DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg za tvrdé bránění pozice před Hamiltonem a Alonsem trestán nebude
Komisaři po prozkoumání obou incidentů, kdy se Nico při své obraně vyhnal mimo trať Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa, rozhodli, že německého závodníka nebudou trestat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rosberg za tvrdé bránění pozice před Hamiltonem a Alonsem trestán nebude
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000299
(Hlasovalo 20 lidí)
22.04.2012 19:32
Ale zase to bude velká zábava než když ujede na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
13:06 23.04.2012 93.99.87.XXXAlonso Je zajímavé, že když Alonso vytlačil v Monze Vettela, nikdo z vás to něřešil. A to Vettel byl vedle něj (dokonce víc vepředu než Alonso a ne že se teprve blížil k zadnímu křídlu jako u Rosberga), vytlačil ho na trávu (ne na asfalt) a v zatáčce bez únikových zón (ne na rovince s luxusní možností návratu na trať). Jooo, není nad objektivitu. Zrovna Alík má co se rozčilovat.-
Nasir
14:45 23.04.2012 188.175.176.XXXVideo - Rosberg a Alo jeli vedle sebe, Ros vytlačoval... Pokud se podle tebe Alo teprve blížil k zadnímu křídlu Rosberga, což není pravda, tak samozřejmě není co řešit. Na videu níže je vidět, že Alo a Rosberg projeli zatáčku vedle sebe (že byl Ros o křídlo vpředu na tom nic nemění) a pokračovali dál, respektive mohli by pokračovat, pokud by Rosberg nevytlačoval ven a tím souboj neukončil. Ten souboj začal už dříve a mohl trvat klidně i dál, ať už by vyhrál jeden nebo druhý, což se muselo líbit všem, co tady volají po starých časech. Ale ouha - jiným nevadí, pokud piloti vytlačují a tím se soubojům brání.
www.youtube.com/watch?v=9OPOnvHh4gg
Tady je to vidět ještě lépe, než na videu, co jsem viděl předtím.-
Mike17
15:49 23.04.2012 93.99.87.XXXPodíval jsem na to video několikrát a přesto nejsem schopný posoudit, jestli byl Alonso svým předním křídlem na úrovni Rosbergova zadního, nebo až za ním. To že vyjel zatáčku víc vnitřní stopou ještě neznamená, že už ho předjížděl. Z tohoto pohledu to nemůže posoudit s jistotou nikdo. Komisaři mají jistě videa z obou vozů a nějak předpokládám, že to z nich bude vidět podstatně líp. A nemám žádný důvod si myslet, že všichni ti komisaři různých národností zbožňují zrovna Rosberga natolik, aby mu úmyslně nadržovali. Podle mě rozhodli naprosto stejně jako v podobném případě v Monze 2011. Že se nelíbí Alíkovi to samé, co dělá jiným.... To je prostě Alonso.-
Nasir
19:39 23.04.2012 188.175.176.XXXKdyž ono nejde jen o to čumět na záběry.
- Když se oba objeví v kameře sledující rovinku, má Alonso přední křídlo před zadními koly Rosberga. I z dalšího pohybu vozů je patrné, že jsou vedle sebe, jinak by následná akce nedávala smysl. Kdyby byl Alonso po výjezdu za Rosbergem, tak by se to nikdy nemohlo odehrát takto, protože by se Alo logicky zavěsil za něj a útočil o něco později.
- Jestli byl Alo za Rosbergem, tak to znamená, že Ros vytlačoval vzduch a Alo tam celou dobu najížděl až vyjel ven z dráhy. To je zjevný nesmysl, že jo? Kdybys jel za někým a on ti takhle začne uhýbat doprava, tak mu to švihneš levou stranou i ty. Prostě tvrzení, že vedle něj Alo nebyl, nemůže platit. Otázka je, kolik vozu měl vedle něj, možná tak půlku, těžko říct, ale podle mě dost na to, aby se provinil proti pravidlům, tím spíš pokud to udělal dvakrát. Jednou by to člověk vzal, že to přepískl při bránění, ale podruhé ne, to se na mě nezlob. Nejsme někde v destruction derby, aby do sebe soupeři najížděli a vyháněli se z tratě, to je kravina. Jedna věc je soupeři zmenšit místo, což udělali více jezdců, ale s respektem, druhá věc je zajet na bílou čáru a zablokovat ho úplně.
- Proč komisaři takto rozhodli jsem nezkoumal, protože k tomu narozdíl od té situace nemáme doklady. Pokud nám ale chceš namluvit, že komisaři nemohou mít jiný důvod k nadržování, než zbožňování Rosberga, tak máš velmi omezený pohled na věc. Těch možných důvodů je daleko víc, takže tohle není žádný argument. Třeba se prostě alibisticky báli reakcí a tak si to nechali až po závodě a pak došli k závěru, že bude nejjednodušší, když to nechají tak a ono to vyšumí. To je mnohem pravděpodobnější varianta než jakési "zbožňování Rosberga". Nebo jim to šel "včas vysvětlit" pan Brawn a oni na to kývli a už se tím nezabývali. Nebo nemají moc rádi Alonsa a Hama, nebo nechtěli trestat Mercedes, který potřebuje nějaký úspěch, nebo se prostě nedokázali shodnout. To není podstatné a neschovával bych se za jejich rozhodnutí. Podle mě Rosberg jednal proti pravidlům, které oni sami uvedli. A zatímco Alonso v Monze Vettela nevytlačil a nechal mu tam místo, byť to bylo na hraně (ale Vettel se sám rozhodl zariskovat, když to tím vnějškem zkoušel), v Bahrajnu bylo místa mnohem více, ale Rosberg vytlačil soupeře z jedné strany na druhou. To je "trošku" rozdíl.
- Taky bych se tě zeptal při tvém pohledu na věc - za to byl tedy potrestán Schumacher předloni s Barichelem? Oba jeli rovně, Barík zaútočil, Schumi lehce zavíral. Jenom za to, že tam byla zeď? A za co byl potrestán Massa loni v Indii? Byl taky kousek před Hamáčem a volil si stopu. Za kolizi? Kdyby se Alo s Rosem srazili, najednou by komisaři rozhodli jinak?-
Mike17
20:15 23.04.2012 93.99.87.XXXNo on by dával smysl Alonsův manévr i v případě, že by byl jen těsně za Rosbergem. Změnit směr a zkusit to na levé straně je blbost. Neměl by šanci na předjetí. Rosberg dobře věděl, proč si hlídal pravou stranu. Jedině z té mu něco na tak krátké rovince hrozilo. Ale rozhodně se tu nechci hádat, jestli náhodou Alík nebyl nějakým centimetrem vedle něj. Z toho videa to nepozná ani Bystrozraký. A protože komisaři mají nejspíš video, tak věřím že viděli víc jak my.
Jasně že komisaři nemusejí rozhodnout úplně správně, pokud nemají ideální informace. Jsou to jen lidi. Jen nějak nechápu, proč by si měli do toho nechat kecat zrovna od Brawna a ne od Domenicaliho nebo Whitmarshe. Jsou určováni před závodem, pokaždé jiní a ne Brawnem. To je má všechny podplacené???
I když Alonso nechal v Monze teoreticky nějaký milimetr, byl si dobře vědom, že Vettel musí do trávy. A udělal úplně to samé co Rosberg. Ideální stopa v tom místě je VNITŘKEM zatáčky a on najel úplně do vnějšku. Takže nechápu, včem že to byl risk samotného Vettela. To měl čekat, že Alík vyjede totálně mimo stopu a vytlačí ho na trávu?
Předloňské Maďarsko jsem neviděl, tak to nemůžu posoudit, ale Massův trest v Indii jsem asi jako jediný moc nepochopil.
Jen reaguju na příspěvky, že by to Hamovi nebo Alíkovi neprošlo. To je podle mě blbost, už jim to prošlo.-
hmmm
20:59 23.04.2012 188.120.195.XXXVnitřkem? Po úplném vnitřku se Curva Grande většinou vůbec nejezdí - ideální stopa vede nejblíž necelou šířku auta od obrubníku. Na výjezdu pak až na levou polovinu trati. Alo jel v defenzivě konec zatáčky až k výjezdu víc vnějškem, o tom žádná. Největší rozdíl byl proti ideální stopě odhadem na šířku auta, možná půldruhé - žádná tragédie. Onboard čistý průjezd Alo 2011: [odkaz na stránku]
Podezřívat Fernanda z úmyslné prasečiny je stejně dost přitažené za vlasy. On jezdí víc hlavou než pudově, takže si většinou i ve vypjatých okamžicích hlídá pravidla a často se včas stáhne, než by riskoval trest. Viz rozdíl v reakci na Nicovo zavření Ham vs. Alo. Někdo říkal, že vyměkl. Prd vyměkl! Pravidla zakazují získání výhody jízdou mimo trať, proto se stáhl. I z jeho rekce na Twitteru je to jasně patrné a navíc to nebyl zdaleka jediný případ. Ani jediný případ, kdy za to dravec v Lewisovi reflexivně vzal a prošlo mu to. Nic proti tomu - když komisaři rozhodli nepotrestat Nica, bylo logické netrestat dodatečně ani Lewise. No, nejvíc ostrouhal právě Fernando.-
Mike17
10:01 24.04.2012 93.99.87.XXXNo našel jsem i videa, kde konec nevyjíždějí až tak doleva. Tak jak tak mi nepřišel průjezd s Vettelem zrovna standartní. Ale je to celkem jedno, prostě vidím podobnost mezi oběma manévry. A podle fotky kterou tu dal Hakki Sr (díky) Alonso nebyl zrovna na úrovni Nika. Jestli Fernando nebyl už víc vepředu, tak se nedá mluvit ani o vytlačení. Prostě ho jen nepustil doprava. Jestli z tohoto pohledu vycházeli i komisaři, je jasné že nemohli rozhodnout jinak.
-
-
-
-
-
-
uzivatel000249
09:00 24.04.2012 188.167.44.XXX-
-
uzivatel000249
20:02 24.04.2012 78.99.200.XXXtak to, že neboli presne vedľa seba, to vie asi každý ... ale či bol, alebo nebol aspoň kúsok vedľa, tak ani z tohoto videa to celkom nevidno ... :-/
-
-
Nasir
15:10 25.04.2012 188.175.176.XXX- Alo a Rosberg u toho byli a ty víš velké kulové o tom, jak to viděli, a jestli byl Alo naštvaný oprávněně. Probírali jsme tu své úhly pohledu na to, co ti jezdci vyváděli, kde měli své vozy a jak se k tomu staví pravidla, takže pokud nemáš nic k věci, jsou tvé komentáře jen mlácením prázdné slámy.
- Tu hloupost s 1 cm jsi snad nemyslel vážně, i když se obávám, že ano. BTW nejsi ty Duncan66 alias anonym?-
KarelKryl
17:36 25.04.2012 89.102.15.XXXne nejsem žádnej Duncan.. popravdě ani nevím jaký je tvůj názor, ale spousta lidí tu psalo že tam byl půlkou auta, jediný kdo tady přispěl něco objektivního byl Hakki a to jeho foto ukazující že nebyli ani na úrovni, jinak ostatní úvahy coby kdyby, a že projeli zatáčku vedle sebe?? před tím fotem, no nenech se vysmát.. Já taky nepřidávám nic, jenom se tupě nestavím na stranu Alonsa a napíšu svůj názor, jako ty.
-
-
-
-
-
-
Nasir
15:22 25.04.2012 188.175.176.XXXNo jo, ale myslel jsem, jestli je to někde na netu ke stažení. Asi ne, co? Jestli říkáš, že ani v jejich záznamu to není vidět celé, tak nic no. Budu teda věřit, že jsem se mýlil, a Rosberg sice nenechal žádné místo, ale Alo zase neměl rychlost, aby se tam nacpal a nejspíš by ho nedal (nicméně ten souboj mohl dál pokračovat).
-
-
-
-
-
hmmm
15:38 23.04.2012 188.120.195.XXXTady byl Alo nejblíž k okraji - Seb tam měl pořád místo na jízdu po čáře. [odkaz na stránku] Technicky vzato ho Ferda nevytlačil. Taky je vidět (tohle je okamžik Sebova vyjetí), že to s tou zatáčkou nebylo zdaleka tak horké, jak to vypadalo z pohledu TV kamery nízko u země ve dvou třetinách rovinky mezi C. Grande a V. della Roggia.
Nico nenechal na trati ani centimetr - sám jel pravými koly po čáře. Otázka zní - uvidíme někdy Ferdův a Lewisův onboard, abychom si mohli udělat představu o tom, co podle komisařů je (nebo spíš není) "významná část vozu"? Nemyslím to zle, Nica mám rád, ale tohle bylo podle mě nejspíš za hranou fair play.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek