DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikaci v Abú Zabí po velké bitvě vyhrál Vettel
Sebastian Vettel se opět zapisuje do dějin, když dnešním vítezstvím v kvalifikaci vyrovnal historický rekord Nigela Mensela v počtu vyhraných pole position v sezoně. V první řadě jej doplní Hamilton. Druhou řadu obsadili Button a Webber a třetí je v barvách rudých Ferrari v pořadí Alonso a Massa.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kvalifikaci v Abú Zabí po velké bitvě vyhrál Vettel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
McMatej
18:18 13.11.2011 XXXTy nééé. Na to jsou tady jiní přeborníci, kteří tvrdí, že to není zakázané, že za to nikdy nikoho nepotrestali, pak že to teda v pravidlech je, ale nevztahuje se to na výjezd ze zatáčky, že to dělají všichni, takže se to vlastně může atd.
Je to s nima docela zábavné.
-
-
Mike17
18:20 13.11.2011 XXXUznávám, že můžeš mít pravdu. I když si tím nejsem jistý, když proti tomu nikdo neprotestuje. Studovat kvůli tomu podrobně pravidla nebudu. Stejně tak bys mohl uznat ty, že Seb není jediný, kdo toto "pravidlo" porušuje. Jen dnes jsme stejných porušení viděli asi stovky. Takže pokud uznáš, že mají trestat buď všechny nebo nikoho, tak se už asi nemusíme o ničem bavit.-
McMatej
19:25 13.11.2011 XXXV pohodě. Pokud nejde o život, tak jde o h.... Proč proti tomu neprotestují nevím, třeba pro zachování dobrých vztahů mezi týmy.
Mně se to nelíbí z principu. V pravidlech je to dáno jasně, tak proč někomu porušování pravidel tolerovat a jinému ne. Tím nemyslím případy, když jezdec opustí trať nedobrovolně, třeba z bezpečnostních důvodů. Ale v kvalifikaci, když je na trati skoro sám, nevidím jediný důvod, proč by nemohl jet mezi čárama. Pak se někdo může právem cítit šikanovaný a o jiném lze říci, že mu všechno projde.-
Mike17
22:56 13.11.2011 XXXKdyž budou trestat všechny, tak s tím nemám problém. Možná by bylo lepší místo čar na dráze vrátit za dráhu šťerk. Dnes mi to přišlo už opravdu moc. Vnitřky zatáček tam řezali všichni všemi koly přes obrubník. A přitom by stačilo posunout ty tyčky blíž, nebo obrubníky prostě zvýšit. A nemuselo by se řešit žádné porušování předpisů.
Na druhou stranu si myslím, že co se týká vyjíždění z dráhy, měří všem stejným metrem. Jediný postih měl Lewis. Ale neprojetí šikany, tím zkrácení tratě o desítky metrů a bez zpomalení mu přidalo tak 0,5-1s. Promiň, ale se ziskem nějaké tisícinky sekundy tím, že vyjedeš o 10 cm za čáru se nedá úplně srovnávat.
Ale jak říkám, pokud budou trestat za toto všechny, jsem pro.
-
-
-
-
observer
10:48 13.11.2011 XXXhmmm
ďakujem, aj keď som chcel, aby to sem vložil McMatej (nepredpokladám že to vôbec niekedy čítal)
máš pravdu, súhlasím s tým čo píšeš
avšak
- toto pravidlo sa NIKDY neaplikovalo na výjazde zo zákruty. Teoreticky by musel byť riešený každý jazdec, ktorý (aj po chybe) opustí trať
- pravidlo rieši hlavne prejazd šikanami, resp. zákrutou - postihuje SKRACOVANIE trate
- podľa pravidla je auto na trati, pokiaľ nie je VŠETKÝMI kolesami ZA bielou čiarou
V preteku sa často viacerí jazdci jazdiaci na limite dostanú mimo trať (pri výjazde, nehovorím o skrátení šikany). Bol už niekto niekedy riešený na základe tohto pravidla? Ak teda kritizovať, tak potom konzistentne, nielen jedného (nenávideného) jazdca.
Mne je jasné, že Tebe to písať nemusím, ale zdá sa mi vhodnejšie reagovať na niekoho, s kým sa dá diskutovať, než na zakomplexovaného fanatika. -
observer
09:21 13.11.2011 XXXChytrák McMatej
zrejme si tie pravidlá prečítal, keď sem dávaš odkaz, takže prosím Ťa, mohol by si zacitovať, ktoré konkrétne pravidlo Vettel (resp. ďalší jazdci) porušuje? Lebo zatiaľ mi pripadáš ako táraj, ktorý sa odvoláva na niečo, o čom nemá ani poňatia...-
hmmm
09:48 13.11.2011 XXXPřestože je jasné, že jen nenávidí Seba, tady se ho musím zastat. Ono to totiž v pravidlech opravdu je. Konkrétně oddíl 20 sportovních pravidel pojednávající o tom, jak se má jezdit, má článek 20.3, ve kterém se píše:
"Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
Should a car leave the track for any reason the driver may rejoin. However, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage."
Neboli jezdec musí vždy používat trať, bílé čáry jsou její součástí, obrubníky ne; kdo vyjede, bude řešen; když z jakéhokoli důvodu vyjede, může se vrátit jen když je to bezpečné a bez získání výhody.
-
uzivatel000324
09:01 13.11.2011 XXXMcMatej: Navrhni aby postavili okolo trate hned za bielou ciarou mur aby nechodili mimo trat
dodo -
hmmm
07:11 13.11.2011 XXXJestli myslíš tu s tím sloupkem uvnitř za obrubníkem, tak toho jsem si taky všiml. Tam si to zkrátili snad všichni, které kamera sledovala. No a když jde o zkrácení, je asi nějaká drobná výhoda víc než pravděpodobná. Takže když se to neřeší, asi se nedají brát všechna pravidla úplně doslovně, ale to už jsme zažili mnohokrát.
"Poslal bych je do Mišelinky tahat pneumatiky, hajzly jedny intelektuálský!"-
Mike17
09:50 13.11.2011 XXXAno, myslíme asi tu stejnou zatáčku. Trochu jsem se nad tím zamyslel, jestli McMatěj v tomhle případě nemá pravdu. Ale nevím, jestli ten obrubník ještě je součástí tratě, nebo už ne. Všemi koly až za ním nikdo z nich nebyl, jen na něm. Jestli součástí už není, pak měli všichni dostat trest, ale na výsledku kvalifikace by to asi nemělo žádný vliv, když to dělali nejspíš všichni. Kdyby to vadilo, mohli dát ten sloupek blíž a nebylo co řešit.
Pak vyjížděli všichni ven v zatáčce č.19 a často i na cílové rovince. Kdyby mohly kamery stíhat všechny kola všech jezdců, asi by se těžko našel někdo, kdo tam nevyjel.
Mě ani tak nevadí, že kritizují komisaře i když to v tomto případě nikomu v F1 nevadí. Vadí mi, že obviňijí Vettela z podvodu, kdykoliv nějakou čáru přejede, ale když to udělá jejich oblíbený Hamilton nebo kdokoliv jiný, je to v pořádku.-
hmmm
12:30 13.11.2011 XXXTy obrubníky právě součástí tratě nejsou (teď jsi zase dostal před dopsáním příspěvku odpověď ty ). Jinak souhlas, když vyjede někdo jiný, je ticho po pěšině, alě běda, když vyjede Seb!
Myslím, že v praxi se to pravidlo používá tak, jak píše observer. Zkrátka když jde o závodění, jehož principem je jízda na limitu, nedá se to brát úplně doslova. Důležité je postihnout ty, kteří by opouštěli trať záměrně za účelem získání nefér výhody.
Mimochodem, není to tak dávno, co v pravidlech bylo, že si jezdec nesmí trať zkracovat, ale předělávalo se to do současné podoby tuším kvůli (nejen) Kimiho výletům ve Spa, kde si sice jízdou po vnějšku trať nezkrátil, ale výhodu tím získal.
-
-
-
Mike17
23:53 12.11.2011 XXXSorry, ale že je to porušení pravidel tvrdíš jen ty. Vytáhneš jednu větu z pravidel, které mají spoustu stran a uděláš si z toho závěr.
Žádný z týmů nepodal proti tomu protest (proč když jde o body a balík peněz?), žádný komisař to ani neprošetřoval (proč když trestají jiné věci?), neslyšel jsem o tom mluvit ani žádného komentátora v TV (proč když řeší tolik ptákovin?) a ani jsem nikde nečetl, že by to kritizoval někdo z jiných lidí okolo F1 (proč když se vyjadřují ke spoustě jiných věcí?). Prostě porušení pravidel v tom vydíte jen VY!
To by mi ani tak nevadilo. Spíš mě zaráží, že se k tomu vyjadřujete JEN když to udělá Vettel. Když to samé udělá Hamilton, nebo kdokoliv jiný, neobjeví se o tom ani řádka, jak jde o Vettela požadujete trest. Opravdu si myslíte, že všichni ti lidi všech národností a z různých týmů zosnovali globální spiknutí, aby z normálního německýho kluka udělali Schumiho 2? Sorry, že si rýpnu. Nezávání vám to tak trošičku paranoiou???-
McMatej
00:04 13.11.2011 XXXKdyž si takový znalec pravidel, mohl bys nám ukázat, kde se v nich píše, že jezdec smí vyjet z tratě a získat tím výhodu? Příkladů kdy za to byl potrestán by se našla řada, jen tak namátkou si vzpomínám na škrtnutí času Hamiltona v Monaku. Pravidla jsou [odkaz na stránku]
Obdivuju tvoji schopnost obhájit to co potřebuješ. Dobrou noc.-
Mike17
00:46 13.11.2011 XXXPromiň, ale nikde jsem netvrdil že jsem znalec pravidel. Jen, že se aspoň někteří lidi žívící se F1 v tom asi vyznají líp jak ty a nikdo to nevidí stejně jako ty. To je trošičku rozdíl ne? Omlouvám se, ale nebudu tu teď trávit hodiny hledáním slovíček v pravidlech. Ta situace kterou uvádíš je snad trošičku jiná ne? Jestli si dobře vzpomínám ( a hledat to nebudu) tak tenkrát Hamilton úplně vynechal v NEJRYCHLEJŠÍM KOLE šikanu za tunelem a projel ji rovně. Tím získal určitě víc jak půl vteřiny a nikdo se tomu trestu logicky nedivil. Jestli si dnes někdo pomohl, tak to bylo těžko vůbec změřitelné.
Ale to je celkem jedno. I když připustím, že ty stovky lidí z F1 jsou mimo a ty máš pravdu, nic to nemění na mé otázce. Takže už asi po sté: Proč z těch minimálně 15-ti lidí co to udělali mají trestat JEN VETTELA? Pokud dají trest všem sklapnu a bez komentáře přijmu trest kohokoliv. I kdyby to měl být v každém závodě jen Vettel.
Ve schopnosti obhájit co potřebuji na Tebe rozhodně nemám. Měj se pěkně a dobrou noc.
-
-
-
uzivatel000249
18:30 12.11.2011 XXXjasné, že je tam možno jedno miesto, kde mimo trať vychádzajú takmer všetci, ale Fettel vychádza mimo trať aj tam, kde to jasne ostatní dodržujú. veľmi rád by som si pozrel najrýchlejšie kolá aj ostatných jazdcov, nie je problém ...
a čo sa týka "spomalenia" pri výjazde mimo trať, tak to vravte takému, čo seno žere, OK ?-
Mike17
18:54 12.11.2011 XXX1. Ono se někde v pravidlech řeší v kterém úseku vyjet za čáru můžeš a ve kterém ne???
2.Shodou okolností sledovali poslední kola na stejném úseku Buttona, Hamiltona i Vettela. Všichni 3 projeli jednu zatáčku všemi koly vnitřkem přes čáru. U všech 3 to byly jejich nejrychlejší kola. Takže klasická otázka: proč trestat jen Vettela??? Už několik závodů čekaám na odpověď. Kromě nich předtím stejnou zatáčku STEJNĚ projeli i Massa, Webber a Di Resta. Předpokládám že i ostatní, jen je nemohli ukazovat všechny pořád.
3. Nevím o jaké zpomalení mluvíš, takže bez komentáře.
-
-
hmmm
18:09 12.11.2011 XXXAha, takže odpověď jsem dostal, ještě než jsem dopsal příspěvek.
Striktně podle litery pravidel je to opravdu přestupek na penalizaci. Jen si nějak nedokážu představit, že by v každé kvaldě a v každém druhém závodě penalizovali půlku startovního pole. Zkrátka se asi budou muset hateři Seba smířit s tím, že je to OK. Ostatně oni to dělají i jezdci McLarenu (z řad jehož fandů je většina odpůrců Seba).
Nakonec je to problém tratí. Kdyby nebyly obrubníky extra hladké a za čárou a obrubníky byl kačírek nebo tráva, piloti by si dali setsakramentský pozor, aby zůstali na pevném. Před patnácti, dvaceti lety by vůbec nebylo o čem...
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek