DISKUZE K ČLÁNKU Renault nesouhlasí s napomenutím pro Hamiltona

Tým Renault vyjádřil ústy svého šéfa Erica Boulliera nesouhlas s příliš mírným postihem jezdce McLarenu Lewise Hamiltona za nesportovní chování, kterého se měl dopustit při bránění opětovnému předjetí ze strany Vitaly Petrova.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault nesouhlasí s napomenutím pro Hamiltona

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 06.04.2010 21:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000234 (Hlasoval 1 člověk) 04.04.2010 21:26
To je pravda, pokud to vezmeme do důsledku, tak… »
» uzivatel000234 (Hlasoval 1 člověk) 04.04.2010 22:06
Tak díky to je pro mě novinka, rád se na to… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 05.04.2010 08:37
Diky, uz jsem to opravil. Tak to vypada, ze bych… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000037

    uzivatel000037

    XXX
    nechci nijak prudit, ale kdyby směli jen jednou změnit směr, tak by zatim ve dvou ze tří závodů byl potrestanej vítěz, jestli se nepletu. Krom Buttona v Austrálii těsně před cílem kličkoval jak Alonso, tak Vettel, tim pádem by museli dostat trest 18

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000088

    uzivatel000088

    XXX
    Pánové a snad i dámy,zanechme diskuzí a buďme rádi za Lojzu a jen si přiznejme pokud by tam nebyl(+Alonso,ne v tomto závodě)tak je to opět celkem nuda.Ten kluk do toho prostě jde a snaží se a za to by mu měl Bernie zulíbat nohy 13.

    A co říkáte na brždění Alonsa Massou?Už druhý závod mám pocit že se za ním zasek 16

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • imartas

    XXX
    To Petr: jsem to ale pitomec 12,jinak toho poradce bych bral,jak vydíš moje znalosti jsou opravdu na úrovni 11

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    To, ze to vidime jinak je v poradku (z meho pohledu i zadouci). Od toho jsou diskuse ;)

    Nez bych se pustil do nejakeho vysvetlovani, urcite sis vsiml, co se deje po startu - kolikrat piloti meni smer jizdy? Vice nez jednou.. a ne jen Hamilton. Proc nepadaji tresty? Proto, ze tyto manevry jsou legalni. (Ale i mimo start, to co udelal Lewis nebyl ojedinely pripad).

    Pokud Hamilton jasne porusil pravidla = proc nedostal trest, ale jen napomenuti? Pokud tim branil predjizdeni, muze smer zmenit 1x, ale on to udelal 3x - jasne poruseni predpisu, za coz by nasledoval trest (ne jen napomenuti). Renault v tom nic nebude podnikat, proc?

    Protoze se nejednalo o braneni v predjizdeni - proc ho Petrov kopiroval a klickoval s nim? Kdyz chtel predjet, mohl rovnou, ne? Nemusel si vubec nechat branit. Holt to nebylo nasazeni k predjeti, chtel diky nemu nejdrive ziskat vetsi rychlost, nepredjizdel. Kdyby to bylo jinak, Hamiltona vezme drive, jelikoz mu ten nekolikrat "uhnul." Ten ho chtel jen "urvat" z toho vzduch. pytle, ne mu branit.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000088

    uzivatel000088

    XXX
    Nejsem odborník,na pravidla(mám pocit že nikdo,ani FIA)ale pod pojmem kličkování si představuji něco jiného a na konci rovinky nechal Petrovovi lepší stopu.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • imartas

    XXX
    Petře.ty videa jsou super 01,akorát myslím,že Massa Hamiltona v Singapuru nepředjel. 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Diky, uz jsem to opravil. Tak to vypada, ze bych uz taky mohl komentovat F1 04
      A tebe bych jmenoval na misto zemepisneho poradce 03 (unava dela holt sve).

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • infidel

    XXX
    Predbiehaci manever sa zacina prave co najtesnejsim zavesenim sa do aerodynamickeho tiena. Sam priznavas, ze Hamilton tym "manevrom" zabranil Petrovi zavesit sa do jeho aerodynamickeho tiena a tym mu stazil (zmenoznil) predbiehanie. Cize BRANIL SVOJU POZICIU, co je proti pravidlam. - "more than one change of direction to defend a position".

    Obaja si mozeme pravidla vylozit po svojom, ale jedno si stale nevysvetlil. Preco podobne manevre nevidime na VC neustale, ked su legalne? Preco to nerobia ini piloti? Preco to nerobil Hamilton v minulosti? Divne, nie? 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Ano, tohle jsem mel na mysli. Budu se ale jen opakovat: Branil (to hinder) tim Hamilton Petrovovi v predjeti? Ja myslim ze ne.. Branil tim pouze tomu, aby se za nej zavesil a vyuzil aerodynamickeho stinu. Kdyz doslo na samotny predjizdeci manevr, neklickoval, nebranil.

    V teto casti pravidel to (zmenu smeru) k blokovani ci braneni muze udelat jednou.. Lewis zaklickoval drive, nez bylo vubec mozne zahajit predjizdeni, nez ho mohl zablokovat.

    To, ze muzou menit stopu pouze jedenkrat v brzdne zone, maji dohodnute piloti mezi sebou (ted nevim, ve kterem oficialnim dokumentu to je podchyceno). Brzdnou zonu podle me neni problem rozlisit - brzdne body jsou pred kazdou zatackou pomerne presne dane (i kdyz brzdi ze 300 na 80 km/h).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • infidel

    XXX
    Urcite su zakazane viacnasobne zmeny smeru jazdy iba v brzdnej zone?
    Skusal som to najst v pravidlach, ale nasiel som len toto:

    "However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such more than one change of direction to defend a position, deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited."

    Appendix L to the International Sporting Code
    CHAPTER IV - CODE OF DRIVING CONDUCT ON CIRCUITS
    2. Overtaking, car control and track limits
    ( [odkaz na stránku]

    Nepise sa tam nic o brzdnej zone, nic o brzdeni. Bolo by to aj dost zvlastne pravidlo. Kto urci kde zacina brzdna zona? Tiez si neviem predstavit ze monopost brzdi z rychlosti vyse 300km/h na 80km/h v priebehu par sekund a este stihne 3x zmenit smer jazdy. Pri plnej brzde nie je monopost zrovna najobratnejsi...
    A ak je "kluckovanie" pred brzdnou zonou povolene, tak je pre mna zahadou preco ho nevyuzivaju aj iny piloti ako Hamilton. Napada ma iba jedna mozna odpoved - pretoze je to zakazane.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • DBBS

    XXX
    Lépe to už říci nešlo, přesně jako kdyby jsi u toho četl pravidla. Trest tedy neměl být žádný a tím se to mělo uzavřít

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000234

    uzivatel000234

    XXX
    Před brzdnou zonou změnil Hamilton stopu čtyřikrát, pokud je to legální pak to fakticky ruší celý fígl aerodynamického pytle, a potom je nesmyslná i celá (v posledních dvou sezonách poměrně aktuální) diskuse o zamezení vytváření jakéhosi víru za autem, který také zamezuje předjíždění a je dnes nejspíš hojně využíván.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel V.

    XXX
    no naprosto souhlasím s Petrem, na rovince to bylo v rámci pravidel a při brždění už dráhu nezměnil...takže to bylo z mého pohledu OK

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000234

    uzivatel000234

    XXX
    Tak díky to je pro mě novinka, rád se na to podívám.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Pravidla povolují pouze jednu změnu, jak říká Boullier - to se ovšem týká pouze brzdné zóny. Na rovine před ní může pilot kličkovat, kolikrát chce. Nesmí při tom nikoho ohrozit ani bránit v předjíždění.

    Bránil Hamilton Petrovovi v předjetí? Podle mě ne, pouze se snažil uhýbat, aby se Vitalij nedostal do vzduchového pytle (aerodynamického stínu). V brzdné zóně se choval férově, nechal mu dostatek místa a směr neměnil. Proto je zvolený trest dostatečný.

    Záznam onoho manévru jsem přidal do našeho Videoportálu (na úvodní straně sloupec vlevo dole).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000234

    uzivatel000234

    XXX
    Já si myslím, že pravidla nic takového nerozlišují, stará pravda je, že přední jezdec volí stopu (při nájezdu do zatáčky) a na rovince může jednou změnit směr, vše ostatní je bránění. Být v kůži toho druhého, tak se asi člověk neubrání následování prvního, protože jinak ztrácí šanci. Při toleranci takového chování se to stává normou.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mack

    XXX
    Myslím, že právě tento způsob bránění pozice je naprosto legální. Bohužel pravidla to asi nerozlišují.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000234

    uzivatel000234

    XXX
    To je pravda, pokud to vezmeme do důsledku, tak by Petrov (v logice Boulliera) měl být potrestán také, protože taktéž změnil více než jednou směr své jízdy (myslím že to snad bylo víc než třikrát, měl bych to ještě někde zkouknout), na druhou stranu mu Lewis kličkováním sebral možnost předjet , protože v tomto případě skutečně fungoval princip vzduchového pytle.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mack

    XXX
    Nějak jsem si nevšiml, že by Lewis bránil Petrovovi v předjíždění. Kam uhnul Lewis tam uhnul Petrov ne naopak.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama