DISKUZE K ČLÁNKU F1 bude mít šest dodavatelů motorů

V roce 2026 dojde k dalším změnám pravidel F1 - úprava pohonných jednotek dovoluje novým výrobcům vstoupit na kolbiště královny motorsportu. Zájem rozhodně je, protože v současné době už existuje příslib dalších dvou výrobců.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 08.02.2023 19:53 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Komu se to nelíbí? Jen ať máme 6 motorářů...a počet týmů ať stoupne...alespoň na 12.
    Pokud by FIA umožnila vstup více týmů...místo nesmyslných sobotních sprintů by se mohl jezdit v sobotu kvalifikační závod...pokud by bylo víc účastníků nežli je startovních míst v nedělním závodu. Pořád se mluví o oživení a změně formátu...a nikomu nedochází že situace je zakonzervovaná především tím že je startovní pole dlouhodobě malé.
    Kdysi čítalo startovní pole 26 monopostů a ještě bylo víc adeptů a ti skončili v kvalifikaci. Teď bych to neřešil rozšířením počtu startujících v hlavním závodě, ale sobotním kvalifikačním závodem. F1 generuje dost peněz na to aby garantovala základní příjem novým týmům...přirozeně by některé končili a jiné zas přicházeli...ale teď je to vlastně svým způsobem nuda...10 týmů...a karty v podstatě předem rozdané.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Už jsem to tu několikrát uváděl - na přelomu 80. a 90. let se o 26 míst na startu ucházelo 39-40 pilotů. Jistě, najdou se takoví, co budou držkovat, že polovina neměla pomalu na to dostat se do závodu. Ať se podívají na tým Onyx - jednou potíže s kvalifikací a v Portugalsku Johansson dojel třetí... Nebyla nouze o překvapení a favorité neměli nic jistého....

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        01
        Tehdy to bylo dost chaotické...ale taky na tu dobu moc rád vzpomínám. Mě třeba utkvěl v paměti Toleman a pak Jordan. U Tolemanu si pamatuju spanilou jízdu Dereka Warwicka na Brands Hatch 1982, Jordan mě hned při debutu upoutal desingem, vzápětí i na nováčka slušnými výkony...první body tuším vybojoval De Cesaris v Kanadě (a to bodovalo pouze první šest). Právě v roce 1991 se dokonce tuším jezdila předkvalifikace (adeptů na start bylo myslím víc jak 30) a na startu stálo jestli se nepletu 26 monopostů,
        Neříkám že musí být tak velké startovní pole...ale dlouhodobě mi přijde těch 20 aut málo. Byla tady možnost nechat zavést 3 monoposty v jednou týmu...ale vzhledem k tomu na kolik závodů se šampionát rozrostl mi to nepřijde realizovatelné...v době kdy je třeba náklady alespoň trochu snížit a stabilizovat by tohle znamenalo jednoznačně navýšení...a zas by to byla jen voda na mlýn nejbohatším týmům.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Já si vybavuji zase GP Belgie 1991 a životní závod de Cesarise. Mílovými kroky stahoval vedoucího Sennu a nakonec musel kvůli poruše motoru odstoupit tři kola před koncem, když byl druhý... Mně se zase líbily Tolemany TG183, vypadaly podle někoho hrozně, ale mně se to řešení líbilo.
          Ona totiž chybí taková ta přirozená konkurence. Kdyby bylo 15 týmů a oněch 26 místo, domnívám se, že by to přineslo oživení. Takhle to zavání občas příliš velkou spokojeností...

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            Přesně tak. V tomhle se dlouhodobě shodujeme 01.
            Mě jen stále udivuje, že FIA s tímhle tak dlouho otálí. A přitom by zájemců bylo dost. A že není záruka, že budou v F1 úspěšně působit dlouhé roky? To snad nezaručí nikdy nikdo a v minulosti to nijak zvlášť nevadilo.
            Bylo by třeba i pro šampionát zajímavé, kdyby třeba díky nějakým potížím adept na titul nepostoupil do závodu 03. Dokážeš si představit ty titulky, tren humbuk kolem? Pro F1 jen a jen dobře.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Svatá pravda, Tome - vzpomeňme na Piqueta v roce 1982. Do GP USA v Detroitu se nekvalifikoval - byly tam nějaké potíže, ale nerozmlátil auto ani nic takového - a o týden později v Montrealu vyhrál. Myslím, že tlak i v případě, že není možné si dovolit jakékoli zaváhání, byl F1 jenom prospěl. A že některé týmy nejsou v F1 dlouhé období? Mercedes v 50. letech nebo Vanwall o něco později tu taky nebyly věčnost. Nějaké to šlápnutí vedle - jsme jenom lidé. Skutečně byl jenom eliminoval tragédy jako Andrea Moda, Life a jim podobné, i když, na druhou stranu, aspoň mám o čem psát...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Mě se při Nelsonovi vybaví GP Německa 1982 a slavná "akční scénka" s nebohým Salazarem.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama