DISKUZE K ČLÁNKU Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

Nikdo nemá rád, když po určité době přijde oznámení, že se mění pořadí z důvodu nějakého potrestání. Přesně to se stalo veteránovu F1 Fernandu Alonsovi, jenž se na základě udělené penalizace propadl v pořadí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 05.04.2024 10:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2024 13:50
Baví mne, jak mu přišili "přitěžující… »
» 14Alonso14 (Hlasovali 5 lidé) 24.03.2024 19:13
Jo, viděl jsem video, ve kterém byl porovnáván… »
» rock (Hlasovali 5 lidé) 25.03.2024 14:25
Fanda.LH OK, 10 za skutek, 10 za úmysl. Moje… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Racek

        Racek

        109.81.166.XXX
        Proboha, to je závodění, a ne jízda krásy jak bývaly povinné jízdy v krasobruslení. Příště budou trestat za předjíždění, že to dopředu nesignalizoval... atd. napadá ě sposta věcí. Prostě klasická obranná finta.
        Ale, mimochodem, nějak mi připadá že miláčkové rozhodčích jsou u McLarenů a Mercedesu, už dlouho.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Já si myslím že závodění není o tom dělat takovýhle "finty".
          Na jednu stranu se tady říká že Alonso vlastně nic neudělal...a že trest je nesmysl...na druhou stranu když by to skončilo s výsledkem šetření že vše bylo OK...co lze pak čekat? Že piloti bránící svou pozici začnou zkoušet takovýhle finty ve velkém?
          Až to někdo přežene...a dostane flastr.
          Jenže pak se budeme vracet zpět a hledat původ těchto manévrů.
          Já si myslím že nikdo nechceme aby se na závodní dráze děly věci který budou zdrojem tahanic a zbytečnejch rozporů.
          Nechápu to...kdyby Alonso projel tu inkriminovanou zatáčku "normálně", stejně by pozici před Russellem uhájil.
          Podle to nestálo za to...
          Mimochodem Spa 1998...tehdy to DC-mu prošlo...ale po letech sám uznal že udělal chybu...a nebylo to právě v souboji s Alonsem...kterej tehdy taky nečekaně brzdil dřív než normálně?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            píšeš:"..kdyby Alonso projel tu inkriminovanou zatáčku "normálně", stejně by pozici před Russellem uhájil." - no a já si myslím že možná i neuhájil, protože právě ta klikátá rovinka za zatáčkou 6 byla nejvíc využívaná k předjíždění. A proto taky tak Alonso dělal takové triky aby Russella rozhodil a ten ho nepředjel. Tedy rozdíl 0,5s před touto pasáží byla dost mála nato aby došlo k předjetí!

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.96.XXX
    Jelikož mi tady nejde reagovat přímo, tak takhle. Kašo, ty jsi asi “na kaši”, co? Osočuješ mně ze zaujatosti a o kousek výše omilostňuješ aktivistu …
    Mimichodem, kolik lidí tady má na to stejný názor jako já? A o ty se neotíráš. Russell je, když to napíšu poněkud zvláštně, vychcaný skrček, který místo toho, aby se staral o své výkony, tak každý závod kňourá do vysílačky, práská na soupeře a limity tratě a podpráhově svými výroky nebo poznámkami startuje stewardy! Je vidět, že má vedle sebe “dokonalého” učitele. Ty nenávidíš Alonsa a pro mně jsou zase oba piloti Mercedesu spolu s Wolffem jsou to nejhorší, co je v současném startovním poli. Ukňouraní práskači a manipulátoři!

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    109.81.117.XXX
    .... jo a říká se v F1 že vyhodnocení trestu nezáleží na výsledku kolize/události, ale asi každý vidí že tomu tak není a často se trestá dle následků.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    178.72.195.XXX
    Alo je ještě stará škola závodění, kdežto Rusell ze simulátoru. V dnešní době se jezdí konzistentněji. Každý ze svého pohledu na věc měl pravdu. Alo v tom nebezpečném ůseku raději neměl experimentovat s průjezdem a rychlostí a Rusell jít do toho úplně bez hlavě, nepředvídat a pozdě reagovat. Od Ala to bylo závodnický hodně tvrdé ale férové, kdežto Rusell to závodnický zazdil 05

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    109.81.117.XXX
    Pro 14Alonso14: Nojo, zaujatý .... Alonsova nestandartní jízda v té době je dokázána telemetriíí, tam není co ešit. Ála dělal svoje malé tríčky ale tentokrát mu to nevyšlo ... ale on si samozřejmě vinu nepřizná! 02
    K těm dalším jmenovaným případům - Max vs Ham Jedda - od Maxe to bylo dokázané probrždění ale tresty se tehdy rozdávali tak aby se bojovalo o titul do konce a aby ho nejlíp Max vyhrál (což se nakonec povedlo,že?). To další - Ham Seba nevybrzdil, ale jen zpomalil "motorem" (což je při restartu povoleno) když to Seb nečekal a potom mu vytekly nervy a zatočil do Hama. Za mne to co udělal Alonso je dost nebezpečné a mělo by se trestat mnohem přísněji! Ale zase jde o Alonsa na kterého si asi FIA a F1 moc vyskakovat nebudou ..... 20

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 14Alonso14

    14Alonso14

    193.165.0.XXX
    Alonsovo vyjádření na IG:

    Trochu mě překvapila penalizace na konci závodu, která se týkala toho, jak bychom měli najíždět do zatáček nebo jak bychom měli řídit závodní vozy. V žádném případě nechceme v těchto rychlostech dělat nic špatně. Věřím, že bez štěrku v této zatáčce, v jakékoliv jiné zatáčce na světě, nebudeme nikdy ani vyšetřováni. V F1 s více než dvacetiletou zkušeností, s epickými souboji jako Imola 2005/2006/ Brazílie 2023, je změna závodní stopy, obětování nájezdové rychlosti pro dobré výjezdy ze zatáček součástí umění motorsportu. Nikdy nejezdíme na 100 % v každém závodním kole a v každé zatáčce, šetříme palivo, pneumatiky, brzdy, takže zodpovědnost za to, že každé kolo není stejné, je trochu překvapivá.

    Translated with DeepL.com (free version)

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Ale nějak nám zapomněl podotknout, že šlápnutí na brzdu nemá se šetřením techniky nebo benzínu vůbec nic společného, právě naopak. 03
      Šlapat na brzdu na rovince, když mám těsně za sebou jiné auto, je ve většině zemí trestné a chodí se za to sedět.
      Já nechci říkat, že je to úplně to samé, ale ani omylem to není normální a férové.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr.Hloušek

    Petr.Hloušek

    194.79.55.XXX
    Za mě ta nehoda jde jasně na vrub Russelovi, viděl jak se k Alonsovi přibližuje, tak ho zkusil předjet, ale přehnal to, ztratil přilnavost a skončil jak skončil. Nefandim ani jednomu z nich, Alonsova penalizace pomohla Jukimu, kterému jsem fandil, ale ta penalizace je rozhodně špatně

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 14Alonso14

    14Alonso14

    193.165.0.XXX
    Samozřejmě jsem jako fanoušek Alonsa zaujatý. Nicméně Herbert zdůrazňuje, že nebrali v potaz dopady nehody, ale dal bych ruku do ohně za to, že kdyby Russell neboural, nikdo by se nad tím ani nepozastavil. Vsadím se, že by to nikdo neřešil ani kdyby se jednalo o Cunodu místo Russella.

    Taky nechápu jistou nekonzistenci v pravidlech. Když vybrzdil Verstappen Hamiltona v mnohem vyšší rychlosti na rovince v Jeddah. Dostal trest mnohem nižší. Hamilton za vybrždění Vettela žádnou, pokud si vzpomínám.

    No jo Alonso a Herbert nejsou moc kamarádi https://www.youtube.com/watch?v=ViYx2xoX1Jk

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Samozřejmě jsem taky zaujatý.
      Max v Džiddě trest dostal. A ne, nebylo to ve vyšší rychlosti (už nějakou dobu jel pomalu, aby ho Hamilton mohl předjet) a dostal přímo nařízeno zpomalit a Hamiltona pustit. Udělal to blbě a dostal správně trest.
      A stejně tak Hamilton jel za SC a je poměrně normální, že se mění rychlost a směr. Spíš bych zmínil poslední závod sezony 2016, kdy jel úmyslně pomalu. Za mne tam trest dostat měl. Ale byl by zbytečný, o titul přišel.

      Prostě vybržďování není férový způsob závodění a nejhorší na tom je, že celý ten manévr byl úplně, ale úplně zbytečný. Jezdec jeho formátu by tohle neměl mít za potřebí, i kdyby měl Russell vůbec šanci ho předjet.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    109.81.117.XXX
    Človeče Tony to je strašná zaslepenost co ty předvádíš! "Tvůj" pilopt udělá docela prasýrnu a kvůli tomu se jiný pilot vyseká .... a ty začneš očerňovat toho druhého pilot!!! 02 02 02 .... to je fakt zaslepenost od fanoušků Alonsa že neumějí uznat chybu jejich miláčka - fakt smutné a trapné! 20

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.96.XXX
    Přesně tak! Russell moc dobře věděl, že by Alonsa už nedal. Prostě to v daný okamžik přestřelil a pak už ztráta gripu na přední nápravě završila celou akci …
    Bohužel mu to sežrali i s navijákem …

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.96.XXX
    Russell je vychcaný a ty jeho bonzácké a podpráhové hlášky jsou v každé GP! Alonsovi monopost blikal jako kolotoč, takže mohl předpokládat, že to může být problém. Jenže on je to přece “bijec” za bezpečnost pilotů, takže vyslyšeli to jeho kňourání, přestože si to pos.al on sám …

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Monopost bliká, když se dobíjí, normální věc...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        monopost bliká když se dobijí, to je fakt, ovšem to blikání je bezpečnostní funkce, aby pilot jedoucí za takovým vozem věděl, že ten vůz nevyužívá plný výkon a stejně tak vůz bliká v okamžiku, kdy má technický problém... Takže i z této argumentace mi russell nevychází příliš čistě...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Tyhle dohady jsou zbytečné... Komisaři mají data, kdyby měl Alonso problém, tak o tom vědí...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            95.80.230.XXX
            ale trestali podle dojmů, nikoliv dat, v článku je to jasně napsáno...

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Ale to nebyly dojmy...oni přece zjistili že Alonso brzdil před zatáčkou o 100 dříve a pak zase přidal plyn...v žádném jiném kole tohle neudělal...a neměl žádnou technickou závadu...a neměl žádný důvod k tomuto kroku...jen to že měl za zády Russella kterej se ho snažil předjet.
              Takže je v pohodě když pilot který má za sebou soupeře bude úmyslně ubírat tak aby toho za sebou vyvedl z rovnováhy? Není to náhodou to samé jako kličkování před někým kdo se tě pokouší předjet?

              Kdyby nebyly monoposty náchylné na ztrátu přítlaku a celé to bylo o schopnosti pilota...asi bych souhlasil s tím že stačí ťuknout na brzdu a pokračovat...pokud Russell musel prudce přibrzdit a ztratil přítlak je to podle mě správné že dostal Alonso flastr a jasně se řeklo "Tak takhle ne!"

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama