DISKUZE K ČLÁNKU ANALÝZA: Hledáme nový formát F1? Zdál by se vám tenhle jako nesmysl?

Navyšování závodů, rostoucí počet sprintů, diváci F1 by měli být nadšení. Spíš se ale začínají bouřit, že se "jejich" formule dostává do slepé uličky, kde kvantita naprosto brutálně potře kvalitu. Proč? Otázek je více a odpovědět na ně není vůbec lehké.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: ANALÝZA: Hledáme nový formát F1? Zdál by se vám tenhle jako nesmysl?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 17.04.2023 16:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 14.04.2023 16:53
Přátelé, děkuji vám za ohlas na mé zamyšlení -… »
» odin (Hlasovali 3 lidé) 16.04.2023 14:37
Nesouhlasím s časovým údajem. 50 let to rozhodně… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 14.04.2023 10:31
Není to kravina... Ve fotbale máš taky 2., 3.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Josef 67

    Josef 67

    88.100.192.XXX
    F1 neni už asi 50 let motorsport ale motorshow. Jsou zajímavější disciplíny ale ne tak na očích.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Jestli to má být pro hodně lidí, musí to být show.
      A zajímavější disciplínu jsou jen pro pár lidí. Za mne zajímavější neznám.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Josef 67

        Josef 67

        88.100.192.XXX
        DTM je zajímavá, i když je to také někdy pěkný chaos a dá se sledovat zadarmo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          To záleží na tom, co vás baví.
          Pár let už jsem DTM neviděl, protože to byla nuda. Ale třeba se to změnilo. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jan.

            Jan.

            188.244.60.XXX
            Mě tak napadlo, co se vlastně stalo s WTCC?
            Nikdy jsem to nesledoval nějak pravidelně, ale když už jsem to viděl, tak se mi zdály závody vcelku fajn.
            Našel jsem, že to skončilo a pokračovatelem bylo nějaké WTCR, které vydrželo pár sezon a loni skončilo také. Takže dále není žádný pokračovatel/obdoba tohohle? Ono to stejně celé šlo údajně roky do kytek, z toho, co jsem pochytil. Ale tedy něco jako staré dobré WTCC opravdu není?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      88.103.132.XXX
      Nesouhlasím s časovým údajem. 50 let to rozhodně není.
      Jinak, máš pravdu, že už dost dlouho je F1 moto-show, která se sportem má pramálo společného.
      Já mám takovou teorii, kdy se F1 začala měnit ze sportu na show. Podle mého, milníkem byla smrt Senny. Kdy si Bernie uvědomil, že by mohl přicházet o nemalé finanční zisky , které mu plynuly ze zájmu diváků o souboje (a vše, co s tím souviselo) Prost x Senna. Také sezóna ´94 to krásně vykresluje, kdy najednou byl "král" mrtev a narychlo se hledal "král" nový. Podle mého se ten rok pomáhalo Schumacherovi, v naději, že nahradí Prosta v soubojích se Sennou. Jenže po čtvrtém závodě, neměl s kým soupeřit a náskok měl obrovský. Tak se zase začalo s Schumiho "bržděním", až z toho vznikl galimatiáš, který překonala až sezóna 2021.
      Jakmile se začne, v rámci atraktivity, s ovlivňováním sportu, už není cesty zpět. Tak tu máme show, která se sportem nemá nic společného, dominanci jednoho jsme nahradili dominancí jiného (vše v zájmu F1, jak neopomenou tvrdit mocní), ale celkově jde F1 do pr.....e. Bohužel. 03

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Roky F1: 2000-4, 2010-13, 2014-20 jsou jednoznačně nejhoršími léty celé historie Formule 1. Dominance Týmu úplně zazdila zajímavé závody o vítězství GP F1 11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    RoBertino

    185.63.97.XXX
    Přátelé,
    děkuji vám za ohlas na mé zamyšlení - snad si dovolím jenom poznamenat, že ona vize s nemistrovskými závody by samozřejmě měla význam v případě, že by se nejezdilo přes dvacet Grand Prix. Ale to je na delší rozbor. Samozřejmě by byla otázka, kdo to všechno zaplatí (viz Shazec), ale myslím, že země, kde se F1 nejezdí a byla by k dispozici současná technika s piloty ne zrovna vyslovenými "béčky", by neměly o diváky nouzi a tudíž by to rozhodně nebyl prodělečný podnik. Tedy mám takový názor.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Až skalním Fandům jejích oblíbenci (poiloti F1) ukončí kariéru, tak se určitě vykašlou na nějakou US show Liberty f1 12. Ta DNA Formule1 (historie, způsob závodění, racionální počet závodů a závodní víkendy...) je definitivně pryč! 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • shazec

    shazec

    89.29.46.XXX
    To je hrozná kravina a utopie mít v dnešní době nemistrovské závody a ještě s rezervními jezdci 12 Kdo by to v dnešním světě zaplatil?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Není to kravina... Ve fotbale máš taky 2., 3. ligy apod...

      Jak F1 roste, tak se nafukuje kalendář, ale to nejde do nekonečna... S tím roste i cena za pořádání... Tudíž je pro většinu Evropských zemí nedostupné pořádat VC, protože ta cena se jim nikdy nevrátí na vstupném i ty sekundární efekty jsou dost pochybné... Zkrátka s diktaturami / zeměmi, které si ty práva kupují kvůli prestyži a neřeší kolik to stojí / zda se to vyplatí... Se nedá soupeřit...

      Podobné je to i se sedačkami... I pro hodně bohatou třídu je nereálné platit 10ky mil dolarů ročně, aby mohli dělat svoji vysněnou práci...

      Tohle a x dalších věcí se ti může potkat v nemistrovských závodech... Země, které si nemůžou dovolit mistrovskou VC si pořídí tu nemistrovskou... A jezdci, kteří si nemůžou dovolit místo v hlavním šampionátu dostanou šanci v tady... A místní fanoušci na to zajdou, protože nebudou mít jinou možnost F1 naživo zažít...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        hlavně by se to muselo realizovat se zákaznickými vozy, což je v současnosti největší překážka v tom, aby v F1 závodili reální soukromníci... Ono by vyšlo mnohem levněji, kdyby si tým koupil rok starý monopost s nějakou sadou náhradních dílů a takto absolvoval nějakou evropskou serii závodů, než když musí sám vyvinout vůz a létat s tím po celém světě...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Já si spíš umím představit, že týmy by na tohle vytvořili B-týmy jako za časů neomezeného testování... Myslím si, že současná technika je pro soukromníky jednak těžko uchopitelná a pak nedostupná... RB, Mercedes a Ferrari nedají své know how z ruky...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            193.165.97.XXX
            Já si velice živě dokážu představit F1-B bez kyselin, ale se stejnými motory.
            Vozy by byly rázem podstatně lehčí a bez přebytečného harampádí by se mohly o kus zkrátit a tím by se dosáhlo dalšího zlehčení.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Jan.

    Jan.

    188.244.60.XXX
    Jak začal covid a vymýšlelo se nahrazování asijských závodů extra víkendy v Evropě, tak jsem se na chvíli zasnil, jaká by to byla super příležitost pro zavítání F1 do Brna. Jenže to má nejspíš mnoho důvodů, proč by to nešlo 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Opět krásnej článek...a opět na dlouhou debatu.
    01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    No, dobré téma na sraz.
    Masi už je mrtev... 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      93.99.211.XXX
      Myslím, že i na něj dojde. Obzvláště pokud se současnému vedení bude dařit stejně, jako doposud 11.

      Jinak tedy s těmi tématy na sraz - jestli budeme chtít zodpovědně probrat všechno, co je aktuálně "na stole" , tak víkend nebude stačit 18

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Do srazu ještě dva závody stihneme, takže uvidíme, čím nás komisaři poctí. Abychom pak my chudáci vůbec stíhali jíst... 04

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama