DISKUZE K ČLÁNKU Barrichello: Udělám cokoliv, abych se v F1 udržel

Rubens Barrichello udělá cokoliv bude zapotřebí pro to, aby mohl ve Formuli 1 závodit i příští rok. Jeho místo u Williamsu je ohroženo, přesto si věří, že letošní sezóna není jeho poslední.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barrichello: Udělám cokoliv, abych se v F1 udržel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 13.10.2011 20:34 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • EMERSONV1

    XXX
    Ani bych se moc nedivil kdyby nakonec Rubens skončil u Lotusu (Caterham)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Netvrdím, že starý=zkušený nebo naopak. Ani neříkám, že musí jezdit 10 sezon aby byl zkušený. Jen říkám, že mít jednoho jezdce s roční zkušeností a úplnýho nováčka v týmu asi není ideální. Určitě se jezdec dostane do stavu, kdy se stává pomalejší a pak bude muset odejít. Možná že bude pro Williams někdo užitečnější než Rubens, ale s Maldonadem si nemyslím, že by to měl být úplný nováček. Určitě jsou talenti, co po roce dokáží začít skvěle spolupracovat s týmem, ale v prvním závodě asi ne. A pořád si myslím, že Williams určitě někoho v tomto schopného bude potřebovat. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    Já jsem o zkušenostech nemluvil, jenom o tom, že Rubens patří údajně k pilotům s nejlepší zpětnou vazbou. Jinak souhlasím. Ono jak se říká, že starého psa novým kouskům nenaučíš, tak to platí univerzálně. Mladší si snáz zvyká a přizpůsobuje se. V F1 nebo kdekoli jinde. To je příroda.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    V určitých věcech máš pravdu. A nechci tu tvrdit, že mladí jezdci jsou špatní. Ale podívej se třeba na složení týmů.
    Ty špičkové mají oba jezdce zkušené (RB, Fer, Mcl, Mer) a všechny ostatní mají aspoň jednoho zkušenějšího. Jedinou částečnou vyjímkou je Sauber (Kob měl za sebou jen jeden rok). Myslím si, že k tomu asi mají dobrý důvod. Nebo si myslíš, že všichni ti lidi fungující v F1 mnoho let dělají chybu? Nevzpomínám si, že by někdy v historii F1 nastoupil tým se 2 nováčky (jestli ano, tak se asi neprosadil). Tak předpokládám, že zpětná vazba má nejspíš nějaký význam, jinak by si asi vzali nováčky se silnými sponzory a neplatili zbytečně miliony eur za platy zkušených. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Áno, Rosberg, Hamilton, Vettel sa dnes radia medi skúsených jazdcov. Ale pozrime sa na to, koľko majú tí chlapci rokov? Aj to treba brať do úvahy.
      Ak by niekto nezariskoval a nezobral nováčika, tak by z nich dnes ani jeden nebol skúsený.
      Napríklad dvojica Lewis-Heikki bola celkom úspešná. Veď Lewis získal titul. V tej dobe boli vlastne obaja nováčikovia. Bola to ich druhá sezóna.
      Podobné skúsenosti má aj Williams s Rosbergom. Stavil na neho ako nováčika, a v tretej sezóne už bol lídrom tímu.
      Ak by si bol Williams ponechal Hulka, na rok by už bol vlastne skúseným jazdcom.
      Vettela ani netreba rozoberať. To, o koľko vyčnieva nad takzvane skúseným Webberom sa v F1 vidí málokedy.

      Takže dva z troch top tímov vsadili na nováčika bez skúseností a vyplatilo sa im to.
      A naopak, podľa mňa Mercedes dopláca na to, že vsadili na toho "skúsenejšieho" a za každú cenu sa snažia prispôsobiť monopost jeho štýlu. Síce dokázali, že ten "skúsenejší" sa dotiahol na menej skúseného, lenže nie a ceny zrýchlenie a napredovania, ale za cenu prepadu.

      Už som to ra napísal. Skúsenosť sa niekedy premení na obyčajnú rutinu, ktorá je skôr na škodu ako na úžitok.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • hmmm

    XXX
    incinatus: Vždyť si sami lidé od Williamsu pochvalovali, jak skvělou má Rubens zpětnou vazbu. A o tu přeci jde, ne? Kdo znal Pirelli před jejich příchodem? Nikdo. Kdo znal KERS před jeho nasazením? Nikdo. Všichni se museli nějak přizpůsobit. Všichni mají telemetrii, všichni mají inženýry, co z ní dokážou leccos vyčíst, ale zpětná vazba pilota je pořád důležitá. I kdyby ne přímo pro vývoj, tak určitě pro nastavení vozu na závod. Tak daleko, aby se všechno nasimulovalo a vypočítalo z telemetrie, snad ještě pořád nejsme.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Áno, pochvaľovali. Vlani.
      Tento rok vo vyjadreniach citeľne ochladli.
      Asi tá spätná väzba nebola taká dobrá, ako sa nazdávali.
      Vlaňajšie auto nebolo žiadne prevratné dielo. Williams s nim mal dlhodobé skúsenosti - pravidlá sa nijako radikálne nemenili. Tiež s gumami mali skúsenosti. Kdesi som čítal, že auto príde na preteky z továrne takmer kompletne nastavené. Nastavenia priamo na trati sú minimálne, týkajú sa skôr aktuálneho počasia a pod.

      Kto poznal Pirelli? Kto poznal KERS?
      Lenže prečo sa potom neustále odvolávate na Rubensove skúsenosti? Dovolím si povedať, že takzvaní skúsení jazdci majú oveľa väčšie problémy s novinkami ako mladšia generácia pilotov, alebo dokonca ako nováčikovia nezaťažení minulosťou. Netýka sa to len Rubensa. Stačí si len pozrieť, kto má problémy s gumami, s pribúdaním tlačítok na volante, s DRS......Väčšinou sú to tí "skúsenejší" z tímu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Nemůžeš všechno házet na Rubense. Williams postavil auto s radikálním přístupem a neosvědčilo se. Za to, že postavili špatné auto snad Rubens nemůže. Sice nemůžu říct, že by bez něj měli horší vůz, ale nemyslím si, že by měli lepší. A řekl bych, že taky nemáš dost infomací na to, abys to mohl tvrdit.
    A nějak nevím z čeho usuzuješ, že je Maldonado rychlejší. Uznávám, že je nováček a nevede si nejhůř, ale je rychlejší???

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Nehovorím, že Pastor je rýchlejší. Napísal som, že začína byť lepší. Ale v poriadku - to je len slovíčkárenie.
      Vlastne, niekedy počas lete si novinári všimli, že Rubens začal v Q zaostávať za Pastorom. Bola z toho menšia kontroverzia. Rubens vyhlásil, že je to dané tým, že musí v paitok testovať nové diely a stráca čas na prípravu a nastavenie. Dokonca odmietol ďalej testovať. Dosť sa o tom popísalo, ale nakoniec sa to utriaslo.

      Radikálne FW33 sa neosvedčilo. Ano, hovorí sa to. Ale čo sa vlastne neosvedčilo? Kde Williams najviac stráca?
      FW33 dopláca na veľké opotrebenie zadných gúm. To je jeho najväčší problém. Má to nejaký súvis s radikálnym riešením.
      Ťažko súdiť, ale asi nie. Do veľkej miery je to problém mechanický - súbeh viacerých nepriaznivých okolností.
      Nasadenie KERS-u, ktorý mý výrazný vplyv na stabilitu pri brzdení.
      Špatná ovládateľnosť motoru ako takého + neprispôsobenie motoru na KERS.
      Nezvládnutie fúkaného difúzora. Viem, že je to problém viac aerodynamický, ale fúkanie nezvládol hlavne motor Cosworth, preto hovorím o "mechanickom".
      Možno, ak by zostali Bridgestone, tak by problém nebol taký vypuklý, a FW33 mohol kľudne bojovať o 5 miesto v PK. Až tak veľa mu nechýba na Renault, STR, Sauber a spol nechýba. Jasné, na Mercedes, nehovoriac o prvej trojke by nemal.
      Lenže prechod na Pirelli zasadil FW33 smrtiaci úder.

      A teraz sa pýtam, v čom im bol prínosom Rubens?
      KERS - nepoznal
      Pireli - nepoznal
      Preto hovorím, že nemal skúsenosti. Lebo ich naozaj nemal.

      Myslím, že prechodom k Renaultu sa dosť veľa problémov vyrieši. Inžinieri Renaultu majú skúsenosť s KERS, fúkanie bude zakázané, Renault je motor s najlepšou ovládateľňostou.
      Iste, v Grove sa budú musieť naučiť využívať všetky výhody Renault, ale tomu Rubensa vôbec nepotrebujú.

      Či si ponechajú radikálny koncept prevodovky aj na rok? Neviem. Sam hovoril, že je to základ na viac rokov, ale či nový koštruktér bude stavať na Samových základoch?

      Ešte k Rubensovi. Ten sa vyjadril, že rozhodnutie Williamsu sa dozvie ešte pre Brazíliou. Podľa mňa je to jasný signál, že v Grove s ním nepočítajú.
      Ak si najde nový flek inde - v poriadku.
      Ak nie, čo je pravdepodobnejšie, môže usporiadať rozlúčku so všetkou parádou.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        XXX
        Tak popsal jsi to krásně a uznávám, že máš slušné znalosti. Jen asi pořád nebudu souhlasit s tím, že Rubens nedokáže moc pomoct při vývoji vozu, resp. jeho doladění na závod. Sice neznal KERS a nové gumy, ale přece jen věděl opravdu dobře jak doladit podvozek, případně nastavit křídla, aby se i z toho nepovedeného vozu dostal nejlepší výsledek.I když nemám žádný důkaz, pořád si myslím, že v tomhle pomohl týmu asi víc jak Pastor.
        Ale je to celkem jedno. Williams si stejně udělá to, co mu přijde nejlepší a my s tím nic nenaděláme. A nějak mi ani moc nezáleží na tom, kdo u nich bude příští rok jezdit. Jen mám pocit, že když to bude Pastor s nějakým nováčkem, bude příští sezona ještě horší než ta letošní. Ale třeba se mýlím. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Chápu, že Maldonada nevyhodí kvůli prachům, ale proč by měl Bari odejít, když je lepší? 09

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    XXX
    naprosto mu rozumím!
    Ono to není tak lehké z celého kolotoče najednou vypadnout ven. Celý život nic jiného nedělal. Patřil mezi sportovní celebrity, závodil s absolutní elitou a sám je její součástí. Ale Williams to podělal a tak se tonoucí stébla chytá. Nejednou už Bari není pro něj hrdina a neúspěch se snadno svede na jeho věk. Že hvězda Maldonado je na tom ještě hůře se jaksi nepřipomíná.
    Nesuďte Bariho, jen chce jezdit - to je to co zná, co vždycky dělal a co zbožňuje. Tak proč ne za menší peníze nebo ve slabém týmu? Dnešní doba bere lidi, co jsou schopní pro věc hodně obětovat a ohnout hřbet jako směšné slabochy, cení se jen když někoho předběhneš, podlezeš, podtrhneš nebo přečůráš. Já dávám radši přednost nadšencům a slušným lidem, i když už je hvězdná kariéra nečeká. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      XXX
      Celkom s Vami súhlasím, že Williams "to podělal". Asi sa ale nezhodneme, že čo vlastne Williams podělal.
      Podľa mňa to, že si Rubensa vôbec nechali. Mali si nechať Hulka. To bola oveľa lepšia voľba. Hlavne perspektívnejšia.
      Rubens ( a jeho fanúšikovia ) sa dookola odvolávajú na akési skúsenosti a akúsi spätnú väzbu pre tím. Lenže kde je pravda.
      Auto ( FW32 ) postavené bez Rubensa bolo na čele stredu poľa.
      Auto postavené s Rubensovou spätnou väzbou ( FW33 ) je beznádejne posledné. Tento fakt si už všimla aj väčšina komentátorov.
      Nuž, možno je to k Rubensovi pritvrdé, uznávam. Lenže nedá sa poprieť, že jeho takzvané skúsenosti boli Williamsu na nič. Pritom je naozaj jedno, či ich Rubens mal a Williams ich len nedokázal využiť, alebo ich naozaj nemal ( čo podľa mňa nemal ). Čo na tom záleží?

      Hovoríte, že topiaci sa stebla chytá. Ale čo vlastne Williams urobil zle?
      Nič.
      O Rubensovi nepovedali ani jedno krivé slovo. Že ho už nechvália ako vlani? Nuž, v Grove momentálne nie je dôvod na tľapkanie sa po pleci.
      Že mu nedajú novú zmluvu? Ale veď na to majú plné právo. Kontrakt s ním dodržali, kde je problém.?

      A nakoniec, Maldonado sa Rubensovi plne vyrovná, dokonca začína byť lepší ako on. A to je nováčik!

      Nič proti Rubensovi, ale v Grove musia pozerať v prvom rade na záujem Williamsu až potom na Rubensove rekordy v počte sezón ( o nič iné už Rubensovi nejde ).
      Podľa mňa je v záujme Williamsu nahradiť Rubensa oveľa perspektívnejším pilotom. To, že dnes mladí adepti prinesú aj balík peňazí je len plus k dobru.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Harry

    Harry

    XXX
    Bravo chlapi, předvedli jste zde jednu z nejhezčích diskusí za poslední dva roky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ZbraWa

    XXX
    Ano po tolika letech v F1 by to chtělo důstojný odchod i bez titulu mistra světa,vžyť motor.disciplín ve kterých může zářit je víc a F1 už zjevně pro Rubense není to pravé...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Jasné, je potreba sa venovať aj rodine a v Brazílii je málo takých erudovaných komentátorov motošportu, akým by Rubens mohol byť, tak prečo ten plač! Treba odísť dôstojne,so štítom a nie na ňom. 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000729

    uzivatel000729

    XXX
    Rubensi je konec.Už se na závodění vykašli.Dělej to co DC....procházky po paddocku,rozhovory,komentování...občas nějaká promo akce.
    Nevím jestli má po těch letech zapotřebí se doprošovat a vtírat se.Do lepšího týmu už ho nikdo nevezme....u Williamsu to taky nevypadá růžově a končit bohatou kariéru třeba u HRT....no nevím jestli je to zrovna ideální.Chápu,že chce závodit i nadále,ale existuje spousta soutěží,kde by mohl závodit...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • VladaM

    XXX
    Jestli to skutečně řekl, tak to už je opravdu doprošování.
    Už ho nikdo nechce, tak snad bude i vytírat garáž zadarmo.
    Měl by být soudný a jít.
    Sice se chválí za velkou zpětnou vazbu atd., ale kdoví jestli je v tom opravdu dobrý.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama