DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone má nápad, jak zvýšit konkurenceschopnost nových týmů v F1 a zlepšit závodění
Bernie Ecclestone má po zkratkách a medailích další nápad, jak zvýšit atraktivitu "své" soutěže: týmy z konce startovního roštu by nechal závodit s rok starými monoposty špičkových stájí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone má nápad, jak zvýšit konkurenceschopnost nových týmů v F1 a zlepšit závodění
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
PC
15:20 08.03.2012 XXXto je zase nápad! vzhledem k tomu že každý rok platí jiná pravidla, tak by se buď stalo, že by třeba zaběhlé dvojité difuzory jezdily proti začínajícímu foukání a dávaly jim na frak a nebo by se vůz musel stejně překopat podle právě platících pravidel. Nové tými by si tak stejně museli platit konstruktéry a stejně by utratily hory peněz za přestavbu vozů a vůbec by neměly záruku, že jim zůstane výkonnost a rychlost. Naopak technické vychytávky týmů by se dostaly na veřejnost a o to možná Berniemu ve skutečnosti jde - sjednotit technologickou úroveň. To jediné by mělo smysl ale nařídit vše prozradit nejde, leda takto oklikou. Jinak nechápu tu snahu o sjednocení výkonnosti a o časté změny pravidel. To přeci nejde dohromady s ekonomikou a s ekologií a běžným silničním provozem už vůbec ne. Spíš bych přivítal nařízení, že třeba od 1.září bude nařízen start vývoje vozů na další sezónu, každý měsíc bude kontrola, kde bude technická novinka, tak se povině zveřejní její princip a umístění a na týmech bude, jestli ji uplatní také, případně jak. Nebude tak omezen vývoj, nebude důvod zakazovat testování a nebude důvod měnit stále pravidla. Každý dostaně šanci něco technicky nahnat a přitom stále bude prostor pro vítězné řešení. Jinak je ale F1 o penězích a když na to někdo nemá, tak ho do F1 Bernie (a nikdo jiný to nebyl než on!)neměl tahat! -
hmmm
18:27 07.03.2012 XXXJá nevím. Bernie sice mluví o HRT nebo Marušce, ale do hlavy mu nikdo nevidí a nějak z toho není jasné, jak to vlastně do detailu myslí. Jestli jenom jako podporu nováčkům (jak dlouho je vlastně tým v F1 nováčkem?), nebo komukoli, kdo podává tragikomické výkony. Fakt těžko říct. -
vanoverlord
13:20 07.03.2012 XXXNebolo by to choré aby si konštruktér kupoval zákaznícke auto? Že niečo fungovalo vtedy, neznamená že to bude fungovať aj dnes. Williams na prvú sezónu síce nasadil zákaznícke auto, ale kde bol o rok?Nuž raz aj na bedni. Kde je Virgin/Marussia a HRT po troch rokoch? Okrem toho v minulosti zákaznícky voz nebol zárukou ničoho, pri neobmedzenom vývoji motorov boli staršie ako včerajšie noviny a väčšinou boli tie výsledky porovnateľné s tými dnešnými v podaní HRT, alebo Virginu. -
hmmm
12:49 07.03.2012 XXXZrovna Williams začínal v F1 se zákaznickými vozy (March) a je to znovu Williams, který má lví podíl na roztočení spirály prudce stoupajících nákladů.
Mohlo by to fungovat, ale taky by to mohl být zabiják týmů z konce středu, v tom máš pravdu. Neboli je to jenom o správném nastavení podmínek. Hlavně nezapomeňme, že malé týmy by nedostaly nic zadarmo. Ale byly by konkurenceschopnější. Když by se některý tým z konce středu dostal na dno, získal by taky možnost odpíchnout se pomocí zákaznického vozu. Fungovalo to a může to fungovat zase. -
-
Mike17
15:07 07.03.2012 XXXOpět mi mluvíš z duše.
Spousta lidí si ten článek ani pořádně nepřečetla. Nemluví se tu o nejpomalejších, ale NOVÝCH týmech. Takže proč jim neposkytnout drobnou výhodu, když ze začátku nemají s vlastním autem šanci na body. Jak říkáš, u STR to fungovalo a nikdo nemluvil o blbosti. Podmínky a drobnosti by se daly doladit.
-
-
McPepen
12:34 07.03.2012 XXXNo nevím, ale zdá se mi to jako špatný nápad. Na jednu stranu se mi zamlouvá, že by bylo pole vyrovnanější, ALE!!! To už všichni zapoměli, proč musí být každý tým konstruktér??? Zkusme si to brát např. z pohledu Williamsu a nebo Caterhamu. Investují nemalé prostředky do vývoje vlastního monopostu a opravdu se snaží a pak někdo jejich konkurentům dá k dispozici loňské nejrychlejší káry??? Tohle by nemohlo fungovat. To už tu přece jednou bylo a to právě s již zmiňovaným Torrem Rosem a Frank Williams už tehdy byl proti i s jeho právníky :). Jinak chválím redakci za super zpravodajství a naprosto precizní a v technických mezích aktuální všechny předsezónní testy. Díky :) -
Zed
11:58 07.03.2012 XXXJezdit s rok starym monopostem spickoveho tymu je nejvetsi kravina. To se tam pak prihlasim i ja s 50.000,- nacpou mi RedBulla a budu vysmatej a nehnu ani prstem :DDD Za 3 roky jim reknu, ze mi to nejak moc nejde a at mi zase daji McLarena na 3 roky :DDD
Komedie -
hmmm
11:41 07.03.2012 XXXVšichni, kdo se nápadu se zákaznickými vozy vysmíváte nebo nadáváte, si vzpomeňte na rok 2006, kdy Toro Rosso jezdilo s rok starým Red Bullem. Kdo se smál nebo nadával tehdy, co?
STR1 nebyl nic jiného než upravený RB1. Stejně by mohla (teoreticky) třeba Maruška letos jezdit s upraveným MP4-26. Získali by špičkový loňský vůz, který by si museli upravit (s čímž by jim mohl pomoct McLaren), nepotáceli by se s propastným rozdílem na konci pole a McLarenu by se část peněz vražených do vývoje vrátila. Co je na tom tak hrozného?-
vanoverlord
12:33 07.03.2012 XXXPre diváka by to nič hrozného asi nebolo, ale voči iným konštruktérom zo stredu poľa ako Sauber,Williams či FI by to fair nebolo. Top teamom by sa časť peňazí z vývoja vrátila, ale konštruktérom zo stredu poľa by sa stali ešte nedostupnejšími a neviem či je správne aby sa hojili na zákazníckych vozoch finančné giganty a životaneschopné teamy na úkor tých, ktoré už niečo dosiahli vlastnými silami. Čo sa týka STR, tak mne osobne je táta chovná stanica RB proti srsti aj dnes.
-
-
Kimi
11:13 07.03.2012 XXXBerníí zase perlí. Takovou kravinu může vymslet snad jen on sám.
Já osobně navrhuji po kvalifikaci, otočit celé startovní pole o 180°. Tedy ten kdo by měl PP, tak by startoval poslední, druhý by byl předposlední,... a poslední by byl první. Pak by se teprv ukázalo, kdo jak umí předjíždět a o zábavu by bylo postaráno. Možná některým jezdcům by zase stříkaly nervy a hrozili by jiným pěstmi, že je nechtějí pustit před sebe...
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek