DISKUZE K ČLÁNKU Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře

Šéf italské stáje z Maranella Frederic Vasseur označil loňskou penalizaci Red Bullu za překročení rozpočtového stropu za vtip. Podle něj může mít navíc dalekosáhlé důsledky pro Formuli 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.08.2023 10:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Starý Veterán (Hlasovali 5 lidé) 16.08.2023 11:42
Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 16.08.2023 11:09
Nějak jsem ho nepochopil. Finanční výhoda se… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2023 15:47
sorry, ale jsi naprosto mimo mísu. Pleteš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    46.135.12.XXX
    Nějak jsem ho nepochopil.
    Finanční výhoda se přetaví ve sportovní. Ok. To chápu.
    A když dostanou násobně větší flastr tak to se nepřetaví do sportovní stránky. To se neodečte taky jen z toho zbytku po odečtení nutných nákladú na provoz týmu?
    Nehledě na omezením tunelu.

    Prostě politika.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Starý Veterán

      Starý Veterán

      109.105.39.XXX
      Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou dvakrát. Dostal pokutu a ještě penalizaci ve formě snížení času v tunelu. Navíc díky "super" pravidlům jako vítěz poháru konstruktérů měl další malusy ve formě dalšího úbytku času v tunelu.
      Takže ostatní nedělají svou práci tak dobře, jako vítěz, tak je fér potrestat vítěze? - to narážím na ty procentuální odpočty času v tunelu.

      A když RB překročil strop o nějaké "drobné", tak finanční pokuta byla myslím násobně vyšší + k tomu další trest ve výši dalšího času mínus v tunelu.

      Zajímavé je, že se ozývají stáje, které samy podváděly. Viz náhlá změna pneu po nelegálních testech a tlaku od Mercedesu, kdy najednou jim auto začalo fungovat násobně lépe...
      Viz kauza Ferrari a jejich motor - tam se žádný dodatečný trest neudál a přesto je naprosto jasné, že šlo o porušení pravidel.

      Jiní úmyslně bourají do zdí atd.

      A tito všichni mají odvahu ukázat na někoho dalšího a hrát si na morální autority? Jdu zvracet, velebnosti...

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Ferrari za podvody 2019 zaplatilo zcela jasně... 2019 skončili 2. v PK a 2020 skončili až 6. po tzv. dohodě s FIA...

        Kdo má kolik času v tunelu je odstupňováno podle pořadí v PK, není to jen pro vítěze... Doplací na to i 2. Mercedes apod. Podle mě to dává smysl, ale nevím jestli je to dostatečné, když dnes tolik vývoje probíhá mimo tunel...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          navíc ferrari nikdo nedokázal porušení pravidel, kdežto red bull byl jasně usvědčen...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Nejspíš dokázal, ale byl takový průšvih, že to nemohlo jít ven...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              tenkrát řekl todt že kdyby ferrari nespolupracovalo, tak jim nikdo nemohl nic dokázat, takže by zůstalo jen podezření. Stejně jako když se všude vykládalo, že v roce 2001 používalo ferrari kontrolu trakce, ale nkdo nikdy na nic nepřišel...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.62.XXX
                Nevím co řekl Todt, ale takhle to nedává to smysl... Spolupracuje obvykle ten, kdo chce nižší trest, ne ten, komu nic nehrozí...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  95.80.230.XXX
                  ono je kouzelné, jak máš potřebu soudit něco, o čem evidentně nic nevíš. Ale OK, pro připomenutí, ferrari bylo v podezření, že jejich motor dokáže obejít maximální okamžité omezení průtoku paliva. Nikdo netušil jak to ferrari dělá, ale FIA začala s ferrari komunikovat a binotto FIA řekl, jak a co ferrari dělá za podmínky té slavné tajné dohody. Podle toho, že následně FIA vydala směrnici, která upravovala konstrukci palivového potrubí vedoucí k motoru, tak byla vychytávka tam, ale to ví jistě jen FIA a ferrari... Osobně také nevím, proč s FIA spolupracovali, protože Todt prohlásil, že sice něco tušili, ale motor ferrari splňoval všechna technická nařízení, která byla v té době v platnosti a pokud by FIA chtěla ferrari reálně trestat na základě podezření, došlo by k soudu, který by FIA s největší pravděpodobností nevyhrála.
                  Stačí takto pro objasnění?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    213.211.56.XXX
                    Dává ti to smysl ? Fakt nevím co to má objasňovat...

                    Proč by to Binotto objasňoval, když na ně nic neměli..?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      95.80.230.XXX
                      mě to smysl dává, protože tím, že FIA daldalší čidlo do palivového potrubí ferrari o výhodu přišlo, tak se asi binotto chtěl stavět do kladného světla vůči FIA ale nečekal, že ten reálný trest bude tak tvrdý...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        83.240.62.XXX
                        To je fakt směšný... Fakt to nedává smysl... V F1 se podvádí běžně... Proto se taky všechno tají, skrývá atd. atd. Čas od času to utnou nějakou novou kontrolou atd. Nikdo se nikdy nepřiznává, nemáš se tím komu jak zavděčit... Ferrari z toho těžilo celou sezónu 2019... To ti vážně dává smysl, že by se Binotto jen tak přiznal, že podváděli v naději, že se někomu zavděčí ? Za tohle je obvykle diskvalifikace a obrovská pokuta...

                        FIA musela mít něco, čím je dotlačila k dohodě... Vzpomeň si na špionážní aféru 07... Dennis se taky přiznal... Diskvalifikace z PK, 100mil dolarů pokuta...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          95.80.230.XXX
                          jenže tady to byla klasická šedá zóna. Čidlo ukazovalo povolený průtok, ale oni zřejmě dokázali udělat něco na potrubí, kde si mohli palivo syslit v okamžiku, kdy nebyl potřeba úplně plný výkon a potom jej mohli krátkodobě použít. To jim vzala instalace druhého čidla, takže o tu vychytávku přišli.
                          Proč se rozhodli spolupracovat a naráskat se, to mě hlava také nebere, ale je to takto prezentováno. Zvlášť když o tu výhodu přišli, tak to nemuseli nijak ventilovat, v tichosti se vrátit ke konvenčnímu potrubí a bylo by to.
                          Mcl se nepřiznal, to si dost pleteš, tam proběhlo jednoznačné důkazní řízení a kdyby alonso neřekl, že data ferrari byla 100% využita, tak by se nic nestalo. Stejně tak ten trest byl v podstatě směšný. Dostali 100 mega, a byli vyloučeni z poháru konstruktérů. Ale prize money dostali a pokutu platili z nich a navíc jim bylo prokázáno, že použili data ferrari pro vývoj nového vozu a to už se zametlo pod koberec...
                          Tady u ferrari se nic reálně neví, ale mluví se o pokutě také blízké 100 mega a na sezonu nuceně snížený výkon pohonné jednotky a tady si to ferrari vyžralo až do dna, jen se o tom "neví"

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        sorry, ale jsi naprosto mimo mísu. Pleteš dohromady jabka s hruškama. Omezení času v aerotunelu je v platnosti již delší dobu a red bull nebyl tím kdo byl omezen sám. Navíc naprosto kalkulovaným porušením pravidel si red bull získal rozhodující výhodu do zbytku celé éry platnosti těchto pravidel. A jaký trest následoval? To je k smíchu co FIA udělala

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Kromě toho, že byl RB omezen na tunelech tím, že vyhrál MS, tak ještě k tomu mu to omezili ještě víc jako trest.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            95.80.230.XXX
            ten trest je naprosot zřetelně vidět v tom, jak je všichni poráží...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Jakože před trestem RB zaostával a teď se všem vzdaluje?
              Já vidím trochu opak. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                95.80.230.XXX
                ne, že neměl na výkonnost red bullu žádný vliv

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Řekl bych, že je to hodně předčasné. Zvlášť, když v posledních závodech jsou soupeři blíž. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    95.80.230.XXX
                    můžeš to okecávat zleva i zprava, ale fakta nezastřeš. Loni bylo ferrari na jejich úrovni, možná i lehce vepředu. Red bull se dokázal všem utrhnout o půl vteřiny a přitom má být v trestu, který mu měl údajně omezit vývoj. Z výsledků této sezony je naprosto jasné, že ten trest neměl žádný efekt a vůbec bych se nedivil, kdyby peréze obětovali, jen aby nevypadali tolik dominantně...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Nemám co. Koukal jsem na loňskou sezonu a všiml si, že se Ferrari vytratilo už v půlce loňské sezony. Teda skoro půl roku před trestem. Po změně pravidel. Takže to logicky nemohlo být o trestu pro RB.
                      V loňské sezoně se Mercedesu ani nezdálo o tom, že by mohl RB v kvalifikaci porazit. Natož tak Mclarenu.
                      Porovnávat začátek sezony s polovinou už vůbec nemá smysl.
                      Taky vím, že auta se začínají vyvíjet dlouho před koncem předchozí sezony. Jestliže na konci této sezony budou muset omezit hodiny v tunelu, protože hodiny vyčerpali, je hloupost očekávat, že se to projeví v první půlce sezony. To je tak nějak logické.
                      A Perez? No kdyby se chtěli tvářit, že dominantní tolik nejsou, asi by měli spíš obětovat Maxe ne? O dominanci Pereze snad nikdo mluvit nemůže ani ze srandy. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama