DISKUZE K ČLÁNKU Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Japonská Honda se v roce 2026 po pěti letech oficiálně vrací do Formule 1, tentokrát své síly spojí se stájí Aston Martin. Jaké jsou její cíle?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 21.04.2024 11:30 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Racek

    Racek

    109.81.166.XXX
    No, pokud si vzpomínám, proti tvrzení autora ... McLaren nařídil Hondě postavit úzký motor, aby zlepšil proudění na zadku. Bohužel tím se značně zhoršily podmínky pro kompresor a Motor nemohl využít svého potenciálu. Honda pak musela celý motor překonstruovat a ztratila tím nejméně 2 roky vývoje. No a pak... znáte to. Mc Laren pak sváděl vše na Hondu i když se posléze ukázalo, že jeho šasi není taky bůhvíjaký zázrak. Obě firmy přišly tímto o velký kus prestiže a spoustu peněz (Honda dávala motory zdarma).. Honda se z toho dostala mnohem dřív, u McLarenů to pořád není ono. Celé to bylo takové nešťastné.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.115.XXX
      Vzpominat je jedna věc a druhá věc je vědět přesně. Ale k věci a zjednodušeně.
      Honda postavila motor tak že umístila nevhodně kompresor. Proto to nefungovalo. Už v roce 2020 byl motor značně Hondy menší , než ten co dělala pro Mclaren. Honda pro rok 2017 "skopčila" motor Mercedesu, jenže pro změnu neuměla vyrobit , zkonstruovat hřídel MGU-H. Až její letecké oddělení jim řeklo, že jim to nemůže fungovat a poradily jim jam to udělat, to byl rok 2018.... v roce 2017( motor vzor-Mercedes) byl motor Hondy slabší než v roce 2017.

      Koukni kolik se měnilo motorů Hondy za ty 3 roky a jak chceš testovat a posouvat monopost, když ti nefunguje motor, furt ho měníš a to v módu imrvére.

      Taky tehdá byli tokeny a nešlo motor jen tak předělat a vylepšit.

      Honda nebyla připravená a neměla zkušensti, proto to byl prušvih....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    85.71.3.XXX
    Já jim to věřím. Chtít můžou 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    37.188.147.XXX
    Prohlášení Hondy, že se chtějí s Astonem Martin stát už v r.2026 Mistry světa je třeba brát s velkou rezervou, viz. Japončíci a jejich ambiciozní projekt Toyota, nakonec všichni víme jak to dopadlo 12 12 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      37.188.159.XXX
      Je rozdil motir a cele auto. Bude otazka co AM, jestli da dohromady vyborne aero. Motor bude spicka, o tom neni pochyb. Vice koni z elektřiny je pro Hondu vyhoda. Jeji elektrické systemy patri na spicku, takze motor na ten titul bude jiste mit. Ala pravdepodobne taky. A co AM? 03
      Uvidime, jestli bude AM kreativni jako RB. Moznosti Honda nabizi velke, viz. dalsi snizeni pozadavku na chlazeni minuly zavod. To dava vyhodu v oblasti odporu atd. AM musi zamakat a potencial by tam mohl byt. Cas na to maji.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        195.39.89.XXX
        Taky je to možné, ale jak se od Hondy moc očekává tak to zrovna nevyjde viz s Mclarenem, Alonso ví své 12 12 12 Ze šlamastiky je vytáhl Max s Red Bullem 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Senor

          Senor

          89.111.77.XXX
          Vždy je to o rovnocenem partnerstvi, tzn. musi mit na titul tři, tzn. auto, motor, jezdec.
          Takze souhlas s tim, ze bez RB by se tituly nepovedly, to je ocividne. Ale to je v souladu s tim co rikam, a to, ze musi AM zamakat.
          Situace pred lety a dnes je uplne o necem jinem. Minule to bylo naskoceni do rozjeteho vlaku a pres 10 let pauza ve F1 a prace v tymu, ktery nebyl TOP. Bohuzel TOP byl jenom Ala. Takze tuto ztratu nedozenes za rok vyvoje. Dnes je situace uplne o necem jinem. RB je leta spicka, Max je leta spicka a Honda par let spicka a o tom to je. Honda ma TOP motor, TOP elektricke systemy a zkusenosti jak s vyvojem tak vyrobou, takze nic nebrani tomu za rok, dva pripravit opet TOP motor. Nikde neni receno, ze to bude nejlepsi motor s obr naskokem, ale predpoklady jsou tu, ze bude opet TOP. Takze cil titul v prvnim roce je adekvatni jejich aktualnim schopnostem. A uprimne si rekneme, ze rok 2026 je opet po dlouhe dobe rok, kdy bude moci vyhrat jiny tym nez RB-Honda. Za sebe vidim problem RB v motoru, tady bude ztracet at chceme nebo ne, nebudou na urovni TOP 3 vyrobcu. Ty zkusenosti tady nejsou ani u RB ani u Fordu. Takze si myslim, ze AM-Honda ma vetsi sanci, ale pocitam, Ferrari bude mit sance nejvetsi. To ma dlouhodobe vse na spicce a ceka jedine na zavahani RB. Za me si myslim, ze to zavahani bude RB-Ford, minimalne prvni rok. Tohle si muzeme rici v polovine roku 2026. Podobne jako kdyz technici z Hondy rikali, ze spickovy motor bude za 5 let a to se potvrdilo.
          Alonso vypada rovnez stale velmi schopne, patri stale k TOP jezdcum.
          Otazka je akorat to, dokaze to take AM? Ma na to?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • SergioPÉREZ

            SergioPÉREZ

            195.39.89.XXX
            Ok..... 11

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Senor

              Senor

              37.188.161.XXX
              2026 bude asi zajimavy rok, jako kdyz přešla Honda k RB. Bude nejaka výrazná neznama u nekolika tymu 11

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Starý Veterán

            Starý Veterán

            109.105.39.XXX
            Souhlasím s jedním ale: a to, že RB k sobě přetáhl velkou část inženýrů Hondy, takže bych si troufl říct, že to nejlepší z Hondy ohledně F1 nyní má pod sebou RB a jeho motorové oddělení.
            Nicméně Honda má i tak velice dobře našlápnuto a výkon nového motoru RB-Ford bude dost zásadní otazník.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Senor

              Senor

              37.188.161.XXX
              Za me presli k RB lidi z motoroveho oddeleni ve smyslu tym, ktery se stara o provoz v Anglii. Ale prvni je otazka je, jestli tam ty lidi vydrzi i po vstupu Hondy a nepujdou zpatky.
              Ja ale mluvim o vyvojovem oddeleni v Japonsku. Tam ten motor vznikal a tyhle specialisty si myslim, ze si Honda nenechaka utect, nebyl duvod.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                Honda dále ladí a sestavuje motory pro RB v JPN a to včetně všech úprav.
                Pouze zaměstnanci z britské továrny Hondy v Milton Keynes přešli pod RB. A tam fakt nebyli ti nejlepší konstruktéři motorů.... 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Racek

            Racek

            109.81.166.XXX
            No, kombinaci Ford RB taky moc nevěřím. No, konec konců, taky může vyhrávat i někdo další, že

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Já myslím že teď budou hodně na špici s motorem. Mají čas , továrnu, plán, vědomosti...není "zatím" žádný velký tlak. Sice opět museli dávat dohromady motorové oddělení, ale byl na to čas, takže pozadu by být neměli. Na druhou stranu ten motor bude "vyšší dívčí" ve funkčnosti a spalovák bude jen jedna kostička v rubikově kostce. Tak kdo to poskládá nejlépe ? 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama