DISKUZE K ČLÁNKU Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Závěr GP USA přinesl déletrvající souboj dvou největších rivalů této sezóny. Vyvrcholil v 52. kole, kdy v zatáčce 12 po vzájemném souboji oba vyjeli mimo trať a Norris se dostal dopředu. Následovalo vyšetřování a penalizace. Jaké bylo pozadí této diskutované akce?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Komisaři podali vysvětlení ohledně souboje Norrise a Verstappena, McLaren uvedl, proč nechal Landa jet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 25.10.2024 10:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 6 lidí) 21.10.2024 14:11
Podstatným omylem je hned první věta v podaném… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 21.10.2024 20:11
Uplne zbytecne to cele prekrucujes. Zadne cary a… »
» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 22.10.2024 07:53
Moderní tratě, monoposty tomuhle nahrávají... Max… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Někde v diskuzi to napsal tuším naprosto přesně "Odin"...

    V době kdy se etabloval do pozice hvězdy F1 Ayrton Senna povýšila výrazně politika v F1 do situace že přestalo jít o spravedlnost a potrestání něčeho co bylo v rozporu s pravidly a už vůbec bylo v rozporu s morálkou a nějakou ctí.

    Ne že by politika v F1 předtím nebyla...ale tehdy to nabralo ten špatný směr který trvá dodnes.

    Zopakuju to co jsem napsal v diskuzi k závodu...Norris předjížděl mimo trať a byl potrestán oprávněně...ale Verstappen ho vytlačil mimo trať a potrestán nebyl...a to je opět ta chyba a špatné rozhodnutí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    Celé to má ještě jednu stranu mince.
    když tedy holt přijmeme vysvětlení komisařů, které v podstatě říká, že úplně správně by měl Max dostat za vytlačení +5s a Lando za předjetí mimo trať +10s, oni vzali oběma těch +5s a tudíž dostal Lando +5s a Max nic.
    má někde v pravidlech oporu to vzájemné krácení trestů? nikdy v minulosti jsem si takového přístupu nevšimnul a nepamatuji si, že by byl uplatněn. ale možná se pletu.
    to krácení totiž zcela zásadně promluvilo do pořadí jezdců v cíli a zároveň do bodových zisků jednotlivých stájí a pilotů. pokud by totiž byly tresty uděleny tak, jak měly být, byl by na třetím místě Piastri (+ 5bodů), Max by byl čtvrtý ( -3body ) a Lando pátý ( -2body ). V týmech by to tedy byly +3body pro McL a -3body pro RB. čili celkem 6 bodů rozdílu oproti současnému stavu určenému komisaři podle mého v rozporu s pravidly, resp. bez opory jejich rozhodnutí v pravidlech.
    V Maxův titul věřím již dlouho, ten si náskok pohlídá, stejně doufám, že si PK pohlídá McL. ale pokud by se nějakým zázrakem vzchopil Perez a RB by ještě zabojovalo s McL o PK, nebo by se i Ferka dotáhli na samotné čelo, mohlo by těch pár bodíků věnovaných pány komisaři RB hrát velkou roli. nemluvě o boji v PK o druhé místo, kde je nyní rozdíl pouhých 8 bodů a mohl být jen 5 bodíků.
    uvědomil si tohle vůbec někdo?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Chápu co popisuješ ale taky si nepamatuji na udělení trestu oboum závodníkům, jenom třeba u souboje AD21 Ham vs Max na začátku si pamatuju pozávodní vysvětlení že ham sice "získal výhodu mimo trať" ale kvůli tomu že jej max vyvezl z tratě, proto se netrestal ani jeden - takže takové pomyslné "vykrácení" trestů v kterém se třeba doufal u souboje Lando vs Max.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Jo a já si myslím že o titul v konstruktérech si to dají McL vs Ferrari a v jezdcích pořád Lando může Maxovi zatopit, speciálně když to Maxovi klekne nebo ho konečně někdo sejme ....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Za mě rozhodli komisaři alibisticky...podle mě správné rozhodnutí mělo vypadat tak že neměl být potrestán ani jeden. Verstappen vytlačil Norrise mimo trať, ten zabránil kolizi a tím pádem je předjetí mimo trať legální.

      Problém je...že kdyby se mimo závodní trať nedalo normálně závodit, nikdy by k této situaci nedošlo...a nemusolo by se nic řešit. Anebo by Verstappen nedobrzdil a po kolizi by on i Norris skončili v klinči a závod by pro ně skončil. A nastal by problém s tím jak Verstappena potrestat protože on by na vzájemné kolizi profitoval a byl viníkem.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        ano, s tím předjetím mimo trať to vidím úplně stejně.
        má úvaha směřovala k tomu, že když už tedy chtějí trestat, tak by si měli uvědomit všechny souvislosti a trestat tedy vše, co jen náznakem či o milimetr překročí nějakou danou hranici. nelíbí se mi to, ale když už to tedy musí být...
        kdybych to vzal do extrému, tak si představme, že by ve vzájemném souboji na čele vyrovnaného závodu udělali dva piloti obrovské prasárny zasluhující trest třeba 30s. komisaři by jim to vykrátili a byli by dál první a druhý. přitom v té půlminutě za nimi by dojelo další deset vozů a při uplatnění penalizací tak, jak by mělo, by skončili bez bodů... je to správně?
        je to jen spekulace, ale stát se to může, ne? když už tedy holt máme té sprinté 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    2021 jako vejce vejci

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Obdobná situace byla lando vs Max v Rakousku 24 - kdy v 63. kole to tam Lando poslal na vnitřek Maxe, vytlačil Maxe z tratě, ale sám zůstal na trati, Max ho mimo trať předjel ale žádnou penalizaci nedostal! Jak to? Vždyť teď bylo skoro to samé, ale dokonce se Max ani na trať nevlezl, Lando ho předjel ale penalizaci dostal!
      https://www.youtube.com/watch?v=R3d_YjcIP_A ani čas 6:05

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Je vidět že to Max má namakané,ty manévry. Je to vědomé a úmyslné.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        85.193.32.XXX
        Úplně stejná situace to není... Což ale není nikdy, proto je představa nějakých univerzálních pravidel zcestná... Vždycky tam budeš mít milion ale... Tady třeba tvar zatáčky... Z mého pohledu Lando Maxe ještě nepředjel, takže chápu, že bylo Maxovi umožněno si pozici ponechat...

        V obou případech se bavíme o tom, že Max se brání... Jednou vytlačováním, po druhé jízdou mimo trať... V prvním případě je zjevně první na apexu, v druhém případě je vytlačen mimo trať... Tak či tak pozici "nezískává", pouze si ji brání...

        Jezdec se zpravidla nemůže bránit mimo trať, ale to se týká případů, kdy zkrátka brzdí pozdě, aby si pozici udržel, avšak následně se do zatáčky nevejde, takže ji např. projede rovně... To ale není tento případ...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Nějak nechápu tvou pointu ... 17
          Píšeš "Lando Maxe ještě nepředjel, takže chápu, že bylo Maxovi umožněno si pozici ponechat..." - popisuješ tady Rakousko kolo 63.? Tak to co píšeš je úplně mimo. Lando byl dřív na apexu, zatáčku vybral, takže podle pravidel pro rok 2024 byl před Maxem. Tudíž následně úplně jasné porušení pravidel od Maxe z důvodu předjetí mimo trať a vrácení se před Landa!

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.193.32.XXX
            Mým cílem to není soudit, ani obhajovat... Ale jen říkám, že tam vidím rozdíl a chápu, že si to komisaři dokáží obhájit, ať už rozhodnou jakkoli... To je úskalí "pravidel"... Nikdy nepodchytíš všechny situace a už vůbec nikdy nezohledníš všechny okolnosti...

            Trochu bych si rýpnul do "Lando byl dřív na apexu"... Nejsem závodník, nerozumím dokonale závodní stopě... Ale dle toho co vidím, bych řekl, že Lando apex minul, takže si dokážu představit, že tenhle pohled smetli ze stolu...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.193.32.XXX
              Píšu o situaci v čase 6:05

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kaša

                Kaša

                82.142.123.XXX
                No myslím že všeobecně se tím myslí kdo byl dříve v prostředku zatáčky, a to neznamená že bys musel vždy přejíždět vnitřní obrubník. Aspeciálně tato zátáčka v Rakousku se jezdí ideální stopou dost od vrcholu zatáčky/apexu!
                Já jsem po tom závodě v Rakousku tento moment extra nekritizoval, pro mě to bylo řekněme sporné, ale dle toho jak byl posouzen Austin a jak se teď začali do dopodrobna rozebírat pravidla pro predjíždění, tak je pro mne tento moment naprosto jasný, a to penalizace Maxe minimálně +5, spíše +10s!!!
                A je jasné že v Rakousku platila ty samá pravidla jako v Austinu! 03 14

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.193.32.XXX
                  Mluví se o apexu. Apex chápu tak, že to je ideální bod, do kterého zatáčíš / od kterého začínáš volant rovnat... V případě pravoúhlé zatáčky je to jasné... Je to uprostřed zatáčky... Čím je zatáčka tupější, tím přichází apex dřív... Čím je ostřejší, tím je dál... Cílem je, co nejdříve akcelerovat = Vytěžit co nejvíc z výjezdu => Těžit z něj po celou následující rovinku...

                  Nejsem odborník, možná říkám nesmysly... Ale to co vidím je, že Lando vytlačil Maxe před apexem... V ideálním světě by tam byl štěrk a Max by se stáhnul = Choval by se přirozeně... V současném světě je tam vyasfaltovaná zóna a tak si může dovolit neubrat... Sázet na to, že výklad pravidel bude v jeho prospěch...

                  I kdyby nebyl, tak on nemá co ztratit... Protože předjetím by o pozici tak, či tak přišel... Takže pokud si ji ponechá a následně dostane příkaz ji vrátit, tak to pro něj není žádná ztráta... Současný směřování je v tomto strašná sr*čka...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kaša

                    Kaša

                    82.142.123.XXX
                    no jo, ale problém je právě v tom že Max žádný příkaz na vrácení pozice nedostal (stejně jak Lando v Austinu) ale na rozdíl od Landa nedostal ani penalizaci! - jasné nadržování komisařů Verstappenovi!

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      85.193.32.XXX
                      Problém je v tom, že to rozhodnutí je na lidech... A problém je ve snaze to podchytit pravidly... Což jak vidíme u Maxe, nefunguje a vede k tomu, že je využívá ve svůj prospěch na úkor závodění...

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kaša

                        Kaša

                        82.142.123.XXX
                        Jo, máš pravdu. Bohužel ....
                        Kdyby ty rozhodnutí vstříc Maxovi od komisařů a FIA byly ojedinělé a náhodné, tak nic moc neříkám, ale problém je že on je protlačován už od začátku a poslední dobou se to stupňuje! Jak nadržováním v r.21, tak prakticky nepotrestání týmu za porušení rozpočtového stropu, tak netrestání Maxe za manévry tento rok když se konečně dostal do soubojů, a posledně FIA uzavření možnosti podvádění RB pomocí nastavení "bipu" po dobu 3let že nic nelze dokázat!!!
                        Tohle vše pro mne už není náhoda ale záměrné protěžování Maxe! 02

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    109.81.117.XXX
    Tak snad poslední "negativní" komentář .... mě už naprosto udivuje jak je dnešní doba zvrácená! Prohlížím internet a už je několik článků a videí kde se dokonce vyzdvihuje Maxům manévr na Landa na geniální manévry apd! Do háje v jaké době to žijeme že vyzdvihujeme nesportovní unfair jednání a označujeme za geniální to co prošlo bez potrestání jen kvůli neuplatnění pravidel .... prosto šměšné, bizardní a smutné zároveň! Dokonce se vyzdvihoval i manévr z prvního kola a dokonce i manévry z Rakouska na Landa!!! .... já už fakt asi ztrácím poslední iluze. 07 02 02 02

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama