DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh očekává, že úprava pravidel týkajících se využívání výfukových plynů může jeho týmu v kvalifikacích pomoci významně stáhnout náskok svého největšího soupeře.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren: Díky omezení výfuků můžeme v kvalifikaci na Red Bull získat až půl sekundy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Áno, má ho preto RB väčší, aby na difuzor nemuseli toľko fúkať ako Mclaren, lebo sklon 5 stupňov a využvanie výfukových plynov fúkaných na difuzor súčastne, len posilujú Venturiho efekt. Čím je totiž uhol menší, tým viac plynov musí ísťť do difuzora, aby prísavný efekt bol ronaký.(Viď. Termodynamika plynov).
McMatej
19:24 16.06.2011 XXX
A co třeba takhle.
RedBull při kvalifikaci fouká víc než ostatní týmy a proto je v kvalifikaci výrazně lepší.
V závodě fouká podobně jako ostatní TOP týmy a proto je jeho závodní rychlost srovnatelná.
Takže když odstraníme foukání, v závodě se rychlost moc nezmění a v kvalifikaci bude vzhledem k ostatním týmům stejně rychlý jako v závodě.
RedBull při kvalifikaci fouká víc než ostatní týmy a proto je v kvalifikaci výrazně lepší.
V závodě fouká podobně jako ostatní TOP týmy a proto je jeho závodní rychlost srovnatelná.
Takže když odstraníme foukání, v závodě se rychlost moc nezmění a v kvalifikaci bude vzhledem k ostatním týmům stejně rychlý jako v závodě.
Speed
18:47 16.06.2011 XXX
Čerpám ze zahraničních zdrojů dávat je tady nebudu nebylo by to fér vůči redakci.Jinak jeden ten zdroj přišel s myšlenkou ,že Rb sice fouká celkem málo ,ale postihne je to spíš kvůli sklonu.Takže u Rb se zřejmě budou zabývat upravou sklonu + všechno s tim spojene.
elrik
17:32 16.06.2011 XXX
vidim, ze sem zas zavitalo plno odborniku na aerodynamiku a celkove vykon F1. tak mi prozradte pro kterou staj aspon delate, ze tu tak erudovane dokazete odhadnout, ze McL s tou pul sekundou keca
nebo z jakych duveryhodnych zdroju aspon cerpate. rad se priucim.
pozn. prenosy na TV Nova nebo STV neberu jako hodnoverny zdroj technickych informaci
nebo z jakych duveryhodnych zdroju aspon cerpate. rad se priucim.
pozn. prenosy na TV Nova nebo STV neberu jako hodnoverny zdroj technickych informaci
Duncan66
17:22 16.06.2011 XXX
no ale prece logicky by mel ztratit tym s nejlepsi aerodynamikou, protoze ten evidentne dokaze nejlepe vyuzit foukany vzduch ne? Takze by RB mel tretit nejvic ze vsech. Proto jsem zvedav, jak moc pravdiva bude tvoje teorie, ze tim naopka RB jeste ziska. Zatim teda budu verit lidem z Mcl, ze tim ziskaji oni
Lojzko
16:50 16.06.2011 XXX
Nerozumieš písanému textu. Ak u všetkých po zmene pravidiel, krorí používali fúkaný difuzor, ho používať nebudú môcť a boli to archy Noemove, lebo vďaka nemu sa udržali na trati, budú od VC Anglie pomalšie ako RB7, lebo tento mnopost je aerodynamicky čistý a umožní ešte väčší handicap oproti ostatným monopostom, lebo zisk z fúkaného difuzora bol skoro rovnaký u všetkých, ktorý ho využívali. Testované prvky Red Bullom pred VC Monaca už chceli využívať v Monacu, lebo Williams, HRT, a Virgin chystali bojkot závodu. Nakoniec FIA rozhodla o zákaze fúkaného difuzoru a mapingu motora od konca r. 2011, neskôr to zmenila od VC Anglie ! Komprédo !
Speed
16:14 16.06.2011 XXX
Tolik nesmyslů s plusovými body se hned tak nevidí.
Čili Newey extrémně oseká bočnice na tolik ,že se tam nevejde plnohodnotný kers a nemá to žádný význam? Extrémní vykrojení zadní části nemá význam?
Mcl nikdy nemůže využít plnohodnotný systém předního křídla.Vzhledem k tomu ,že nemůžou na tolik naklopit podlahu.Jestli tím Rb ztratí tak to bude kvůli tomu ,že motor Renault není tak dobrý jako motor Mercedes a tím foukáním ,které mimochodem tušim autosport odhadl na 35% oproti 90% u Renaultu kompenzují slabší výkon.Mcl není nijak špatný to v žádném případě ,ale po stránce Aero ztrácí.Newey není nazýván aero mágem pro nic za nic.Mimochodem v rychlých zatáčkách je lepší i v závodě Lewis říkal ,že by ho mohl předjet ,ale v té rychlejší pasáži mu vždycky poodjel.Mcl může porazit Rb ,ale přez Aero to spiš nebude.
Čili Newey extrémně oseká bočnice na tolik ,že se tam nevejde plnohodnotný kers a nemá to žádný význam? Extrémní vykrojení zadní části nemá význam?
Mcl nikdy nemůže využít plnohodnotný systém předního křídla.Vzhledem k tomu ,že nemůžou na tolik naklopit podlahu.Jestli tím Rb ztratí tak to bude kvůli tomu ,že motor Renault není tak dobrý jako motor Mercedes a tím foukáním ,které mimochodem tušim autosport odhadl na 35% oproti 90% u Renaultu kompenzují slabší výkon.Mcl není nijak špatný to v žádném případě ,ale po stránce Aero ztrácí.Newey není nazýván aero mágem pro nic za nic.Mimochodem v rychlých zatáčkách je lepší i v závodě Lewis říkal ,že by ho mohl předjet ,ale v té rychlejší pasáži mu vždycky poodjel.Mcl může porazit Rb ,ale přez Aero to spiš nebude.
uzivatel000152
15:47 16.06.2011 XXX
FIA si dělá ze sportu a z veřejnosti vyloženě legraci. Na jedné straně blábolí o využívání energie z Kersu, který je dle některých odborníků drahý a neekonomický, a využívání výfukových plynů, jim zase nevoní. Na jedné straně blábolí o nutnosti snižování "nákladů" a každý rok, teď už i během roku, mění technická pravidla, dále chtějí měnit motory a každá tato změna musí stát neporovnatelně více už i na vývojových nákladech. Prostě, koncepce veškerá žádná, jen momentální výlevy "kreativity".
uzivatel000249
14:40 16.06.2011 XXX
zasa nesleduhješ F1, ale asi nejaké plátky ... McL mal v Kanade krídlo na dážď, RB na kvalifikáciu ...
Cikki
14:40 16.06.2011 XXX
A to je prostě dáno, že v této sezóně má být RedBull nejlepší?
RedBull měl výhodu v předním křídle, tuto výhodu ale McLaren smazal (možná dokonce překonal). Pak se zjistilo, že RedBull má výhodu v těch výfucích a proto jsou rychlí v rychlých zatáčkách. A McLaren (Hamilton) měl na pole position v Monte-Carlu.
A co když McLaren má větší přítlak než RedBull, ale u RB to zase vynahradí ty výfuky?
Nedávno jsem četl, že RB používají "opožděný zážeh" jen v kvaldě, protože to bere hodně paliva. A v závodech jim Mclaren hodně dělá dusno.
Takže v podstatě ten triumf RedBullu pro kvalifikace FIA zakáže a rozdíly mezi Top týmy budou přibližně stejné jako v závodě.
Docela bych tomu i věřil, co říká Whitmarsh
RedBull měl výhodu v předním křídle, tuto výhodu ale McLaren smazal (možná dokonce překonal). Pak se zjistilo, že RedBull má výhodu v těch výfucích a proto jsou rychlí v rychlých zatáčkách. A McLaren (Hamilton) měl na pole position v Monte-Carlu.
A co když McLaren má větší přítlak než RedBull, ale u RB to zase vynahradí ty výfuky?
Nedávno jsem četl, že RB používají "opožděný zážeh" jen v kvaldě, protože to bere hodně paliva. A v závodech jim Mclaren hodně dělá dusno.
Takže v podstatě ten triumf RedBullu pro kvalifikace FIA zakáže a rozdíly mezi Top týmy budou přibližně stejné jako v závodě.
Docela bych tomu i věřil, co říká Whitmarsh