DISKUZE K ČLÁNKU F1 = Mezinárodní šampionát v utrácení. Marussia je pro rozpočtové stropy
Marussia se zamlouvá nápad na zavedení rozpočtových stropů ve Formuli 1, prosazení zákaznických vozů by však podle ní byl krokem špatným směrem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: F1 = Mezinárodní šampionát v utrácení. Marussia je pro rozpočtové stropy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasoval 1 člověk)
14.03.2012 10:16
Také bych byl pro strop, ale rozhodně ne ten… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
17:22 15.03.2012 XXXhmmm: Asi jsem na tebe reagoval příliš horlivě i když s většinou tvých názorů nemám problém. Ale popudilo mě, že Marussia, která je v F1 už celý jeden rok, chce rozhodovat o tom, co je a co není správné. A pokusil jsem se to vidět očima zavedených a tradičních týmů. Vždyť, když si Rusové kupovali Virgin, tak přece věděli do čeho lezou, nebo ne? A teď najednou znají řešení. Stropy ano, zákaznické vozy ne. Proč asi, když mají problém postavit včas své dva vozy? Neutrácí se až od roku 2010. To začalo, jak jsem psal už mnohem dřív. A těch faktorů utrácení je tam také spousta. Na druhou stranu je fakt, že to může být pro F1 sebezničující.-
hemmis
18:39 15.03.2012 XXXsebezničující ??? stoprocentně už kdysi dávno psal Marks o kapitalismu že je neudržitený . ano kapitalizmus je fajn je tu spousta výhod ale vše má své ale . tady je problém v tom že se dostáváme do fáze když prostě bez omezení bude za 10 možná 15 let v f1 jen 5 týmů kdo se bude dívat na 10 vozů?
potom se zvíší počet vozů na 3 nebo 4 na tým aby bylo plný startovní pole pár let to bude fungovat ale ten co provotzuje poslední 4 vozy to zabalí pak i ten 4 tým zbydou 3 týmy nejbohatší a pak máš neodvratný konec f1 . osobně su alergický na slovo byznys dnes je to byznys ze sportem byznys z zdravotnictvím ( zdráví někdy i životy lidí) jak je možné v moderní vyspelé civilizaci nechat na jiném kousku země umírat lidi hladem??? pro vechny sporty by mělo platit že hlavní je se zučastnit . dokázal bych si představit 20 týmů v f1. logistika je drahá materialy jsou drahé provoz je drahy vývoj ješte dražší f1 je jeden z mnoha sportu který se řití díky kapitalistickému byznysu do záhuby ruku vruce se zahubou celé civilizace. na konci 980 let nebyl problém z platu uživit sebe a děti dnes je problém uživit sebe natož děti
-
-
-
-
odin
11:11 15.03.2012 XXXTo máš pravdu. Vlastně se vším, co jsi napsal se dá souhlasit. Jen jsem se pokusil nabídnout jako protiváhu jiný pohled. Podle mne finance v F1 zkazily automobilky, které se v 90-tých letech hromadně nahrnuly do F1 a roztočily ve jménu reklamy, soutěž kdo utratí více. Jak z toho ven, nevím. Ale vím, že každá umělotina nefunguje jak má. Finanční stropy mi trochu připadají jako zákaz týmové režie.
-
hmmm
15:00 14.03.2012 XXXjjiri: Všechno, co jsi napsal, zní rozumně. Jen v tom (finančním) omezování aera je drobný háček - když jim znemožníš utrácet v jedné oblasti, utratí ty peníze jinde. Vždycky se najde něco, kam jsou nalít peníze a získat tím nějakou výhodu. Podívej se, jak dopadlo omezení testů - když bohaté týmy nemohou jezdit, narvou ty samé peníze do počítačových simulací a bůhví čeho dalšího. Chudým týmům zase zůstanou jen oči pro pláč.
Qay: Bez peněz do F1 nelez... No, je to sice pravda, ale co takhle "čeho je moc, toho je příliš?" Aneb podívej se, jak se utrácelo před 20 nebo 30 lety a srovnej to s posledními 10. Mezinárodní šampionát v utrácení je celkem trefný příměr. -
odin
15:23 14.03.2012 XXXČeho je moc,toho je příliš? No nevím, ale zkusí ti nabídnout jiný pohled: I některé nynější bohaté týmy byly kdysi chudé. Ke svému bohatství se dopracovaly dlouhodobou a usilovnou prací. A to, že tam jdou 20,30,40...let o něčem přeci svědčí. Jsou jako značkové oblečení, také za Levi´s, Adidas, Lacoste atd. zaplatíš několikanásobně více, než za oblečení od asijských spoluobčanů na tržnici. A teď si vezmi,že tu bude někdo, kdo bude tlačit na značkové výrobce,aby uměle snížili své ceny a na asijce aby ceny zvedli. Nezní to jako hloupost? Vím trochu to přirovnání kulhá, jako každé. Ale můj názor je, jestliže týmy jako Ferrari,McLaren,Williams,Mercedes,RedBull ty prachy mají, tak ať je investují. V každé ekonomice je nejdražší výzkum a tady je výzkum placen z "cizího" a občas se něco použije i v automobilovém průmyslu.-
Bird44
10:27 15.03.2012 XXXproblém je v tom kucí, že voba máte vlastně pravdu:) jenom se na to každej koukáte jinak:) příměr jakej použil ten týpek z Marusie je víc než trefnej. F1 je především byznys, takže máš pravdu, že ke svýmu bohatství přišli za tech par dekád oprávněně a stálo to úsilí:) Jenomže pak tu máš sportovní stránku věci a tou je naprostá likvidace začínající konkurence. Tím myslim předevšim to, že ty týmy po sportovní stránce i dyby měli sebelepší mozky, tak je stejně spláchnou. F1 je tudíž jen a pouze byznys a sport tak z 10%. U ostatních sportů je to procento rozhodně vyšší a co se týče fanoušků je to rozhodně příjemnější a tom tu mluvim. To se nemusim koukat jak přes 20 týpků drandí po vokruhu, to můžu zajít jednou za 14 dní na burzu a sledovat jak si vedou třebas bankovní ústavy, protože fandit "bankvním týmům" se stejně debilníma prohlášeníma do medii můžu taky:) a když si vyberu malou banku, tak nemůžu čekat, že někdy předběhne velkou:)-
odin
11:30 15.03.2012 XXXAno je to tak. F1 je byznys. Ale on obecně sport je byznys, ať se podíváš kamkoliv. Pamatuji se, že na začátku 70-tých let nabízely tv společnosti přenosy z F1 zdarma (tak se do socialistického Československa dostala F1). Dnes se za práva tvrdě platí. Dříve hokejisti dostali za mistra světa 1500,-Kč a řád. Dnes se odměny pohybují v řádech statisíců až milionů. Je taková doba. Když to srovnáš s prům. výdělkem pracujícího člověka tehdy a dnes, tak ti vyjde, že dříve byli sportovci podhodnocení a dnes jsou nadhodnocení.Ale co s tím, nevím. Kdo ty peníze má, tak je utrácí, kdo ne, má smůlu. Když budeš mít peníze na limuzínu a budeš po ní tpožit, také si nenecháš vnucovat od okolí Fábii, kterou nechceš, jen proto, že všichni sousedé Fábie mají. Nebo jo?
-
-
-
uzivatel000190
10:16 14.03.2012 XXXTaké bych byl pro strop, ale rozhodně ne ten extrémní co tenkrát navrhoval Max se tuším jmenoval. Začal bych třeba na 200 a pozvolna snižoval až třeba na 150/100 omezil bych vývoj pro mě trošku nesmyslné a hlavně drahé aero a ostatní bych naopak uvolnil. Plus by se do toho samozřejmě nepočítal vývoj motoru tam bych vývoj také uvolnil jen třeba tlačil na efektivitu tím, že bych zavedl max množství paliva za závod samozřejmě rozumný ne žádných 5,5/100. Pak ať si má každý zaměstnanců kolik chce a testuje jak chce. Bohužel o tom můžu tak akorát snít - proč dělat věci jednoduše a transparentně když to jde opačně, že -
-
-
-
odin
15:02 14.03.2012 XXXNějaký argument proč strop by nebyl? Dle mne to není tak jednoduché. Je to jako když vyděláváš 15 tis./měs. tak se za ně naučíš žít.Když ale vyděláváš 150 tis./měs. tak se naučíš žít za tyto peníze (pořídíš si spousty věcí, které jsi do té doby nepotřeboval). A když se ti opět vrátí příjem na 15 tis./měs. jednoduše nemáš ani na provoz všeho, co sis pořídil. Vždy budou bohaté týmy a chudé. Rovnostářství nefunguje ani v ekonomice ani ve sportu.Chudým nezbývá, než pracovat s větším úsilím a užívat výhod bohatých až když se vypracují.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek