DISKUZE K ČLÁNKU Renault nesouhlasí s napomenutím pro Hamiltona
Tým Renault vyjádřil ústy svého šéfa Erica Boulliera nesouhlas s příliš mírným postihem jezdce McLarenu Lewise Hamiltona za nesportovní chování, kterého se měl dopustit při bránění opětovnému předjetí ze strany Vitaly Petrova.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault nesouhlasí s napomenutím pro Hamiltona
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000234
(Hlasoval 1 člověk)
04.04.2010 21:26
To je pravda, pokud to vezmeme do důsledku, tak… »
» uzivatel000234
(Hlasoval 1 člověk)
04.04.2010 22:06
Tak díky to je pro mě novinka, rád se na to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000037
21:28 06.04.2010 XXXnechci nijak prudit, ale kdyby směli jen jednou změnit směr, tak by zatim ve dvou ze tří závodů byl potrestanej vítěz, jestli se nepletu. Krom Buttona v Austrálii těsně před cílem kličkoval jak Alonso, tak Vettel, tim pádem by museli dostat trest -
uzivatel000088
20:03 05.04.2010 XXXPánové a snad i dámy,zanechme diskuzí a buďme rádi za Lojzu a jen si přiznejme pokud by tam nebyl(+Alonso,ne v tomto závodě)tak je to opět celkem nuda.Ten kluk do toho prostě jde a snaží se a za to by mu měl Bernie zulíbat nohy .
A co říkáte na brždění Alonsa Massou?Už druhý závod mám pocit že se za ním zasek -
Petr
08:43 05.04.2010 XXXTo, ze to vidime jinak je v poradku (z meho pohledu i zadouci). Od toho jsou diskuse ;)
Nez bych se pustil do nejakeho vysvetlovani, urcite sis vsiml, co se deje po startu - kolikrat piloti meni smer jizdy? Vice nez jednou.. a ne jen Hamilton. Proc nepadaji tresty? Proto, ze tyto manevry jsou legalni. (Ale i mimo start, to co udelal Lewis nebyl ojedinely pripad).
Pokud Hamilton jasne porusil pravidla = proc nedostal trest, ale jen napomenuti? Pokud tim branil predjizdeni, muze smer zmenit 1x, ale on to udelal 3x - jasne poruseni predpisu, za coz by nasledoval trest (ne jen napomenuti). Renault v tom nic nebude podnikat, proc?
Protoze se nejednalo o braneni v predjizdeni - proc ho Petrov kopiroval a klickoval s nim? Kdyz chtel predjet, mohl rovnou, ne? Nemusel si vubec nechat branit. Holt to nebylo nasazeni k predjeti, chtel diky nemu nejdrive ziskat vetsi rychlost, nepredjizdel. Kdyby to bylo jinak, Hamiltona vezme drive, jelikoz mu ten nekolikrat "uhnul." Ten ho chtel jen "urvat" z toho vzduch. pytle, ne mu branit. -
uzivatel000088
08:24 05.04.2010 XXXNejsem odborník,na pravidla(mám pocit že nikdo,ani FIA)ale pod pojmem kličkování si představuji něco jiného a na konci rovinky nechal Petrovovi lepší stopu. -
-
infidel
02:07 05.04.2010 XXXPredbiehaci manever sa zacina prave co najtesnejsim zavesenim sa do aerodynamickeho tiena. Sam priznavas, ze Hamilton tym "manevrom" zabranil Petrovi zavesit sa do jeho aerodynamickeho tiena a tym mu stazil (zmenoznil) predbiehanie. Cize BRANIL SVOJU POZICIU, co je proti pravidlam. - "more than one change of direction to defend a position".
Obaja si mozeme pravidla vylozit po svojom, ale jedno si stale nevysvetlil. Preco podobne manevre nevidime na VC neustale, ked su legalne? Preco to nerobia ini piloti? Preco to nerobil Hamilton v minulosti? Divne, nie? -
Petr
01:14 05.04.2010 XXXAno, tohle jsem mel na mysli. Budu se ale jen opakovat: Branil (to hinder) tim Hamilton Petrovovi v predjeti? Ja myslim ze ne.. Branil tim pouze tomu, aby se za nej zavesil a vyuzil aerodynamickeho stinu. Kdyz doslo na samotny predjizdeci manevr, neklickoval, nebranil.
V teto casti pravidel to (zmenu smeru) k blokovani ci braneni muze udelat jednou.. Lewis zaklickoval drive, nez bylo vubec mozne zahajit predjizdeni, nez ho mohl zablokovat.
To, ze muzou menit stopu pouze jedenkrat v brzdne zone, maji dohodnute piloti mezi sebou (ted nevim, ve kterem oficialnim dokumentu to je podchyceno). Brzdnou zonu podle me neni problem rozlisit - brzdne body jsou pred kazdou zatackou pomerne presne dane (i kdyz brzdi ze 300 na 80 km/h). -
infidel
23:31 04.04.2010 XXXUrcite su zakazane viacnasobne zmeny smeru jazdy iba v brzdnej zone?
Skusal som to najst v pravidlach, ale nasiel som len toto:
"However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such more than one change of direction to defend a position, deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited."
Appendix L to the International Sporting Code
CHAPTER IV - CODE OF DRIVING CONDUCT ON CIRCUITS
2. Overtaking, car control and track limits
( [odkaz na stránku]
Nepise sa tam nic o brzdnej zone, nic o brzdeni. Bolo by to aj dost zvlastne pravidlo. Kto urci kde zacina brzdna zona? Tiez si neviem predstavit ze monopost brzdi z rychlosti vyse 300km/h na 80km/h v priebehu par sekund a este stihne 3x zmenit smer jazdy. Pri plnej brzde nie je monopost zrovna najobratnejsi...
A ak je "kluckovanie" pred brzdnou zonou povolene, tak je pre mna zahadou preco ho nevyuzivaju aj iny piloti ako Hamilton. Napada ma iba jedna mozna odpoved - pretoze je to zakazane. -
uzivatel000234
22:24 04.04.2010 XXXPřed brzdnou zonou změnil Hamilton stopu čtyřikrát, pokud je to legální pak to fakticky ruší celý fígl aerodynamického pytle, a potom je nesmyslná i celá (v posledních dvou sezonách poměrně aktuální) diskuse o zamezení vytváření jakéhosi víru za autem, který také zamezuje předjíždění a je dnes nejspíš hojně využíván. -
-
Petr
22:03 04.04.2010 XXXPravidla povolují pouze jednu změnu, jak říká Boullier - to se ovšem týká pouze brzdné zóny. Na rovine před ní může pilot kličkovat, kolikrát chce. Nesmí při tom nikoho ohrozit ani bránit v předjíždění.
Bránil Hamilton Petrovovi v předjetí? Podle mě ne, pouze se snažil uhýbat, aby se Vitalij nedostal do vzduchového pytle (aerodynamického stínu). V brzdné zóně se choval férově, nechal mu dostatek místa a směr neměnil. Proto je zvolený trest dostatečný.
Záznam onoho manévru jsem přidal do našeho Videoportálu (na úvodní straně sloupec vlevo dole). -
uzivatel000234
21:58 04.04.2010 XXXJá si myslím, že pravidla nic takového nerozlišují, stará pravda je, že přední jezdec volí stopu (při nájezdu do zatáčky) a na rovince může jednou změnit směr, vše ostatní je bránění. Být v kůži toho druhého, tak se asi člověk neubrání následování prvního, protože jinak ztrácí šanci. Při toleranci takového chování se to stává normou. -
uzivatel000234
21:26 04.04.2010 XXXTo je pravda, pokud to vezmeme do důsledku, tak by Petrov (v logice Boulliera) měl být potrestán také, protože taktéž změnil více než jednou směr své jízdy (myslím že to snad bylo víc než třikrát, měl bych to ještě někde zkouknout), na druhou stranu mu Lewis kličkováním sebral možnost předjet , protože v tomto případě skutečně fungoval princip vzduchového pytle.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek