DISKUZE K ČLÁNKU FIA schválila V6 trubomotory od roku 2014

FIA dnes schválila nová pravidla týkající se motorů, na nichž se minulý týden dohodla Komise Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA schválila V6 trubomotory od roku 2014

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 30.06.2011 13:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 30.06.2011 10:51
Asi dostanu hodně mínusů, ale dovolím si s vámi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Jo, to už by snad šlo. Ale i tak mám pocit, že omezení otáček by bylo asi levnější a snazší řešení.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    XXX
    Asi dostanu hodně mínusů, ale dovolím si s vámi nesouhlasit.
    Omezení otáček mi nevadí. Sice se trochu změní zvuk, ale vrátí se jen do 80-tých let. A tehdy mi nepřišel špatný. Je to trochu proti vývoji nových technologií (což by se mi líbilo), ale v normálních autech by se to stejně neujalo. Za posledních 30 let se v autech používají pořád stejné otáčky. Bylo by sice hezké mít 30k otáček, ale ne za cenu životnosti motoru pár set km. Klidně ať vylepšují motory jinak.
    A omezit nádrž? Já ti nevím jestli je to dobré řešení. Už teď se hodně lidem zdá, že musí kvůli gumám jezdit jezdci moc šetrně. Dokážete si představit, jak budou jezdit na spotřebu? Le Mans jsem přestal sledovat po nástupu dieselů. Závody o co nejúspornější vůz mě moc neberou.
    Zmražení motorů je podle mě rozumné. Bez toho by nejspíš jezdily slušně jen 2-3 týmy a ostatní na úrovni HRT. Prostě by byly tak drahé, že by si je většina nemohla dovolit, tak by musela jezdit s levnějšími starými. Na druhou stranu by mohli povolit vývoj trochu častěji. 5 let stejné mi přijde trochu moc. Nějaký vývoj a konkurence by byl fajn. 04
    Toť můj názor. Neříkám že lepší, ale trochu jiný. 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ala6

      XXX
      Le Mans je trosku jiny druh zavodu. Tam neni okamzity vykon tak dulezitu - pocita se jen ten celkovy. S tim palivem je to podle me dobry napad (protoze je muj!) nebot neomezujes technologie ale pouze vstupni parametry. Nafty bych se nebal, protoze bych ji nepovolil. Nafta a benzin maji v sobe ulozenou jinou energii a proto by to bylo nespravedlivy. Ostatne palivo je v F1 predepsane. Proste nejvykonejsi motor bude ten, ktery premeni palivo na energii s nejlepsi ucinosti. A dobra, pokud by se nekdo bal jezdeni pulky zavodu na spotrebu, tak se to da vychytat. Neomezim nadrz, ale okamzity prutok.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    ...a je škoda, že je zamrařen vývoj motorů. Bylo by zajímavé pozorovat, jak se jednotlivé týmy popasují s turby.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ala6

      XXX
      01 01 Presne ten zakaz vyvoje me irituje. Porad se zaklinaji prinosem pro bezne automobily a zakazou vyvoj. Co chteji za prinos, kdyz vlastne umozni pouzit pouze jiz vyzkousene technologie? Nikdo nemuze prijit s nicim novym, protoze pokud by to nefungovalo, tak by byl diky zakazu odrovnanej na 5 let.

      Ja bych mel navrh - mozna je to blbost, ale neco by to podle me prineslo.
      1/ Zastropoval bych velikost palivove nadrze, cimz bych vlastne omezil vykon (spotreba) a at se predvedou navrhari, kdo co dokaze. At si kazdy zvoli konstrukci, otacky atd. jak chce.
      2/ Aby to nevedlo k enormnimu narustu nakladu, tak kazdy motor by musel byt pred sezonou (treba na konci predchozi sezony, aby byl cas na vyvoj vozu) nabidnut vsem tymum za jednotnou cenu (omezenou pravidly).

      Uzcite to ma par much, ale to by se dalo snad vychytat. Hlidat pravidly by se mela sportovni stranka (naklady atd.) ale vadi mi ze omezuji technicky pokrok.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • sony

    XXX
    jako v 80letech 04,vyšlo ve SM rok 87 výkony motorůF1. BMW. kvlifikace 842kw ,závod 601kw Honda kvalifikace 802kw ,závod 600kw, Ferrari kvalifikace 726kw ,závod 616kw Porsche kvalifikace 688kw ,závod 616kw při konci éry turbo nebyl problém 1000kw pro kvalifikaci a 800 závod a nádrž na 250l.jsem zvědav kam vývoj dojde 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fox

      XXX
      No, vývoj asi moc daleko nedojde, protože poslední dobou má FIA tendenci vše omezovat (otáčky motorů například), regulovat a potencionální vylepšení okamžitě zakazovat. Tohle nebude stejné jako v 80.letech (mimochodem asi nejlepší éře F1 vůbec).

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama