DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest
Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
jumpman
14:37 21.10.2022 95.80.230.XXXSorry ale o nestranosti FIA si myslím své. Nechápu, proč nejsou schopni kulantně zveřejnit zprávu a rovnou udělit trest. Pokud je pravda, že překročení je spíš v oblasti zaměstnanecké, tak bych z toho nedělal hon na čarodejnice, ale na druhou stranu trest padnout musí, pokud švindlovali u určování cen náhradních dílů (což je asi pravděpodobnější varianta) a zde si udělali "vatu" pro vývoj, tak musí trest pořádně bolet a být zanesen do sportovní stránky věci. Ferrari bylo penalizováno na dva roky do středu pole a to jim jejich motor nepřinesl žádný titul a nikdy ani nezaznělo od FIA, že se jednalo o podvod. Red bull by měl být podobným mechanismem poslán do středu pole... -
Limbi
14:38 21.10.2022 147.228.70.XXXPřání je to pěkné, ale když si člověk vzpomene na aféry, tak poslední z roku 2019 a motory Ferrari se ututlala bez vysvětlení. Opravdu jediné, kde si FIA vylila žluč (řekl bych osobně na Rona Denise) byla aféra McLarenu 2007, kdy ještě podvod neprobíhal na úrovni vedení stáje, ale dílčích inženýrů a spíše ještě odpadlíků z Ferrari. Vtipné bylo, že se neprokázalo použití ani šroubku na voze a McLaren dostal největší trest v historii F1. FIA bohužel nejedná v zájmu dodržování pravidel a Fair-play, ale v zájmu zachování kreditu a atraktivity sportu. Aktuálně se moc nehodí, aby byl Red Bull zásadně pranýřován i vzhledem k aféře posledního závodu loňské sezóny, takže očekávám podobný průběh jako v případě Ferrari a jejich motorů. Za měsíc se bude celá F1 tvářit, že se nikdy nic neřešilo...-
Senor
15:26 21.10.2022 89.111.77.XXXSlo o umysl v McL a ten tam byl. U Ferrari budis, je to staj ktera dela F1, tak ji to proste odpustime a nakonec me to uplne taky nevadilo. Ale bylo vtipne, jak v tu dobu Honde zakazovala FIA spoustu veci v sede zone a nebo i mimo, kdyz se Hondy ptala na nazor dopredu Ferarri je kapitola, je vzdycky o krucek pred konkurenci-
jumpman
17:45 21.10.2022 95.80.230.XXXjestli myslíš, že to, že ferrari bylo posláno do středu pole bylo odpuštění viny, tak pro ně tedy ne. Zvlášť když FIA přiznala, že vůbec netušila co ferrari dělá a teprve až se ferrari přiznalo a celý trik odhalilo, tak se teprve o něčem začalo jednat. Kdyby to ferrari jen přestalo používat a drželi ústa a krok, tak na to FIA nikdy nepřišla...-
-
jumpman
13:38 22.10.2022 95.80.230.XXXhele, trošku si něco zjisti. Ferrari předělalo na požadavek kompletně spalovák a potom FIA vydala pravidlo, že je vývoj motorů zmražený a ferrari bylo víš kde... Ferrari to nejspíš přestalo používat už koncem sezony, kdy ztratili část výkonu, ale ten propad byl až následující sezonu a museli udělat ten motor znova a nesměli jej vyvíjet. Druhá teorie říká, že ferrari sice muselo předělat spalovák, ale zároveň dostali takovou pokutu, že jim nezůstali peníze na vývoj a navíc měli povinně uškrcený výkon na motoru (proto i propad zákazníků) Ale rozhodně to nebylo tak, že ferrari přestalo používat svoji fičuru a padli s výkonem někam k VW...
Navíc ta jejich vychytávka nejspíš dokázala nějak shromáždit větší množství paliva v potrubí za senzorem a posléze při akceleraci překročit povolený průtok do válců, takže to navýšení bylo spíš krátkodobého charakteru, ale v okamžiku, kdy dokázali získat asi víc času na kolo
-
-
-
-
-
Senor
15:15 21.10.2022 89.111.77.XXXTak on to byl mega rozdil, jedno umyslna spionaz a druhe spatne zapoctene naklady, ktere nebyly na vyvoj auta. Proste nesmysl a necekam, nejaky extra trest, snad maximalne neco jako ze jim seberou v lonskem roce 50 bodu z PK Ja bych RB sebral 200 bodu z PK za rok kdy to spatne vycislily, tedy za rok 2021. 200 bodu to uz preci zaboli, ne? Tak teda 250 bodu z PK dolu, at je potrestame
-
-
Poky
13:25 21.10.2022 46.254.64.XXXDíky těm, co to potají vynesli, tu nemáme opět další tajnou dohodu. Tedy prozatím.
Pokud dají jen peněžitý trest, tak se nic neděje. Díky prvnímu místu v PK se jim ty prachy vrátí s přehledem letos a další roky budou stále v plusu. Že by dostali trest jako Mcl o tom pochybuju.
-
jumpman
14:43 21.10.2022 95.80.230.XXXtrest mcl byl v konečné fázi směšný. Dostali pokutu a byli diskvalifikování z PK. Posléze jim z pokuty byly odečteny prize money, o které přišli v rámci diskvalifikace z PK a pokutu neplatili žádnou a znalosti z konstrukce ferrari použili i v roce 2008 kdy získal hamilton titul. Asi tolik k FIA a jejich trestům.
Tajná dohoda s ferrari vznila pouze díky tomu, že ferrari nechtělo, aby jejich motor FIA veřejně rozebírala a dala opět jejich know how k dispozici všem výrobcům, jako to udělala v roce 2007... A ještě si uvědom, že ferrari řeklo FIA v čem našli díru, FIA sama nebyla schopná přijít na to, co ferrari dělá a kdyby tohle ferrari neudělalo tak nebylo dva roky ve středu pole...
-
-
-
-
odin
09:53 21.10.2022 77.240.96.XXXJaká karma? V obou případech jasný podvod.
Srovnej to se skutkovou podstatou v roce 2007 u McLarenu a trestem. Tehdy byli tvrdě potrestáni za plánky komponentů Ferrari v počítačích. A ani snad nebylo prokázáno, že tyto komponenty opravdu nasadili na svá auta. Následoval trest ze kterého se vzpamatovávají dodnes.
Tady bylo BedBullu prokázáno porušení pravidel a na trest jsem zvědavý. Ale bude to zase trest netrest. Někomu podvody prochází, někomu neprojde nic.
Je to hnus. Ale vysocí činitelé v F1 nás přesvědčují, že takto činí v zájmu F1 a jejího zatraktivnění. Když vzpomenu jen na tajné testy v případě Mercedesu a také jejich trest-netrest, tak konstatuji, že FIA zařídila v "zájmu F1" dominanci Mercedesu neochotou potrestat podvod a pak tuto dominanci nahradila další dominancí RedBullu. Jak jinak, než opět podvodem.-
Zip
10:53 21.10.2022 88.103.225.XXXZdravím, dovoluji si takovou legráckou poznámku. Tak v "zájmu F1" bychom se postupně mohli dočkat dominance i týmů z chvostu pole, ne? Alespoň by byla sranda. Dovedete si představit, že by třeba HAAS všem vypálil rybník?
Nicméně není to záviděnihodná situace pro FIA a ty co mají rozhodovat.-
odin
12:00 21.10.2022 77.240.96.XXXSouhlasím, že to není pro FIA záviděníhodná situace. Ale dostali se do ní jen vlastní vinou.
Bohužel HAAS, nebo jiný tým středu pole, nemá na to, aby utratil významně více, než je strop. Právě, že stropy byly zavedeny kvůli těmto týmům, aby se mohly přiblížit a být konkurenceschopnější. (Vím, že jsi to napsal jako vtípek, tak to neber, že tě chci poučovat. Je to jen moje zamyšlení). A přitom to opět nefunguje. Opět ti, kteří mají peněz dostatek podvádí a FIA je není ochotná postihnout do té míry, aby je to odradilo od podvodů. Brawn to řekl jasně. Pokud půjde pouze o pokuty, tak Mercedes rád pokutu zaplatí za privilegium nedodržovat pravidla. Tím pádem je celý finanční strop v F1 k ničemu.
Páni z FIA vymýšlejí pravidla, která nejsou schopni a většinou především ochotni, vymáhat. (viz např. v minulosti zákaz týmové režie).-
-
odin
13:28 21.10.2022 90.182.210.XXXTak já to vidím v ještě horším světle než ty. Podle mě už tento problém dávno FIA přes hlavu přerostl. V F1 se točí neskutečné množství peněz ze kterých jsou živi všichni (včetně pánů od FIA). Nechci je vinit z korupce. To si ani nemyslím, že by je někdo podplácel, ale rozhodují s vědomím, že pokud by ti bohatí odešli, tak to můžou zabalit všichni. A proto "Svaté trojici" (Mercedes, RedBull a Ferrari) prochází mnohem více, než ostatním. Respektive, jsou trestáni jen symbolicky.
Že se zkouší, co projde, považuji za "legitimní" ze strany týmů a pilotů. Ale právě v těchto případech by měla zasahovat FIA co nejtvrději a garantiju, že by během jediné sezóny bylo u všech po "zkoušení, co projde".
-
-
-
rock
14:52 21.10.2022 85.160.68.XXX"není to záviděnihodná situace pro FIA a ty co mají rozhodovat."
To určitě není. Ale dostali se do ní sami. Kdyby FIA trvala na dodržování pravidel, které sama stanoví a kdyby jejich porušování trestala předem definovaným způsobem, neměli by teď o čem rozhodovat. Celý proces by se zkrátil z týdnů a měsíců tahanic na 60 sekund, během kterých by úředník (ani by tím nemuseli zatěžovat vedoucí pracovníky) v tabulce vyhledal prohřešek a k němu příslušný trest.
Jenže když FIA není schopna definovat ani pitomý traťový limity, není schopna stanovit, kdy došlo k jejich porušení a když už se k tomu v konkrétním případě rozhoupá, není schopna rychle a předvídatelně stanovit trest a i takovou banální situaci řeší vždycky ad hoc, tak co můžeme čekat u pravidel komplexnějších nebo majících dopad ne na jednu pozici v závodě, ale na celou sezónu nebo dokonce na několik sezón.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek