DISKUZE K ČLÁNKU Massa opět zuří: FIA musí s Hamiltonem něco udělat!
Felipe Massa je po závodě v Suzuce opět pořádně vytočený - a opět kvůli Lewise Hamiltona. Mezi oběma došlo během Velké ceny Japonska k dalšímu kontaktu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Massa opět zuří: FIA musí s Hamiltonem něco udělat!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
pete46
16:54 11.10.2011 XXXNo vypadá, že spíš někdo nemá jasno, co je ideální stopa a vnější a vnitřní strana:
- v Singapuru Massa v ideální stopě byl, byl před Hamiltonem a Hamilton se snažil jej z ní vytlačit (Massa by se uhnutím z ní dostal a musel by se nechat předjet, což jaksi v závodě není Massovým úkolem), Massa byl vně a Hamilton uvnitř
- naopak v Japonsku byl v ideální Hamilton a zřejmě kvůli gumám nestíhal, takže Massa se jej snažil předjet zevně mimo ideální stopu, což je legální, ale obvykle míň výhodné a přesto do něj Hamilton strčil
- podle dodatečných komentářů sice ho nemusel vidět, ale to pro poškozeného není dostatečná omluva, pokud je vidět, že Hamilton změnil směr jízdy a Massa ne, ten navíc neměl kam uhnout, leda do trávy
- jinak podle koukání v televizi těžko můžeme odhadovat, jak rychle a přesně se tady musí reagovat, takže rozdíly půl vteřiny na kolo jsou po setinkách možné, i když u Ferrari to dlouho trpět nebudou, ale výpadky v určitém období měli i jiní ze špičkových týmů, např. Weber, Button, Schumacher a teď momentálně i Hamilton, takže odsuzovat Massu se mi nezdá úplně fér -
-
-
hmmm
07:44 11.10.2011 XXXAle jdi! Každá z těch situací má jiný základ, průběh, místo i důsledek. Nikde není psáno, kdy přesně má kdo na co právo, protože to závisí na konkrétní situaci. Proto se každá posuzuje zvlášť, proto za některé padla penalizace a za některé ne.
Nedá se říct, že za všech okolností má ten vepředu právo volby stopy, ani že ten vepředu musí nechat tomu vedle sebe za všech okolností místo. Dokonce se ani nedá přesně stanovit, co v F1 znamená vedle sebe, přestože matematicky je to jasné. Jde o situace s často velkou dynamikou a posuzovat je jako statické v libovolném bodě opět nelze.
Když už chceš srovnávat Suzuku, tak několik společných jmenovatelů má se Spa i když stejná rozhodně nebyla. Přeber si to jak chceš.
-
-
-
Sweex
18:49 10.10.2011 XXXJak už to jednou zaznělo, vypadá to, že Massa ještě nerozdýchal ten titul z roku 2008. Když se k tomu přidají jejich letošní setkání na trati a jeho pozice ve Ferrari, tak je pochopitelné, že to někde musí ventilovat.
Massův problém je, že se nedokázal zvednout po tom neúspěchu v roce 2008. Hamilton na tom nebyl o moc lépe rok předtím a jak pak jezdil v následující sezóně. Je fakt, že v roce 2009 na to neměl auto, ale od té doby podává podprůměrné výkony. -
pete46
16:26 10.10.2011 XXXMůj názor je jednoznačný. Za všechny letošní strkance s Massou může Hamilton. Massa je sice pomalejší, zřejmě i kvůli autu,možná i nehodě s úrazem hlavy, ale je to jeden z nejkorektnějších jezdců. I proto, že jezdí za Ferrari, prostě nemůže Hamiltonovi uhýbat, když se chce cpát někam, kde prostě není místo a je jasné, že tam jezdec hájící pozici a ideální stopu ho musí skřípnout (viz Monako,Singapur). Tady to byl úplně jiný případ. Massa předjížděl vně mimo ideální stopu momentálně pomalejšího Hamiltona bez snahy jet do něj a ten to do něho ze zoufalství napral. Proto měl podle mně dostat průjezd boxy, stejně jako Vettel za snahu o vytlačení Hamiltona nebo třeba Schumacher v Itálii za Hamiltona. Že se dožaduje potrestání, je logické, protože je jednoznačně v právu. Jinak ta pomalost Massu je relativní. V roce 2008 rozhodně pomalý nebyl a měl na titul, na rozdíl od Raikkonena. I letos má výborné starty, ale pak nestačí. S Webberem je letos celkem srovnatelný, takové dvojky. A s poškozeným autem to jet může a nemusí, jako třeba v Monaku v tunelu a pro to, že nějaký blb třeba chce vidět "šťouchance" ve 150ce se někdo nemusí zabít. Tam totiž počínání Hamiltona, než ho skřípli, směřovalo. Řada z lidí, kteří tu kritizují uplakánka masu, by se jen při svezení ve formuli sama potento, natožpak kdyby je někdo ohrožoval.-
-
pete46
17:09 11.10.2011 XXXTo je tak když někdo plete hrušky s jabkama. V Monaku šlo o zbožné přání Hamiltona, aby mu někdo jedoucí před ním v ideální stopě navíc ve vracečce uhnul a nechal se předjet, v Japonsku pomaleší Hamilton údajně nechtěně změnil směr jízdy a vytlačením nebou nabouráním možná chtěl Massu zpomalit. Ten by ho jinak mohl bez kontaktu normálním způsobem předjet nebo nepředjet.
-
-
Duncan66
18:46 10.10.2011 XXX
1. v singapuru nebyl Massa ani nahodou v idelani stope, kdyz jel na vnitrni strane a lewis byl na vnejsi, takze jsi mimo.
2. kdyz by mel kazdy z nas ty moznosti jako Massa, neboli by zacal od pomalych aut a postupne by presedal do lepsich az by skoncil v F1(ikdyz ta je pro male lidi, takze treba ja bych se do ni nevlez ani kdybych chtel), tak by se z F1 neposral. Nerikam, ze bysme Massu porazili, ale kdyz bych najezdil tisice kilometru v postupne lepsich strojich, tak by clovek po radnem treninku zvladl i tu F1. Takze jsi zase mimo.
3. V Japonsku Massa v idelani stope byl, ale v tom miste se vnejskem predjizdi jednou za sto let a jak ukazali jini v tom samem zavode, da se to resit v klidu jinak. Takze zase mimo.
Ale jinak jsem rad, ze mas ve vsem jasno -
Fischbone
19:11 10.10.2011 XXXNo prvně si vubec nepamatuji, kdy se letos Vettel snazil vytalcit Hamiltona.
Dale to co rikas, tak se protirecis. V Monaku Massa skripl Hamiltona a byla to chyba Hamiltona. To ze v tunelu vyjel Massa uplne mimo stopu do naprosteho bordelu z pneumatik a ztratil prilnavost je chyba Hamiltona. Hamilton udelal chybu a uplne stejne ted zavrel Massu (i kdyz podle zaberu a vyjadreni si nemyslim ze to bylo umyslne) a zase je to chyba Hamiltona.
V Britanii Massa zavrel Hamiltona uplne otresnym zpusobem z vnejsku, kde na vnitrku nechal tak mozna misto na jednu pneumatiku a zase chyba Hamiltona?
Clovece, ty jsi uplne antifan Hamiltona a podle reakci ho nemuzes ani vygrcat
Timto samozrejme nerikam, ze Hamilton za nic nemuze. viz Singapur, Kanada, ted suzuka, atd. Ale urcite za vsechny kontakty s Massou nemuze Hamilton.-
pete46
08:54 11.10.2011 XXXS tím Vettelem jsem myslel Buttona, omyl, kterému tam nenechal mistr vůbec místo. V Monaku by mu musel Massa vyloženě uhnout a ztratil by objížděním pozici, což se nedělá, zvlášť když se někdo chce pod něj nacpat nehorázně zezadu ve vracečce, kde se víc než kde jinde jezdí uvnitř. V bledě modrém chtěl podobně před Maldonada. Na havárku to mohlo mít vliv a nemuselo.
Silverstone si nevybavuju detailně. Tady v Japonsku jel Massa zevně a Hamilton neměl důvod na něj najíždět, i když ho třeba neviděl, to jsi také uznal. Jinak by Hamilton byl jeden z nejrychlejších, ale nerespektuje druhé, což je chyba. Dělal to a občas dělá i Schumacher. Např. Alonso, který byl u Mc Larenu trapný s tím, že nemohl Hamiltona jako rychlejšího unést, teď dozrál a přestože je špička (s Vettelem, možná momentálně Buttonem, dovede jezdit normálně. Hamilton k tomu možná dojde taky.
-
-
-
hmmm
12:28 10.10.2011 XXXPrávěže jeden z nich s ostatními problémy nemá snad žádné, ten druhý celkem dost, to asi nebude náhoda, že?
Ale to jen tak rýpu. Pravda je, že Felipe jezdí dost nekompromisně, ale to není ani náhodou sám. Zrovna Lewis měl zpočátku kariéry v F1 celkem štěstí, že měl mistrovské auto a že mu ostatní ve snaze zabránit kontaktu několikrát raději uhli. Co nemá špičkový vůz, jde jeho psychika do háje a kupí čím dál víc chyb.
Ono přijít hned zkraje ke špičkovému autu je hezké, ale člověku pak může chybět psychická odolnost a trpělivost, kterou jiní získají v podprůměrných vozech. To bych řekl, že může být právě Lewisův případ.
No a Felipe, přestože za to nemůže, stojí od té nehody za starou bačkoru. -
Mike17
10:23 10.10.2011 XXXMožná to trochu zlehčuju. Kdyby v těch situacích Lewis stál, dalo by se za těchto podmínek říct, že do něj nabourali. Takhle bych řekl, že Lewis narazil do nich. Pak je jen otázka kdo za to nese větší odpovědnost. Jestli mu měli nechat místo, nebo on se tam neměl cpát. A do této diskuse se pouštět nechci. Stejně se neshodneme. -
Oňo
09:13 10.10.2011 XXXFerrari malo na tom pluhu veľa malých sračiek, tak nečudo že to Felipe poškodil. Inak tam mal do kraja dosť miesta, mohol o dákych 20 cm kľudne uhnúť a nemuselo sa stať nič. Lewis si musel nadísť do zátačky. Ferdovi to svedčilo, ten jazdil v Suzuke ako z učebnice !-
-
Oňo
12:08 10.10.2011 XXXMajú skrátka na seba šťastie, lebo po kvalifikácii sa na štarte ocitli zase vedľa seba. Ja se len čudujem, prečo ak F1 je vrchol motoristického športu, už dávno nenahradili bočné zrkadlá kamerami. Zrkadlá sa otriasajú a je fakt, že na nerovnom povrchu je v nich zle vydieť, lebo sa otriasajú a obraz nie je ostrý a odlíšiť monopost od okolia v takomto otrasenom spätnom zrkadle je veľmi zle. Naproti tomu, ak by mali v kokpite nad volantom displej s rozpolenou obrazovkou, kde v pravej by sa zobrazovala pravaa na ľavej ľavá strana monopostu, bolo by to omnoho pohodlnejšie pre pilotou. Hlavne by sa lepšie elektronicky stabilizoval obraz ako robiť nejaké antivibračné uchytenia spätných zrkadiel, čo by bola asi väčšia fuška, ako tie kamery, lebo tie majú menšiu hmotnosť a obraz sa až tak nerozhádže ako v spätnom zrkadle.
-
-
-
Jura
08:07 10.10.2011 XXXVam nedoslo, ze Massák chtel Lewisovi jen vratit defekt ze singapuru?
Malem mu to vyslo..jeste, ze Lewis zajel hned do boxu na planovanou zastavku
Ale ted vazne...Massa je traged...ale Lewis je kazdou sezonu horsi a horsi. Nechapu, co se s nim deje...poslednich nekolik zavodu ma priserne pomale zavodni tempo a ty chyby -
Fischbone
01:56 10.10.2011 XXXadd níže: A to nechci videt, co by delal Massa, kdyby ho po startu vytlacil Hamilton stejne jako Vettel Buttona (podle me na hrane souboj, ale fer, i kdyz byt tam nekdo jiny nez rozvazny Button, tak to mohlo dopadnout jinak). To by uz asi volal po odebrani zavodni licence Hamiltonovi. Mel jsem Massu rad jako jezdce, ale zavod co zavod po skonceni ctu porad to stejne. Meli jsme na podium, to muzete videt u Fernanda, bohuzel zase jsem nemel cisty zavod, protoze hamilton, hamilton, chyba tymu pri zastavkach, hamilton, pomalejsi jezdci, spatny SC ..... a porad dokola.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek