DISKUZE K ČLÁNKU Renault s Brunem Sennou testuje aerodynamiku na letišti v Duxfordu

Tým Lotus Renault GP dnes zamířil k testování aerodynamiky na letiště v Duxfordu, kde se před dvěma týdny objevil také konkurenční Team Lotus s Caterhamem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault s Brunem Sennou testuje aerodynamiku na letišti v Duxfordu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 17.05.2011 08:18 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    XXX
    Díky telemetrii a řídicím jednotkám to je snadné. Není problém určit, na kolik procent má pilot sešlápnutý plyn či kolik paliva proudí do motoru.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ala6

      XXX
      Problem je ze to je mereni k nejake fiktivni hodnote. Napr. flexibilita se meri k jasne dane rovine, ale tohle mi pripomina podchlazovani paliva a pak se hadali tolik ze byla na okruhu teplota vzduchu kdyz tankovali. Co je tady max??? v jakem modu motoru, na jaky prevodivy stupen? Takze 10% z necehoho co muze byt v docela velkem rozmezi hodnot.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        XXX
        Proč k fiktivní? Sešlápnu naplno plyn a mám absolutní hodnotu, z níž není problém odvodit 10%.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Ak toto preslo/prejde tak to je uz uplne na hlavu 17 10 20
    Nechapem jedno - FIA si dovoli v priebehu sezony zmenit pravidlo (teda pardon vydat "smernicu" 13 ) ktore posle vyhodene peniaze do luftu... Myslim, ze tí (asi vsetci?) ktori pouzivaju/chcu pouzit toto riesenie do toho uz investovali spustu penazi i inych prostriedkov a pravdepodobne samotne koncepty vozov su nejak "smerovane" na tuto "vychytavku"... Znamenalo by to podla mna dalsie (urcite nemale) "bubaky" na nahradne riesenia.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiras

    jiras

    XXX
    Další kočkopes dnešní F1 - na jednom místě by šetřili koruny, na druhou stranu přijede celej testovací tým a odjezdí 300 km, tzn. skoro závodní vzdálenost, po rovince. To už to rovnou mohli nechat na libovolném okruhu, finančně by to vyšlo zhruba stejně, někoho i levněji.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    XXX
    To s tima 10% výfukovejch plynů.. To jsou lofasové 18 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Máš pravdu. Je to úplná blbosť z dôvodu, že je to nemerateľné. Jak to uletí z difuzoru je to preč a nik nikomu nedokáže, koľko toho v skutočnosti 02bolo.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        XXX
        Dodržování omezení max. plynu na 10 % je poměrně snadno zjistitelné.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Lojzko

          XXX
          Všetko sa dá, ale za akú cenu. Vozidlo bude tým pádom nestabilné a nemá to význam. Predsa od r. 2013 prídu R4 1,6 Turbo a tým pádom dôjde k omedzeniu množstva výfukových plynov difuzorom, bez toho, aby sa do toho zasahovalo a vynakladali sa na to ďalšie prostriedky úplne zbytočne ! Radšej tie ušetrené prostriedky pošlite do Japonska, vážení komisári FIA ! 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Chim

          XXX
          Nejsem zrovna technický typ, ale jak si to snadné zjišťování představuješ? Mě to tedy přijde ještě daleko problematičtější, než případ (ne)ohebných předních křídel.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000249

            uzivatel000249

            XXX
            Tak v rovnakej jednotke by to nemal byť problém...
            Len si myslím, že tá smernica je zasa taký mačkopes, ktorý nič nevyrieši ! Tvári sa, že ideme niečo obmedzovať, ale čo bráni tomu, aby zostal, resp. bol stlačený plyn čo len 1%, a už sa to pravidlo na to nevzťahuje ... ak by to bolo ošetrené, kde je pravidlo, že musíš dať nohu dole z pedálu, bude sa pridávať aj v zákrute ... chcelo by to presné znenie novej smernice ...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    XXX
    Nějak nechápu tohle testování.. To jako testování neni? Nebo to má každej tým možnost vyjet sem tam na rovinku

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Ano, je to výjimka. Každý tým může během sezóny provést čtyři jednodenní testy na rovinkách (či na okruhu s konstatním poloměrem).
      Ne všechny týmy ale tyto dny využijí. Mohou je totiž vyměnit za testování v aerodynamickém tunelu (1 den na dráze za souvislou 24hod část) s modelem plné velikosti, což některé (plně či alespoň z nějaké části) preferují.

      Jinak včera FIA měla vydat směrnici, v níž týmům s okamžitou platností zakazuje foukání horkých plynů z výfuku, pokud pilot nemá sešlápnutý plyn. Resp. omezit jejich průtok na max. 10 % při jízdě bez plynu, což by mohlo mít velký vliv na výkonnost vozů vzhledem k tomu, že spousta úsilí věnovaného zvyšování výkonu se doposud soustředila na prohánění horkých plynů přes difuzory.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Dnes ráno v Duxfordu (foto: Bruno Senna), zde bude Renault testovat:
    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama