Na to je snadná odpověď. Množství předjíždění, boj o pozice do posledních metrů a havarované vozy. Tyto ingredience mívají valnou měrou závody v dešti a objevily se návrhy, pořádat několik takto uměle zpestřených Grand Prix. Francouzský okruh Le Castellet již tuto vymoženost má a využíván je často k testům pneumatik do deště.
Formule 1 nemůže být nevšímavá k potřebám a zájmu diváků, koneckonců pro ně tady je, ale Mezinárodní automobilové federace jako nadřízený orgán, tomuto zpestření zatím zelenou dát nehodlá.
Je pravdou, že v případě proměnlivého počasí se podaří uspět i týmům, které mezi favority nepatří, nicméně to bývá většinou díky měnícím se podmínkám. Pokud by bylo jisté, že v průběhu závodu bude voda na dráze ve stejném množství, budou znovu na čelních místech především favorité. Všechny vozy totiž budou nastaveny stejně a všichni jezdci pojedou od začátku na stejných gumách.
Kouzlo měnícího se počasí a dramatického vývoje závodu tak povětrnostním podmínkám člověk ještě chvíli nevezme. Tedy pokud nezačneme dávkovat vodu podle náhodného výběru počítačem, což by mohlo vést k těžkým haváriím nebo k protestům proti podjatosti...
Foto: BAR Honda