DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Motory v roce 2013 budou znít skvěle
Zástupce generálního ředitele sportovního oddělení Renaultu Rob White mírní obavy o zvuk, jaký budou vydávat nové motory připravované pro Formuli 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: Motory v roce 2013 budou znít skvěle
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Lojzko
09:26 04.04.2011 XXXRob White im to konečne vysvetlil, že R4 preplňovaný, je motor s väčším výkonom, je pružnejší vo väčšom rozsahu otáčok, čím sa zvýši nielen jeho životnosť, ale aj životnosť prevodovky a čo je najpodstatnejšie, zníži spotreba a množstvo emisií, ktoré spĺňajú normu EHK, lebo V8 ju bohate porušuje a do konca r. 2012 sa bude s nim závodiť len preto, lebo je to F1. -
Mike17
18:52 03.04.2011 XXXPěkný výklad z historie, ale se závěrem nesouhlasím. Skuteční výrobci motorů a skuteční mistři řemesla se budou snažit z těchto motorů dostat co nejlepší výkon a křivku. Pokud by byl účel použít k tomu co nejstarší technologii, vraťme se k parnímu stroji. Pro automobilky byla F1 vždy inspirací k vývoji běžných aut. Motory bez turba bude za 10-20 let sotva někdo vyrábět, tak proč se nevěnovat vývoji turbomotorů??? Jen kvůli zvuku?
Taky bych raději víc válců, ale nedává to smysl.
P.S. Budu se snažit, aby mi to písmenko příště neulítlo. Pravopis nebyl nikdy mojí silnou stánkou. ;) -
Mike17
19:04 03.04.2011 XXXNa jednu stranu máš pravdu, na druhou nějak výkon omezit musí. Jak psal F1fan už před 30-ti lety měli z 1,5l 1300k. Kdyby něco neomezili kolik by měli dnes z 1,6l? Jak vidíš další snížení objemu nebo válců by asi neprošlo, jezdit na 2000 rpm by asi zvuk nezlepšilo. Snížit plnící tlak mi nepřijde úplně blbý. Oni zase vymyslí nějaké nové vychytávky, aby z toho dostali co nejvíc. O to strach nemám. -
F1fan
12:00 03.04.2011 XXXR4 Turbo už v F1 byly. Bylo to v době, kdy se turbodmychadla teprve začínaly používat u benzínů a nevědělo se jak velká je to výhoda. Použitím v F1 se zjistilo, že i menší motor s turbem hravě předčil atmosfický. Tak se zavedlo, že turbo motory budou mít omezen objem na polovinu, ani to nestačilo, protože tenkrát nebyly tak vyspělé systémy řízení motoru, takže atmosférické motory byly v nevýhodě.
Tenkrát například BMW použilo svůj dlouholetý závodní motor M12 a 1.5L verzi přidali turbo KKK. Vznikla bestie, které se přezdívalo granát, protože nikdo nevěděl kdy vybuchne, a dokázali z ní dostat až 1300k na pár kol v kvalifikaci. Tomu se nedá prostě rovnat a tak turba zakázali.
Není to krok zpátky, je to jen opatření, aby F1 byla Královnou motorsportu. Postavit supervýkonný atmosférický motor je sakra obtížnější než postavit přeplňovaný motor. A tady je kámen úrazu, chceme v F1 skutečné výrobce motorů, opravdové mistry řemesla a ne žebráky
Proto je tohle krok zpátky
PS. nepiště už prosím V4 - to je vidlicový 4válec... řadový je R4 / příp. I4 ... Děkuji -
mike17
23:33 02.04.2011 XXXOsobně by se mi taky líbilo víc válců. Ale chápu výrobce, že se jim nechce dělat úplně jiný motor než vyrábí pro běžné auta. Nechci kecat, ale do 2l víc jak 4 válce těžko najdeš. A atmosférické motory měly na vývoj v F1 víc jak 20 let. Myslím že dnes dělat výkonné motory bez turba je krok zpátky.-
erdedy
02:59 03.04.2011 XXXJa mám za to, že technológia/e z 4-valca pre F1 sa do bežnej produkcie nedostanú. Bez debaty sa môžu dostať niektoré "nápady" - napr. je (pokial viem) stanoveny max. vstrekovaci tlak na hranicu 500bar - čo je docela veľká výzva (pozor - priamy vstrek benzínu, v nafte je to docela "smiešna" hodnota) a mozno vývoj/výskum "v" F1 "take" hodnoty aj dosiahne. Druha vec je, že načo je napr. tento parameter obmädzený, ked každý výrobca motorov by určite rád mal "nejak" jasno do "koľko" sa dá rôznymi "vychytavkami" dospieť. Toto je trochu na hlavu, ked sa (hlavne v F1) obmädzí "niečo" čo nieje ešte ani v podstate na svete...
-
-
erdedy
22:52 02.04.2011 XXXNejaký tuším 1,5 4-valec bol. Ale nepamätám sa uz dobre kto ho mal.
Ináč ale keď sme pri "zastaralosti" dnešných V8 - nebude to tak "trochu" preto, že je zmrazeny vývoj? Boh vie "kde" by to dnes bolo...
Mňa osobne nejak nejak veľmi netrápi, či to bude 1,6T alebo 4,2 aj ked... Vadí mi ale 4-valec. Nie kvôli výkonu, len čiste kvôli nejakej "prestizi"? neviem nejak nájsť ten správny výraz.
Nejak sa mi ten zamer nezlucuje s mojim chapanim F1. Čo tak tento trend najprv vyskúšať v nižších seriach.
Čo sa týka zvuku - "budú znieť skvele" - to je ako? Ako pre koho? Niektorí tvrdia, že sa nebude moc líšiť od dnešných. Moc nesúhlasím. Bude urcite iný - možno dobrý/pekný ale bude to tak trochu vysavač. Je to ale predčasné súdiť a je to len môj názor. -
-
-
mike17
20:57 02.04.2011 XXXUž tu byly V4 turba 1,5l a neslyšel jsem, že by byl začátek 80-tých let v F1 méněcenný. Za pár let budou turbomotory i v mětských vozítkách. Má být F1 jediná série starých technologií? Nebo chceš V12 s 1,6l? Kdo by proboha dal takový motor do normálního auta? Bez pohyblivých křídel jsme tu měli sezon dost a co se týká předjíždění byli dost nudný. Jestli si myslíš, že V12 proti V8 loni by něco změnilo, jsi totálně mimo. ;)-
Adi
21:38 02.04.2011 XXXČtyřválcové motory NIKDY v F1 nebyly, turbo érů měly na svědomí skvělé V6 1,5l od Renaultu (ten s tím začal), BMW, Hondy, Porsche (TAG), Ferrari atd atd... V4 motor má v dějinách premiéru. Jinak samozřejmě souhlas...trh si něco žádá a technologie jdou jasným směrem, ten komu se to nelíbí, je bohužel moc konzervativní...vím, jak dokáže zníz V4 motor v 8tis RPM, při 12 tis RPM to musí být peklo :) -
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek