DISKUZE K ČLÁNKU Jak se Mercedes od úvodního závodu zlepšuje: na simulátoru nalézá větší zisky než za celou zimu

Mercedes prožil náročný vstup do sezóny a v úvodní Velké ceně Bahrajnu jej čekalo nemilé vystřízlivění. Od té doby však ve vývoji notně pokročil a na simulátoru se mu daří dosahovat stále větších pokroků ve výkonnosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak se Mercedes od úvodního závodu zlepšuje: na simulátoru nalézá větší zisky než za celou zimu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 18.04.2023 18:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 13.04.2023 18:10
Koukám na zajímavou statistiku. Nejčastější… »
» David.S. (Hlasoval 1 člověk) 14.04.2023 06:47
vzhledem k tomu, že má Hamilton 103 výher a 192… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 14.04.2023 15:45
ono by bylo celkově mnohem spravedlivější… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Koukám na zajímavou statistiku. Nejčastější podiová dvojice:
    Hamilton x Verstappen 34
    Hamilton x Rosberg 31
    Hamilton x Vettel 26
    BarichelloxSchumacher 25
    Prost x Senna 23

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David.S.

      David.S.

      195.5.186.XXX
      vzhledem k tomu, že má Hamilton 103 výher a 192 podiových umístění, mi to zas tak zajímavé nepřipadá. Tady máš vypsáno "jen" 91 jeho podií, další 101 má ještě s jinými jezdci

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Tak celkem logicky bude Hamilton na špici. Spíš je na tom vidět, jak "obrovská dominace" RB byla jak v letech 2010-2013, tak teď, když v tom nefiguruje ani jedna jejich dvojice.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          To je trošku demagogie... Jedna věc je dominance techniky a druhá jezdců... Mercedes jako jeden z mála top týmů angažoval dva silné piloty dal jim rovné podmínky a nechal je spolu bojovat...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            91.245.26.XXX
            V Mercedesu 2014-16+19-20 by byl pravidelně na bedně i ten Weber 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Kvalit Rosberga určitě nedosahoval a 2010 - 13 měl k dispozici dominantní auto...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • daaviid23

                daaviid23

                91.245.26.XXX
                RB v roce 2010 a 12 určitě nebyl dominantní.
                Stejnou logikou pak teda rozšiřuju dominanci Mercedesu na 2014 až 20.

                Ale ano, Rosberk byl rozhodně lepší a průbojnější než Webber. A právě proto pak Mercedes raději sebral ehm....klidnějšího Bottase 04

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Však Bottas tam není, stejně jako Webber... RB Byl dominantní 2010, 12... To, že ty výsledky tomu tolik neodpovídají, je zase o více faktorech, ale to není důležité řešit...

                  Hamilton tam je proto, že závodí dlouhou dobu, měl dominantní éru a stálou konkurenci... Vettel byl často na pódiu i s Ferrari, dokonce s ním bojoval o titul... Max se velice rychle dostal do RB a tedy do kvalitního auta, se kterým se daly sbírat bedny (Max je v F1 10. sezónu, 8. v RB)... To jsou faktory, proč je tam LH 3x...

                  Schumi tohle neměl... Když skočil do F1 tak Benetton byl cca 3. týmem za Williamsem a Mclarenem... Mansell, Senna, Prost popř. Piquet byli na konci kariéry... Takže jediný kdo stojí za řeč je Hill, já napočítal 16 spol. beden... Tehdy bylo jen 16 závodů za sezónu, bylo více odstoupení... Závodili spolu jen 4 sezóny... Z toho 1 sezóna byla přechodná Schumiho u Ferrari 96... Pak šel Hill k Arrowsu, Jordanu... Villneuve se na špici taky dlouho neudržel, s Mikou závodili jen krátce... Pak měl dominantní éru s Ferrari a pak skončil...

                  Takhle se dá rozebrat každá statistika... Můžeme debatovat o 50nících v F1 v 50tých letech... Každá doba / pravidla nahrávají něčemu jinému... A světe div se, že pomalu odcházející šampion je na vrcholu těchto statistik...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Je a není.
            Na jedné straně byl Nico jistě špičkový pilot, druhou stranu vystihl Daaviid23.
            Ostatně Hamilton je tam jediný víckrát. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Ale to, že je tam vícekrát, je zase takový omezený pohled... Do tohohle promlouvá x faktorů... Podobné statistiky nevypovídají moc o ničem... LH měl slušné auto už v Mclarenu i tam byl tuším na bedně každý 3. závod... Počet velkých cen se navyšuje, takže měl víc příležitostí... Měl dlouhou dominantní éru, které předcházela dominance Vettela a následuje dominance Maxe... Dalo by se pokračovat...

              Jsem si jistý, že časem tam bude na čele Max x Charles, Max x Russell atd. atd.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Ano, promlouvá do toho více faktorů. Z nichž největším je dlouhá dominance Mercedesu. RB byl dominantní v podstatě pouze 1,5 sezony. A proto tam nenajdeš dvojici VettelxWebber. I kdyby měl Vettel za kolegu Nica, těch podií by přibylo jen pár. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  RB byl dominantní 4 sezóny... Odtud má Vettel všechny své rekordy... Že Webber je nemá je jiná věc... Uznávám, že 2012 hodně ovlivnili pneumatiky, 2010 byly nějaké problémy se spolehlivostí... Ale i tak měl nejlepší auto v poli...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Sorry. Vítězství o 3b resp 4b po 19 závodech sice je vítězství, ale pojem dominance si s tím fakt nespojuji. A ani v PK to nebyl njak brutální náskok (44 a 60b). V podstatě se dá říct, že tituly získali jen díky tomu, že Massa byl víc neschopný než Webber a Mclaren byl víc nespolehlivý.
                    Ani počet vítěství nebyl nijak vyjímečný. V roce 2010 jich měli Vettel s Alonsem stejně. V roce 2012 jich měli 7 stejně jako Mclaren a Alonso těžil z bezchybné techniky.
                    O dominanci nejde mluvit ani omylem.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.60.XXX
                      Za mě měli nejlepší auto a většinu závodů ve svých rukách, jiná věc je, že to nedokázali přetavit v úspěch... Je ošemetný se podívat na výsledky a říct nedominovali, protože vyhráli o málo... Z pohledu kvalifikací RB vyhrál 2010 15/19 závodů... Což jaksi neodpovídá tomu, jak byl šampionát vyrovnávaný...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Jenže o kvalifikacích F1 není. Když se podíváš na počet vítězství, tak už jich měli jen 9/19 a proti soupeřům se potýkali s víc technickými problémy. Je to něco jiného, než když vyhraješ 18/19 kvalifikací a 16/19 závodů. Je sice hezké mít auto, co ti vyjede s velkou pravděpodobností první řadu, ale když ti v závodě odejdou gumy, nebo ti auto klekne....
                        A na rozdíl od Mercedesu ty závody, kdy nevyhráli nebyly čistě o jejich technických problémech, nebo kolizích pilotů. V mnoha závodech byli prostě soupeři rychlejší a osobně bych si netroufl tvrdit, které auto bylo v závodech rychlejší. Nejspíš v každém závodě jiné auto.
                        Pokud chceš srovnávat tehdeší RB s Mercedesem, pak můžeš s hodně přivřenýma očima přirovnat roky 2010-2013 k rokům 2017-2020.
                        Roky 2014-2016 jsou úplně z jiného vesmíru. A dost pochybuju, že v F1 něco podobného vůbec někdy uvidíme.
                        To nemusíš brát negativně. Ono je to dobré ocenění celého tehdejšího týmu, včetně pilotů. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          83.240.60.XXX
                          Sezóny 2011 a 2013 jsou za mě srovnatelné... Webber to nepotvrzoval, což je jeho vyzitka nikoli vizitka RB... Stejně jako Ricciardo byl Vettelovi konkurencí hned od začátku...

                          2010, 2012 tam bylo vice faktorů ok... Ale LH s NR měli 3 silné společné roky... Z pohledu pódii by se tyhle 2 slabší sezóny, daly považovat za jednu silnější... Ale Webber na to tolik neměl...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            V roce 2013 vyhrál RB 13 z 19závodů. V roce 2011 12 z 19.
                            Tedy jsédnou jim uniklo 6 vítězství, jednou 7. Není to úplně to samé, jako 2 nebo 3 a v těch letech to nebylo jen tím, že jeden z nich vypadl, nebo se vzájemně vyřadili, jako u Mercedesu.
                            Ale jo, ty 2 roky to byla dominance jako z významového slovníku. 2 roky a nikoliv po sobě jdoucí, vyplněné 2 těsnými vítězstvími.
                            Kéž by se to dalo říct o letech 2014-2020. A on ten Webber nebyl zase takový lúzr. Poradil si třeba s Coulthardem 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Fanda.LH

                              Fanda.LH

                              85.162.8.XXX
                              Coulthard nebyl zase takové terno a v RB už byl za zenitem, když už...

                              A zase... Tohle je za mě takový ten demagogický pohled... RB sice vyhrál 13 závodů z 19ti, ale všechny vítězství získal Vettel... 2011 vyhrál 11/12ti... Což je velice krásná statistika a je otázkou, proč Webber nezískal těch úspěchů víc... LH nikdy 13 závodů v sezóně nevyhrál, nejvíc 11...

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Jistě, že je to demagogický pohled. Dáváme argumenty pro svůj názor, ne proti.
                                Osobně si prostě nemyslím, že Webber byl tak špatný. Prostě Seb byl tehdy o dost lepší a proto vyhrával on. Kdyby měl vedle sebe třeba Nica, vítězství by RB získal asi stejně. Co by vyhrál Nico, vzal by Sebovi. Jo, nějaký závod navíc by mohli získat a nebo taky ztratit vzájemnou kolizí. To už nikdo nezjistí.
                                Seb by s Nicem nevyhrál třeba 13 závodů, ale možná jen 11 nebo 5. Kdo ví. Ale RB by prostě nezískal 16 vítězství. O tom ta dominance je. A bavíme se o vozech, pokud jde o dominanci týmu.
                                Ty roky 2014-2016 jsou prostě mimo jakýkoliv jiný precedens a když už najdeš něco podobného v historii, co se tomu blíží, pak to bude jedna sezona, nebo dvě tři, které ale nešly po sobě. Ať už jde o Mclaren s Prostem a Sennou, Schumiho ve Ferrari, nebo Seba v RB.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Fanda.LH

                                  Fanda.LH

                                  83.240.60.XXX
                                  Asi se shodneme na tom, že 2020 byl pro Mercedes dominantním ročníkem... Bylo 17 závodů, LH vyhrál 11 z nich + Rusku a Italii mu to zkazili penalizace, Sakhiru nestartoval... Do Abu Dhabi spěchal po covidu, aby nedal šanci Russellovi uzmout jeho místo... První závod byl taky poznamenaný penalizací... Když si tak zateoretizujeme, tak mohl vyhrát 15-16 VC, naférovku prohrál pouze 2. závod na Silverstone...

                                  Ale demagogicky se dá tvrdit, že vyhrál jen 11 ze 17ti a Bottas, který vyhrál šťastně 2x vlastně taky nebyl špatný... Takže žádná dominance, holt už to tak nejelo...

                                  Za mě to pravda není. Samozřejmě, že dominovali... Podpořil bych to i ročníkem 2016, kdy NR poprvé a naposled vytěžil z vozu srovnatelně s LH a nakonec ten titul se štěstím získal... Na vítězství vyhrál LH 10:9 ; 2015 10:6 ; 2014 11:5...

                                  Což se v případě Webbera nikdy nestalo....

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Dočká se Lewis Hamilton u Ferrari kýženého 8. titulu?

"Hamiltona bych do Ferrari nebral, talentem je Leclerc," říká Binotto

Kamuj Kobajaši s Toyotou TF109

Toyota se vrací do F1, uzavírá technické partnerství s Haasem

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • Kvalifikace (23:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (20:00 - 21:00)
    • 1. Závod (00:00)
  • Neděle

    • 2. Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama