massy. Porážel ho podobným (možná o něco menším) rozdílem jak Alonso, ale podstatně výrazněji než Kimi. Pak je ještě malé srovnání podle Barichella. Na rozdíl od Buttona ho porážel poměrně pravidelně.
                    To jsou jediné indicie, které máme. Pro mě ne moc dostatečné, ale přesto naznačující, že Rosberg za Hamem moc zaostávat nebude. Čekám, že to bude hooodně vyrovnané, ale uznávám, že je to jen moje úvaha a nemusí být správná a ovlivněná sympatiemi. 03

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      O tom, že měl Mergl v začátku sezóny jedno z nejlepších aut jsem přesvědčen. Propad nastal v práci s pneumatikami. Namísto, aby se snažili pneumatikám porozumět a vyhovět jim, tak se snažili politikařit a poukazovat na ostatní týmy ve snaze zakázat jejich vychytávky. Podle mne Mercedes nepracoval konstruktivně, ale destruktivně. Nebo alespoň vedl takovou politiku.
                      Zda by letos Lewis vyhrával s Merglem, nevím. Osobně si myslím, že zpočátku sezóny by nějké to vítězství urval. Dál už to bylo těžší víc a více. Ostatní se zlepšovali a ta vylepšení fungovala, zatímco Mercedes jen hledal způsoby jak ta vylepšení ostatních zakázat. (Je to dost syrově popsané a i s trochou nadsázky, tak mě nechytej za slovo. Jsem si vědom, že to tak doslova nebylo).
                      Jinak jsem fakticky zvědav, jaký bude rozdíl mezi Rosbergem a Hamiltonem. Též si myslím, že Hamík bude lepší, ale o tolik zas ne. V tom se zatím shodneme.03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Můžeš mít pravdu. Bohužel nejde nijak zjistit, který vůz je lepší a kde za kvalitu můžou piloti. Chtělo by to nějakého Stiga, aby dostal do ruky všechny vozy a jel s ním za stejných podmínek stejný okruh. Pak by jsme mohli říct, kde je to vozem a kde piloty.
                        Já si nemyslím, že bude Ham lepší. Tipuju, že to bude hodně vyrovnané a budou se střídat v tom, kdo bude zrovna na tom okruhu lepší. Ale to uvidíme až příští rok.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.176.XXX
            Rok 2007 u Meku se pořád vyjasňuje, co? 03 Hamáčovi nedělá problém porušit nějakou týmovou dohodu nebo se prohřešit proti smlouvě. Tehdy měl ale za sebou svého otce a Dennise, aby to vyžehlili, tentokrát to je jinak.

            Pokud hlavním důvodem odchodu nejsou peníze (dorovnal McL nabídku?), co zbývá? Letošní chyby v boxech to určitě nebudou, aspoň ne přímo. Mechanici se hodně zlepšili a už je nedělají. Možná jde čistě o osobní nevraživost, prostě si přestal rozumět s někým z vedení a kauza Twitter byla jen poslední impuls zkusit štěstí jinde. Další možností je, že uvěřil tomu, že od roku 2014 se poměr sil změní a bude pro něj jistější jezdit za Mercedes, výrobce motorů, než za odběratele McL.

            Pak je tu třetí teorie, pro někoho logická, pro jiného "drzá". Hamiltonovi se nelíbí způsob práce v McL, ani ty údajně rovné podmínky obou jezdců, které ale v jeho očích tak úplně rovné nejsou (např. na rozdílné strategii jezdců může jeden vydělat a druhý ne, podle podmínek na trati... pokud máme jen jedno lepší křídlo, zase na něm vydělá jen jeden, což Lewis na rozdíl od Buttona špatně nese). Hamilton chce mít podobné postavení jako Vettel v RB nebo Alonso ve Ferrari, prostě jasná jednička, které vyjde tým daleko více vstříc, než je asi zvykem u McL. Párkrát už jsem četl, že McL je poměrně striktní tým (zkostnatělý?), kde se rozhoduje víc kolektivně. To se prý nelíbilo ani Alonsovi, který byl zvyklý, že strategická rozhodnutí vychází především od jeho inženýrů a od něj a ne od nějakých nadřízených manažerů/inženýrů, kteří mají velké slovo při rozhodování. Lewis byl po Spa naštvaný, že Button měl lepší zadní křídlo - kdo pojede s jakým křídlem bylo prý rozhodnuto kolektivně a Lewis s tím souhlasil. To ale nemusí znamenat, že to považoval za ideální rozhodnutí. Asi s tím souhlasil pod dojmem, že jeho strategie bude také fungovat a na Buttona neztratí, ale v závodě se ukázalo, že to byl omyl. To mohl být důvod, proč vypěnil a zveřejnil telemetrii na Twitteru - prostě ve smyslu "to měla být ta fungující strategie? naši inženýři to přece museli vidět, proč to neviděli?". Samozřejmě neznám všechna fakta, jen se snažím složit některé indicie. Taky je možné - což s tím souvisí - že postupem času začali v McL naslouchat víc Buttonovi a jeho inženýrům, což se Lewisovi samozřejmě nelíbilo. Způsob fungování týmu, zvláště v době, kdy se dělají chyby jako letos, může být zdánlivá maličkost, která impulsivního Hamiltona, který chce vyhrávat, může štvát. Zvláště když vidí, jaké má postavení Alonso ve Ferrari. Ten po rozepři s Dennisem od McL rázně odešel, prý toho nelituje, ve Ferrari se zabydlel, tým mu vychází vstříc a ještě bere největší peníze ze všech. No proč by to Lewis...

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              ..No proč by to Lewis neměl chtít taky, takový "vlastní tým", místo aby se dohadoval s Buttonem a spol a přizpůsoboval se? 03

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              81.201.60.XXX
              12 12 A teď tu "O perníkové chaloupce". 11 11 11 11 11 11

              + 1 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Tvé třetí teorii bych i věřil. A řekl bych, že jsi jen rozvedl to, co jsem naznačoval výše. Aby mohl pilot v situacích, kdy jsou vyrovnané tři a více stáje získat titul, musí mít 100% podporu i svého týmu včetně kolegy. Zkrátka, to co nebyl ochoten poskytnout Alonsovi v roce 2007, teď žádá od Buttona. Alonso to pochopil velmi rychle a zmizel z McLarenu do Ferrari, kde mu tyto podmínky byli ochotni vytvořit. Hamík si myslel, že na tom bude podobně, když se zbaví Alonsa, ale mýlil se. V McL se vždy (alespoň v počátcích sezón) hledělo na oba jejich piloty stejně.

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                213.192.18.XXX
                Nějak ty konspirační teorie nesedí. 1) Button sám řekl, že bude Lewisovi pomáhat [odkaz na stránku] a za 2) Z Rosberga dvojka nebude, ujišťuje Mercedes.

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  1 - To už řekl Button pozdě, na věci to nic nemění. Navíc nejde jen o pozici jedničky. Mluvil jsem o systému práce v McL. I když ty věci spolu souvisí, nelze je automaticky zaměňovat a zjednodušovat.
                  2 - Co bude Rosberg se teprve uvidí. Snad si nemyslíš, že budou hned vytrubovat do světa, že z Rosberga udělají nosiče vody?
                  Nikdo netvrdí, že výše uvedené teorie jsou celá pravda. Možná vyšel Mercedes Hamáčovi vstříc i v některých méně důležitých podmínkách smlouvy, kde striktní McL ústupky dělat nechtěl.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Inkognito

              78.157.167.XXX
              Po Spa to byla spíš frustrace po tom co ho sestřelil Grosjean, takže moc dobře necháppu o jaké nefungující strategii mluvíte :P

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                188.175.176.XXX
                Myslel jsem kvalifikaci, ta kauza s "pomalým" zadním křídlem, která Hamáče naštvala. Psal jsem to jedním dechem a chybka se vloudila.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • anonym

        85.237.224.XXX
        Do Ferrari neodchádzal len Schumacher, odchádzal tam s ním takmer každý kľúčový človek Benettonu a pri talianskych rozpočtoch so špičkovým technickým zázemím na tom bolo nepochopiteľné máľočo.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama