DISKUZE K ČLÁNKU Umělé navyšování výkonu motoru Renault by mohlo F1 zničit, varuje šéf Mercedesu + ANKETA
Formule 1 v současné době řeší, jak naložit s výkonnostním deficitem stáje Alpine, jejíž pohonná jednotka začíná výrazně ztrácet na konkurenci. Snahou vedení šampionátu je konvergence výkonu. Otázkou je, jak toho nyní dosáhnout, když někteří zkrátka ve vývoji odvedli lepší práci.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Umělé navyšování výkonu motoru Renault by mohlo F1 zničit, varuje šéf Mercedesu + ANKETA
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Senor
08:38 03.08.2023 89.111.73.XXXCA nas krmil pohadkama o vykonem motoru, nekdy i nejvykonejsim a podobnymi nesmysly a po vykopnuti z tohoto pohadkoveho kralovstvi ted zacne rikat to co jsem rikal davno. Vzdycky byly pozadu a lhali bud neumyslne kdyz shaneli odberatele nebo z neznalosti, protoze nemeli srovnani, coz uz zname z hystorie i jinych tymu.
„Kromě netrpělivosti se na začátku sezóny mohla projevit i určitá arogance nebo přehnané sebevědomí. Když nečelíte realitě, v určitém okamžiku si začnete vyprávět pohádky,“ je přesvědčen 45letý pařížský rodák, který v F1 strávil téměř 20 let profesní kariéry.
„Nelze vyloučit, že příběh, který si uvnitř vyprávěli, byl příliš lichotivý. Výkyvy ve výkonnosti se v letošní sezoně dotkly všech týmů, s výjimkou Red Bullu. Na druhou stranu Alpine byl vždycky o něco níž. Někdy je to jejich chyba, někdy ne,“ -
tom11
12:11 02.08.2023 77.48.94.XXXAť se na mne nikdo nezlobí, ale vše souvisí se vším. Současnost je totiž hrozný paskvil. Něco je zmražené, něco se může vyvíjet, něco je standardizované, něco se může sdílet, něco do finančních stropů patří, něco nikoliv... pak z toho vznikají takovéhle, pro mne zcela bizardní, situace, že jeden plakající, který v minulosti odvedl horší práci, než ostatní, se dožaduje nějaké speciální výhody a zaštiťuje se "dobrou šou". Kdyby odvedli dobrou práci, mohli být účastníci dobré šou.
za sebe bych to celé udělal maličko jinak. když už finanční stropy, tak by do nich mělo patřit vše. zda si za ty prachy tým pořídí lepší motor, lepší aero, geniálního konstruktéra či lepšího pilota by měla být volba "každého soudruha", tedy v tomto případě spíše každého šéfa stáje.-
Fanda.LH
14:50 02.08.2023 83.240.62.XXXAby v nich bylo vše je úplný nesmysl a v principu to ani není možné... Máš strašnou spoustu dalších faktorů, které do toho vstupují a tu "rovnost" narušují... Motivace pracovat ve Ferrari bude jiná, než třeba u současného Williamsu... Stejně jako možnosti nějakého vedlejšího přijmu popř. kariéře po kariéře budou jiné u každého týmu...
Náklady na motor jsou taky dost diskutabilní... Kdyby každý tým měl vlastní motor, tak problém není a může být vývoj motoru součástí stropu každého týmu... Ve chvíli, kdy máš pár dodavatelů, kteří dodávají různému počtu týmů, tak se to začíná komplikovat... Dodavatel 1 týmu, by měl teoreticky mnohem menší rozpočet, než dodavatel 4 týmů...
Logicky dává smysl dávat do stropu pouze náklady na nákup motorů... Jenže to nakonec vede stejně k jednotné cenně, která nemůže odpovídat realitě. Takže je pak otázka říct, že strop 100mega a motory stojí 5mega ročně... Nebo strop je 95mega a motory se nepočítají... Dodavatel Mercedes, nemá potřebu ždímat tým Mercedes... Buď jim škrtneš vycucanejch 5 mega nebo to necháš na nich a oni si neškrtnou nic, protože to mají v rámci marketingové spolupráce...
Takhle by se dalo pokračovat položka po položce... Je jasný, že současný stropy omezují nějak vývoj a nějak se kontrolují, když je snad i letos některé týmy přesáhly...
Ale dokonalé řešení není a ani nemůže být proto tu máme x dalších omezení např. převodovky, motory, zákaz testování apod.
-
-
Senor
09:28 02.08.2023 89.111.73.XXXWolff ma prvadu v tom, ze umela tvorba zabavy nikam nevede. Akorat tim poklesne celkova uroven F1. Hypoteticky se ti pak vyplati, setrit na vyvoji a dostanes vykon zadara tim ze ostatni dostanou zavazi. Za chvilku by se mohla resit 3% AERO ztrata, kdo nebude mit ucinne, efektivni aero, tak by ostatni mohly dostat odpor navic
Celkem jednoduche reseni je, ze meli omezit na vyvoj motoru penize jako je strop na auto. Je treba to ale udelat dopredu, aby se do toho z pocatku nesypalo mraky penez a neziskal obr naskok, viz. Mergl pred 10 lety. Takze kdyz pripravili pravidla pro rok 2026, uz meli resit stropy.
Renault vzdy setril prachy, resp. nikdy nechtel mit nejlepsi motor a za usetrene penize si stale tahne vykonove manko, ktere je poslednich cca 4-5 let stale stejne.
S timto pristupem bude tezke pro Renault postavit TOP motor i v roce 2026, ale nechme se prekvapit. Zase bude v tomto roce trocha zabavy a mozna i nejaka prekvapeni
-
SergioPÉREZ
18:11 02.08.2023 78.108.157.XXXChtělo by to Formuli 1 vyvést ze slepé uličky a co nejvíce osvobodit od ekonomických, politických záměrů globálních automobilek, které diktují směr a vývoj vozů F1. Určitě by byly zajímavější závody s více vozy (24), které mají více mechanického přítlaku na úkor aera , jsou podstatně lehčí, odolnější a hlavně finančně levnější. Takže: Jednotné jednodušší atmosférické motory V8,..V10 3.litry s velkým výkonem a zvukem na klasický benzín bez všech elektro-věcí vyráběné a dodávané jedním nezávislým výrobcem a dodavatelem pro všechny stáje na startovním poli. Vše ostatní, krom jednotného motoru by si už museli vývojově řešit samotné týmy. Více dodavatelů pneumatik, vzadu ještě rozšířit v předu použít menší
na dvou nápravách, takže šestikolka! Pro jezdce ideál, že přes menší kola vidí lepší nájezd do zatáček, může lépe využít jezdecký styl...tvrdě brzdit ( 4kola, 4 vyladěné brzdy v předu) To už je větší jistota na brutální manévr než dnes tragicky zablokovaná nezahřátá velká kola, propálené gumy a konec. 4 kola v předu dávají jistotu, že se dá nouzově rychle dojet do depa nebo před koncem závodu přímo do cíle. Jo a boky ještě pasívně vyplnit pružnou deformační zónou v krásném vzhledu éry wing-car, tak že nebudou přečnívat ostré tenké hrany podlahy a současné tenké obalení bočnic, které vůbec nic nevydrží. Omezily by se následky kolize s vyřazením jezdce jak teď Hamilton jebn°l do Péreze a Piastri do Sainze.
(Checo))-
-
SergioPÉREZ
23:40 02.08.2023 78.108.157.XXXJá vím, ale až na ten jednotný motor a vyšší bezpečnost, už to tady bylo: Zlatá éra závodění F1 , jejích Pilotů a spokojených, oddaných Fandů Formule 1-
-
SergioPÉREZ
14:27 04.08.2023 78.108.157.XXXVše by bylo jak je, akorát jednodušší unifikované motory jednoho výrobce pro všechny. Dnes mi už nedává smysl krom vývoje monopostu ještě utápět prachy za drahý vývoj motoru, kdy ve výsledku mají nakonec stejný výkon a zbylé dodatečně nesmyslně nějakými koníky "dorovnávat" viz. článek. Čisté závodění vymizelo, proto se ten sterilní šaškec neustále rozstřeluje virtuálním SC, výjezdy SC, červenými vlajkami, chybami mechaniků v Boxu, strategiemi, počasím a mediálním humbukem vyvolávanou umělou show. Ještě že mám ve startovním poli Checa, jinak bych tu předvídatelnou sterilní, devalvujícím počtem GP elektrifikovanou Formuli 1 měl zcela na háku. Ty časy jsou pryč, kdy neděla byla mým velkým svátkem a už jsem se nemohl dočkat kdy po obědě ve 14:00h vyrazí do nebezpečného boje nejrychlejší Rakve světa. Jeb°t závody celé budoucí nwo - F1-
-
SergioPÉREZ
09:38 07.08.2023 78.108.157.XXXTak jestli byl dle Vás "souboj" inženýrských mozků v období s absolutní dominancí motorů MERCEDES to pravé ořechové, které nezabijí F1, tak to máme diametrálně odlišný pohled na závody F1. Pro mne to byla, na rozdíl od Vás ta největší nuda, předvídatelnost, doba temna celé historie závodů. Za Schumachera (pneumatiky) a Vettela (difuzor) aby byli dominantní přece jenom museli zpětnou vazbou jít tomuto vývoji na proti tak, že svým jezdeckým stylem nejlépe využili dané možnosti vozů. Za nastávající dominanci Mercedesu už rozhodly jenom prachy a Vámi již zmiňované "inženýrské mozky" Ještě místo jezdců do takových vozů posadit figuríny s čipem umělé inteligence a máte poslední část mozaiky moderní sofistikované Formule 1 brrr...Proč hned ode zdi ke zdi unifikovat "celou" F1 jak uvádíte příkladem Formule 2. Asi zase jiný pohled na kvalitu závodů, protože jak to zavedli v INDY, nebo v nižších Formulových sériích, tak už je nesleduji. Vše jsem už nastínil v předchozích odstavcích mé diskuze k problematice "dorovnání výkonů motorů" Krásný den přeje
(Checo))
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Racek
00:07 02.08.2023 78.80.232.XXXPodobně. Povolit věci jsako zvýšení průtoku paliva jen pro někoho by byla opravdu katastrofa... ne že už takové věci běží, třeba vývojové žolíky a hodiny v tunelu atd... což považuji za podobné zvěrstvo. To by mohlo jednou skončit že se bude jezdit na stejném nářadí... k čemuž to ale bohužel spěje. Ach jo.
Jo, povolit ty vývovjové žolíky navíc je ovšem něco podobného. Myslím že je víc týmů, které by to právě ted potřebovsaly, že...-
GRAHAM
07:53 02.08.2023 88.103.239.XXXA k čemu jim asi tak bude , když budou mít 3 roky deficit na motoru a nemohou vůbec vyvíjet, s tím že na začátku zmražení byl deficit 10HP. Ostatní své motory vylepšily, přes spolehlivost. Třeba Mercedes vylepšoval ojnice, přestože mu motory nehořel, takže může na motor více tlačit, protože více vydrží. S původnímy si to nemohl dovolit.
Myslím že by jsi měl pochopit, že je zasadní rozdíl mezi zmraženým vývojem a žetony, kde vývoj je , jen je "nějak" omezen. Jablka a hrušky.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek