DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Nové motory Formuli 1 ublíží

Formule 1 zavádí od roku 2013 nové motory, které by měly být šetrnější k životnímu prostředí. Podle Bernieho Ecclestonea však napáchají více škody než užitku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone: Nové motory Formuli 1 ublíží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 21.03.2011 10:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 18.03.2011 14:56
V F1 se šušká o tom, že by změny plánované od… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • M.A.R.T.Y

    M.A.R.T.Y

    XXX
    už nevím co hodlají dál udělat aby dostali do F1 koncern VW - co to takhle zkusit jinak 3 válce o obsahu 1,4 l v naftě 04 - po trati se bude budou prohánět formule s motory Kia, Hyundai, Tata... Geely. 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Redakce: Nešlo by udělat, aby se na hlavní stránce u počtu příspěvků u článku zobrazoval i datum a čas posledního příspěvku? Dík.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • unknown

    XXX
    jestli je pravda co se šušká,tak paráda!!! Jinak bych se asi začal bát ,že 2015 přejde f1 na elektromotory a 2020 budou piloti šlapat pedály

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    V F1 se šušká o tom, že by změny plánované od roku 2013 mohly být odloženy.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juzurin

    XXX
    ne každá změna pravidel oživí f1 nebo prospěje viz. předloni za tu změnu může být rád pouze Button který díky tomu byl šampion - pouze tehdy a nikdy více ! nic proti Jensonovi ale je to tak Brown gp to pochopila vytěžil ale oživení f1 nikde

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RobCz

    XXX
    pokud to nebude mit zvuk jako ten vytoceny motor v reklame na shell(v radiu), tak pohoda :) . Poslechnete si na jutubku E30 M3 s carbonovym airboxem, je to taky malovalec a docela to zni hezky, nebo boxery od subaru, alfy.. myslim, ze pokud do F1 prijdou 4valce, urcite o zvukovy zazitek neprijdeme :) , dalsi pozitiva by mohly byt ve snizeni hmotnosti, lepsi ovladatelnost, pokud nam kers nenaroste..

    R.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lovap

      XXX
      Lenže tie nové turbomotory budú mať otáčky obmedzené myslím na 12 000 rpm a výkon na 650 koní. Navyše aj hmotnosť áut by mala ísť hore ...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • qqqqerh

    XXX
    keď to domyslím, tak každá formula by mala mať na boku nápis Ferrari a veľkú trúbu na zosilnenie zvuku. Dedko je stále senilnejší a nevidí súvislosti.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • unknown

    XXX
    Bernie měl bys zakrocit !!!

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McJiří

    McJiří

    XXX
    Konečně jeden Bernieho názor s kterým mohu, a rád, souhlasit. 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    XXX
    Lojzko:
    Hokej skončil, môžme pokračovať 04

    Uz chápem ako/čo chceš povedať.
    Len Ťa chcem upozorniť na niektoré "veci". Vývoj diesel CR a benzínových systémov (GDI, FSI a boh vie čo ešte) nejde "ruka v ruke". Nejde to miesat dohromady. Tie generácie platia (pokial viem) len pre diesel. Rozdiel je minimálne medzi vstrekovacimi tlakmi "na" nafte a benzíne. Pokial si dobre pamätám, benzínové systémy sú "o hodne viac obmädzené" (neviem ako to "vcelku" vyjadrit jednou vetou). Tu sme na (docela slušne) "tenkom ľade". Okrem toho mám "podozrenie"t, že to nieje "jediný" systém pre priamy vstrek benzínu.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lojzko

      XXX
      Rozdiel je u žážehového a dieselového motora v kompresnom pomere, vo vstrekovacom tlaku a pomere množstva paliva k dodanému vzduchu turbokompresorom a tiež momentom vstreku pred hornou úvraťou. U paliva rozhoduje rôzny bod vzplanutia /aby nevznikal samozápal/, lebo u benzínu a nafty sú odlišné. U benzínu je nižší, preto sú kompresný pomer a tlak paliva nižší, u nafty sú hodnoty vyššie. Inak princíp vstrekovania je identický. V. generácia sa ide na vyššie tlaky a sú tam ešte nejaké úpravy, ktoré sa po testoch a skúškach upresnia tak, aby zmes bola homogénne rozprášená viackrát nadávkovaná do spaľovacieho priestoru, palivo horelo usmernene od stredu ku krajom valca, aby bol motor čo najmenej namáhaný a samozrejmosťou je aj tvarovaný piest. 11

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    XXX
    Asi tu se mnou nebude moc lidí souhlasit, ale mě ty motory nevadí. V 80-tých letech jezdily 1,5l turba (i 4válce) a nikdo na tu dobu nevzpomíná jako že to nebyly ty správný F1. A dokonce bylo i 1,5l Ferrari a nikdo se za něj nestyděl!!! Díky tomu se turbo rozšířilo i do normálních aut. Třeba u nových motorů zase vymyslí něco co se ujme. ;)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Looky

    XXX
    Jsou dva obecné pohledy a pak pohled můj. Pohled první je ekologická cesta F1, která bude blízko seriovým autům, kde je downsizing trendem no.1. a dále rozvíjet kers. Druhá cesta je V8, show a tradice. Automobilky dávají do F1 obrovské sumy peněz a používají ji jednak k propagaci sve znacky a k rozvijeni technologii, ktere potom implementuji do civilnich aut...hlavne Ferarri. Tim F1 vzdy byla. Zachoval bych tuto tradici a vratil se do osmdesatych let, kdy byl limit...sestivalec turbo, nebo V8. Proc neudelat kompromis a vydat se cestou V4 Turbo, nebo V8...omezit obsah atd.? Renault se pak muze vydat cestou V4 Turbo, Ferarri pak V8. To je moje vize...sledovat vice dodavatelu pneumatik, vice motoru, vice rozdilu. Uzka, lehci, lepe aerodynamicke V4 a vetsi, hlucnejsi ale vykonejsi V8...volnost, vyvoj, genialni napady...tim pro me byla F1, neni ji ted a s Ferarri 1,6 V4 Turbo pujdu radeji na GP2, nez na F1. 20

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • soused

    XXX
    upřímně v to doufám, nic jinýho nezbývá...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • soused

      XXX
      v osmdesátých letech bylo Turbo nová technologická finesa, díky které, uznávám, se Turbo rozšířilo do sériové výroby... zároveň to ale také byla technologická finesa, jenž poskytovala tak dobrou výkonnostní hodnotu (a tím pádem byla šíleně nebezpečná), až byla rovněž zakázána, i v Rally... čili v tomto duchu pokračuje KERS, ten by měl být vyvíjen do takových výšin, a být tak posouván sportem (a průmyslem) kupředu, dokud to nebude taková magořina aby ho zakázali... vždyť je dneska ve většině automobilových modelů na trhu možnost mít motor s turbem, takže F1 by měla plnit takovou úlohu, aby za deset, dvacet let bylo v každym automobilovym modelu minimálně možnost vybrat si auto s KERS nebo bez

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • soused

    XXX
    PS: respekt pro Lojzka, tenhle cápek ví.. Prostě mě přijde že sme na přelomu doby, bohužel, je to o krok dál, ale zároveň o dva tři kroky dál... bohužel, to není tak "hustý"

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • soused

    XXX
    2013 - volkswagen vstupuje jako dodavatel motorů do F1

    2014 - nový VW Golf GTI nastupuje na trh s reklamním sloganem "Feel the power of Formula 1 car on your own, Volkswagen, Das Auto"

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • soused

    XXX
    prostě to řekl Bernie řekl výborně!

    Public relations

    neznám nikoho kdo by zareagoval na to, že F1 je sport mého srdce, např takto "ty sleduješ F1 jo?! no ty seš prase, víš jak to škodí životnímu prostředí? dokážeš si představit jak to posiluje globální oteplování? víš kolik peněz co by mohlo jít na děti v africe místo těch konstruktérských výmyslů?"

    ne ne, tohle fuckt nemám rád..

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • soused

    XXX
    ferrari se čtyřválcem... no to je prostě bomba! du si dát panáka abych to oslavil

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama