DISKUZE K ČLÁNKU Williams neví, kde udělal chybu, problémem jsou i nekvalitní díly a špatná komunikace

Podle Rubense Barrichella je pro budoucí auto klíčové, aby Williams pochopil, proč letošní FW33 nepodávalo takové výkony, jaké se čekaly, a popisuje, co vše je třeba v Grove zlepšit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Williams neví, kde udělal chybu, problémem jsou i nekvalitní díly a špatná komunikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 20.10.2011 08:36 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    XXX
    Já bych to zas tak špatně neviděl...otázkou je jak se ta nová pátěř technického(nebo konstrukčního,jak libo) týmu vypořádá s daty získanými z letošního vozu a jestli v kontextu s technickými změnami pro příští rok dokáží postavit kvalitní monopost.

    Změn je hodně,ale já to chápu tak že jádro který Williams má(drtivá většina zaměstnanců,technické zázemí) zůstalo stejné,nové tváře přišly na klíčové posty.Williams už hodně let bojuje s tím že vždycky mu něco schází do ideálního mixu,jednou má povedený auto,ale příliš mu nejde sezóní vývoj,podruhé začne s problémovým vozem který musí vylepšovat rychleji než konkurence,nebo jako letos se nedaří vůbec nic.Prakticky stabilní je špatná strategie v závodech a chybná rozhodnutí která tým připravila o případné nadějné výsledky.

    Letošní koncept ale zas nemusí být úplně špatný,to revoluční řešení zadní partie monopostu považuju za vynikající.Tým se dokázal vypořádat s technickým řešením které možná dostane v příštím roce nový rozměr.Letos hrálo prim využití výfukových plynů a mapování motoru společně v návaznosti na difusor.Williams vsadil na extrémní řešení zadní nápravy které mělo eliminovat zákaz klasicky foukaných difusorů.V řešení technického postupu který použil lídr současné F1 Redbull nejspíš nestačil vývojem a dost možná bylo na připravený koncept složité aplikovat foukání difusoru a sklon šasí který představil právě Redbull.Williams strávil velkou část roku tím že vůbec bojoval se slabinami konstrukce kterou představil a jeho vývojové kapacity a finanční možnosti nejspíš nestačili na to aby se znovu vrátil do hry o lepší příčky ve středu pole tak jako se mu to povedlo loni.Myslím že ani motor Cosworth nebyl tím kdo by mohl například alespoń částečně kompenzovat slabiny Williamsu v oblasti šasí,spíš naopak,Cosworth podle všeho zaostával v mapování motoru za konkurencí,což tedy můžeme vnímat jako další bod v němž Williams ztrácel.

    Nyní budeme mít Renault,do týmu přišla podle referencí silná trojice techniků Coughlan,Somerville a Gillan.Změny v technických předpisech jsou podle mého z pohledu Williamu pozitivní(omezení v oblastech kde Williams tahal za kratší konec).Doufám že pracují na svém setrvačníkovém KERSu který dokážou konečně do vozu nasadit.

    Nikde není psáno že to bude příští rok bůhví jaká senzace,ale Frank podle mě ukázal že se nevzdává a snaží se tým opět nastartovat.

    A to se cení.Tedy alespoň v případě mojí maličkosti...já na příští rok koukám optimisticky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    ono to taký nemusí být problém na aerodynamice nebo na materiálu 03Adrian Newey tvrdil,že i nejlepší aerodynamika nepomůže pokud nedokážete dostat z pneumatik Pirelli maximum.Ten článek byl i na tomhle webu 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hemmis

    XXX
    pokud by byrča podepsal na 2 sezony . být na jeho míste poratím týmu a d vyflusne sezonu 2012 tento hrozný stroj jen poupravý a plně se věnuje roku 2013 tak jako dříve honda výsledek v podobě brawnu známe všichni no a proč brawn ke konci sezony klesl je také známe nebot ten to tým neměl na vývoj a žil z náskoku před sezonou

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Rubens má v tomto prípade pravdu, lebo Sam aj možno keď nechcel s odchodivším konštruktérom postavili nadčasové auto ! Malo to len jednu chybu, že v zadnej časti nemali kde zabudovať fúkaný difuzor, o čom však vyedy nevedeli, že s tým príde Red Bull a bude všetkých porážať. Potom im nefungoval KERS a je všetkým záhadou, či ho Williams aj používa v sezóne 2011, lebo po poruchách sa k tejto veci už nevyjadrovali. Vychádza z toho jedna zásadná vec, že po nasadení motora Renault, ktorého súčasťou je aj KERS a po prehodení výfukov dozadu nahor, by auto v takejto podbe mohlo s týmito úpravami fungovať ako FW 34 v sezóne 2012, takže nakoniec ušetria, lebo nemusia stavať nové auto. Ak zlepšia kvalitu výroby dielov tak, ako hovorí Rubens, monopost Williams by sa kľudne vrátil do stredu poľa a dosiahol by určite viac bodovaných umiestnení, ako FW W32 v sezóne 2010 ! 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FWMonty

      XXX
      Williams Kers používá 03podařilo se se odstranit problémy 03asi další fanoušek co zapoměl na rok 2009.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ZbraWa

    XXX
    no jestli to Williams neví, ať se poptá zde občas je tu odborníků vážně požehnaně.. 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Panek

      XXX
      jj a na konkurenčním vebu je celá jejich armáda.

      Nicméně já jako willíkář smutním. 09

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lumix

        XXX
        Myslíš f1sports? Pokud ano, tak s tebou souhlasím. Někteří sem dokonce chodí pod jinými jmény, aby je ostatní nepoznali... 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama