DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Motory v roce 2013 budou znít skvěle

Zástupce generálního ředitele sportovního oddělení Renaultu Rob White mírní obavy o zvuk, jaký budou vydávat nové motory připravované pro Formuli 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Motory v roce 2013 budou znít skvěle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 04.04.2011 12:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 02.04.2011 22:52
Nejaký tuším 1,5 4-valec bol. Ale nepamätám sa… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 04.04.2011 08:35
miku, tys mě dostal, chlape! řadový V4, to je… »
» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 04.04.2011 10:08
to je O.K., stane se. naopak by to možná mohl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    XXX
    Pokud nebudou muset být řadový, třeba se dočkáme i nějakých véček o různých úhlech nebo i boxerů. Uvidíme. 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Mohol by byť s protibežnými piestami, ale takýto typ motora sa hodí pre bežnú prevádzku.
      14

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Rob White im to konečne vysvetlil, že R4 preplňovaný, je motor s väčším výkonom, je pružnejší vo väčšom rozsahu otáčok, čím sa zvýši nielen jeho životnosť, ale aj životnosť prevodovky a čo je najpodstatnejšie, zníži spotreba a množstvo emisií, ktoré spĺňajú normu EHK, lebo V8 ju bohate porušuje a do konca r. 2012 sa bude s nim závodiť len preto, lebo je to F1. 13

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    XXX
    Pěkný výklad z historie, ale se závěrem nesouhlasím. Skuteční výrobci motorů a skuteční mistři řemesla se budou snažit z těchto motorů dostat co nejlepší výkon a křivku. Pokud by byl účel použít k tomu co nejstarší technologii, vraťme se k parnímu stroji. Pro automobilky byla F1 vždy inspirací k vývoji běžných aut. Motory bez turba bude za 10-20 let sotva někdo vyrábět, tak proč se nevěnovat vývoji turbomotorů??? Jen kvůli zvuku?
    Taky bych raději víc válců, ale nedává to smysl.

    P.S. Budu se snažit, aby mi to písmenko příště neulítlo. Pravopis nebyl nikdy mojí silnou stánkou. ;)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    XXX
    Na jednu stranu máš pravdu, na druhou nějak výkon omezit musí. Jak psal F1fan už před 30-ti lety měli z 1,5l 1300k. Kdyby něco neomezili kolik by měli dnes z 1,6l? Jak vidíš další snížení objemu nebo válců by asi neprošlo, jezdit na 2000 rpm by asi zvuk nezlepšilo. Snížit plnící tlak mi nepřijde úplně blbý. 01 Oni zase vymyslí nějaké nové vychytávky, aby z toho dostali co nejvíc. O to strach nemám. 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Asi si ma zle pochopil. Ja hovorím o vstrekovacích tlakoch paliva. Obmädzenie plniaceho tlaku turba je v poriadku. To by sme mohli vidieť ten "granát" ako spomína F1Fan.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • F1fan

    XXX
    R4 Turbo už v F1 byly. Bylo to v době, kdy se turbodmychadla teprve začínaly používat u benzínů a nevědělo se jak velká je to výhoda. Použitím v F1 se zjistilo, že i menší motor s turbem hravě předčil atmosfický. Tak se zavedlo, že turbo motory budou mít omezen objem na polovinu, ani to nestačilo, protože tenkrát nebyly tak vyspělé systémy řízení motoru, takže atmosférické motory byly v nevýhodě.
    Tenkrát například BMW použilo svůj dlouholetý závodní motor M12 a 1.5L verzi přidali turbo KKK. Vznikla bestie, které se přezdívalo granát, protože nikdo nevěděl kdy vybuchne, a dokázali z ní dostat až 1300k na pár kol v kvalifikaci. Tomu se nedá prostě rovnat a tak turba zakázali.
    Není to krok zpátky, je to jen opatření, aby F1 byla Královnou motorsportu. Postavit supervýkonný atmosférický motor je sakra obtížnější než postavit přeplňovaný motor. A tady je kámen úrazu, chceme v F1 skutečné výrobce motorů, opravdové mistry řemesla a ne žebráky 02
    Proto je tohle krok zpátky 05

    PS. nepiště už prosím V4 - to je vidlicový 4válec... řadový je R4 / příp. I4 ... Děkuji

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mike17

    XXX
    Osobně by se mi taky líbilo víc válců. Ale chápu výrobce, že se jim nechce dělat úplně jiný motor než vyrábí pro běžné auta. Nechci kecat, ale do 2l víc jak 4 válce těžko najdeš. A atmosférické motory měly na vývoj v F1 víc jak 20 let. Myslím že dnes dělat výkonné motory bez turba je krok zpátky. 05

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      Ja mám za to, že technológia/e z 4-valca pre F1 sa do bežnej produkcie nedostanú. Bez debaty sa môžu dostať niektoré "nápady" - napr. je (pokial viem) stanoveny max. vstrekovaci tlak na hranicu 500bar - čo je docela veľká výzva (pozor - priamy vstrek benzínu, v nafte je to docela "smiešna" hodnota) a mozno vývoj/výskum "v" F1 "take" hodnoty aj dosiahne. Druha vec je, že načo je napr. tento parameter obmädzený, ked každý výrobca motorov by určite rád mal "nejak" jasno do "koľko" sa dá rôznymi "vychytavkami" dospieť. Toto je trochu na hlavu, ked sa (hlavne v F1) obmädzí "niečo" čo nieje ešte ani v podstate na svete... 02

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Nejaký tuším 1,5 4-valec bol. Ale nepamätám sa uz dobre kto ho mal.

    Ináč ale keď sme pri "zastaralosti" dnešných V8 - nebude to tak "trochu" preto, že je zmrazeny vývoj? Boh vie "kde" by to dnes bolo...

    Mňa osobne nejak nejak veľmi netrápi, či to bude 1,6T alebo 4,2 aj ked... Vadí mi ale 4-valec. Nie kvôli výkonu, len čiste kvôli nejakej "prestizi"? neviem nejak nájsť ten správny výraz.
    Nejak sa mi ten zamer nezlucuje s mojim chapanim F1. Čo tak tento trend najprv vyskúšať v nižších seriach.
    Čo sa týka zvuku - "budú znieť skvele" - to je ako? Ako pre koho? Niektorí tvrdia, že sa nebude moc líšiť od dnešných. Moc nesúhlasím. Bude urcite iný - možno dobrý/pekný ale bude to tak trochu vysavač. Je to ale predčasné súdiť a je to len môj názor.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mike17

    XXX
    BMW byl tuším řadový V4, ale jistě to nevím a hledat se mi to nechce. Pokud kecám, omlouvám se. S ostatními souhlasím. ;)

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      XXX
      miku, tys mě dostal, chlape! řadový V4, to je fakt dost dobrý 18

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mike17

        XXX
        Ještě jenou se moc omlouvám. Všiml jsem si té chyby, až když jsem to odeslal. 19 Kdybych tušil kolik lidí si toho jednoho písmenka všimne, opravil bych se hned. 04

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          XXX
          to je O.K., stane se. naopak by to možná mohl být námět na nová konstrukční řešení 01. i když nevím, jestli zde nějaký konstruktér čerpá myšlenky 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • mike17

    XXX
    Už tu byly V4 turba 1,5l a neslyšel jsem, že by byl začátek 80-tých let v F1 méněcenný. Za pár let budou turbomotory i v mětských vozítkách. Má být F1 jediná série starých technologií? Nebo chceš V12 s 1,6l? Kdo by proboha dal takový motor do normálního auta? Bez pohyblivých křídel jsme tu měli sezon dost a co se týká předjíždění byli dost nudný. Jestli si myslíš, že V12 proti V8 loni by něco změnilo, jsi totálně mimo. ;)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      XXX
      Čtyřválcové motory NIKDY v F1 nebyly, turbo érů měly na svědomí skvělé V6 1,5l od Renaultu (ten s tím začal), BMW, Hondy, Porsche (TAG), Ferrari atd atd... V4 motor má v dějinách premiéru. Jinak samozřejmě souhlas...trh si něco žádá a technologie jdou jasným směrem, ten komu se to nelíbí, je bohužel moc konzervativní...vím, jak dokáže zníz V4 motor v 8tis RPM, při 12 tis RPM to musí být peklo :)

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • pidros

      XXX
      [odkaz na stránku]

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • pidros

    XXX
    V roce 2013 Končí dějiny F1

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Liborrr

    XXX
    "Nemáme nejsilnější motor..."
    A to nedávno žádali, aby mohli vylepšit zmrazený motor, který neměl tolik výkonu jako ostatní... že by vylepšili o trochu více, než by museli?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama