DISKUZE K ČLÁNKU Maldonado je za incident s Hamiltonem penalizován, potrestáni i Vergne a Kobajaši
Komisaři řádně prošetřili kolizi mezi Lewisem Hamiltonem a Pastorem Maldonadem v boji o třetí pozici. A Venezuelan dostal 20. sekundovou penalizaci. A nebyla to jediná penalizace z dnešní velké ceny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Maldonado je za incident s Hamiltonem penalizován, potrestáni i Vergne a Kobajaši
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
00:11 26.06.2012 93.99.142.XXXMě se líbí,že Maldonádo je hodně odolnej a nenechá si nci líbí,jakou koliv křivárnu jde sám potrestat.Minulý rok jej Hamilton bezohledně a nebezpečně předjel v kvalifikaci Maldonádo Hamiltona dojel a sám do něj záměrně naboural.Teď to bylo něco podobného.Mě se líbí,že si Maldo nenechá nic vod podvodníka bubáka(Hamilton)nic líbit. -
Jura
08:59 25.06.2012 88.103.184.XXX.... Chtelo by to, aby jste si dali do kontextu cely zavod - na zacatku, kdy na Hama tlacil Grosjean, ho v te zatacce pustil, protoze vedel, ze ma jeste cely zavod pred sebou. Pak dve kola pred koncem Ham bojoval zuby nehty, protoze uz slo o vse.
Tohle je vyzraty Lewis, ktery by se kdysi rval o kazdou pozici kdykoliv v zavode.
Ted uz je to pan jezdec - jen skoda, ze narazil na cloveka, ktery je stejne agresivni jako on zamlada -
uzivatel001040
07:09 25.06.2012 49.224.178.XXXSpravne rozhodnuti...Maldo si trest zaslouzil!! Jina vec je ze kdyby se s nim Lewis nepretlacoval tak by mel nejaky body...ale to uz jsou proste zavody -
api
22:19 24.06.2012 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
uzivatel001040
07:11 25.06.2012 49.224.178.XXXOtazka je jestli ty jsi uplne normalni, dle hloupych prispevku ktere sem davas o tom pochybuji.
-
-
-
-
Rostislav M.
20:57 24.06.2012 31.192.72.XXXnechápu Některé lidi nepochopím. Lewis byl v zatáčce dříve, vyvezl Pastora, ten se vrátil tak, že jej vystřelil do zdi i když tam měl mraky metrů asfaltu místa. Lewis ho mohl nechat předjet aby měl alespoň nějaké body, ale sakra o tom je F1? Bojoval, to se mi líbí. Tak to má být.
Myslím, že by bylo dobré občas posledovat i pravidla, kterými se komisaři řídí. Někdy je to dost individuální přístup, ale jak se mají zavděčit všem? Člověk co nesnáší Lewise nemůže chtít, aby byl při každé kolizi penalizován, obvzláště když ji nezaviní. Lidi, už se v tomto probuďte, zahoďte předsudky a podívejte se na to znovu a uvidíte, že trest pro Pastora je opodstatněný.-
uzivatel000698
21:26 24.06.2012 195.39.100.XXXsouhlas, kdyby to byl kdo jiný tak se o tom bude diskutovat taky,ale když je to lewis tak dvojnásob, sice bylo úplně jasné že maldonado je rychlejší páč mněl lepší gumy, a kdyby nebyl takový bezmozek tak si počká na drs zónu a předjel by ho s prstem v nose a ještě by u toho pil kafe,takže si za to může sám, lewis jel svoji vnitřní stopu místo by mu tam podle mně nemoh nechat ani kdyby chtěl.to že se vrátil na trať po té co vyjel mimo a narazil do něj je bylo hloupé byly 3 kola do cíle, předjet ho mohl ještě 10x.-
anonym
11:39 25.06.2012 95.103.159.XXXa kde ho predbiehal teraz? ved to bola DRS zona
pastor bol o maly kus pred lujzom pri najazde do zatacky
lujzo sa pred pastora dostal az v zakrute vdaka tomu ze bol na vnutornej strane
ale namiesto toho aby to viac zalomil sa rozhodol vytlacat
a najlepsie je lujzovo vyjadrenie vraj si nepamata a bolo moc rychle :)
kurnik ved ako mohol dostat licenciu ked nedokaze v tych rychlostiach sledovat dianie? :)
-
-
Hemmis
23:12 24.06.2012 90.177.28.XXXco nechápu já je to jak to tu většina z vás bere. vem te si to postupně brždění do zatáčky je tam je Pastor o chloupek před Lewisem . další fáze v začátku zatáčení je lewis logicky vepřeději protože jede kratší vzdálenost . v prostředku zatáčky je Lewis již o polovinu vozu před pastorem ze stejného důvodu jako v počáteční fázi zatáčení . až pocáť není nic špatně . třetí fáze zatáčky = výjezd . pastor by logicky měl diky menšímu zalomení vetším obloukem jet vetší rychlostí a těžit z toho na výjezdu zatím co Hamilton by měl zatáčku více zalomit a tudiš více zpomalit aby sportovně oba mohly soupeřit. jenže Lewis nezpomalil vyjíždí ze široka a právě nedává pastorovy prostor. tohle je chyba Hamiltona vem te si že dříve by tam byla zeď tráva nebo hluboký kačírek to by bylo tedy vytlačení nebo snad ne??? vytlačení je furt vytlačení dráha je vytyčená čárami trávou nebo zdí a všechno vytlačení za tuhle hranici je přece vytlačení mimo dráhu a je jedno jestly tam je zed nebo kilometrový asfaltový plac . v idealním případě by pastor jel maximálně vnějšími koly na obrubníku lewis mírně spomalil aby více zařízkl zatáčku a oba by se zase srovnaly vedle sebe a to stejné by pokračovalo na druhou stranu kde by právě zase pastor musel více zpomalit a my bychom viděly klidně i závod dvou formulý bok po boku 5-6 zatáček a nebyl by to problém. jenže lewis pastora vystrčil být tam zeď oba jsou na kaši, být tam kačírek pastor se zahrabe a skončí nebo by hodně času ztratil . ano měl možnost projet přes retardér rovně ale ztratil by šanci bojovat o bednu. obrubník bývá z druhé strany opravdu obrubníkem a vůz při přejetí poskočí to přesně se stalo pastorovy když se co nejvíce vnitřkem další zatáčky vracel Hamilton v tu chvíli byl ale na vnitřku a nenechal prostor pro Pastora . muj verdikt je že to byl závodní incident a tudiž bych netrestal Hamilton za své vytlačení byl potrestán DNF a Pastor za svůj unáhlený návrat propadnutím se . Jen dodám že Fandím zrovna oboum akterům .-
Rostislav M.
00:22 25.06.2012 31.192.72.XXXOsobně nesouhlasím. Názor jsem napsal víše. To co zde vyčítáš, že Lewis udělal, to udělal i Pastor Markovi v průběhu závodu. A nebyl jediný. Ten kdo je první v zatáčce, ten prostě volí stopu. V tu správnou chvilku byl Lewis přes Pastorem, tedy jej zavřel v zatáčce, úplně běžný fígl dnešních jezdců. Kdyby tam byla zeď, tak by minimálně jeden z nich skončil. V Monaku zdi jsou a žádné extrémy se tam nedějí. Tohle bych nechal na jezdcích, zda budou bojovat stejně v Monaku i jinde.
Lewis nic špatného neudělal. Prostě bojoval o svou pozici. Pastor vyjel (byl vyvezen, mohl zpomalit a jet dále po trati) a správně se měl vrátit tak aby nikoho neomezil či neohrozil - neudělal to a dostal trest. Výše bylo psáno....byl jasně rychlejší, stačilo si počkat na lepší výjezd ze zatáčky a pod.
A další otázkou je, proč by měl Lewis nechávat třetí místo zdarma? O tom není F1...-
anonym
09:45 25.06.2012 92.62.224.XXXJak si vysvětluješ pojem "první v zatáčce"? Pastor byl v nájezdu do zatáčky o nějakých 30 cm "před" Lewisem, jak píše Hemmis. V apexu byl Lewis o zhruba stejnou vzdálenost "před" Pastorem a v momentě, kdy donutil Pastora vyjet mimo trať, měl jeho přední kolo před svou bočnicí. To byla podle mě ukázková jízda bok po boku, kdy nemá nikdo jednoznačné právo absolutní volby stopy a je jedině dobře, že Pastor neustoupil.
Kdyby jezdili v takové situaci stejně tvrdě jako Pastor všichni, byť za cenu penalizací, tyhle vystrkovací prasečinky by nikdo nedělal, protože by musel počítat s kolizí a velice pravděpodobnou ztrátou pozic nebo celého závodu. Jak už jsem psal jinde, Lewis zkrátka sklidil, co zasel. Penalizaci Pastora zpochybňovat nebudu, protože pravidla jsou v tomto jasná - udělal zakázaný nebezpečný manévr, dostal trest. Lewis se potrestal sám. I když je ztráta bodů u obou dost smutná, jsem rád, že se to stalo.
-
-
-
-
uzivatel000232
20:30 24.06.2012 109.80.228.XXXJe zajímavé že všichni normální piloti se předjížděli celkem v pohodě, jen dva agresivní tvrdohlavci se museli pořádně srazit. Dokonce i Schumacher se naučil jezdit opatrně, tak to snad tihle dva jednou zvládnou také. Dobře jim tak, oběma.
Penalizaci měl jednoznačně dostat Hamilton, když letos platí nové pravidlo, že pilot který zaujme před zatáčkou defenzivní stopu už v ní musí zůstat a ne se drát zpátky do optimální stopy když se mu to na výjezdu hodí, což přesně předvedl Hamilton když vytlačil Maldonáda ven. Ale to je jedno, komisaři perlili po celý závod že šla hlava kolem O tomhle pravidle jim asi ještě nikdo neřek-
Rostislav M.
20:52 24.06.2012 31.192.72.XXXSi úplně mimo mísu. Již níže to bylo zde psáno, stačí si to přečíst. Lewis jel svou stopu, nekličkoval apod. a byl v zatáčce jednoznačně před Pastorem, tedy volil stopu kterou projede zatáčku. Pastor s tím nechal vytlačit. Mohl také přibrzdit a nechat Lewise jet. Co bylo ale hlavním kamenem úrazu bylo to, že pokud již Pastor bylo oběma koly mimo trať, tak se musí vrátit na trať zpět bezpečně tak aby neohrožoval a neomezoval ostatní jezdce. Tedy i Lewise. To on neudělal a prostě sestřelil Lewise z dráhy.
Můj názor je takový, že Lewis udělal chybu (Pastor také, ale větší!!!!!), Pastor by ho dal tak jako tak, škoda těch bodů. Ale penalizace byla správná a přesně dle pravidel. Zde si není na co stěžovat - takových vyvezení mimo trať bylo během závodu dost. Mimo jiné právě Pastor takto vyvezl Marka a ten kvůli tomu jednoznačně přišel o dvě pozice (v poslední zatáčce).-
anonym
21:44 24.06.2012 109.80.228.XXXMimo mísu seš ty chytráku a většina zde diskutujících kteří neznají nová pravidla. Bohužel je neznají ani komisaři, ale to se ve Valencii ukázo vícekrát. Žádné právo volení stopy neplatí . Hamilton a Maldonádo vjížděli do zatáčky bok po boku (se podívej na vide, jestli nejsi slepý) a Hamilton byl na vnitřní straně, jel vnitřní defenzivní stopu. Dle nového pravidla měl jednoznačně nechat prostor pro Maldonáda, který byl na vnější straně, což neudělal.
Je mě to celkem jedno bylo to zábavné, jen se pozastavuji nad tím, že se vymýšlejí nová pravidla aby se dalo lépe předjíždět, aby si piloti nekřížili dráhu ale pak se nedodržují a dodržování se nevymáhá, což je poněkud zvláštní. Uvidíme na jiných okruzích, že všude platí pravidla tak nějak jinak už si člověk zvykl-
McMatej
21:53 24.06.2012 81.201.60.XXXJe zábavné, že se tady někdo ohání pravidly a ani je sám nezná. To co popisuješ platí pro nájezd do zatáčky. Viz například tady [odkaz na stránku]
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek