Řekl bych, že proti Schumacherovi je zde pro letošní sezónu několik faktorů, se kterými se vzhledem k jeho věku a po závodní pauze hůře vyrovná:
Ve formuli se toho ve jménu úspor mnoho omezuje, ať už je to testování na trati, před sezónou i během ní, doba strávená v aerodynamickém tunelu... formule se sice staví na míru pro jezdce, ale samotný jezdec se před sezónou s autem neprojede tolikrát, aby toho mohl více ovlivnit a aby se opravdu zjistilo, jak se auto povedlo a jestli jezdci opravdu sedí. Nehledě na to, že auto se začíná stavět dávno před koncem sezóny a pokud podepíšou smlouvu s novým jezdcem jako v tomoto případě s MS na další sezónu až dávno po sezóně, tak už se auto už se moc změnit nedá, až nějakou B specifikací během sezóny podle dat ze závodů.
Vývoj aerodynamických komponent je v současnosti mnohem dynamičtější - s rozmachem CFD se simuluje v továrně doslova o stošest a v průběhu první poloviny sezóny bylo jasně vidět, jak všechny top týmy vozily na každý závod, nový aerodynamický balík nebo alespoň nové přední křídlo.
Současné vozy F1 jsou proto často přeoptimalizované v simulátoru, ale prakticky se nedá včas odzkoušet zda to bude fungovat a pak se stává, že stejný tým na jednom okruhu exceluje a na dalším je to propadák. Jezdec se na auto s takhle nekonzistentím chováním hůř adaptuje a to platí i pro MS.
Letošní sezóna se nese v duchu kopírování nápadů od ostatních během sezóny - F-Duct od McLarenu, nízko posazené výfuky a foukaný difuzor + adaptace na zpožděný zážeh od Red Bullu (+ někteří stihli začít konstruovat různé systémy na regulaci světlé výšky mezi kvalifikací a závodem což po objasnění od FIA následně mohli zahodit) a auto se tak během sezóny daleko více mění, opět bez možnosti pořádně to odzkoušet.
Ještě k tomu přidáme změny technicých a sportovních pravidel - ať už jsou to již zmiňované užší pneu vpředu, zákaz tankování anebo širší přední křídlo, naopak užší zadní křídlo... a nový tým a nové zázemí - přecejenom posledních 11 sezón jezdil za Ferrari, kde byla určitě jiná mentalita a jiné prostředí
Když to všechno sečtu, tak mi vychazí, že aby tohle Michael Schumacher v jeho věku zvládnul a vyjezdil si osmý titul, musel by se přiblížit alespoň na 50% schopnostem Chucka Norrise
Na příští rok zase zmizí difuzory, otázka je co bude s F-Ductem, znovu přijde KERS a nový dodavatel pneu = opět spousta změn.
Mercedes může být finančně silný, ale při současných pravidlech už od určité hranice nahoru peníze nehrají moc velkou roli a postavit vítězné auto z pozice největšího rozpočtu prostě nejde (příkladem budiž Toyota).
Pokud Mercedes nebude mít výborné auto hned od prvních závodů, nevěřím, že MS bude útočit na titul a pokud se auto povede, stále zůstává otázkou jestli bude mít na Rosberga, což letos nemá.