DISKUZE K ČLÁNKU Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Aston Martin potvrzuje příchod slavného konstruktéra Adriana Neweyho z Red Bullu. Ten se už těší na nové výzvy i úspěšné partnerství s Hondou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 14.09.2024 13:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 11.09.2024 10:57
5 týmů na špici bude. To je dobrá zpráva. +-… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 11.09.2024 15:07
FandaLH : Jak se změní technické oddělení Aston… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 12.09.2024 09:37
McLaren upřednostní Landa Norrise před týmovým… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Podle mě měl Newey reálně pouze 3 možnosti.
    Williams...kruh by se uzavřel...pod novým majitelem by se mohl možná stát i spolumajitelem týmu (ale třeba taky ne...a proto z toho sešlo), nicméně nejméně pravděpodobná varianta zvažovaná jen kvůli tomu že je Brit a u Williamsu si udělal jméno.
    Ferrari...takový pohádkový konec...taky by se dalo říct že by se kruh uzavřel...a potvrdilo se že každý ve Formuli 1 touží být součástí rodiny Ferrari. Neklaplo to podle mě proto že v Maranellu není člověk který by Neweyho přesvědčil a současně mu vyjednal podmínky jaké požadoval (nejen finanční).
    Aston Martin...podle mě od začátku nejpravděpodobnější...Newey podobně jako s Redbullem má před sebou cestu s někým do má prachy...ale není to automobilka a nebo nějaký majitel týmu jehož životem je F1.

    Uvidíme...podle mě věk se zastavit nedá...a současná F1 je z velké části o technologiích...ten kdo je zvládne a postaví tým na špičkové úrovni ve všech směrech má šanci vyhrávat. Úkol který si Newey zvolil je velmi obtížný...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Ono to je jinak Kašo.11 On to chce tak jak jsem psal.11 No má rozum.

    Přepouštění pozic na styl Rakouska 2002 či Ruska 2018 v britský závodník rezolutně odmítá.
    Ne,“ prohlásil Norris.jen pokud půjde o výměnu nižších pozic, ale když bude Oscar bojovat o vítězství a zaslouží si ho, tak mu patří."

    Jsem si jist, že to bude bolet, ale jsem tady, abych závodil,“ prohlásil Lando. „Pokud si některý jezdec počíná lépe než já a podává lepší výkony, tak se potřebuji zlepšit, nejsi cokoli vzít od druhého na zlatém podnosu.“

    „Také tak nechci, aby mi někdo předal titul. Ano, koruna mistra světa by byla skvělá a nakrátko to bude úžasný pocit, ale nemyslím si, že vás to za takových okolností naplní hrdostí na celý život. Nechci takhle vyhrát. Chci ho vyhrát tak, že se postavím Maxovi, porazím jeho i mé soupeře a dokážu všem, že jsem nejlepší jezdec na trati. Takhle chci vyhrát titul,“ vzkázal Norris.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      109.81.117.XXX
      No vlastně to popsali velmi podobně jak jsem si to představoval. Když budou třeba blízko sebe, tak je prohodí .... ne že Oscar z 1. místa klesne třeba na 4. za Landa.
      Taky zminili že se nemůže opakovat situace z 2.šikany z Monzy že tam vjízději 1-2 a kvůli předjíždění skončí 1-3! Taky to co jsme tady psali že bylo špatně od Oscara.
      Ono reálně se stalo jen párkrát za tuto sezonu kdy byl Oscar rychlejší neř Lando, a dokonce i posledně na Monze Oscar byl před Landem, ale na konci zase byl Lando blíž než to bylo uprostřed závodu kdy se ještě zdržel na Leclercem. Prostě to u McL popsali tak jak by to ve férovém týmu mělo být .... což třeba Ferrari za Schumiho nebo Alonsa nepovažuji. Každopádně si svůj "omyl" krásně otočil ve vítězství .... gratuluji! 18 18 18 06

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Právě že Ty jsi to neříkal...Ty jsi chtěl tvrdou režii...a na Piastriho jsi z vysoka kašlal.
        McLaren se snaží aby ani jeden z pilotů neměl pocit že je na druhé koleji.
        A to jak se vyjadřuje Norris je velmi sympatické...ví že v první řadě on musí jezdit absolutně bezchybně a odvádět tu nejlepší možnou práci.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    McLaren upřednostní Landa Norrise před týmovým kolegou Oscarem Piastrim ve snaze vyhrát oba letošní mistrovství světa formule 1.

    Šéf týmu Andrea Stella však řekl, že jakékoli kroky podniknuté na podporu Norrise v honbě za titulem jezdců se stanou pouze v rámci týmových principů sportovního chování a férovosti.

    Stella řekla BBC Sport: "Celkový koncept je, že jsme neuvěřitelně odhodláni vyhrát, ale chceme vyhrát správným způsobem."

    Norris míří do víkendové Velké ceny Ázerbájdžánu 62 bodů za Maxem Verstappenem z Red Bullu v šampionátu jezdců, přičemž maximum 232 je stále k dispozici.

    Piastri je na čtvrtém místě šampionátu, 106 bodů za Verstappenem.

    Stella v exkluzivním rozhovoru řekla: „Podpoříme Landa, ale chceme to udělat bez přílišných kompromisů z našich zásad.

    "Naší zásadou je, že zájem týmu je vždy na prvním místě. Sportovní chování je pro nás důležité v celkovém způsobu, jakým jezdíme závodit. A pak chceme být spravedliví k oběma jezdcům."

    Až dosud McLaren umožňoval Norrisovi a Piastrimu závodit mezi sebou bez zásahů týmu.

    Posun v politice směrem k hledání způsobů, jak zvýšit Norrisovy šance porazit Verstappena na titul jezdců, přichází po sérii schůzek mezi šéfy McLarenu a jejich jezdci po Velké ceně Itálie.

    V Monze se Norris a Piastri kvalifikovali jako první a druzí, ale Australan předjel Brita v prvním kole a incident vedl k tomu, že se Charles Leclerc z Ferrari dostal mezi dva McLareny. Leclerc vyhrál závod od Piastriho a Norrise. Verstappen skončil bezkonkurenčně šestý.

    Stella řekla: "To, co už nechceme vidět, je situace jako v Monze, kdy vstoupíme do šikany P1/P2 a vystoupíme z P1/P3. Protože to je pro tým škoda."

    "Týmové zájmy jsou na prvním místě a to jsou situace, které musíme především napravit, protože nakonec, ve skutečnosti, způsob, jakým jsme vstoupili do závodu v Monze, nechal tuto situaci otevřená."

    „Po Monze máme tři cíle: musíme se ujistit, že nic, co se stane na trati, nebude na úkor týmu.

    „Druhý cíl, jak vyhrajeme oba šampionáty, oba jezdci se zavázali pomoci?

    „Co ale nechceme udělat, je vyhrát neuváženým způsobem.

    "To jsou tři témata a definují způsob, jakým závodíme v Baku. Toto bude aktualizováno po Baku."
    Verstappen dominoval v první části sezóny a získal sedm vítězství, když žádný jiný jezdec nezískal více než dvě vítězství.

    Ale Nizozemec nevyhrál šest závodů od červnové Velké ceny Španělska a Red Bull připouští, že nechápou, proč jejich vůz klesl z hlediska výkonu ve srovnání s McLarenem, Ferrari a Mercedesem.

    Stella řekla, že oba piloti McLarenu se rozhodli pro změnu filozofie.

    "Rozhovory byly velmi kolaborativní," řekl.

    "Dokonce i když jsem řekl Oscarovi: 'Byl bys k dispozici, aby ses vzdal vítězství?" Řekl: ‚Je to bolestivé, ale pokud je to teď správná věc, udělám to‘.

    "Každý jezdec je pevně nastaven na to, aby šel za vítězstvím. Takže jsem vždy velmi ohromen úrovní týmového ducha, vyspělosti a spolupráce, kterou jsme v tomto období našli."

    Stella odmítla poskytnout podrobnosti o druhu voleb, které by mohly být učiněny v Norrisův prospěch, ale řekla, že rozhodnutí budou učiněna na základě ad hoc, zda nějaké vměšování mezi dva jezdce „stálo za to“.

    A zdůraznil, že Norris byl na palubě s myšlenkou nedělat vše v jeho prospěch ve všech směrech.

    "Lando chce vyhrát, protože si vítězství na trati zasloužil," řekla Stella.

    „Je v pořádku, když vás občas podporuje váš týmový kolega, ale nechcete systematicky používat způsoby, jak upravit závod jen kvůli bodům, když váš týmový kolega boduje způsobem, který si zaslouží. Tohle není způsob, jakým chce McLaren vyhrát, ani způsob, jakým chce vyhrát Lando.

    „Když se zeptám Landa, řekl by: „Jsem spokojený, když mi v Abú Zabí [na konci sezóny] chybí pár bodů, které bych mohl získat některými akcemi, ale pokud by tyto akce nebyly v tu chvíli správné. Takže, víš co, jsme silní jako tým, tým je stabilní a soudržný, příští rok to zkusíme."

    Hlavní zaměření na titul konstruktérů

    V poháru konstruktérů je McLaren pouhých osm bodů za Red Bullem a tento víkend by se mohl ujmout vedení. Ferrari je na třetím místě s 31 ztrátou na McLaren.

    Stella zdůraznila: "Musíme být opatrní, že zatímco soustředíme konverzaci a pozornost na řidiče, neztratíme ze zřetele skutečnost, že konstruktéři jsou přinejmenším tříhlavým úkolem."

    Stella řekla, že tento změněný přístup od McLarenu se liší od takzvaných „pravidel papáji“, což je fráze, kterou použil Norrisův inženýr Will Joseph v týmovém rádiu v Itálii jako zkratku pro pravidla vzájemného střetnutí jezdců na trati.

    Stella řekla: "Pravidla papáji se týkají pouze závodění bez rizika, bez kontaktu mezi dvěma McLareny as respektem. To je vše."

    "Je to jen rychlý způsob, jak připomenout našim jezdcům: 'Kluci, neriskujte příliš mnoho ve vzájemném souboji'."

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Já sem vám to řikal .... já se vám to řikal! 03 18 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Mě se líbí přístup McLarenu...neangažovali Piastriho jako typickou dvojku...a snaží se aby tým fungoval týmově...aby se vrátilo to co bylo kdysi dávno...že týmový kolega pomohl svému parťákovi i bez toho že by "musel" v rámci týmové strategie.
      Podle mě tady tohle už strašně dlouho nebylo...Frank Williams se o tento přístup sice snažil...ale podle mě nevybíral piloty kteří by tohle přijmuli a měli na to povahu (tedy byly tam výjimky...ale typicky třeba Nelson Piquet závodní filosofii Williamsu nikdy nepochopil).
      Musím přiznat že aktuální McLaren se mi celkově moc zamlouvá...kdybych byl dnes v situaci že bych se rozhodoval komu fandit...asi by byl McLaren největší favorit. Ne proto že se dostal opět na špičku a má nyní nejvyšší ambice...ale kvůli té cestě nahoru a tomu jak tým funguje a pracuje.
      01 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Racek

    Racek

    109.81.166.XXX
    No,myslím že měl jednak trochu strach z poměrů ve Ferrari vůči cizincům no a pak ty prachy ... jo jo, jen aby to nebylo jako to kafe co koupila Maryša Vávrovi 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    85.71.3.XXX
    Dobrý rozhovor https://www.youtube.com/watch?v=JvkzUzpWuo4

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    FandaLH : Jak se změní technické oddělení Aston Martinu? Je to nvšechno Neweym, říka Stroll

    A proto tam jde. Když si přečteš jak se kdysi musel podřizovat a byl přehlasován, omezován, tak tady to pro něj bude rohodování od A až do Z. Chtěl to, má to. To by jinde nedostal. Takže vše je logické a zapadá to.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.193.32.XXX
    Pro mě je to obrovské zklamání. To Ferrari by bylo hezkou tečkou za jeho bohatou kariérou...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.68.XXX
    Nezbývá než doufat, že to poslední přání je nejen skutečné, ale že hlavně dojde tak jako tak naplnění 🤣

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Honda a Alpine procedurálně porušili rozpočtové pravidla, informuje FIA

    No potěš koště

    Asi Elsenor točí motory v Sakuře 24 hod, denně. 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    5 týmů na špici bude. To je dobrá zpráva. +- Rovné podmínky, teď zbejvá už jen V6 či V8 a poslat elektriku k jinému typu závodění. Věřím že to přijde. IMHO oni už automobilky nebudou toliko potřeba, respektive mód prezentovat elektromotor bude možná o ničem Se stropy se to uživí úplně na pohodu samo.03

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama