DISKUZE K ČLÁNKU Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře
Šéf italské stáje z Maranella Frederic Vasseur označil loňskou penalizaci Red Bullu za překročení rozpočtového stropu za vtip. Podle něj může mít navíc dalekosáhlé důsledky pro Formuli 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Starý Veterán
(Hlasovali 5 lidé)
16.08.2023 11:42
Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
11:09 16.08.2023 46.135.12.XXXNějak jsem ho nepochopil.
Finanční výhoda se přetaví ve sportovní. Ok. To chápu.
A když dostanou násobně větší flastr tak to se nepřetaví do sportovní stránky. To se neodečte taky jen z toho zbytku po odečtení nutných nákladú na provoz týmu?
Nehledě na omezením tunelu.
Prostě politika.-
Starý Veterán
11:42 16.08.2023 109.105.39.XXXJá osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou dvakrát. Dostal pokutu a ještě penalizaci ve formě snížení času v tunelu. Navíc díky "super" pravidlům jako vítěz poháru konstruktérů měl další malusy ve formě dalšího úbytku času v tunelu.
Takže ostatní nedělají svou práci tak dobře, jako vítěz, tak je fér potrestat vítěze? - to narážím na ty procentuální odpočty času v tunelu.
A když RB překročil strop o nějaké "drobné", tak finanční pokuta byla myslím násobně vyšší + k tomu další trest ve výši dalšího času mínus v tunelu.
Zajímavé je, že se ozývají stáje, které samy podváděly. Viz náhlá změna pneu po nelegálních testech a tlaku od Mercedesu, kdy najednou jim auto začalo fungovat násobně lépe...
Viz kauza Ferrari a jejich motor - tam se žádný dodatečný trest neudál a přesto je naprosto jasné, že šlo o porušení pravidel.
Jiní úmyslně bourají do zdí atd.
A tito všichni mají odvahu ukázat na někoho dalšího a hrát si na morální autority? Jdu zvracet, velebnosti...
-
Fanda.LH
13:09 16.08.2023 83.240.62.XXXFerrari za podvody 2019 zaplatilo zcela jasně... 2019 skončili 2. v PK a 2020 skončili až 6. po tzv. dohodě s FIA...
Kdo má kolik času v tunelu je odstupňováno podle pořadí v PK, není to jen pro vítěze... Doplací na to i 2. Mercedes apod. Podle mě to dává smysl, ale nevím jestli je to dostatečné, když dnes tolik vývoje probíhá mimo tunel...-
-
-
-
-
jumpman
14:51 18.08.2023 95.80.230.XXXono je kouzelné, jak máš potřebu soudit něco, o čem evidentně nic nevíš. Ale OK, pro připomenutí, ferrari bylo v podezření, že jejich motor dokáže obejít maximální okamžité omezení průtoku paliva. Nikdo netušil jak to ferrari dělá, ale FIA začala s ferrari komunikovat a binotto FIA řekl, jak a co ferrari dělá za podmínky té slavné tajné dohody. Podle toho, že následně FIA vydala směrnici, která upravovala konstrukci palivového potrubí vedoucí k motoru, tak byla vychytávka tam, ale to ví jistě jen FIA a ferrari... Osobně také nevím, proč s FIA spolupracovali, protože Todt prohlásil, že sice něco tušili, ale motor ferrari splňoval všechna technická nařízení, která byla v té době v platnosti a pokud by FIA chtěla ferrari reálně trestat na základě podezření, došlo by k soudu, který by FIA s největší pravděpodobností nevyhrála.
Stačí takto pro objasnění?-
-
-
Fanda.LH
23:13 18.08.2023 83.240.62.XXXTo je fakt směšný... Fakt to nedává smysl... V F1 se podvádí běžně... Proto se taky všechno tají, skrývá atd. atd. Čas od času to utnou nějakou novou kontrolou atd. Nikdo se nikdy nepřiznává, nemáš se tím komu jak zavděčit... Ferrari z toho těžilo celou sezónu 2019... To ti vážně dává smysl, že by se Binotto jen tak přiznal, že podváděli v naději, že se někomu zavděčí ? Za tohle je obvykle diskvalifikace a obrovská pokuta...
FIA musela mít něco, čím je dotlačila k dohodě... Vzpomeň si na špionážní aféru 07... Dennis se taky přiznal... Diskvalifikace z PK, 100mil dolarů pokuta...-
jumpman
12:00 19.08.2023 95.80.230.XXXjenže tady to byla klasická šedá zóna. Čidlo ukazovalo povolený průtok, ale oni zřejmě dokázali udělat něco na potrubí, kde si mohli palivo syslit v okamžiku, kdy nebyl potřeba úplně plný výkon a potom jej mohli krátkodobě použít. To jim vzala instalace druhého čidla, takže o tu vychytávku přišli.
Proč se rozhodli spolupracovat a naráskat se, to mě hlava také nebere, ale je to takto prezentováno. Zvlášť když o tu výhodu přišli, tak to nemuseli nijak ventilovat, v tichosti se vrátit ke konvenčnímu potrubí a bylo by to.
Mcl se nepřiznal, to si dost pleteš, tam proběhlo jednoznačné důkazní řízení a kdyby alonso neřekl, že data ferrari byla 100% využita, tak by se nic nestalo. Stejně tak ten trest byl v podstatě směšný. Dostali 100 mega, a byli vyloučeni z poháru konstruktérů. Ale prize money dostali a pokutu platili z nich a navíc jim bylo prokázáno, že použili data ferrari pro vývoj nového vozu a to už se zametlo pod koberec...
Tady u ferrari se nic reálně neví, ale mluví se o pokutě také blízké 100 mega a na sezonu nuceně snížený výkon pohonné jednotky a tady si to ferrari vyžralo až do dna, jen se o tom "neví"
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
15:47 17.08.2023 95.80.230.XXXsorry, ale jsi naprosto mimo mísu. Pleteš dohromady jabka s hruškama. Omezení času v aerotunelu je v platnosti již delší dobu a red bull nebyl tím kdo byl omezen sám. Navíc naprosto kalkulovaným porušením pravidel si red bull získal rozhodující výhodu do zbytku celé éry platnosti těchto pravidel. A jaký trest následoval? To je k smíchu co FIA udělala-
-
-
-
-
-
jumpman
17:01 21.08.2023 95.80.230.XXXmůžeš to okecávat zleva i zprava, ale fakta nezastřeš. Loni bylo ferrari na jejich úrovni, možná i lehce vepředu. Red bull se dokázal všem utrhnout o půl vteřiny a přitom má být v trestu, který mu měl údajně omezit vývoj. Z výsledků této sezony je naprosto jasné, že ten trest neměl žádný efekt a vůbec bych se nedivil, kdyby peréze obětovali, jen aby nevypadali tolik dominantně...-
Mike17
18:58 21.08.2023 185.149.130.XXXNemám co. Koukal jsem na loňskou sezonu a všiml si, že se Ferrari vytratilo už v půlce loňské sezony. Teda skoro půl roku před trestem. Po změně pravidel. Takže to logicky nemohlo být o trestu pro RB.
V loňské sezoně se Mercedesu ani nezdálo o tom, že by mohl RB v kvalifikaci porazit. Natož tak Mclarenu.
Porovnávat začátek sezony s polovinou už vůbec nemá smysl.
Taky vím, že auta se začínají vyvíjet dlouho před koncem předchozí sezony. Jestliže na konci této sezony budou muset omezit hodiny v tunelu, protože hodiny vyčerpali, je hloupost očekávat, že se to projeví v první půlce sezony. To je tak nějak logické.
A Perez? No kdyby se chtěli tvářit, že dominantní tolik nejsou, asi by měli spíš obětovat Maxe ne? O dominanci Pereze snad nikdo mluvit nemůže ani ze srandy.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek