DISKUZE K ČLÁNKU Renault chce Williamsu pomoci k lepším výsledkům v roce 2012

Výkonný ředitel Carlos Ghosn tvrdí, že odhodlání automobilky Renault k dlouhodobému působení ve Formuli 1 je nyní silnější než kdykoliv dříve - ovšem nikoliv v pozici konstruktéra závodních vozů, ale jakožto výrobce motorů. Příští rok chce ke zlepšení pomoci svému novému zákazníkovi - Williamsu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault chce Williamsu pomoci k lepším výsledkům v roce 2012

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 05.11.2011 20:53 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    XXX
    David:
    No ty jsi nedodal důkaz jedinej,jen jsi skeptik.

    Inu každej jsme nějakej...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    David:
    12
    Už začínají pracovat nervy?

    1.Jestliže jsi napsal že skoro každý rok dělali změnu v na důležitých postech v technickém týmu,proč jsi pořád nenapsal nějaké konkrétní příklady,já je dal.

    2.Briatore jako šéf týmu byl bezpochyby u podpisu smlouvy s Michelinem,ale on byl jen šéf týmu.Podle mě by spojení Renault-Michelin bylo uskutečněno i bez Briatoreho,OK?
    Takže pokud se budeme bavit na téma úzká spolupráce Michelin-Renault(viz např.skutečnost že Michelin před sezónou 2004 týmům kterým dodával pneu doporučil konstrukci závěsů které úzce otestoval s Renaultem,lépe řečeno pneu byly vyvíjené na základě dat získaných od Renaultu s ohledem na jeho konstrukci závěsů).Spojení Renault-Michelin fungovalo úzce již v době turbo a tehdy tam Briatore nebyl.
    Já netvrdím že Briatore nebyl jednou z hlavních postav úspěchu Renaultu(podobně jako před tím Benettonu),ale zde mu připisuješ něco co není jeho zásluha.Kdybys napsal že Todt kdysi zosnoval těsnou spolupráci s Bridgestone,byl bys mnohem blíž.

    3.Já optimista,ty pesimista.To je OK.Já ti nevyvracím tvůj pohled.Když napíšeš že jim nevěříš a že to příští rok nebude lepší,je to OK.
    Ale když píšeš o tom že dělají vše špatně mění skoro každý rok lidi a předem si dovolíš tvrdit že ANI NEMAJÍ ŠANCI?

    4.Kimi Raikkonen.Já netvrdím že mám nějakej důkaz že je ruka v rukávě.Jen jsem Tě upozornil že zpráva o námluvách Williamsu a Kimiho je tady už delší čas a nepochází od bulváru typu německýho Bildu.Mě to spíš připadá jako že Tě poměrně dost irituje že Kimi by mohl za Williams jezdit.Za takovej póvl.jak jen to je možný,co?
    A poslední zprávy jsou opět z velmi seriózních zdrojů.

    Skepse právě není na místě.

    Víš kdy bych propadal skepsi?

    Kdyby Williams pokračoval příští rok s Cosworthem,dál ponechal na postu technického ředitele sama Michaela(nic proti němu nemám,právě naopak,ale prostě potřebuje stejně jako Williams to změnu),Williams se dál mohl opírat jen o prachy z Venezuely a např. angažoval vyloženýho paydrivera typu Val Der Gardeho.

    Takhle samozdřejmě nemám jistotu,ale opět na to hledím optimisticky,vzlášť když se rýsuje ta třešnička na dortu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Dík žes mi dodal ty důkazy. Zřejmně nemá cenu dál diskutovat protože mne nebaví pořád dokola psát to samé.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    David:
    Mercedes od píky?
    Briatore vyjednal smlouvu s Michelinem?
    Kimi a Williams že je jen PR kachna?

    Odkud jsi dnes spadl,že píšeš takový hlouposti?

    Na Williams máš pohled hodně skeptickej,toť tvé právo.

    Ale zase jsi se vyhnul konkrétním věcem(třeba ty změny v technickém oddělení které jsi popsal jako každoroční),místo toho jen všeobecně soudíš.
    Dle výsledků?
    OK.

    Pamatuj si jedno.Vyhrát může každej rok jen jeden a pro Williams vzhledem k jeho historii není zas až tak podstatný jestli bude 5. nebo 6.,nebo osmej jako letos.

    BMW,Toyota,Honda

    BAR,Jordan,Minardi a další a další.

    I kdyby už nikdy Williams nevyhrál,nic to nezmění na faktu že to bude jedna z nejlepších stájí co kdy F1 jezdila a má svý místo v historii.A to není málo.

    Fanoušci Williamsu by měli být optimističtí,takový by měli být všichni fanoušci.Nelze fandit jen kvůli vítězství,taky je to to kvůli samotným lidem a týmu který tvoří.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Tak ještě jednou
      - změna vedení rok 2007/2008 sám jsi to tu napsal
      - opět takáž za slovíčka protože jsem to i předtím velkými písmeny napsal SKORO KAŽDÝ ROK né každoročně.
      Zato jsem se nedočkal odpovědi kdo sjedna spolupráci s Michelinem a rád bych viděl Kimiho smlouvu když si troufáš tvrdit že to není kachna. Když jsou to hlouposti tak mne to dokaž.
      No a psal jsem ti taky že optimismus mne už přešel, fandil jsem jim hodně dlouho ale jak říkám optimismus mě přešel, SKORO deset let mají mizerné výsledky a nic s tím nedělají ale naopak jdou rok co rok dolů. Letos mají zatím 5 bodů to je na jednu z nejlepších stájí historie mizerný výsledek co? A hlavně není to hodno jeho jménu. Dělají této stáji nehoráznou ostudu. Jo letos jsem si před sezónou taky říkal, super mají prachy od Pastora, přišli s převratným řešením a výsledek, ještě horší jak minulý rok. Promiň ale skepse je na místě.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    Kromě očekávání rozuzlení situace kolem Kimiho se nám objevují informace o rozhodně dalších velkých přestupech.

    Nico Rosberg je spojován s Ferrari.Prý neprodloužil smlouvu s Mercedesem(měl ji na 2011,2012 a 2013 s opcí,ovšem s výkonostními podmínakmi).

    Ferrari sice podepsalo Massu,ale to mělo Raikkonena taky a v typicky italském stylu se jej zbavilo.

    Massovi poslední slabé výkony a frustrace tak dostávají docela zajímavý kontext.Stejně jako zajímavá strategie u Mercedesu.

    A zdá se že i může být vysvětlena situace kolem Sutila který možná jedná s Mercedesem(a možná i s Williamsem) a proto prosákla zpráva o angažmá Hulkenberga v FI.

    Včera a dnes se objevili na netu neoficiální zprávy o tom že Williams už má skutečně podepsaného Kimiho a vše oznámí v Abů-Zabí společně s ohlášením nového hlavního sponzora(QNB ?).

    Nuže uvidíme.Jen mě je trochu líto že se klidně může stát že pro příští rok bude bez angažmá hned dvojice brazilců.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    David:
    Já jsem poprvé jen reagoval v podstatě na skutečnost že jsi se vyjádřil na adresu Williamsu a jeho možného zlepšení v kontextu s příštím rokem skepticky(na což máš právo),a to proto že jsi uvedl zavádějící argumenty.

    Williams v posledních letech složení klíčových technických pozic neměnil,po dvou letech s Cosworthem bude mít motor který má k dispozici už nějakej ten rok poslední dva roky dominující Redbull a najal zcela nové techniky s podle mě nepopiratelně velkými zkušenostmi přímo z F1.

    Jen si dovoluju upozornit na změny který nejsou vyloženě negativní,naopak.

    Nemůžu tvrdit že to příští rok bude extra dobrý,ale jen na to zas koukám(po té letošní blamáži) pozitivně.

    Koneckonců bys třeba mohl vysvětlit proč vůbec s týmem navázal kontakt(a to je podložené) jezdec formátu Kimi Raikkonena.I tato skutečnost opět patří mezi klady posledního dění kolem Williamsu.

    Jen se okrajově zmíním o Mercedesu.Mercedes jako tým F1(znovuzrozený) existuje druhým rokem.Ale je přímým pokračovatelem Brawnu a především Hondy(před tím BARu).Žádné budování od píky,naopak mě se zdá že jestliže Brawn GP v roce 2009 triumfoval je jak loňská,tak letošní sezóna v podání Mercedesu zklamání možná ještě větší než Williams.Vždyť disponují mnohem lepším základem,financemi a dvojicí jezdců která převyšuje současnou sestavu Williamsu.

    A mimochodem,Briatore je schopný.Ale to že Renault tak úzce spolupracoval s Michelinem není jeho zásluha.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      XXX
      Nikdo ti žádné právo přeci nebere. Poslední změna rok 2007/2008 což je tři roky zpátky (dost dlouho aby s tím něco udělali). Předtím měl tedy amatéry když teprve teď má mít ty správné lidi? Samozřejmě se na to koukej pozitivně ale já jsem stratil pozitivní vnímání tohoto týmu už dávno a jak říkám Williams má klesající tendenci (žádná blamáž z mé strany, naopak opírám se nejen o výsledky). Jak víš že Kimi navázal kontakt s týmem a né naopak? Kimiho návštěva měla podpořit a pomoct týmu. Kdyby byl podepsán kontrakt je to už venku. Pouze jsou různé spekulace a na ty já moc nesázím. A upřímně co by dělal kimi v takovém týmu. Je tu článek kde vysvětluje co je potřeba aby mohl být mistrem a to od williamse určitě nedostane. Mercedes GP začal od píky, tady nemám co dodat to je prostě fakt. No a poslední otázka kdo tedy tu spolupráci mezi Renaultem a Michelinem vyjednal když né Briatore?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    David:
    No nedá mi to...

    Ty napíšeš že Williams dělá změna v technickým týmu skoro každej rok...ale žádnej příklad nedáš.

    Pak po mě chceš důkazy?Třeba ke kauze Kimi?A co jako čekáš?Dokud nebude oficiálně něco oznámeno,nemá nikdo žádný "důkazy".

    Mimochodem asi nečtěš žádný zprávy a nebo je pro tebe Autosport.com,Motorsport-total.de,blog Joe Sawarda a další nedůvěryhodné.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Juras:
    Mercedes je tu dva roky, a proto si myslím že je to špatný příklad (ikdyž jsou tu dva roky a vždy skončili před Williamsem který tu je už roky). To že burza je závislá na výsledcích jsem už psal a díky jejich výsledků na burze strácejí (propad akcií). S Frankem nesouhlasím, myslím si že je to on kdo to celé brzdí. Co se týče rozpočtů týmů tak, tak jsem to i myslel. Brawn rozhodně kliku neměl, on dobře věděl co znamená výhoda dvojitého difuzoru. To nebyla náhoda. Ano úspěch v F1 je týmová práce, to nepopírám ale musí ten tým někdo vytvořit, stmelovat, dát ty lidi dohromady, vytvářet prostředí pro jejich práci atd. a v tom pánové které jsem jmenoval kralují. To že RB používá jiné skupiny či firmy k dosažení výkonu vím moc dobře, a ani jsem netvrdil že je to případ RB který z malým rozpočtem vyhrává. Je mi jasné že je to jen šikovnost managementu RB který obešel dohodu. Máš pravdu že Renault měl spolupráci s Michelinem ale kdo to dal dohromady? Briatore

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Já se bavím o celém vedení, nevytrhávám pouze jeden celek. Ale ano i jednotlivé úseky firmy jsou méně či více zodpovědné za fungování celku. Vedení je vždy zodpovědné za výsledky. Jezdec za to že dostane šumku do rukou nemůže. Jako příklad bych uvedl Flavia Briatoreho, skvělý manažer který dokázal z malým rozpočtem vyhrát tituli. Dokázal dát dohromady správné lidi a vedl je ke správným cílům. Takových je málo Ron Dennis, Ros Brawn (někteří i nejen s jedním týmem) ale už mne další opravdu nenapadají. Co z toho když mám strukturu jako velké tými ale uvnitř týmu mám chaos.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      XXX
      Že by tedy Renault vyhrál ty tituly s malým rozpočtem,tomu snad nevěříš.Kdybys napsal že neměli největší rozpočet(větší mělo Ferrari,Toyota a nejspíš McLaren),tak to jo.

      Jinak Brawn ani se superrozpočtem u Hondy nic moc nedosáhl a v roce 2009 měl velkou kliku když místo vyvíjení KERSu monopost(jehož vývoj mimochodem královsky zaplatila právě Honda)optimalizoval s dvojitým difusorem a s ohledem na zákaz tankování a s tím související vyvážení vozu s měnící se hmotností.

      A McLaren?Poslední titul 2008,před tím 1999! Ron Dennis je schopný člověk(tak jako Briatore,Brawn,Todt),ale úspěch v F1 je týmová práce a jen silná osobnost v čele dávno nestačí.

      Ani Redbull není jen Newey,úspěch Redbullu nepřišel hned a nemusím snad připomínat že Mateschic musel štědře zaplatit. Dnes platí omezení zdrojů,proč myslíš že mají Redbull technology? Redbull technology není vzhledem k samostatnosti tak kontrolovatelný jako samotný tým F1.Už loni některé týmy na Redbull poukazovaly,letos se dělo to samé.Já proti tomu nic nemám,ale myslím že pak je lež tvrdit že měli snad menší rozpočet než Ferrari.

      A mimochodem,Renault v letech 2005 a 2006 plně zůročil taky nezanedbatelnou úzkou spolupráci s Michelinem,podobně jako roky před ním Ferrari a Bridgestone.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • sony

    XXX
    Kéž by 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • David

    XXX
    Ty jsou skoro každý rok a nic, žádné zlepšení. Já vidím za hlavní chybu že se dali na burzu. Tohle opravdu Williams dorazí. No a nakonec jim už musí pomáhat i Kimi svojí účastí v továrně. Prostě špatné vedení no a také nemají jezdce který dokáže vymačkat maximum z vozu a poukázat tak na přednosti či nedostatky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      XXX
      Já bych tedy rád věděl jaké podobně rozsáhlé změny v technickém týmu Williams udělal v posledních letech.

      Pokud mne paměť neklame,tak tým vedený Samem Michaelem byl poskládám v roce 2007 a 2008.
      Technický m ředitelem byl Michael,hlavním konstruktérem Ed Wood,šéfem aerodynamiky Jon Tomlinson.To jsou ti hlavní,i na ostatních důležitých pozicích se technici neměnili až do letoška kdy první změnou byl odchod hlavního mechanika Tonny Rosse do Mercedesu.Načež po špatném vstupu do sezóny přišel odchod Sama Michaela a Jona Tomlinsona.

      Jejich místa obsadil Mike Coughlan(na rozdíl od Sama se v minulosti podílel na vítězných vozech naposledy u Mclarenu) a Jasona Somervilla(šéf aero) který byl mimochodem jako hlavní aerodynamik u posledních Williamsových vítězství.K tomu přišel Mark Gillan který by měl být hlavním technikem na závodech,jakýmsi technickým ředitelem v padocku.

      Především ale příští rok bude Williams disponovat motorem Renault(který má v monopostu letošní suverén Redbull).

      Zadní partie vozu s ultranízkým profilem letos zklamala,ale proč?Protože Redbull přišel s novou fintou foukání difusoru a ta byla v kontextu s další fintou(sklon šasí) mnohem významějším prvkem nežli extrémní zadní část Williamsu.A neměl bych zapomenout na ony prohýbající se přední křídla.

      Příští rok ale bude foukaný difusor zakázaný(byť již teď kolují zaručené informace o tom jak se zase najde cesta jako výfukové plyny využít).

      Otázka tedy ještě je jak na tom bude Williams se sponzory,protože výše rozpočtu je bezpochyby velmi důležitá součást hry v F1.

      No a Kimi?Myslím že by to byla třešnička na dortíku který na příští rok Williams chystá.

      Takže doufejme že ten dortík soupeřům Williamsu v roce 2012 notně zhořkne.

      Alespoň optimismus nám změny dávají(viz letošní zlepšení Lotusu po přechodu na motory Renault),ne že ne.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • FWMonty

        XXX
        .......ten tvůj článek je baječnej lépe bych ho nenapsal 03Jinak Mark Gillan byl i v týmu Jaguar respektivě Red bull a v roce 2006 byl v Toyotě jako vedoucí aerodynamiky zodpovědný za dva aerodynamické tunely.Takže tenhle člověk se vyzná v aerodynamice a má diplom leteckého inženýrství.Taky zažil dvě mistrovství světa jak v konstruktérech tak v jezdcích s týmem McLaren v roce 1998 a 1999, v úzké spolupráci s Adrian Newey 04Tak se máme na co těšit 04jestli už tohle nevyjde?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • David

        XXX
        Jak říkám SKORO každý rok je nějaká personální změna a pomáhá to? (děkuji za uvedený příklad personální změny). Jinak tým netvoří jen ti co jsi je vyjmenoval. A snad mi nechceš namluvit že jejich záď nefunguje díky RB. Williams přišel s novinkou která bohužel nefunguje. Postavili jednoznačně vůz který není schopný vyhrávat natož se umisťovat v první desítce. No a optimismus mě už u tohoto týmu přešel. Personální změny a nic, novinka (záď) a nic, Pastor a jeho prachy a nic, burza a zase nic (a tu je ještě velká pravděpodobnost že je to stáhne ke dnu nebo minimálně budou muset ten krach na burze zacvakat, takže další prachy). Jde to od desíti k pěti.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • FWMonty

          XXX
          ....a to my jako chceš říct,že lidí co jsou třeba v ekonomickém úseku nebo ve vedení týmu a nebo jiném než technickém úseku můžou za to že auto nejezdí jak má.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • juras

          XXX
          No můžeš začít tím že podpoříš svoje tvrzení o personálních změnách u Williamsu krom výše uvedených nějakým konkrétním případem.

          Jinak je s podivem že si neuvědomuješ že F1 není běh na krátkou trať,ale na dlouhou.Než se projeví nějaká významná změna potřebuje to čas.Stačí se podívat na Mercedes kterej má mnohem větší zdroje než Williams a přesto výrazný pokrok nikde.

          Zadní část Williamsu funguje,ne že ne.Vysvětlit záležitosti kolem konstrukce a proč něco funguje a nebo ne je poněkud složitější záležitost.

          Já nenapsal že za něco může Redbull(až na to že všichni ostatní jen bezmocně přihlíží jeho spanilé jízdě),to jakým směrem se ubíral vývoj jednotlivých částí monopostů přímo ovlivňuje výkonost jednotlivých celků vozu.Všimni si jak největším propadákem letošního roku je Williams a pak hned Renault.Oba s odvážnými řešeními která ale ustoupila do pozadí díky směru který určoval Redbull(foukaný difusor a sklon šasí společně s ohebnými křídly).Nic víc,nic míň.Já si osobně myslím že Williams může slavit se svým řešením zadní partie vozu úspěch příští rok kdy difusor už bude tak účinně foukat výfukovými plyny a prim bude hrát co nejlepší aerodynamická efektivita v oblasti zadního křídla.

          Burza a nic?Burza je odrazem úspěšnosti týmu na závodní dráze,jeho hospodaření,spokojenosti sponzorů,mediálního zájmu.Vstup na burzu neměl nic společnýho s výsledky,ale s provozem týmu a řešením jak zajistit z dlouhodobého hlediska financování.

          Chápu že Williams z historického pohledu vypadá v současné době na vržení ručníku do ringu,mě se ale zdá že právě poslední změny jsou opravdu velké a Frank a spol mají snahu tým rozhýbat.

          Ještě na konec jeden postřeh.S Cosworthem neměl Williams žádnou možnost srovnání,příští rok s Renaultem to bude jiné.Pokud bude příští rok špatný,bude to už vážný signál,byť bohužel nikdo nemůže zaručit že obměněný tým bude úspěšný bez ohledu na typ motoru v monopostu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    už se těším na rok 2012 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama