DISKUZE K ČLÁNKU Maldonado je za incident s Hamiltonem penalizován, potrestáni i Vergne a Kobajaši

Komisaři řádně prošetřili kolizi mezi Lewisem Hamiltonem a Pastorem Maldonadem v boji o třetí pozici. A Venezuelan dostal 20. sekundovou penalizaci. A nebyla to jediná penalizace z dnešní velké ceny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Maldonado je za incident s Hamiltonem penalizován, potrestáni i Vergne a Kobajaši

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 26.06.2012 00:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Rostislav M. (Hlasovalo 19 lidí) 24.06.2012 20:57
nechápu Některé lidi nepochopím. Lewis byl v… »
» TunniQ (Hlasovalo 14 lidí) 24.06.2012 21:24
3 vyšetřování Pokud se nepletu, tak za Valencii… »
» uzivatel000232 (Hlasovalo 13 lidí) 24.06.2012 20:30
Je zajímavé že všichni normální piloti se … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    93.99.142.XXX
    Mě se líbí,že Maldonádo je hodně odolnej a nenechá si nci líbí,jakou koliv křivárnu jde sám potrestat.Minulý rok jej Hamilton bezohledně a nebezpečně předjel v kvalifikaci Maldonádo Hamiltona dojel a sám do něj záměrně naboural.Teď to bylo něco podobného.Mě se líbí,že si Maldo nenechá nic vod podvodníka bubáka(Hamilton)nic líbit.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jura

    88.103.184.XXX
    .... Chtelo by to, aby jste si dali do kontextu cely zavod - na zacatku, kdy na Hama tlacil Grosjean, ho v te zatacce pustil, protoze vedel, ze ma jeste cely zavod pred sebou. Pak dve kola pred koncem Ham bojoval zuby nehty, protoze uz slo o vse.

    Tohle je vyzraty Lewis, ktery by se kdysi rval o kazdou pozici kdykoliv v zavode.

    Ted uz je to pan jezdec - jen skoda, ze narazil na cloveka, ktery je stejne agresivni jako on zamlada 03

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001040

    uzivatel001040

    49.224.178.XXX
    Spravne rozhodnuti...Maldo si trest zaslouzil!! Jina vec je ze kdyby se s nim Lewis nepretlacoval tak by mel nejaky body...ale to uz jsou proste zavody03

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    88.103.69.XXX
    tohle je boj, penalizovat se to nemá 02 když už tak Hamiltona, který věděl, že nemá šanci na sjetých pneu. Stejně nechápu trest pro Sennu, Sauber ho jednoduše sejmul

    + 5 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    88.212.37.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • TunniQ

    TunniQ

    77.78.69.XXX
    3 vyšetřování Pokud se nepletu, tak za Valencii to byl u Hamiltona už 3. prohřešek a u všech vyšel s prázdnou... komisaři jsou poslední dobou na Hamiltona nějací hodní :)

    + 14 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      188.167.44.XXX
      aký 3. prehrešok ? boli 3 šetrenia, a všetky ukázali, že išiel v rámci pravidiel. či podľa teba ten, kto je súdený, je rovno aj odsúdený ?

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    31.192.72.XXX
    nechápu Některé lidi nepochopím. Lewis byl v zatáčce dříve, vyvezl Pastora, ten se vrátil tak, že jej vystřelil do zdi i když tam měl mraky metrů asfaltu místa. Lewis ho mohl nechat předjet aby měl alespoň nějaké body, ale sakra o tom je F1? Bojoval, to se mi líbí. Tak to má být.
    Myslím, že by bylo dobré občas posledovat i pravidla, kterými se komisaři řídí. Někdy je to dost individuální přístup, ale jak se mají zavděčit všem? Člověk co nesnáší Lewise nemůže chtít, aby byl při každé kolizi penalizován, obvzláště když ji nezaviní. Lidi, už se v tomto probuďte, zahoďte předsudky a podívejte se na to znovu a uvidíte, že trest pro Pastora je opodstatněný.

    + 19 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000698

      uzivatel000698

      195.39.100.XXX
      souhlas, kdyby to byl kdo jiný tak se o tom bude diskutovat taky,ale když je to lewis tak dvojnásob, sice bylo úplně jasné že maldonado je rychlejší páč mněl lepší gumy, a kdyby nebyl takový bezmozek tak si počká na drs zónu a předjel by ho s prstem v nose a ještě by u toho pil kafe,takže si za to může sám, lewis jel svoji vnitřní stopu místo by mu tam podle mně nemoh nechat ani kdyby chtěl.to že se vrátil na trať po té co vyjel mimo a narazil do něj je bylo hloupé 17 byly 3 kola do cíle, předjet ho mohl ještě 10x.

      + 7 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        95.103.159.XXX
        a kde ho predbiehal teraz? ved to bola DRS zona
        pastor bol o maly kus pred lujzom pri najazde do zatacky
        lujzo sa pred pastora dostal az v zakrute vdaka tomu ze bol na vnutornej strane
        ale namiesto toho aby to viac zalomil sa rozhodol vytlacat

        a najlepsie je lujzovo vyjadrenie vraj si nepamata a bolo moc rychle :)
        kurnik ved ako mohol dostat licenciu ked nedokaze v tych rychlostiach sledovat dianie? :)

        + 2 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Hemmis

      90.177.28.XXX
      co nechápu já je to jak to tu většina z vás bere. vem te si to postupně brždění do zatáčky je tam je Pastor o chloupek před Lewisem . další fáze v začátku zatáčení je lewis logicky vepřeději protože jede kratší vzdálenost . v prostředku zatáčky je Lewis již o polovinu vozu před pastorem ze stejného důvodu jako v počáteční fázi zatáčení . až pocáť není nic špatně . třetí fáze zatáčky = výjezd . pastor by logicky měl diky menšímu zalomení vetším obloukem jet vetší rychlostí a těžit z toho na výjezdu zatím co Hamilton by měl zatáčku více zalomit a tudiš více zpomalit aby sportovně oba mohly soupeřit. jenže Lewis nezpomalil vyjíždí ze široka a právě nedává pastorovy prostor. tohle je chyba Hamiltona vem te si že dříve by tam byla zeď tráva nebo hluboký kačírek to by bylo tedy vytlačení nebo snad ne??? vytlačení je furt vytlačení dráha je vytyčená čárami trávou nebo zdí a všechno vytlačení za tuhle hranici je přece vytlačení mimo dráhu a je jedno jestly tam je zed nebo kilometrový asfaltový plac . v idealním případě by pastor jel maximálně vnějšími koly na obrubníku lewis mírně spomalil aby více zařízkl zatáčku a oba by se zase srovnaly vedle sebe a to stejné by pokračovalo na druhou stranu kde by právě zase pastor musel více zpomalit a my bychom viděly klidně i závod dvou formulý bok po boku 5-6 zatáček a nebyl by to problém. jenže lewis pastora vystrčil být tam zeď oba jsou na kaši, být tam kačírek pastor se zahrabe a skončí nebo by hodně času ztratil . ano měl možnost projet přes retardér rovně ale ztratil by šanci bojovat o bednu. obrubník bývá z druhé strany opravdu obrubníkem a vůz při přejetí poskočí to přesně se stalo pastorovy když se co nejvíce vnitřkem další zatáčky vracel Hamilton v tu chvíli byl ale na vnitřku a nenechal prostor pro Pastora . muj verdikt je že to byl závodní incident a tudiž bych netrestal Hamilton za své vytlačení byl potrestán DNF a Pastor za svůj unáhlený návrat propadnutím se . Jen dodám že Fandím zrovna oboum akterům .

      + 8 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Rostislav M.

        Rostislav M.

        31.192.72.XXX
        Osobně nesouhlasím. Názor jsem napsal víše. To co zde vyčítáš, že Lewis udělal, to udělal i Pastor Markovi v průběhu závodu. A nebyl jediný. Ten kdo je první v zatáčce, ten prostě volí stopu. V tu správnou chvilku byl Lewis přes Pastorem, tedy jej zavřel v zatáčce, úplně běžný fígl dnešních jezdců. Kdyby tam byla zeď, tak by minimálně jeden z nich skončil. V Monaku zdi jsou a žádné extrémy se tam nedějí. Tohle bych nechal na jezdcích, zda budou bojovat stejně v Monaku i jinde.
        Lewis nic špatného neudělal. Prostě bojoval o svou pozici. Pastor vyjel (byl vyvezen, mohl zpomalit a jet dále po trati) a správně se měl vrátit tak aby nikoho neomezil či neohrozil - neudělal to a dostal trest. Výše bylo psáno....byl jasně rychlejší, stačilo si počkat na lepší výjezd ze zatáčky a pod.
        A další otázkou je, proč by měl Lewis nechávat třetí místo zdarma? O tom není F1...

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          92.62.224.XXX
          Jak si vysvětluješ pojem "první v zatáčce"? Pastor byl v nájezdu do zatáčky o nějakých 30 cm "před" Lewisem, jak píše Hemmis. V apexu byl Lewis o zhruba stejnou vzdálenost "před" Pastorem a v momentě, kdy donutil Pastora vyjet mimo trať, měl jeho přední kolo před svou bočnicí. To byla podle mě ukázková jízda bok po boku, kdy nemá nikdo jednoznačné právo absolutní volby stopy a je jedině dobře, že Pastor neustoupil.

          Kdyby jezdili v takové situaci stejně tvrdě jako Pastor všichni, byť za cenu penalizací, tyhle vystrkovací prasečinky by nikdo nedělal, protože by musel počítat s kolizí a velice pravděpodobnou ztrátou pozic nebo celého závodu. Jak už jsem psal jinde, Lewis zkrátka sklidil, co zasel. Penalizaci Pastora zpochybňovat nebudu, protože pravidla jsou v tomto jasná - udělal zakázaný nebezpečný manévr, dostal trest. Lewis se potrestal sám. I když je ztráta bodů u obou dost smutná, jsem rád, že se to stalo. 14

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        90.182.197.XXX
        Kdyby tam byla zeď tak by to Pastor nezkusil a nebo by ho Hamilton pustil... Takhle to nejde brát ta trať je jaká je a jako taková není moc pro předjíždění vhodná...

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000232

    uzivatel000232

    109.80.228.XXX
    Je zajímavé že všichni normální piloti se předjížděli celkem v pohodě, jen dva agresivní tvrdohlavci se museli pořádně srazit. Dokonce i Schumacher se naučil jezdit opatrně, tak to snad tihle dva jednou zvládnou také. Dobře jim tak, oběma.

    Penalizaci měl jednoznačně dostat Hamilton, když letos platí nové pravidlo, že pilot který zaujme před zatáčkou defenzivní stopu už v ní musí zůstat a ne se drát zpátky do optimální stopy když se mu to na výjezdu hodí, což přesně předvedl Hamilton když vytlačil Maldonáda ven. Ale to je jedno, komisaři perlili po celý závod že šla hlava kolem 12 O tomhle pravidle jim asi ještě nikdo neřek 11

    + 13 / − 21

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      31.192.72.XXX
      Si úplně mimo mísu. Již níže to bylo zde psáno, stačí si to přečíst. Lewis jel svou stopu, nekličkoval apod. a byl v zatáčce jednoznačně před Pastorem, tedy volil stopu kterou projede zatáčku. Pastor s tím nechal vytlačit. Mohl také přibrzdit a nechat Lewise jet. Co bylo ale hlavním kamenem úrazu bylo to, že pokud již Pastor bylo oběma koly mimo trať, tak se musí vrátit na trať zpět bezpečně tak aby neohrožoval a neomezoval ostatní jezdce. Tedy i Lewise. To on neudělal a prostě sestřelil Lewise z dráhy.
      Můj názor je takový, že Lewis udělal chybu (Pastor také, ale větší!!!!!), Pastor by ho dal tak jako tak, škoda těch bodů. Ale penalizace byla správná a přesně dle pravidel. Zde si není na co stěžovat - takových vyvezení mimo trať bylo během závodu dost. Mimo jiné právě Pastor takto vyvezl Marka a ten kvůli tomu jednoznačně přišel o dvě pozice (v poslední zatáčce).

      + 11 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.80.228.XXX
        Mimo mísu seš ty chytráku a většina zde diskutujících kteří neznají nová pravidla. Bohužel je neznají ani komisaři, ale to se ve Valencii ukázo vícekrát. Žádné právo volení stopy neplatí 03 . Hamilton a Maldonádo vjížděli do zatáčky bok po boku (se podívej na vide, jestli nejsi slepý) a Hamilton byl na vnitřní straně, jel vnitřní defenzivní stopu. Dle nového pravidla měl jednoznačně nechat prostor pro Maldonáda, který byl na vnější straně, což neudělal.

        Je mě to celkem jedno 12 bylo to zábavné, jen se pozastavuji nad tím, že se vymýšlejí nová pravidla aby se dalo lépe předjíždět, aby si piloti nekřížili dráhu ale pak se nedodržují a dodržování se nevymáhá, což je poněkud zvláštní. Uvidíme na jiných okruzích, že všude platí pravidla tak nějak jinak už si člověk zvykl 03

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama