DISKUZE K ČLÁNKU Proč Schumacher už nikdy nebude tak dobrý

V uplynulém víkendu v Singapuru podal Michael Schumacher jeden ze svých nejhorších letošních výkonů. Proč již nikdy nebude dosahovat špičkové výkonnosti, s níž porážel ostatní piloty?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč Schumacher už nikdy nebude tak dobrý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 04.10.2010 07:08 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    K Schumacherovým startům a rádoby-skvělým reflexům:

    1) Schumacher zdaleka nemá nejlepší starty, podívejte se na statistiky.
    2) I kdyby měl a dojížděl přesto by dojížděl do cíle tak špatně (přibližně na stejném místě, jako se kvalifikoval), byl by to argument spíše proti němu a podpořilo by to jen mé tvrzdení, že na to nemá - protože by vlastně v závodech ztrácel více, než kdokoliv jiný.
    3) Psal jsem o jiných reflexech, které mu odcházejí, o schopnosti vnitřního ucha vnímat boční zrychlení a koordinovat končetiny. Pacho, Petrrr poukazovali na dětský reflex "zmáčknout tlačítko, jakmilo se rozvítí světlo." To se závoděním nemá moc společného.

    Pokud někdo v příspěvku umí pouze vynadat bez uvedení argumentů, považuji to za podpis dotyčného.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petrrr

    XXX
    No uvidime pristi rok, pokud se mu nebude stale darit, tak co se da delat...holt to zkusil a nevyslo to. Jak se rika "Zkusit se ma vse" a pokud je stale plny elanu pro zavodeni proc to neudelat. Urcite si dle meho ostudu neudelal. Ale jinak je misty dost rychly, Singapur 4. nejrychlejsi kolo o necem nasvedcuje, GB Belgie apod, uzasne starty (nejlepsi v celem startovnim rostu!!!) a kdyz si vzpomenu na Fisichellu ve Ferrari a Baodera a ani jeden nedojel na bodech...tak urcite to bude i o te 3lete absenci. At mi nikdo netvrdi, ze Fisichella jak je buhvi spatnej, dle meho na urovni Heidfelda a ve Force India jezdil jako dabel (vzdyt, kdyby mel KERS predjel by i nejrychlejsi Ferrari). Opravdu to musi byt logicky vzato o velike zmene za ty 3 roky. Kdyz dela zajetemu Fisichellovi problem si zvyknout na rozlozeni teziste v nekolika zavodech, tak potom musi i klidne cela sezona delat problem Schumachrovi s 3letou absenci.

    Vzdy si vzpomenu na Fisichellu ve Ferrari a ani mu nevycitam ze nejezdil na bodech, ono to asi tak lehke predelat si styl a vse okolo nebude. Za rok uvidime a moc se tesim a davat tomu 90% ze natrhne minimalne Rosbergovi zadnici

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petrrr

    XXX
    To je porad clanku, analyz, rozboru a buhvi ceho o Schumacherovi...ale ze nikdo nerozebira to, ze o Villneuva nemel letos zadny tym zajem a ze jeho prvni navrat do BAR dopadl mozna hure nez Schumacheruv :)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kubiix

      kubiix

      XXX
      Navrat Jacques Villeneuve vs Michael Schumacher moc nejde srovavat. JV vyhral sampionat pouze jednou a jeho marketingova hodnota a popularita je daleko nizsi nez MS. Tak me napada jestli byla vetsi touha MS vratit se do sampionatu a jezdit za nemecky tym, nebo si chtel Norbert Haug splnit svuj davny sen a dostat Schumiho do Mercedesu, kdyz v dobe kdy Mercedes spoluvlastnil McLaren se mu to nepodarilo.

      Nevim jestli je vubec rozumne uvazovat no navratech jezdcu 35+ po x lete pauze. V kariere kazdeho jezdce nastane jednou okamzik, kdy sebevic zkusenosti nevykompenzuje pribyvajici roky a prestavka 2 let a vice tento zlom jeste priblizi.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • dotomax

    XXX
    Podle mě šumi už nic lepšího neukáže,zkrátka věk si bere své co si budeme nalhávat,vím to sám podle sebe.Měl se na to vyprdnout a zůstat legendou a né se jen tak obětovat.Už by měl mít sám přeci soudnost!!!!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    No a dodám jen poslední pokud jste fandové F1 víte kolik je Barrichellovi a je lepší než jeho stájoví kolega. Ten kdo si myslí že Sedminásobný mistr zapoměl jezdit nebo že už to neumí či je na to starý tak je najivní. Rozhodují zkušenosti (S moderní F1 jich má zatím málo) a to auto je šit ,,lonský brawn,, jo nico je letos lepší, ale i talent a bezchybný, no a trochu toho štěstí měl taky (SC a tak dál).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      XXX
      Jsem fakt zvedav, na co budes hazet omluvy Schumiho vykonu pristi sezonu, az mu postavi auto na miru a Rosberg ho bude porazet dal. To se fakt tesim, jake nesmysly si tu budeme moci od Schumifilu precist. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Naprosto souhlasím akorád bych to změnil je pracant a dříč. no a co se týče reflexů tak pokud dokáže skoro pokaždé odstartovat lépe něž ostatní tak to svědčí o tom že je má lepší než ostatní. Jak už tu někdo napsal na Race of Champions pravidelně dokazuje, že je rychlý v čemkoliv.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petrrr

    XXX
    Ten clanek psal absolutni idiot!!!
    Jak muze napsat neco jako:
    Krátce nato zkusil neohrabaně předjet Nicka Heidfelda na Sauberu, což skončilo vzájemnou kolizí.

    pust si prosim te ten zaznam a uvidis ze jeli temer vedle sebe a Heidfeld ho zavrel. Podobne neoc jako Lewis-Mark akorat ze byl schumi o pul monopostu vpred!

    Boha jeho, to jsou zase clanky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Pěkný článek a souhlasím s Petrem, jen jak jsem Schumachera neměl vůbec rád tak teď je mi ho trochu líto. Je to legenda to mu nikdo neodpáře, takže doufám, že mu opravdu příští rok dají káru co mu pomůže se důstojně rozloučit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • fanda

      XXX
      je to nesmysl, článek není objektivní. Autor neuvedl např. to, že Michael se skoro každý závod vyšvihne o několik míst dopředu, a to výrazně, narozdíl od Webbra, který se většinou propadá dolů.
      Ve Spa nebýt safety caru, resp. restartu, by se v poho udržel před Nicem. Ono se zapomíná, že jedna věc je dojet, druhá předjet a na gumách, které se letos nesmyslně nemění! to je o to obtížnější. Kdyby je měnily, bylo by to daleko napínavější viz krásný postup Kubiceho v poslední VC.
      Howgh

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        XXX
        Je to jednoduché říci, že to je nesmysl, a neuvést konkrétně co. Článek je založen i na číslech, která nejsou vymyšlená.

        Předjíždění jsem po něm nechtěl - stačí, když bude porážet týmového kolegu - žel skóre v kvalifikacích má zatím 3:12.

        V závodě je normální, že pokud vydrží technika, dopadne jezdec obvykle lépe díky nehodám a odstoupení ostatních. Když si tudíž polepší o jedno či dvě místa vůči kvalifikaci, moc to neznamená.

        Ale k Schumacherovi: v Austrálii dojel o 3 místa hůře než se kvalifikoval, v Malajsii nedojel kvůli techniky (matice kola), v Číně dojel v závodě o jedno místo hůře, v Monaku o pět míst hůře.. Krom Maďarska až Monzy nikdy letos v závodě nezískal 3 či více míst (a Singapur máme v živé paměti).

        Takže tak je to s tím "vyšvihnutím se skoro v každém závodě o několik (tj. více než 2) míst dopředu."

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda

          XXX
          Měl jsem na mysli jeho bezvadné starty, nic víc......

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • pacho

          pacho

          XXX
          Myslim si ze mal na myli jeho reflexi ktore su na starte jedny z najlepsich. To ze odpadava v zavode je uz druha vec. To je skor tym ze nedokaze udrzat pneumatiky v dobrej kondicii co je tiez zahada kedze bol jeden z najlepsich setricou pneumatik aj ked jazdil na hrane. Ja ked pozeram na jeho momentalnu jazdu tak je to proste ako na lade. Auto ma velmi nepokojne a uz to nie je ako kedysi ked jazdil ako v kolajniciach.
          Jeho najvacsi problem je ze nemoze testovat a preto bude pre neho tazke sa dostat hore.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            XXX
            Starty má možná dobré, ale za to se body nedávají, a já bych na tom své naděje do budoucna nestavěl.

            Pneumatiky mají všichni stejné, jeho kolega i auto. Že je nedokáže zahřát a přitom v tom byl vždy mistr, to podle mě o něčem svědčí.

            To že nemůže testovat, je pro něj problém. Ale opět - stejně jsou omezeni všichni ostatní piloti.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • pacho

              pacho

              XXX
              Ty si vzdy precitas prispevok po svojom ? Nikde som nenapisal ze sa za to davaju body. Bavime sa o reflexoch, ci nie ? To ze ma dobre starty nenasvedcuje tomu ze ma horsie reflexy. A ano maju rovnake podmienky ale tie rovnake podmienky nie kazdemu rovnako vyhovuju. To co Msch dokazal natestovat nenatestovali ani testovaci piloti v tom bol najlepsi. Bol proste pracant a dric.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000286

              uzivatel000286

              XXX
              No a právě jak píšeš ,,nedokáže zahřát a přitom v tom byl vždy mistr, to podle mě o něčem svědčí,, - jak jsem ti psal petře potřebuje káru od začátku jinak postavenou. Příští sezóna bude o něčem jiném. Takže to svědčí o tom že pokud bude mít tým prachy bude i kára která bude konkurence schopná a hlavně uvidíš souboje s hamiltonem či alonsem 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • kubiix

    kubiix

    XXX
    Řekl bych, že proti Schumacherovi je zde pro letošní sezónu několik faktorů, se kterými se vzhledem k jeho věku a po závodní pauze hůře vyrovná:

    Ve formuli se toho ve jménu úspor mnoho omezuje, ať už je to testování na trati, před sezónou i během ní, doba strávená v aerodynamickém tunelu... formule se sice staví na míru pro jezdce, ale samotný jezdec se před sezónou s autem neprojede tolikrát, aby toho mohl více ovlivnit a aby se opravdu zjistilo, jak se auto povedlo a jestli jezdci opravdu sedí. Nehledě na to, že auto se začíná stavět dávno před koncem sezóny a pokud podepíšou smlouvu s novým jezdcem jako v tomoto případě s MS na další sezónu až dávno po sezóně, tak už se auto už se moc změnit nedá, až nějakou B specifikací během sezóny podle dat ze závodů.

    Vývoj aerodynamických komponent je v současnosti mnohem dynamičtější - s rozmachem CFD se simuluje v továrně doslova o stošest a v průběhu první poloviny sezóny bylo jasně vidět, jak všechny top týmy vozily na každý závod, nový aerodynamický balík nebo alespoň nové přední křídlo.
    Současné vozy F1 jsou proto často přeoptimalizované v simulátoru, ale prakticky se nedá včas odzkoušet zda to bude fungovat a pak se stává, že stejný tým na jednom okruhu exceluje a na dalším je to propadák. Jezdec se na auto s takhle nekonzistentím chováním hůř adaptuje a to platí i pro MS.

    Letošní sezóna se nese v duchu kopírování nápadů od ostatních během sezóny - F-Duct od McLarenu, nízko posazené výfuky a foukaný difuzor + adaptace na zpožděný zážeh od Red Bullu (+ někteří stihli začít konstruovat různé systémy na regulaci světlé výšky mezi kvalifikací a závodem což po objasnění od FIA následně mohli zahodit) a auto se tak během sezóny daleko více mění, opět bez možnosti pořádně to odzkoušet.

    Ještě k tomu přidáme změny technicých a sportovních pravidel - ať už jsou to již zmiňované užší pneu vpředu, zákaz tankování anebo širší přední křídlo, naopak užší zadní křídlo... a nový tým a nové zázemí - přecejenom posledních 11 sezón jezdil za Ferrari, kde byla určitě jiná mentalita a jiné prostředí

    Když to všechno sečtu, tak mi vychazí, že aby tohle Michael Schumacher v jeho věku zvládnul a vyjezdil si osmý titul, musel by se přiblížit alespoň na 50% schopnostem Chucka Norrise 12

    Na příští rok zase zmizí difuzory, otázka je co bude s F-Ductem, znovu přijde KERS a nový dodavatel pneu = opět spousta změn.

    Mercedes může být finančně silný, ale při současných pravidlech už od určité hranice nahoru peníze nehrají moc velkou roli a postavit vítězné auto z pozice největšího rozpočtu prostě nejde (příkladem budiž Toyota).

    Pokud Mercedes nebude mít výborné auto hned od prvních závodů, nevěřím, že MS bude útočit na titul a pokud se auto povede, stále zůstává otázkou jestli bude mít na Rosberga, což letos nemá.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Co se ti zdá nepřesné či zavádějící? Čísla zkreslená nejsou. Která se ti zdají nepřesná?

    K tvým poznámkám:
    Ad 1) káru na míru by potřeboval každý. Co má říkat Button? Přišel do týmu, jehož hvězdou byl (dle někoho pořád je) Hamilton. Auto McLaren pro něj rozhodně nestavěl. A jak si vede (i ve srovnání s týmovým kolegou).
    Na nové lidi si musel zvyknout i Rosberg, Hülkenberg,.. všichni, kteří přišli do nového týmu.

    Ad 2) Nevíš, OK. Tohle je ale důležítá věc pro posouzení výkonnosti - s ostatníme to nikdy není asi tak objektivní, protože mají lepší auto. Kdo jiný než Schumi, který je dle tebe king (nejlepší) by si měl s mladým, mnohem méně nezkušenějším pilotem poradit?
    O Massovi se neodvážím říct, že je za zenitem, protože je podstatně mladší. O Schumacherovi to tvrdím nejen pro to, jak si vede ve srovnání se svým týmovým kolegou, ale i kvůli věku. A Massu tady nikdo nemá za kinga, že jo.

    Ad 3) I když ho ve Ferrari tahali nahoru, podával parádní výkony. I když neměl nejrychlejší auto, bylo znát, že je génius. Žel letos tomu už tak není.

    Ad 4) Jeho reflexy jsou v pořádku, ale už není tak rychlý - hlavně v pomalých zatáčkách. Nebo měl dodnes málo času na seznámení se s pneumatikami?
    Jaká kritéria musí každý jezdec splnit krom získání superlicence? Schumiho vzali, protože ho znají. Brawn sám před pár dny řekl, že kdyby se nejmenoval Schumacher, tak by kohokoliv za takové výkony, jaké předvádí, vyrazili. Protože ho zná a věří jeho schopnostem, neudělá to.

    Ad 5) Ano, Nico jezdí výborně, nedělá chyby. Schumacher jich dělá čím dál více. Stárne!

    Věřím, že zklamání ze mě překonáš a zachováš nám svou přízeň. Nemusíme mít přece na vše stejný pohled, ne? 03
    Na Schumachera mám tento názor již velmi dlouho (viz třeba dubnový článek " [odkaz na stránku] po kterém mi pár lidí vynadalo s tím, že mi letos ještě vítězstvím vytře zrak).

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    Petře sklamals mě, tvoje argumenty nejsou přesné a hlavně jsou zavádějící.
    Schumi potřebuje káru která je postavená pro něho a pneumatiky jsou pro něho zřejmně taky slušnej oříšek.
    1, v týmu nejsou jeho lidi - zůstali tam lidi od Buttona a zřejmně si schumi s těmito lidmi nerozumí.
    2, schumi je porážen rosbergem to je pravda ale vydávat to za důkaz jeho neschopnosti no nevím.
    Mrkni se na massu ten je poráženej nonstop od jeho stájových kolegů a nikdo se neodváží říct že je za zenitem.
    3, ve ferrari to trvalo taky nějakou dobu než ho vytáhl ze sra..k.
    4, Jeho reflexi jsou samozřejmně v pořádku, jinak by ho nepustili do kokpitu. Každej jezdec musí totiž splnit určitá kritéria
    5, jak už tady někdo řekl, nico nedělá letos chyby a je na letošní šampionát opravdu dobře připraven.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama