DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone má nápad, jak zvýšit konkurenceschopnost nových týmů v F1 a zlepšit závodění

Bernie Ecclestone má po zkratkách a medailích další nápad, jak zvýšit atraktivitu "své" soutěže: týmy z konce startovního roštu by nechal závodit s rok starými monoposty špičkových stájí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone má nápad, jak zvýšit konkurenceschopnost nových týmů v F1 a zlepšit závodění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 08.03.2012 15:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Skull55 (Hlasovali 2 lidé) 07.03.2012 11:23
V tom případě by museli bejt body i za… »
» g0dlike (Hlasoval 1 člověk) 07.03.2012 10:52
12 ale dcery má pěkný... »
» Lahva (Hlasoval 1 člověk) 07.03.2012 13:14
Aha? A kdo ho ještě destane a ne? Ježiš to je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • PC

    XXX
    to je zase nápad! vzhledem k tomu že každý rok platí jiná pravidla, tak by se buď stalo, že by třeba zaběhlé dvojité difuzory jezdily proti začínajícímu foukání a dávaly jim na frak a nebo by se vůz musel stejně překopat podle právě platících pravidel. Nové tými by si tak stejně museli platit konstruktéry a stejně by utratily hory peněz za přestavbu vozů a vůbec by neměly záruku, že jim zůstane výkonnost a rychlost. Naopak technické vychytávky týmů by se dostaly na veřejnost a o to možná Berniemu ve skutečnosti jde - sjednotit technologickou úroveň. To jediné by mělo smysl ale nařídit vše prozradit nejde, leda takto oklikou. Jinak nechápu tu snahu o sjednocení výkonnosti a o časté změny pravidel. To přeci nejde dohromady s ekonomikou a s ekologií a běžným silničním provozem už vůbec ne. Spíš bych přivítal nařízení, že třeba od 1.září bude nařízen start vývoje vozů na další sezónu, každý měsíc bude kontrola, kde bude technická novinka, tak se povině zveřejní její princip a umístění a na týmech bude, jestli ji uplatní také, případně jak. Nebude tak omezen vývoj, nebude důvod zakazovat testování a nebude důvod měnit stále pravidla. Každý dostaně šanci něco technicky nahnat a přitom stále bude prostor pro vítězné řešení. Jinak je ale F1 o penězích a když na to někdo nemá, tak ho do F1 Bernie (a nikdo jiný to nebyl než on!)neměl tahat!

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • unknown

    XXX
    dostanou rok starýho redbula a za prachy ho nabídnou k prozkoumání konkurenci ať si z něj poždímou nějaký to info

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Je to podobný hlúpy nápad ako polievať trať. Ak totiž Ferrari vyrobia šrot ako tohoto roku, kto im to kúpi ako zákaznícke šasi, alebo auto ? Len hlupák ! 18

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Já nevím. Bernie sice mluví o HRT nebo Marušce, ale do hlavy mu nikdo nevidí a nějak z toho není jasné, jak to vlastně do detailu myslí. Jestli jenom jako podporu nováčkům (jak dlouho je vlastně tým v F1 nováčkem?), nebo komukoli, kdo podává tragikomické výkony. Fakt těžko říct. 17

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      XXX
      No mluvil o 3 letech, což by se ještě těch nových týmů týkalo. Jinak souhlasím, že by neměli mít podporu do nekonečna.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    Dobrý nápad. Tím Marusia by nastriekal staré Ferrari svojimi farbami a dali by si robiť servis od Ferrari za režijné náklady.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vanoverlord

    XXX
    Nebolo by to choré aby si konštruktér kupoval zákaznícke auto? Že niečo fungovalo vtedy, neznamená že to bude fungovať aj dnes. Williams na prvú sezónu síce nasadil zákaznícke auto, ale kde bol o rok?Nuž raz aj na bedni. Kde je Virgin/Marussia a HRT po troch rokoch? Okrem toho v minulosti zákaznícky voz nebol zárukou ničoho, pri neobmedzenom vývoji motorov boli staršie ako včerajšie noviny a väčšinou boli tie výsledky porovnateľné s tými dnešnými v podaní HRT, alebo Virginu.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    XXX
    Aha? A kdo ho ještě destane a ne? Ježiš to je kravina zase.. To už je radši zrušit a zavest třetí monopost do stáje..

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Zrovna Williams začínal v F1 se zákaznickými vozy (March) a je to znovu Williams, který má lví podíl na roztočení spirály prudce stoupajících nákladů. 04

    Mohlo by to fungovat, ale taky by to mohl být zabiják týmů z konce středu, v tom máš pravdu. Neboli je to jenom o správném nastavení podmínek. Hlavně nezapomeňme, že malé týmy by nedostaly nic zadarmo. Ale byly by konkurenceschopnější. Když by se některý tým z konce středu dostal na dno, získal by taky možnost odpíchnout se pomocí zákaznického vozu. Fungovalo to a může to fungovat zase.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    On někdo někde mluvil o tom, že by malé týmy dostaly ta loňská auta zadarmo? Prober se, člověče, vždyť jsi úplně mimo! 20

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      XXX
      Opět mi mluvíš z duše. 04
      Spousta lidí si ten článek ani pořádně nepřečetla. Nemluví se tu o nejpomalejších, ale NOVÝCH týmech. Takže proč jim neposkytnout drobnou výhodu, když ze začátku nemají s vlastním autem šanci na body. Jak říkáš, u STR to fungovalo a nikdo nemluvil o blbosti. Podmínky a drobnosti by se daly doladit.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McPepen

    XXX
    No nevím, ale zdá se mi to jako špatný nápad. Na jednu stranu se mi zamlouvá, že by bylo pole vyrovnanější, ALE!!! To už všichni zapoměli, proč musí být každý tým konstruktér??? Zkusme si to brát např. z pohledu Williamsu a nebo Caterhamu. Investují nemalé prostředky do vývoje vlastního monopostu a opravdu se snaží a pak někdo jejich konkurentům dá k dispozici loňské nejrychlejší káry??? Tohle by nemohlo fungovat. To už tu přece jednou bylo a to právě s již zmiňovaným Torrem Rosem a Frank Williams už tehdy byl proti i s jeho právníky :). Jinak chválím redakci za super zpravodajství a naprosto precizní a v technických mezích aktuální všechny předsezónní testy. Díky :)

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Caterham bude jezdit s minulou převodovkou a zavěšenim (zadní částí) pro ni vyrobenou plus kersem od Rb.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zed

    XXX
    A co takhle: Kdyz na F1 nemaji at tam nelezou?
    Ja kdyz nemam na BMW tak do jejich autosalonu taky nepolezu, ne?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zed

    XXX
    Jezdit s rok starym monopostem spickoveho tymu je nejvetsi kravina. To se tam pak prihlasim i ja s 50.000,- nacpou mi RedBulla a budu vysmatej a nehnu ani prstem :DDD Za 3 roky jim reknu, ze mi to nejak moc nejde a at mi zase daji McLarena na 3 roky :DDD
    Komedie

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Všichni, kdo se nápadu se zákaznickými vozy vysmíváte nebo nadáváte, si vzpomeňte na rok 2006, kdy Toro Rosso jezdilo s rok starým Red Bullem. Kdo se smál nebo nadával tehdy, co? 03

    STR1 nebyl nic jiného než upravený RB1. Stejně by mohla (teoreticky) třeba Maruška letos jezdit s upraveným MP4-26. Získali by špičkový loňský vůz, který by si museli upravit (s čímž by jim mohl pomoct McLaren), nepotáceli by se s propastným rozdílem na konci pole a McLarenu by se část peněz vražených do vývoje vrátila. Co je na tom tak hrozného?

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • vanoverlord

      XXX
      Pre diváka by to nič hrozného asi nebolo, ale voči iným konštruktérom zo stredu poľa ako Sauber,Williams či FI by to fair nebolo. Top teamom by sa časť peňazí z vývoja vrátila, ale konštruktérom zo stredu poľa by sa stali ešte nedostupnejšími a neviem či je správne aby sa hojili na zákazníckych vozoch finančné giganty a životaneschopné teamy na úkor tých, ktoré už niečo dosiahli vlastnými silami. Čo sa týka STR, tak mne osobne je táta chovná stanica RB proti srsti aj dnes.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kimi

    XXX
    Berníí zase perlí. Takovou kravinu může vymslet snad jen on sám. 12

    Já osobně navrhuji po kvalifikaci, otočit celé startovní pole o 180°. Tedy ten kdo by měl PP, tak by startoval poslední, druhý by byl předposlední,... a poslední by byl první. Pak by se teprv ukázalo, kdo jak umí předjíždět a o zábavu by bylo postaráno. Možná některým jezdcům by zase stříkaly nervy a hrozili by jiným pěstmi, že je nechtějí pustit před sebe... 18

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    XXX
    na co by pak byla kvalifikace? Aby se jezdec snažil zajet co nejpomalejší kolo? :D

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama