DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari s Red Bullem opouštějí FOTA

Týmy Ferrari a Red Bull se dle Autosportu rozhodly ukončit své členství v Asociaci týmů Formule 1 (FOTA) kvůli neshodám kolem Smlouvy o omezení zdrojů (RRA). Pro ní je to velká rána, radost má naopak Bernie Ecclestone.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari s Red Bullem opouštějí FOTA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 04.12.2011 17:41 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • B2SoS

    B2SoS

    XXX
    Hoši, FOTA JE nesmysl. Vám, nám 04 fanouškům by z určitého pohledu taky mělo jít o jedno, ale podívejte se na ty diskuse tady - domluvíte se? Máte všichni palce jen nahoře? 12

    Odpuste si jakékoli spekulace okolo obcházení dohod. Být sebemenší důkaz, tak tu dávno byl pořádný soudní proces, v tomhle prostředí ano.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    No a ještě doplním, vyjasnění nákladů RRS RB chtělo jen proto, aby se ujistili kde můžou podvádět.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • asdf

    XXX
    hm tak to akorád dokazuje,že obavy týmů z toho ,že red bull využívá, víc než jen povolené zdroje a nijak se tím netají(viz.řeči H.Marka) ,je pravda!! Ferrka už potřebné kroky udělali,aby mohli sodovkářům konkurovat,takže doufám ,že se tak i zachová McLaren a nadvláda RBR skončí jednou provždy...a bude to zase ta stará písnička Ferrari vs. McLaren..když se jim to tak zamlouvá,tak at´ je po jejich 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hemmis

    XXX
    poslední době mě přijde že Mclaren pod Martinovým vedením. je ympatický tým který tu je pro zavodění a ne pro marketing sem si jistý že až zažije red bull vykonostní krizi prodajito někomu jinému . a ferrari tak to je komerce taky historii nechtě být historii už tam není ENZO je to FIAT . muj nazor je ze z TOP 3 týmů jediný Mclaren bude radši 2 z 50 nežly první ze 3 . nechávají jezdce soupeřit . chce aby bylo dost týmů ale ferrari stačí mín týmů nejlépe po 3 či 4 vozech aby byla vetší šance na vítěztví ferrari

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Ujišťuju tě že McLarenu jde především o marketing tak jako ostatním. Jedinej tým který tu donedávna byl pro závodění je Williams (a jak to sním dopadlo), jenomže Frank pochopil že bez kapitálu to prostě nejde, takže teď jezdí za Venezuelský prachy a snaží se dle mého názoru už marně o jeho záchranu. Myslet si že McLaren chce být raději 2 z 50 místo 1 ze 3 týmů je zcestné, každému jde především o vítězství, to je základ všech sportů, být nejlepší a né druhý, protože na druhé místo nikdo nehledí. Ale třeba se mýlím a McLarenu je souzeno být navždy druhý, já bych s tím problém neměl. Zřejmně jsi zapomněl i na špínu kterou má každý tým nevyjímaje McLarenu, pro připomenutí špionáž Ferrari a tebou zmíněné férové boje mezi jejich piloty např. TR u David vs Mika, Lewis vs. Kovi, Lewis vs. Jenson. Tak asi tak vypadá ta tvoje či jejich férovost. U Ferrari vím že hrají na jednoho a netají se tím, kdežto McLaren a i RB si hrají na neviňátka ale přitom je to opak. Proto se mi McLaren a RB zprotivili, to jejich neustálé připomínání že jen oni nechávají závodit své jezdce, že jen oni jsou féroví, a opak byl pravdou, je prostě do nebe volající a pěkně hnusné na fanoušky. To že Luca chce mít zákaznické vozy na tom nevidím nic špatného. Kdyby bylo 5 McLarenů, 5 Ferrari a 5 RB na dráze kde by bojovali mezi sebou byl bych raději než aby jeden tým bojoval sám se sebou a po 10 kolech objížděl plebzy. Force India je příkladem týmu který má prachy ale nedokáže to co zaběhnuté tými, nemá prostě tu vývojovou historii a nedokáže reagovat na nové věci. Takže McLaren je možná andílek ale z pekelně velkýma rohama.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        XXX
        Pěkně napsané, souhlasím! Sice bych rád co nejvíc různých týmů s co nejvyrovnanější technikou, ale ta situace s více vozy jedné značky by podle mého atrtaktivitě závodění prospěla. Navíc by tolik nemuseli rozhodovat peníze od závodníků a šikovní nováčci bez tučného konta by nezačínali v HRT&spol.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Je to úplný nezmysel, že dvaja najväčší podvodníci Ferrari a Red Bull z FOTA vystúpili aj keď väčšine tímov, ktoré dohodu o obmedzení zdrojov dodržujú, táto organizácia pre tímy vyhovuje. Paradox je ten, že FOTA bola založená na podnet Ferrari a Luca ju tuším viedol do r. 2009 a zrazu nevyhovuje. Prečo, za to že u Ferrari nevedia koordinovať údaje z aerotunela so skutočnosťou, neefektívne využívajú CFD, nevedia mapovať motor tak efektívne ako Renault a chceli by testovať, ako to robili voľakedy ? U Red Bullu je to preto, lebo utrácajú ďaleko viac, pričom to skrývajú za všeličo iné ! Sú to podvodníci a v F1 by nemali čo hľadať ! Spolupráca tímov tu musí byť, ak sa majú dohodnúť na jasných a zrozumiteľných pravidlách, ktoré budú platiť pre všetkých. 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Frciiik

    XXX
    Celé to bylo jako "trucpodnik" proti Berniemu... Něco mu možná zarazili, ale spíš si myslím že nula od nuly pojde...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • horal

    XXX
    Jinými slovy "nechceme být omezováni rozpočtovými stropy, protože potřebujeme zvýšit intenzitu vývoje". To se dalo čekat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    Celá FOTA je velkým krokem do neznáma. To přece nejde aby se soupeři mezi sebou přátelili. To je jako kdyby se Sparťané a Trojané domlouvali jak provedou bitvu. Prostě blbost rozpusťte FOTA a a´t si každý všímá svého. Je to nesmysl od samého začátku, řešili tam prkotini a stejně to nepřineslo kýžený výsledek.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mil

      XXX
      Nemám přehled o všech sportech, ale ve fotbale je asociace klubů, v hokeji taky, atd. A i pokud jde individuální sporty existují asociace hráčů. I zarytí soupeři mohou mít některé společné zájmy.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Nevím jestli je to rána pro organizaci, ale když to RB obchází tak se není čemu divit. Respektive se nedivím kroku Ferrari.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      XXX
      dovolím si nesouhlasit stvrzením, že RB dohody obchází. jestli si dobře vzpomínám, tak v rozhovoru naopak RB požadoval vyjasnění, které náklady se do RRS počítají a které jsou "mimo". ono se to toiž nedá srovnávat. u týmů, které si některé komponenty kupují od jiných, jsou náklady diametrálně odlišné, než u těch, kteří by měli v celkové částce i náklady na jejich vývoj...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        XXX
        Co je tedy Red Bull Technologi, to není obcházení? Je to firma která má obrovské náklady na vývoj ale prodávají týmu RB díly (díly které jsou na špici) za pakatel. Tohle je důvod proč proti tomu Ferrari jde. Oni mají dvě možnosti, buď to tolerovat což se ukázalo jako zcestné nebo vystoupit z FOTA a ,,legální,, cestou hrnout to vývoje víc peněz.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          XXX
          je to přesně tak. ale v případě, že do rozpočtu závodního týmu RB započteme veškeré náklady vložené do RBT, museli bychom to samé udělat i u ostatních, které technologie nakupují mimo vlastní závodní tým. to je velmi složité, spíše bych řekl, že ve své podstatě nereálné.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • David

            XXX
            Jenže ostatní tými které nakupují díly od jiných nevlastní sami sebe. Je rozdíl cena za díl a cena za díl. Respektive když máš kde rozpouštět náklady a cenu pro sebe stanovíš ,,směšnou,, nelze tomu konkurovat. Proto si myslím že stropy jsou chybné rozhodnutí. Jednoduše někdo vymyslí věc a ten druhý jak ji obejít. A nebo ať dají strop ale taky řeknou vše si dělejte sami, nic nesmíte nakupovat aspoň v oblasti vývoje a všeho kolem. Je jasné že by si hostesky nevyrobili 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              XXX
              vím, jak to myslíš, ale napsat, že týmy nevlastní sami sebe, je trošku protimluv, že jo 03!?
              jinak souhlas. pokud nebudou dána jasná pravidla, jsou jakákoli omezení ( ať už techniky, nebo peněz ) nesmyslná a lehce "obejitelná".

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • David

                XXX
                Jj omlouvám se, samozřejmně tam mělo stát ,,vlastní,, 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • David

                  XXX
                  Teď když se na to dívám znovu a čtu to tak jsem zase napsal kravinu. Bylo to dobře, ikdyž ta věta nedává smysl, bylo to myšleno tak že jediné RB vlastní firmu od které sami nakupují a za babku. Každopádně si zřejmně rozumíme.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • tom11

                    tom11

                    XXX
                    naprosto04, i když si nejsem jistý, zda je RB jediný, kdo nakupuje od své vlastní dceřiné společnosti

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama