DISKUZE K ČLÁNKU Křídla Red Bullu v Suzuce znovu těsně nad zemí

Už je to tak trochu ohraná písnička: křídla Red Bullu se navzdory zpřísněným testům FIA prohýbají vesele dál. Vzniká otázka: jsou v Red Bullu geniální konstruktéři nebo podvodníci?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Křídla Red Bullu v Suzuce znovu těsně nad zemí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 11.10.2010 21:56 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    XXX
    [citace user=Tomer]no tak tu to pekne vidno :D

    hlavně ta spodní fotečka je moc pěkná. ale je zapotřebí si všimnout nejen prohnutého předního křídla, ale i pohybujících se předních závěsů přesně proti pohybu křídla. ale co to dokazuje? jen to, že se křídla prohýbají a jestli prošla předepsanými testy ( jako že asi ano, když s nimi stále jezdí ) tak jsou legální a mohou je mít všechny týmy. když tedy přijdou na ten fígl, jak je to udělané. a v tom to celé je. ONI TO NEVÍ 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomer

    XXX
    no tak tu to pekne vidno :D

    [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karlos

    XXX
    Sodovkáří jsou podvodníci 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • RedBull

    XXX
    Nevím co porád máte,Red Bull něco vymislí,a ostatní tými to nemají tak nadávají to je vše...je to porád dokolečka a věřím že Red Bull nepodvádí!! 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kubiix

    kubiix

    XXX
    Jestli se křídla prohýbají až při současném působení tlaku zepředu, těžko to FIA odhalí statickými testy.

    To by bylo potřeba přeměřit přímo na trati a to snad jedině zabudováním nějakého čidla, které by přeměřovalo kolmou vzálenost od povrchu trati. Anebo jim tam přilepit správně dlouhý "klacek" a komu se ulomi, ten neprojde testem 12 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      XXX
      To vůbec není potřeba, klidně můžou udělat test že to křídlo musí udržet na každé straně 700 kg a podle mě ať jsou to jakýkoliv machři tak takové křídlo, které projde tímto testem prostě k ohýbaní nepřinutí...
      Jde jen o vůli toto udělat, test se nemusí vždy zakládat na reálných podmínkách na trati, takže nač se omezovat. Jediné mínus by bylo to závaží, ale to se dá také nahradit nějakým zařízením, které vyvine jen takový tlak.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    S Petrem naprosto souhlasím, tohle vždy musí být posuzováno na základě testů, které jsou stejné pro všechny.
    Prohodit křídla by si netroufli, to by mohlo skončit pro ně hodně špatně...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kix

    XXX
    Podle mě je ted nasadili po pauze pač sou zas na čele myslej si že už je kontrolovali že jim nic nehrozí

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tim

    XXX
    FIA je rozhodně neschopná s tím něco udělat, přece stačí se podívat na několik fotek, a je evidentní že křídlo je níž než povolují pravidla. Z toho důvodu je podle mě úplně jedno že projde nějakými testy a měli by je potrestat, nebo aspoň přinutit předělat křídlo (popř. více věcí)aby nedocházelo k porušování pravidla co se týká vzdálenosti křídla od vozovky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Těžko na základě fotek trestat.. Whitmarsh to sice v zoufalství navrhoval, ale není to dostatečně průkazný materiál. O kolik mm křídlo porušuje pravidla? Jak to přesně změřit?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FerAlonso

    XXX
    Tenhle víkend musí být hodně náročný pro redaktory, co?? klobouk dolů 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      No, je to zátěž.. skoro jako každý víkend (ono spousty práce za serverem není vidět, není to jen o těch pár odstavcích v článku), jen teď je to trochu stíženo tím ranním vstáváním a pozdním uléháním.
      Při oznámení zvýšení počtu závodů na příští rok jsem trochu nadával 19 Ale jenom chvíli 03
      V duchu uhlobarona jedné z her Járy Cimrmana bych jenom dodal: "Mě to baví."

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Pokud se opravdu prohýbají dále (jedna fotka není prokazatelná, třeba se auto nějak zrovna zhouplo atd.) a zároveň křídla prošla testy, tak jediné co se dá dělat vymyslet test, který tomu zabrání.
    K tvé otázce je jasné, že rb jen využívá chytřeji možnosti které mu fia umožňuje, takže rozhodně nejsou podvodníci v f1 je tento přístup dokonce u top týmu vyžadován, bez toho to prostě nejde.
    Je ale třeba s podivem, proč fia tu zátěž pouze zdvojnásobila, když ty křídla údajně vydrží daleko více. Takže možná opravdu někdo na tom stavu ve fia má zájem... A rb umí něco co jiní ne a jen mu nějakou dobu trvalo se přizpůsobit větší zátěži při testech.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000299

    uzivatel000299

    XXX
    Jak jinak říct jsou prostě podplaceni aby to přehlížely. Jinak si to nedokážu představit. Toho si všimne i cvičená opice. 02 02 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • oki

      XXX
      niektory ludia tu nevedia prekusnut ze ich tym nema na to aby postavil auto lepsie ako RedBull a ohanaju sa tu flexibilitou aj ked o tom nemaju sajnu. Každy material a každa konštrukcia je flexibilna. Aj keby mali predne kridlo z ocele,alebo zo skla tak bude flexibilne ( aj ked absolnutna velkost priehybu by nebola v mm ale radovo nizsia. )Preto je stanovene v pravidlach FIA co sa povazuje za flexibilne kridlo a to ak sa prekroci max. priblizenie k vozovke (asi 80mm neviem presne pri zatazi 200kg). Vsetko ostatne je irelevantne pri urcovani pravidla ci je kridlo flexibilne (su to len vase dojmy) Je to proste sikovnost konstruktera , on navrhol kridlo tak aby zodpovedalo pravidlam a najma ich presnemu vykladu.Je jasne ze ak tam zataz na kridlo 10 ton tak sa prehne az k vozovke ...ale je toto v pravidlach ?
      ak by bola metoda merania ina (napr. dynamicky pri jazde auta ...) tak potom by ich dostali ..ale takto.. metoda merania je sucastou pravidiel (inak by si to kazdy vysvetloval po svojom .. ten da zataz 1000kg , ten to urci podla fotiek...)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama