DISKUZE K ČLÁNKU Alonso: Hamilton dokáže vyhrávat i se špatným autem

Fernando Alonso jasně označil za svého hlavního soupeře v boji o titul Lewise Hamiltona. Vyplývá to z jeho rozhovoru pro španělský deník AS.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso: Hamilton dokáže vyhrávat i se špatným autem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 14.09.2012 14:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 12 lidí) 13.09.2012 11:58
MclarenxFerrari citace: Španěl navíc upozornil… »
» Mike17 (Hlasovalo 11 lidí) 13.09.2012 12:36
No to máte celkem pravdu, až na malý detail.… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 13.09.2012 13:19
Ono pochopit z psaného textu, jak to autor… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    213.29.115.XXX
    hlavní soupeř? Ještě nedávno byl největším soupeřem Webber a Vettel .... a za pár závodů to může být jinak .... tak bych to nepřecenoval, ikdyž Lewis je třída (a doufám, že PJ dá)

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.98.7.XXX
    Pravda. To či bol McLaren alebo Ferrari úspešnejšie v poslednej dobe naozaj záleží od toho čo si predstavujeme poslednou dobou. Teraz môj pohľad na vec. Ak to zobereme od roku 2005 teda keď sa Alonso dostal na vrchol tak až na rok 2006 postavil McLaren vždy lepšie auto ako Ferrari alebo prinajmenšom rovnocenné. Som názoru, že aj v roku 2010 mal Mekáč lepšie auto. Hamík skončil za Alonsom len o 12 bodov ale v pamäti mi stále ležia incidenty ako Barcelona keď Hamovi jazdiacom na druhom mieste dve kolá pred koncom prdla guma a ťažil z toho Alonso alebo nešťastná Monza a Singapúr ako aj fakt, že Hamilton sa s Buttonom oberali o body. Hold keby bol Alonso vydržal v Mekáči bol by úspešnejši. To čo nedokázal on sa podarilo dlho kritizovanému apodceňovanému Buttonovi ktorý si v McLarene vybudoval rešpekt a vyzerá to tak, že aj vytláča Hamiltona a je na dobrej ceste stať sa týmovou jednotkou.

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.22.116.XXX
      Alonso vedle Hamiltona úspěšnější být nemohl, byl tam Ronn a taky zapomínáš na ty prasárny co mu dělaly s autem. V podstatě McLaren ukázal ža Alonso je mnohem lepší než Lewis a to tím že Fernandovi hrabali do auta aby jejich hvězda se mohla cítit dobře.

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zetro

        88.102.119.XXX
        Důkazy, dej sem odkaz, nebo si o tobě budu myslet, že jsi jen zavistivý hlupák.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si myslím,.. ...že treba reálne počítať aj s Kimim, ktorý má o bod menej ako Lewis a je stále v hre. Plazí sa nenápadne na 3. mieste v celkovom poradí jazcov a ak sa mu podarí nedajbože v Singapúre vyhrať, bude to riadny "BUM" ! 01

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Eracer

    62.168.11.XXX
    HMMMMMMMMMM Docela krutá kritika od Alonsa na stranu ostatních a to zejména na McLaren. Aby nakonec Hamilton neutekl do Ferrari. Nebo chce zkrátka Alonso hrát strategickou hru a vyřadit tímto své soupeře.

    + 16 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.22.116.XXX
      Řekl bych že to není kruté ale mírné, za to co mu McLaren provedl. A Všimni si že to není na stranu ostatních ale pouze na McLaren. Ale v jednom můžeš mít pravdu, strategie to může být.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    MclarenxFerrari citace: Španěl navíc upozornil na skutečnost, že v posledních letech McLaren nebyl příliš úspěšným týmem:"McLaren je skvělý tým, ale mistrovský titul získal naposled v roce 2008 - a to v poslední zatáčce posledního závodu.

    Hmm a Ferrari získalo titul naposledy o rok dřív a taky ne zrovna dominantním způsobem. Tak v čem je Mclaren horší? 12

    + 12 / − 20

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ondra

      82.99.163.XXX
      Stačilo by dočíst to souvětí do konce a pochopil by jste to. Cituji: "...Kdyby se jim to bývalo nepodařilo, museli bychom se vrátit pořádně dozadu do historie, abychom našli další titul. V posledních letech nic nevyhráli."
      To je tak když někdo vytrhne větu z kontextu a nedodá ten zbytek ze kterýho jasně vyplyne jak že to vlastně myslel. Přesně takovým stylem se píše pro bulvár a podobný odpad, takže gratuluji Vám, složil jste zkoušku a můžete se u někoho takového nechat zaměstnat. 03

      + 23 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Eracer

        62.168.11.XXX
        18 18 18 18 18 18

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        No to máte celkem pravdu, až na malý detail. Kdyby se stejným způsobem nezadařilo Kimimu a nepodařílo Schumimu (a dalším), získat 5 titulů v řadě, mělo by Ferrari poslední titul v pravěku F1 (1979?). Na rozdíl od Mclarenu.
        Takže ono je to všechno dost relativní a záleží na tom, co si kdo představuje pod pojmem "v poslední době". 03
        Napsal jsem jen dvě věty kde jsem vyslovil názor, že Mclaren si zrovna nevede o moc hůř něž Ferrari a to platí i s dalšími Fernandovými větami. A neřekl jsem nic špatného na adresu Fernanda.
        Takže jste trochu překroutil moji myšlenku a mohli by jsme se v tom bulváru sejít ne? 03
        Nic ve zlém. 04

        + 11 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ondra

          82.99.163.XXX
          Na vyjádření názoru není nic špatného, spíš mi šlo o formu jakou byl vyjádřen. V těch dalších větách Alonso jasně vysvětlil jak to myslel a je proto nutné to brát v potaz a zamyslet se nad celkem, ne pouze nad tou jednou větou (v tomto jsem právě spatřoval podobnost s jistýmy druhy médií a k tomu měla i směřovat moje připomínka). Ani jsem neměl v úmyslu cokoliv překrucovat a pevně věřím že to tak ani nevyznělo. A kdyby šlo jen o ten jeden titul Kimmiho, tak dejme tomu souhlasím, ale těch dalších 5 před ním u MSC, to už za nějakou náhodu považovat nejde. Ano, samozřejmě jde o subjektivní vysvětlení pojmu "v poslední době", osobně si pod tím představuju dejme tomu těch 10 let.
          Ve zlém to ani neberu, diskuze je základ společnosti. 03

          + 10 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ono pochopit z psaného textu, jak to autor přesně myslí, je celkem těžké.
            Nechtěl jsem urážet Fernanda. Jen si podle mě vybral na srovnání přesně tomuto argumentu vyhovující období. Ano pokud člověk bere posledních 12 let, má Ferrari jasně navrch. Pokud by člověk bral posledních 30 let, měl by navrch jasně Mclaren.
            Já si pod pojmem v "poslední době" představuju dobu do 5-ti let, zvlášť v kontextu s Hamiltonem (v článku ve druhém odstavci), který jezdí 6-tou sezonu a měl prý po té první raději (podle Alonsa) odejít. A v tomto hledisku jsou na tom oba týmy podobně a nejúspěšnější byl určitě někdo jiný.
            Takže kritika Mclarenu mi nepřijde oprávněná, ale nepovažuji Farnanda za blbce. Jen si myslím, že jeho slova měla jistý smysl. Třeba nalákat Lewise do Ferrari? Je to čistě moje spekulace, ale nějak moc ho v poslední době chválí. A raději upřesňuji, že považuju Lewise také za špičku.
            Díky za diskusi. 03

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              85.163.125.XXX
              Dvě poznámky:
              1.
              "Pokud by člověk bral posledních 30 let, měl by navrch jasně Mclaren"

              Až tak jasně rozhodně ne: za posledních 30 let, t.j. v sezónách 1982-2011 získalo Ferrari 16 titulů (10x PK + 6x piloti), McLaren 17 titulů (7x PK, 10x piloti).

              2.
              K tomu v "poslední době": počet získaných titulů v 80. letech - 90.letech - 00.letech
              McLaren: 13-3-1
              Ferrari: 2-5-9
              Nevím, mně ten trend připadá zřetelný.

              + 8 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                85.163.125.XXX
                btw nepřesnost z mé strany - nejde o přesné dekády, ale o posledních 30 let, o kterých je řeč, rozdělených na třetiny, takže období 82-91, 92-01, 02-11. To jenom abych předešel nějakému vzájemnému nepochopení.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Jo určitě máš pravdu, ale dovolím si tedy taky 2 poznámky:
                1. Alonso mluvil o titulech jezdů
                2. Pokud jde o trend, pak bych tedy pokračoval na období, o kterém zrovna Alonso mluvil ve druhém odstavci. Tedy rok 2008-2012, kdy podle něj si měl Hamilton po konci sezony 2007 rozmyslet přestup (chápu to z článku tak, že měl udělat chybu že neodešel od Mclarenu).
                Pak má Mclaren 1 titul v jezdcích a Ferrari 1 titul v konstruktérech. Pokud bych bral tedy počet bodů týmů, pak vede Mclaren 1416:1239. To už ten trend moc zřetelný není. 03
                Jestli tedy Lewis litovat zůstávání u Mclarenu, pak by nejlíp udělal přestupem k RBR (4 tituly a 1602 bodů).

                Můžeme tady předhazovat různá období a pokaždé dojdeme k různým výsledkům.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  85.163.125.XXX
                  ad "mluvil o titulech jezdů" - mně to z toho nevyplývá. Ale hádat se o takové drobnosti určitě nechci :-)
                  a o čem to vlastně mluví ... napadl mne ještě jeden úhel pohledu: jestli porovnává sebe sama (ve Ferrari) s Hamiltonem (v McLarenu) -a dávalo by to smysl, protože spolu byli velmi vyrovnaní a navíc mám subjektivní pocit, že ve startovním poli uznávají jen sebe navzájem-, tak by to zase vyznělo jinak: kombinace Ferrari & Alonso porazila kombinaci McLaren & Hamilton dvakrát ze dvou pokusů a při třetím vede (ale uznávám, že to už je jen moje konstrukce)
                  ad body - nemá smysl brát v úvahu: změna bodování zkresluje. Hodně.
                  ad Red Bull - máš naprostou pravdu, to je zlatý místo poslední pětiletky - ale už se to snad chýlí ke konci 14

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Souhlasím. 03

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    188.175.176.XXX
                    Myslím, že to rozebíráte zbytečně do mrtě. Je jasné, že Alonso narážel i na Schumacherovu éru. Ono to ale stejně není důležité a je jedno, jestli měla od roku 2007 jedna stáj o trochu bodů více nebo ne, protože jejich hlavním konkurentem je Red Bull. Prostě tu byla éra dominance Ferka a Schumiho, pak se to pár let střídalo a teď máme krátkodobou (zatím) éru Red Bullu, která začala už 2009, kdy měli na konci nejlepší auto. Letos sice bude jejich nadvláda možná narušena, ale pořád je to stáj, se kterou se teď soupeři nejvíc poměřují, to platí pro McLaren i pro Ferrari.

                    Nemyslím si, že by oba uznávali jen sebe navzájem, ale je jasné, koho považují za svého nejlepšího soupeře. Někdy to působí, že dávají najevo, že ačkoliv RB vyhrává s nejlepším autem, tak nejlepší piloti jsou pořád oni dva. Ale nemyslím si, že by to říkali jenom natruc RB a Vettelovi. Ono spousta lidí i expertů kolem F1 by řekla, že ti dva nejlepší jsou. A oni rozhodně nemají malé sebevědomí. 03

                    Mám trošku jinou úvahu: když se podíváte na letošní sezónu, tak uvidíte, jak se Ferrari zlepšilo, přestože zpočátku mělo průměrné auto. Nedělalo moc chyb ve strategii, v boxech je mezi nejlepšími, Alonso bojuje a vyhrál tam, kde se naskytla šance. Naproti tomu McLaren má od začátku auto mezi nejlepšími (nebylo vždy nejrychlejší, ale nemělo takové potíže), přesto nevede, kvůli minelám v boxech, občas ve strategii, občas srážky jako ve Valencii s Maldonadem atd. Ferrari zjevně využilo lépe svůj materiál. Do jisté míry něco podobného by se dalo říct i o sezónách 2010 a 2011, až na to, že tam třeba své šance pohřbil sám Lewis svými kolizemi. Je to jen moje úvaha, ale tohle je jedna z věcí, která Hamiltona určitě štve a když Alonso řekl "McLaren je špičkový tým, ale moc toho poslední dobou nevyhrál", možná narážel i na tohle - a jako by dával Lewisovi za pravdu. Otázka je, co si ti dva soukromě řekli, protože teď vystupují jako kamarádi a vypadá to, jako by se o tom spolu bavili.

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • TP

          80.250.6.XXX
          Faktem zůstává, že za posledních deset let získalo Ferrari šest jezdeckých titulů a McLaren jen jeden. Kimi možná přišel k svému titulu tak trochu "náhodou", ale on ten Lewisův titul o rok později také nebyl dílem nějaké velké dominance.

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama