DISKUZE K ČLÁNKU Vrátí se ještě KERS?

Podle serveru Autosport.com bude právě tahle otázka hlavním bodem schůzky týmových šéfů v Malajsii. Týmy se na zákazu používání KERSu dohodly sami v rámci jejich asociace FOTA. Součástí pravidel jeho možné použití stále zůstává.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vrátí se ještě KERS?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 02.04.2010 16:38 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Honza

    XXX
    Díky za odkaz. Takže problém je třeba hledat v rozdílné přilnavosti ideální stopy vs. ostatní tratě?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000038

      uzivatel000038

      XXX
      Je to určitě jeden z faktorů, ne však jediný. V současnosti si jezdci stěžují na ztrátu aerodynamického přítlaku při přiblížení k jinému vozu. V tomto momentě by se zase hodil mechanický přítlak, který ale způsobuje větší rozdíly mezi pogumovanou a nepogumovanou částí tratě. Ale určitě by pomohlo, kdyby na některých okruzích byly organizátoři schopni alespoň nechat zamést listí a jiný nepořádek mimo ideální stopu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Honza

    XXX
    K čemu prospěje víc přítlaku a širší pneumatiky vzadu? Jen k tomu, aby jezdec jedoucí vpředu získal větší trakci a pilot za ním bude opět namydlenej. Podle mě by se spíš měly vrátit širší přední pneumatiky, což je věc, která není ovlivněna tím, jestli má jezdec před sebou volnou trať, nebo jede v závěsu. Přilnavost generují pořád stejnou. Mimochodem... jaký byl vůbec důvod zavedení užších pneumatik?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000038

      uzivatel000038

      XXX
      S přechodem na slicky přibylo poměrně více přítlaku vpředu oproti zadku, týmům to vadilo a špatně se jim s tím pracovalo. Proto byly následně o něco přední pneu zúženy.

      O tom, že zvýšení mechanického přítlaku možná až tolik předjíždění nepomáhá, byl zajímavý článek s Frankem Derniem tady: [odkaz na stránku]

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000038

    uzivatel000038

    XXX
    Aby týmu dosáhly stejného rozložení přítlaku jako mají letos, musí ztrátu toho aerodynamického (dvojitého difuzoru) kompenzovat něčím jiným (v plánu mají zvýšit mechanický přítlak). Jistě musely nějak existovat i bez dvojitých difuzorů, ale současná auta s tím přítlakem vzadu navíc počítají. Mohli by se tedy klidně vrátit, ale to by znamenalo znovu výrazně hnout vyvážením a ostatními věcmi, které by v případě náhrady širšími zadními pneumatikami nemusely být tak radikální.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Woodstock

    XXX
    Proč?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Mel ho i Renault, BMW, Ferrari. Ostatni (Williams se svym setrvacnikem) take nebyli od jeho nasazeni daleko.
    Ale je pravda, ze pokud by se znovu zacal vyuzivat nestandardizovany, mensi tymy by to zrejme zabijelo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Woodstock

    XXX
    "Setkání se koná dnes večer a budou se na něm projednávat i jiné návrhy na zlepšení celkové atraktivity závodů. Dalším bodem by mělo být zvětšení zadních pneumatik a z toho vyplývající zvýšení mechanické přilnavosti. Zákaz dvojitých difuzorů způsobí v zadní části monopostů ztrátu určité přilnavosti a je třeba ji něčím kompenzovat."

    Co je to za blud? A jak absenci dvojitého difuzoru týmy kompenzovaly PŘED jeho zavedením???

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepa

    XXX
    Souhlasím, že to McLarenu hodně pomohlo, ale buď to musí mít všichni nebo ani jeden

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Pomohl, ale jen proto, že ho ostatní neměli, pokud ho budou mít všichni a nezmění se pravidla o jeho použití a bude navíc jednotný tak je to opravdu totálně na nic. 02 Na druhé straně by tu byl možná zajímavý vývoj pokud by se zrušila omezující pravidla o uvolněné energii, ale to je zase proti šetření, protože by na takový vývoj mělo jen pár stájí.
    Chtělo by to nový koncept motoru s uvolněným vývojem a samozřejmě i kersem již jako součástí motoru + omezení palivem a jinak volné ruce a byla by f1 rázem úplně zelená a automobilky by možná ty technologie dokázali zužitkovat i pro běžná auta a všichni by byli spokojení.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepa

    XXX
    eště bych tam dodal možnost, že byl KERS na uplný h****

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Pokud to bude přijatelné i pro malé týmy tak proč ne, ale rozhodně by to mělo pomoct závodění, takže třeba zakázat to dávkování výkonu průběžně, ale povolit jen uvolnění energie najednou...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000038

      uzivatel000038

      XXX
      Myslím si, že v případě jednotného dodavatele by mohly i malé týmy souhlasit. Systém by mohl být prakticky libovolně velký a težký, což by jeho cenu sráželo hodně dolů, navíc by na něm kromě snad spolehlivosti nebyli nutné neustálé upravy. Jestli by to ale vůbec k něčemu bylo se dá ale jen težko odhadnout. Snad to týmy dobře promyslí a podívanou zlepší i když po Austrálii si skoro není možný ztěžovat. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama