DISKUZE K ČLÁNKU McLaren o problémech s Hamiltonovou převodovkou před závodem nevěděl
Lewis Hamilton včera musel ve Velké ceně Singapuru kvůli interní závadě převodovky předčasně odstoupit z prvního místa. McLaren před závodem nic netušil, jak někteří usuzovali z radiokomunikace.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren o problémech s Hamiltonovou převodovkou před závodem nevěděl
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000718
(Hlasovali 3 lidé)
24.09.2012 09:57
Spolehlivost a výměna komponent Po včerejšku sem… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Rovnice o dvou neznámých
21:20 24.09.2012 90.179.19.XXXNechtěl bych být v kůži inženýrů na boxové zídce a v hloubi depa, protože věděli, že auto má tak 5 kol výdrže, a říct mu to nemohli, že si to má užít, že zachvíli odejde převodovka. Říkám jako fanda Ferrari, muselo to být hodně depresivní pro celý tým. -
Kapor
15:32 24.09.2012 194.160.178.XXXVyzeralo to na roztesnenie počas závodu, lebo z prevodovky začal striekať horúci olej na motor,.. ...a bolo to vidieť, ak si pustíš záznam, s kamery na Sebovom aute, keď ho dobiehal. Zrejme nejaká banálna závada, nedotiahnutý holender chalpcom v depe, ktorý sa tam s tým asi hral, predtým ak niečo testovali, kecali, nemysleli na to čo robia a tu je výsledok. Z banálnej záležitosti sa vyvrbilo úplne zbytočné odstúpenie, ktoré bude určite kľúčové. Ak raz tím Mclaren nechce získať titul, nezabráni mu v tom ani Lewis a o tom to zrejme je ! -
uzivatel000341
10:50 24.09.2012 62.154.195.XXXCo vlastně odešlo? Jsem zvědavý, jestli nakonec McLaren uvolní informaci, co vlastně v té převodovce selhalo a z jakého důvodu?-
-
uzivatel000718
14:45 24.09.2012 46.39.170.XXXSám Lewis si toho na trati ani nevšiml, tudíš si myslím, že bylo správné co team udělal.
-
-
-
uzivatel000718
09:57 24.09.2012 46.39.170.XXXSpolehlivost a výměna komponent Po včerejšku sem se zase hrozně vytočil na účet celé té šaškárny kolem financí a hledání úsport v F1.
Když včera Hamovi selhala převodovka tak sem na andresu FIA, Bernieho a celého vedení toho rádoby zeleného projektu vyřkl pár slov, za které se nemusí stydět 15 letý kluk. Proč sakra musí ve sportu, kde má každý jeden tým roční rozpočet miliard korun (resp stovek milionů liber), vydržet motor, převodovka,... 5 závodních výkendů? Jasně, neříkám ať mají týmy jeden motor/převodovku na trénink, jeden na Q a jeden na závod, ale alespoň "jedno komplet auto" na jeden závodní víkend. Vždyť jde o vrchol všeho sportu, co má kola, jde o nejsledovanější sport na světě, točí se v něm takové sumy,...
Naštvalo mně to už i při Monze když odstoupil Vettel kvůli alternátoru, a to Vettla nějak v lásce nemám. tohle je jedno z nejstupidnějších pravidel v celé F1--
Duncan66
10:19 24.09.2012 89.29.32.XXX1. myslim si, ze alternator Renaultu s tim vubec nesouvisi. Ti co pouzivaji starsi model problemy nemaji, poruchovy je pouze model 2012, ktery je mensi a jsou tam problemy s teplotami a vubec to nesouvisi nema to zadnou souvislost s pravidly.
2. na jednu stranu s tebou souhlasim, ale nove auto kazdy zavod by byl problem v tom, ze by se startovni pole diametralne rozdelilo, navic by jezdilo max. 16-18 aut a i tak by spicka davala zbytku tezkou nakladacku.
3. jsou tymy ktere problemy se spolehlivosti vicemene nemaji. Bud je to konstrukci vozu, nebo nezenou auto tak na kraj hranice vykonnosti na ukor zivotnosti, tezko rict.
Kazdopadne se staci podivat na Ferrarri, kdy Alonso nemel mechanickou a jinou poruchu nespocet zavodu v rade. A jsou i dalsi.
Takze ono to jde a i diky tomu si zatim Alik kraci smele pro letosni titul, kdyz mu Mcl a RB davaji tezke bodove bonusy vlastnimi chybami a poruchami. Tezko muze Lewis pomyslet na titul, kdyz neboduje kazdy treti zavod a v dalsich zavodech ho o body pripravi jeho vlastni tym v boxech.
Zajimave taky je, ze Alternator 2x odesel Vettlovi a nikoli Webbrovi. By me zajimalo, jestli je to ciste nahoda, nebo ma pro Alternator Vettel narocnejsi nastaveni vozu, nebo specificky zdime motor a ostatni casti, ze to vice zatezuje ten Alternator.-
uzivatel000718
11:42 24.09.2012 46.39.170.XXXČasem by se výrobci komponent tak i tak na kvalitu výdrže zaměřili, protože by jim to přineslo konkurenční výhodu, takže v tohle hledat problém nemusíš.
Dokonce nemůžeš popřít, že mít třeba Ham převodovku od pátku uplně novou, tak s největší pravděpodobností vydrží do konce závodu. A nastává otázka. Je správné, aby se v F1 závodilo, nebo aby se v F1 šetřili pneumatiky, motory, převodovky, volalanty aj? Já jsem pro to, aby se závodilo. Neříkám ať mrhají vším co mají k dispozici, ale je třeba si uvědomit, že vrchol všecho vždy něco stojí. Ať jde o konvenční auta, motorsport, oblečení nebo služby.
Pro to, aby se pole nerozdělilo na ty co peníze mají, a ty co peníze nemají a tudíš jsou na chvostu, tu jsou dvě věci.
Tou první jsou finanční stropy. Nehledě na to, že si sami zakázali ty největší sponzory - tabákové výrobce. Nikdo neříká že Mallboro musí podporovat jen Ferarri nebo že West je navždy ve spojení s McLarenem,, tak jako se od něj odpoutal Mercedes a udělá to zřejmě Vodafone, to může kdokoliv udělat naopak. Vždyť Vodafone před pár lety sponzoroval Ferarri a může někdy klidně podporovat HRT...
Tou druhou jsou neustále více omezující pravidla. Stačí se podívat, co udělal zákaz, na vývoj náročných foukaných difuzorů, pole se smrsklo.
Jsem si vědom přičiny selhání difuzoru - přehrátí. Musím se ale opakovat? Neopotořebený - víc vydrží.-
Mike17
12:56 24.09.2012 93.99.87.XXXMůžeme se jen dohadovat, jestli by nová neměla tu samou chybu. Ale zapomínáš na jednu maličkost. Kdyby mohli mít jednu na každý závod, udělali by ji nejspíš o něco lehčí a křehčí. Před lety měli jeden motor na tréninky, jeden na kvalifikaci a jeden na závod. A co myslíš? Poruch motorů bylo víc než teď. Podobně to bylo u převodovek.
Když se k tomu vrátí? Poruch bude stejně ne-li víc a peněz do toho vrazí tolik, že to několik týmů zabalí a zvýší se rozdíl mezi ostatními. Jak psal Duncan66.
Nevidím v tom smysl, proč by neměly takové zásadní součástky chvíli vydržet? U svého auta bych taky nechtěl měnit každé 2 týdny převodovku a motor. Na průběh závodů to žádný vliv nemá.-
uzivatel000718
13:26 24.09.2012 46.39.170.XXXVidím, že polud to srovnáváš se svým autem, tak tohle absolutně nechápeš. Měj se pěkně.-
Mike17
13:46 24.09.2012 93.99.87.XXXUznávám, že to není dobré srovnání. Ale přece jen se některé technologie z F1 použijí v osobních autech a je lepší vyvinout převodoku na delší dobu než nějakých 1000km.
Hlavně nevidím žádný důvod je dělat na jedno použití. Nic ve zlým, ale se spolehlivostí (jak píšeš) to nemá nic společného. Taky se měj pěkně.
-
-
-
-
Mike17
11:14 24.09.2012 93.99.87.XXXMyslím, že spojuješ dvě nesouvisející věci. V dobách, kdy měli několik motorů a převodovek na 1 závod měli poruch obojího víc než dnes. Vem si že z prvních 7-mi jezdců v pořadí hned 4 neodstoupili ani jednou pro poruchu. O tom se jim před 10-ti lety ani nezdálo.
-
-
Jenik
09:28 24.09.2012 86.49.37.XXXTakhle není nejmenší šance toho Alonsa dohnat. Pokaždé jeden mclaren nedojede a co hůř, mají to na střídačku, zatímco Alonso sbírá body. Připomíná mi to tu sezónu (snad 2005), kdy Kimmi s Montoyou pronásledovali Alonsa úplně stejným způsobem. Nejrychlejší auto (včera společně s RB) a nic z toho. Při všeobecné spolehlivosti si tohle mclaren nemůže dovolit.-
Rostislav M.
10:54 24.09.2012 109.107.201.XXXTo je pravda, Jenson se letos titulu nedostane ani na dostřel. Tedy to je můj názor. Pomáhat Lewisovi nemusí, protože ten má v tomhle páru o něco "navrch"...ale když boduje jen každý druhý závod a soupeři bodují v každém závodě, tak to se těžko bojuje.
-
-
Rostislav M.
09:00 24.09.2012 109.107.201.XXXfanda McLarenu Jako fanda McLarenu jsem velmi velmi nespokojený a frustrovaný. McLaren na to letos má, ale spíše předvádí jak umí snad a rychle přijít o možnost bojovat o oba tituly.
Začátek sezóny měli rychlost a prohrával závody tým v boxech, pak zaspali vývoj a rychlost ztratili, ale zase vypilovali boxové zastávky. Nyní je rychlost, v boxech to šlape, ale každý druhý závod je technická závada. Vím, že to může být souhra nepříjemných náhod, takhle se prostě titul nevyhrává.
Také se pak může někdo divit, že Lewis jedná o angažmá v jiném týmu. Ač bych jej rád viděl dále v McLarenu, tak se mu opravdu nedivím.-
Duncan66
10:47 24.09.2012 89.29.32.XXXje to smutne ale nejak se opakuji ty sezony kdy Kimi v Mcl bojoval o titul a neziskal ho jenom diky technickym porucham vozu
Letos ma Mcl auto na zisk obou titulu, ale tolik chyb v boxech, strategie, poruchy a taky smula je nejspis o oba tituly pripravi.-
Rostislav M.
10:52 24.09.2012 109.107.201.XXXNěkdo by řekl osud, jiný zase neschopnost týmu. Začátek sezóny byl hlavně o chybách týmu. Nyní zase selhává technika. Bohužel, bohužel, bohužel....
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek