DISKUZE K ČLÁNKU McLaren o problémech s Hamiltonovou převodovkou před závodem nevěděl

Lewis Hamilton včera musel ve Velké ceně Singapuru kvůli interní závadě převodovky předčasně odstoupit z prvního místa. McLaren před závodem nic netušil, jak někteří usuzovali z radiokomunikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren o problémech s Hamiltonovou převodovkou před závodem nevěděl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 24.09.2012 21:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Rostislav M. (Hlasovalo 8 lidí) 24.09.2012 09:00
fanda McLarenu Jako fanda McLarenu jsem velmi… »
» uzivatel000718 (Hlasovali 3 lidé) 24.09.2012 09:57
Spolehlivost a výměna komponent Po včerejšku sem… »
» Duncan66 (Hlasovali 3 lidé) 24.09.2012 10:19
1. myslim si, ze alternator Renaultu s tim… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Rovnice o dvou neznámých

    90.179.19.XXX
    Nechtěl bych být v kůži inženýrů na boxové zídce a v hloubi depa, protože věděli, že auto má tak 5 kol výdrže, a říct mu to nemohli, že si to má užít, že zachvíli odejde převodovka. Říkám jako fanda Ferrari, muselo to být hodně depresivní pro celý tým.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Vyzeralo to na roztesnenie počas závodu, lebo z prevodovky začal striekať horúci olej na motor,.. ...a bolo to vidieť, ak si pustíš záznam, s kamery na Sebovom aute, keď ho dobiehal. Zrejme nejaká banálna závada, nedotiahnutý holender chalpcom v depe, ktorý sa tam s tým asi hral, predtým ak niečo testovali, kecali, nemysleli na to čo robia a tu je výsledok. Z banálnej záležitosti sa vyvrbilo úplne zbytočné odstúpenie, ktoré bude určite kľúčové. Ak raz tím Mclaren nechce získať titul, nezabráni mu v tom ani Lewis a o tom to zrejme je ! 11 12 11

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000341

    uzivatel000341

    62.154.195.XXX
    Co vlastně odešlo? Jsem zvědavý, jestli nakonec McLaren uvolní informaci, co vlastně v té převodovce selhalo a z jakého důvodu?

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jaja

      217.170.102.XXX
      Podle mého za odstoupení může tým. Určitě věděli, že může dojít k problému po nárazu do zdi, ale výměna převodovky by znamenala posun na startu a tak raději risk, že to možná vyjde a takhle to dopadlo. Jó kdo chce moc, nemá nic. 02 02 02

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    46.39.170.XXX
    Spolehlivost a výměna komponent Po včerejšku sem se zase hrozně vytočil na účet celé té šaškárny kolem financí a hledání úsport v F1.
    Když včera Hamovi selhala převodovka tak sem na andresu FIA, Bernieho a celého vedení toho rádoby zeleného projektu vyřkl pár slov, za které se nemusí stydět 15 letý kluk. Proč sakra musí ve sportu, kde má každý jeden tým roční rozpočet miliard korun (resp stovek milionů liber), vydržet motor, převodovka,... 5 závodních výkendů? Jasně, neříkám ať mají týmy jeden motor/převodovku na trénink, jeden na Q a jeden na závod, ale alespoň "jedno komplet auto" na jeden závodní víkend. Vždyť jde o vrchol všeho sportu, co má kola, jde o nejsledovanější sport na světě, točí se v něm takové sumy,...

    Naštvalo mně to už i při Monze když odstoupil Vettel kvůli alternátoru, a to Vettla nějak v lásce nemám. tohle je jedno z nejstupidnějších pravidel v celé F1-

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      1. myslim si, ze alternator Renaultu s tim vubec nesouvisi. Ti co pouzivaji starsi model problemy nemaji, poruchovy je pouze model 2012, ktery je mensi a jsou tam problemy s teplotami a vubec to nesouvisi nema to zadnou souvislost s pravidly.
      2. na jednu stranu s tebou souhlasim, ale nove auto kazdy zavod by byl problem v tom, ze by se startovni pole diametralne rozdelilo, navic by jezdilo max. 16-18 aut a i tak by spicka davala zbytku tezkou nakladacku.
      3. jsou tymy ktere problemy se spolehlivosti vicemene nemaji. Bud je to konstrukci vozu, nebo nezenou auto tak na kraj hranice vykonnosti na ukor zivotnosti, tezko rict.

      Kazdopadne se staci podivat na Ferrarri, kdy Alonso nemel mechanickou a jinou poruchu nespocet zavodu v rade. A jsou i dalsi.
      Takze ono to jde a i diky tomu si zatim Alik kraci smele pro letosni titul, kdyz mu Mcl a RB davaji tezke bodove bonusy vlastnimi chybami a poruchami. Tezko muze Lewis pomyslet na titul, kdyz neboduje kazdy treti zavod a v dalsich zavodech ho o body pripravi jeho vlastni tym v boxech. 03
      Zajimave taky je, ze Alternator 2x odesel Vettlovi a nikoli Webbrovi. By me zajimalo, jestli je to ciste nahoda, nebo ma pro Alternator Vettel narocnejsi nastaveni vozu, nebo specificky zdime motor a ostatni casti, ze to vice zatezuje ten Alternator.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Napsal jsi to pěkně. 01
        Jen bych dodal, že s alternátorem měli problémy i u Lotusu a drobné problémy měl i Webber. Což ale nepopírá tvoji myšlenku, že nastavení vozu nebo jezdecký styl můžou mít na to nějaký vliv.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000718

        uzivatel000718

        46.39.170.XXX
        Časem by se výrobci komponent tak i tak na kvalitu výdrže zaměřili, protože by jim to přineslo konkurenční výhodu, takže v tohle hledat problém nemusíš.
        Dokonce nemůžeš popřít, že mít třeba Ham převodovku od pátku uplně novou, tak s největší pravděpodobností vydrží do konce závodu. A nastává otázka. Je správné, aby se v F1 závodilo, nebo aby se v F1 šetřili pneumatiky, motory, převodovky, volalanty aj? Já jsem pro to, aby se závodilo. Neříkám ať mrhají vším co mají k dispozici, ale je třeba si uvědomit, že vrchol všecho vždy něco stojí. Ať jde o konvenční auta, motorsport, oblečení nebo služby.

        Pro to, aby se pole nerozdělilo na ty co peníze mají, a ty co peníze nemají a tudíš jsou na chvostu, tu jsou dvě věci.
        Tou první jsou finanční stropy. Nehledě na to, že si sami zakázali ty největší sponzory - tabákové výrobce. Nikdo neříká že Mallboro musí podporovat jen Ferarri nebo že West je navždy ve spojení s McLarenem,, tak jako se od něj odpoutal Mercedes a udělá to zřejmě Vodafone, to může kdokoliv udělat naopak. Vždyť Vodafone před pár lety sponzoroval Ferarri a může někdy klidně podporovat HRT...
        Tou druhou jsou neustále více omezující pravidla. Stačí se podívat, co udělal zákaz, na vývoj náročných foukaných difuzorů, pole se smrsklo.

        Jsem si vědom přičiny selhání difuzoru - přehrátí. Musím se ale opakovat? Neopotořebený - víc vydrží.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Můžeme se jen dohadovat, jestli by nová neměla tu samou chybu. Ale zapomínáš na jednu maličkost. Kdyby mohli mít jednu na každý závod, udělali by ji nejspíš o něco lehčí a křehčí. Před lety měli jeden motor na tréninky, jeden na kvalifikaci a jeden na závod. A co myslíš? Poruch motorů bylo víc než teď. Podobně to bylo u převodovek.
          Když se k tomu vrátí? Poruch bude stejně ne-li víc a peněz do toho vrazí tolik, že to několik týmů zabalí a zvýší se rozdíl mezi ostatními. Jak psal Duncan66.
          Nevidím v tom smysl, proč by neměly takové zásadní součástky chvíli vydržet? U svého auta bych taky nechtěl měnit každé 2 týdny převodovku a motor. Na průběh závodů to žádný vliv nemá.03

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000718

            uzivatel000718

            46.39.170.XXX
            Vidím, že polud to srovnáváš se svým autem, tak tohle absolutně nechápeš. Měj se pěkně.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Uznávám, že to není dobré srovnání. Ale přece jen se některé technologie z F1 použijí v osobních autech a je lepší vyvinout převodoku na delší dobu než nějakých 1000km.
              Hlavně nevidím žádný důvod je dělat na jedno použití. Nic ve zlým, ale se spolehlivostí (jak píšeš) to nemá nic společného. Taky se měj pěkně. 03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Myslím, že spojuješ dvě nesouvisející věci. V dobách, kdy měli několik motorů a převodovek na 1 závod měli poruch obojího víc než dnes. Vem si že z prvních 7-mi jezdců v pořadí hned 4 neodstoupili ani jednou pro poruchu. O tom se jim před 10-ti lety ani nezdálo. 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ako vidieť, v Mclarene sa stále učia,.. ...lebo tá nedeštruktívna revízia nestála za nič ! Doplatil na ňu Leiwis. 02

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jenik

    86.49.37.XXX
    Takhle není nejmenší šance toho Alonsa dohnat. Pokaždé jeden mclaren nedojede a co hůř, mají to na střídačku, zatímco Alonso sbírá body. Připomíná mi to tu sezónu (snad 2005), kdy Kimmi s Montoyou pronásledovali Alonsa úplně stejným způsobem. Nejrychlejší auto (včera společně s RB) a nic z toho. Při všeobecné spolehlivosti si tohle mclaren nemůže dovolit.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      109.107.201.XXX
      To je pravda, Jenson se letos titulu nedostane ani na dostřel. Tedy to je můj názor. Pomáhat Lewisovi nemusí, protože ten má v tomhle páru o něco "navrch"...ale když boduje jen každý druhý závod a soupeři bodují v každém závodě, tak to se těžko bojuje.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    109.107.201.XXX
    fanda McLarenu Jako fanda McLarenu jsem velmi velmi nespokojený a frustrovaný. McLaren na to letos má, ale spíše předvádí jak umí snad a rychle přijít o možnost bojovat o oba tituly.
    Začátek sezóny měli rychlost a prohrával závody tým v boxech, pak zaspali vývoj a rychlost ztratili, ale zase vypilovali boxové zastávky. Nyní je rychlost, v boxech to šlape, ale každý druhý závod je technická závada. Vím, že to může být souhra nepříjemných náhod, takhle se prostě titul nevyhrává.
    Také se pak může někdo divit, že Lewis jedná o angažmá v jiném týmu. Ač bych jej rád viděl dále v McLarenu, tak se mu opravdu nedivím.

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      82.145.208.XXX
      Je to tak, bohužel. Tohle už je fakt neschopnost. Nepočítal jsem to, ale troufám si odhadnou, že McL je v součtu letos nejnespolehlivější tým.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      je to smutne ale nejak se opakuji ty sezony kdy Kimi v Mcl bojoval o titul a neziskal ho jenom diky technickym porucham vozu 09

      Letos ma Mcl auto na zisk obou titulu, ale tolik chyb v boxech, strategie, poruchy a taky smula je nejspis o oba tituly pripravi. 09

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Rostislav M.

        Rostislav M.

        109.107.201.XXX
        Někdo by řekl osud, jiný zase neschopnost týmu. Začátek sezóny byl hlavně o chybách týmu. Nyní zase selhává technika. Bohužel, bohužel, bohužel....

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama