DISKUZE K ČLÁNKU Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet
Závěr GP USA přinesl déletrvající souboj dvou největších rivalů této sezóny. Vyvrcholil v 52. kole, kdy v zatáčce 12 po vzájemném souboji oba vyjeli mimo trať a Norris se dostal dopředu. Následovalo vyšetřování a penalizace. Jaké bylo pozadí této diskutované akce?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
22:17 24.10.2024 88.103.92.XXXNěkde v diskuzi to napsal tuším naprosto přesně "Odin"...
V době kdy se etabloval do pozice hvězdy F1 Ayrton Senna povýšila výrazně politika v F1 do situace že přestalo jít o spravedlnost a potrestání něčeho co bylo v rozporu s pravidly a už vůbec bylo v rozporu s morálkou a nějakou ctí.
Ne že by politika v F1 předtím nebyla...ale tehdy to nabralo ten špatný směr který trvá dodnes.
Zopakuju to co jsem napsal v diskuzi k závodu...Norris předjížděl mimo trať a byl potrestán oprávněně...ale Verstappen ho vytlačil mimo trať a potrestán nebyl...a to je opět ta chyba a špatné rozhodnutí. -
tom11
14:23 24.10.2024 77.48.94.XXXCelé to má ještě jednu stranu mince.
když tedy holt přijmeme vysvětlení komisařů, které v podstatě říká, že úplně správně by měl Max dostat za vytlačení +5s a Lando za předjetí mimo trať +10s, oni vzali oběma těch +5s a tudíž dostal Lando +5s a Max nic.
má někde v pravidlech oporu to vzájemné krácení trestů? nikdy v minulosti jsem si takového přístupu nevšimnul a nepamatuji si, že by byl uplatněn. ale možná se pletu.
to krácení totiž zcela zásadně promluvilo do pořadí jezdců v cíli a zároveň do bodových zisků jednotlivých stájí a pilotů. pokud by totiž byly tresty uděleny tak, jak měly být, byl by na třetím místě Piastri (+ 5bodů), Max by byl čtvrtý ( -3body ) a Lando pátý ( -2body ). V týmech by to tedy byly +3body pro McL a -3body pro RB. čili celkem 6 bodů rozdílu oproti současnému stavu určenému komisaři podle mého v rozporu s pravidly, resp. bez opory jejich rozhodnutí v pravidlech.
V Maxův titul věřím již dlouho, ten si náskok pohlídá, stejně doufám, že si PK pohlídá McL. ale pokud by se nějakým zázrakem vzchopil Perez a RB by ještě zabojovalo s McL o PK, nebo by se i Ferka dotáhli na samotné čelo, mohlo by těch pár bodíků věnovaných pány komisaři RB hrát velkou roli. nemluvě o boji v PK o druhé místo, kde je nyní rozdíl pouhých 8 bodů a mohl být jen 5 bodíků.
uvědomil si tohle vůbec někdo?-
Kaša
15:04 24.10.2024 82.142.123.XXXChápu co popisuješ ale taky si nepamatuji na udělení trestu oboum závodníkům, jenom třeba u souboje AD21 Ham vs Max na začátku si pamatuju pozávodní vysvětlení že ham sice "získal výhodu mimo trať" ale kvůli tomu že jej max vyvezl z tratě, proto se netrestal ani jeden - takže takové pomyslné "vykrácení" trestů v kterém se třeba doufal u souboje Lando vs Max. -
-
juras
22:24 24.10.2024 88.103.92.XXXZa mě rozhodli komisaři alibisticky...podle mě správné rozhodnutí mělo vypadat tak že neměl být potrestán ani jeden. Verstappen vytlačil Norrise mimo trať, ten zabránil kolizi a tím pádem je předjetí mimo trať legální.
Problém je...že kdyby se mimo závodní trať nedalo normálně závodit, nikdy by k této situaci nedošlo...a nemusolo by se nic řešit. Anebo by Verstappen nedobrzdil a po kolizi by on i Norris skončili v klinči a závod by pro ně skončil. A nastal by problém s tím jak Verstappena potrestat protože on by na vzájemné kolizi profitoval a byl viníkem.-
tom11
10:18 25.10.2024 77.48.94.XXXano, s tím předjetím mimo trať to vidím úplně stejně.
má úvaha směřovala k tomu, že když už tedy chtějí trestat, tak by si měli uvědomit všechny souvislosti a trestat tedy vše, co jen náznakem či o milimetr překročí nějakou danou hranici. nelíbí se mi to, ale když už to tedy musí být...
kdybych to vzal do extrému, tak si představme, že by ve vzájemném souboji na čele vyrovnaného závodu udělali dva piloti obrovské prasárny zasluhující trest třeba 30s. komisaři by jim to vykrátili a byli by dál první a druhý. přitom v té půlminutě za nimi by dojelo další deset vozů a při uplatnění penalizací tak, jak by mělo, by skončili bez bodů... je to správně?
je to jen spekulace, ale stát se to může, ne? když už tedy holt máme té sprinté
-
-
-
-
Kaša
13:04 23.10.2024 82.142.123.XXXObdobná situace byla lando vs Max v Rakousku 24 - kdy v 63. kole to tam Lando poslal na vnitřek Maxe, vytlačil Maxe z tratě, ale sám zůstal na trati, Max ho mimo trať předjel ale žádnou penalizaci nedostal! Jak to? Vždyť teď bylo skoro to samé, ale dokonce se Max ani na trať nevlezl, Lando ho předjel ale penalizaci dostal!
https://www.youtube.com/watch?v=R3d_YjcIP_A ani čas 6:05-
Fanda.LH
14:51 23.10.2024 85.193.32.XXXÚplně stejná situace to není... Což ale není nikdy, proto je představa nějakých univerzálních pravidel zcestná... Vždycky tam budeš mít milion ale... Tady třeba tvar zatáčky... Z mého pohledu Lando Maxe ještě nepředjel, takže chápu, že bylo Maxovi umožněno si pozici ponechat...
V obou případech se bavíme o tom, že Max se brání... Jednou vytlačováním, po druhé jízdou mimo trať... V prvním případě je zjevně první na apexu, v druhém případě je vytlačen mimo trať... Tak či tak pozici "nezískává", pouze si ji brání...
Jezdec se zpravidla nemůže bránit mimo trať, ale to se týká případů, kdy zkrátka brzdí pozdě, aby si pozici udržel, avšak následně se do zatáčky nevejde, takže ji např. projede rovně... To ale není tento případ...-
Kaša
15:46 23.10.2024 82.142.123.XXXNějak nechápu tvou pointu ...
Píšeš "Lando Maxe ještě nepředjel, takže chápu, že bylo Maxovi umožněno si pozici ponechat..." - popisuješ tady Rakousko kolo 63.? Tak to co píšeš je úplně mimo. Lando byl dřív na apexu, zatáčku vybral, takže podle pravidel pro rok 2024 byl před Maxem. Tudíž následně úplně jasné porušení pravidel od Maxe z důvodu předjetí mimo trať a vrácení se před Landa!
-
Fanda.LH
17:10 23.10.2024 85.193.32.XXXMým cílem to není soudit, ani obhajovat... Ale jen říkám, že tam vidím rozdíl a chápu, že si to komisaři dokáží obhájit, ať už rozhodnou jakkoli... To je úskalí "pravidel"... Nikdy nepodchytíš všechny situace a už vůbec nikdy nezohledníš všechny okolnosti...
Trochu bych si rýpnul do "Lando byl dřív na apexu"... Nejsem závodník, nerozumím dokonale závodní stopě... Ale dle toho co vidím, bych řekl, že Lando apex minul, takže si dokážu představit, že tenhle pohled smetli ze stolu...-
-
Kaša
08:03 24.10.2024 82.142.123.XXXNo myslím že všeobecně se tím myslí kdo byl dříve v prostředku zatáčky, a to neznamená že bys musel vždy přejíždět vnitřní obrubník. Aspeciálně tato zátáčka v Rakousku se jezdí ideální stopou dost od vrcholu zatáčky/apexu!
Já jsem po tom závodě v Rakousku tento moment extra nekritizoval, pro mě to bylo řekněme sporné, ale dle toho jak byl posouzen Austin a jak se teď začali do dopodrobna rozebírat pravidla pro predjíždění, tak je pro mne tento moment naprosto jasný, a to penalizace Maxe minimálně +5, spíše +10s!!!
A je jasné že v Rakousku platila ty samá pravidla jako v Austinu!-
Fanda.LH
09:34 24.10.2024 85.193.32.XXXMluví se o apexu. Apex chápu tak, že to je ideální bod, do kterého zatáčíš / od kterého začínáš volant rovnat... V případě pravoúhlé zatáčky je to jasné... Je to uprostřed zatáčky... Čím je zatáčka tupější, tím přichází apex dřív... Čím je ostřejší, tím je dál... Cílem je, co nejdříve akcelerovat = Vytěžit co nejvíc z výjezdu => Těžit z něj po celou následující rovinku...
Nejsem odborník, možná říkám nesmysly... Ale to co vidím je, že Lando vytlačil Maxe před apexem... V ideálním světě by tam byl štěrk a Max by se stáhnul = Choval by se přirozeně... V současném světě je tam vyasfaltovaná zóna a tak si může dovolit neubrat... Sázet na to, že výklad pravidel bude v jeho prospěch...
I kdyby nebyl, tak on nemá co ztratit... Protože předjetím by o pozici tak, či tak přišel... Takže pokud si ji ponechá a následně dostane příkaz ji vrátit, tak to pro něj není žádná ztráta... Současný směřování je v tomto strašná sr*čka...-
-
-
Kaša
10:54 24.10.2024 82.142.123.XXXJo, máš pravdu. Bohužel ....
Kdyby ty rozhodnutí vstříc Maxovi od komisařů a FIA byly ojedinělé a náhodné, tak nic moc neříkám, ale problém je že on je protlačován už od začátku a poslední dobou se to stupňuje! Jak nadržováním v r.21, tak prakticky nepotrestání týmu za porušení rozpočtového stropu, tak netrestání Maxe za manévry tento rok když se konečně dostal do soubojů, a posledně FIA uzavření možnosti podvádění RB pomocí nastavení "bipu" po dobu 3let že nic nelze dokázat!!!
Tohle vše pro mne už není náhoda ale záměrné protěžování Maxe!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kaša
23:25 21.10.2024 109.81.117.XXXTak snad poslední "negativní" komentář .... mě už naprosto udivuje jak je dnešní doba zvrácená! Prohlížím internet a už je několik článků a videí kde se dokonce vyzdvihuje Maxům manévr na Landa na geniální manévry apd! Do háje v jaké době to žijeme že vyzdvihujeme nesportovní unfair jednání a označujeme za geniální to co prošlo bez potrestání jen kvůli neuplatnění pravidel .... prosto šměšné, bizardní a smutné zároveň! Dokonce se vyzdvihoval i manévr z prvního kola a dokonce i manévry z Rakouska na Landa!!! .... já už fakt asi ztrácím poslední iluze.
Aktuálně
Nadcházející závod 8.12.2024
GP Abú Zabí58 kol (306,183 km)
Abú Zabí
-
Pátek
- 1. Trénink (10:30 - 11:30)
- 2. Trénink (14:00 - 15:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (11:30 - 12:30)
- Kvalifikace (15:00)
-
Neděle
- Závod (14:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek