DISKUZE K ČLÁNKU Jestli porušili pravidla, měl by přijít trest, říká Hamilton na adresu Red Bullu

V posledních dnech a týdnech se razantně řeší případné porušení rozpočtového stropu, ke kterému mělo dojít ze strany Red Bullu. Názor Lewise Hamiltona je v téhle záležitosti naprosto jasný.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jestli porušili pravidla, měl by přijít trest, říká Hamilton na adresu Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 18.10.2022 10:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 07.10.2022 09:39
Já jsem nějak nepochopil tu jeho myšlenku. Tak… »
» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 07.10.2022 10:45
Vezmu to po částech. Ano, RB vozil novinky.… »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 07.10.2022 11:29
problémů je zde hned několik. - zkoumat finance… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    Všechny tahle nesmyslná omezení, která nejdou kontrolovat, logicky vedou k tomu obcházet je a jen zvyšují tlak na to podvádět, abych byl úspěšný.
    Dobře v roce 2021 oficiálně podváděli RedBull a Aston Martin a oba tím nepochybně získali výhodu, která minimálně u RB určitě pomohla jak v boji o titul mezi jezdci, tak i ve vývoji vozu na sezonu 2022. Takže z tohoto podvodu profitují dva roky po sobě, a co udělá FIA. Zvedne prstík a udělá ty-ty-ty.
    Na druhou stranu, nechce se mě moc věřit, že u Ferrari a Mercedesu je to křišťálově čisté. Osobně bych nákladové stropy zrušil, ve výsledku to za dvě sezony zatím nic nepřineslo, když tedy nepočítám obvinění s podvodu u dvou týmů.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hwrychlik H.

    Hwrychlik H.

    90.183.80.XXX
    Celé to je naprosto špatně. Naprostou většinu z financí všichni použijí na mzdy těch všech lidí. Něco málo na vlastní výrobu vozů a naprosté mimimum na vývoj během sezóny.
    Naprosto zásadně bych omezil počet lidí účastnících se závodů. Proč je potřeba jen na výměnu kol jednoho vozu 12 mechošů? A tak dále. Plná garáž lidí. Zredukovat na polovinu a tyto peníze vrazit do vývoje jako takového.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      To mi přijde úplně mimo... Tak či tak to řeší strop a náklady na mechoše jsou transparentní... U mechoše nevylžeš, že tam dělá jen za párek, zatímco ve vývoji se toho dá logicky schovat mnohem více... Další věc je, že ti mechoši nedělají jen pitstopy... F1 není osobák, jenom ji nastartovat a uvést do stavu, že zvládne objet 1 kolo, fakt není žádná sranda... Tzn. ti mechoši tam tak, či tak budou, jen bys zbrzdil pitstopy a nahrál tím ještě více strategii 1 zastávky...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Když to zaváděli, měl jsem spoustu pochybností nad tím, jak to bude fungovat. A začíná to být jeden z největších problémů F1.
    Vypadá to teď, že největším přínosem týmů nebudou konstruktéři jako Newey, ale nejvíc bodů přinesou účetní týmů v kancelářích. Když to "spočítají" dobře, budou mít týmy pár mega na vývoj. A ono se to vždy dá spočítat různě, podle potřeby.
    FIA k tomu zmatku přispívá ještě tím, že nejsou schopni vymyslet transparentní systém trestů za překročení.

    Tohle mi nepřipadá jako dobrý krok. 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Tohle ti možná nepřipadá jako dobrý krok, ale v F1 je každé pravidlo výzva... Ve smyslu, že kdo ho dokáže porušit a projde mu to, tak má výhodu a když se ty největší výhody sečtou, tak je z toho mistrovský výsledek, tak to v F1 vždycky bylo...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        To jo. Problém je v tom, že v účetnictví budeš mít nejasnosti (možnosti obcházení) v pravidlech větší, než v samotných konstrukcích vozů. Tam to povede nevyhnutelně k tomu, že budou spekulace, obviňování a možná regulérní podvody, které nepůjdou dokázat.
        Připadá mi, že je to trochu odklon od toho, aby byla F1 o jezdích a konstruktérech. Jako chápu, že se má pomoct malým týmům. Ale pomůže? 17

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          osobně mě tedy nejvíc zarazilo, že v tom vývoji hrají poměrně velkou roli poměrně malé částky. Kdy skutečně překročení o 7 mega může znamenat i zdvojnásobení badgetu na vývoj...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            To se mi nezdá, ale.... 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              tak já toho četl asi trochu víc, reálně pouze na vývoj během sezony nedávají týmy až zase tak veliké částky, proto se ostatním nelíbí, když dojde k překročení i o jednotky milionů...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    problémů je zde hned několik.
    - zkoumat finance ze sezony 2021 na konci sezony 2022 je dost špatně. chápu, že to není nic jednoduchého, ale tohle by mělo být jasné před začátkem sezony, ne na jejím konci.
    - samotné finanční stropy, tak jak jsou nyní nastavené, si o takový průšvih sami říkají. něco se tam počítá, něco ne, do toho složité struktury týmů a u každého ještě k tomu jinak uspořádané...
    - nevím, zda to tak skutečně je, ale jestli správně sleduji diskuse, tak v pravidlech nejsou jasně stanovené postihy za porušení finančních pravidel.
    - tým, který pravidla poruší z toho neprofituje jen v sezoně, kdy k porušení došlo, ale i v další sezoně.
    - a to nejdůležitější - že se to vůbec dostalo ven v momentě, kdy v tom sama FIA ještě nemá zcela jasno a to dává prostor pro všemožné spekulace. navíc to odsouvání vydání závěrečné zprávy taky nepůsobí zrovna věrohodně...

    určitě se najde i spousta dalších souvislostí, ale tohle je, podle mě, v tenhle moment to nejdůležitější.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      no nejvíce věrohodné to bude v okamžiku, kdy FIA vydá zprávu a "vše bude v normě"...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        no právě to jim na tom totiž trvá tak dlouho. všechno to "naohýbat" tak, aby to bylo cajk 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Já jsem nějak nepochopil tu jeho myšlenku. Tak oni přivezli poslední vylepšení na Silverstone, RB podle něj vozil nějaké pořád dál, ale ve druhé polovině sezony se zlepšil Mercedes a to naprosto brutálním a nevídaným způsobem. To se to auto samo rozhodlo jet rychleji, nebo jezdil on první polovinu sezony pod psa?
    Já ti nevím, Lojzíku. Tady něco nesedí a to dost. 20

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Ono se dá stejné auto zrychlovat tak že lépe chápeš jeho chování a zlepšuješ nastavení káry .... 03. A taky zrychlili i díky novým motorům nasazovaným na "kratší" vzdálenosti. On opravdu RB nasazoval vylepšení minulou i tuto sezonu dost často, až se všichni divili kde na to bere prachy při zastropování ....

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Vezmu to po částech.
        Ano, RB vozil novinky. Nikdo netvrdí, že ne.
        S nastavováním téhle káry si hráli od roku 2014. Od té doby se ta auta výrazně neměnila. A najednou v posledních 4 závodech těchto aut kápli na "svatý grál nastavování" a udělali z něj raketu? No taaak. 03
        Ta kratší vzdálenost byla 4 závody. To není o moc kratší, než standartní vzdálenost. Pokud bych zariskoval a ždímal motor na max, s rizikem, že to nevydrží, pak bych ho brutálně šetřil ve chvílích, kdy ten výkon nepotřebuji. Abych eliminoval to veké riziko. Třeba když vedu. Ale nic takového jsem neviděl. Viděl jsem to, že Hamilton předjel celé pole, udělal pápá a zmizel. Náskoky v cíli byly 10s, 26s, 21s. To nejsou náskoky pilota, který drtí svůj motor na max a potřebuje, aby mu přetížený motor vydržel.
        A nějak jsem neviděl, že by někdo s odběratelů Mercedesu měl podobný zázrak pod kapotou. A určitě se najde někdo, kdo jel s motorem 4 závody. To, jakým způsobem si mazal Hamilton soupeře na rovinkách bylo fascinující. Tohle jsem viděl tak možná v letech 2014-2016. Všechny soupeře, i ty se stejným motorem.

        V půlce sezony byly ty vozy vyrovnané. Fandové Lewise dokonce tvrdí, že Max měl lepší auto. RB přivezl spousty vylepšení (jak sám píšeš). A přesto se z lepšího auta ze spoustou vylepšení stal vrak zaostávající víc jak 0,5s na kolo. Jak??? Fakt to chceš svádět na nastavení, nebo o 20% kratší životnost motoru? Dalo by se to vysvětlit, že ta vylepšení RB zpomalila. Jenže on Mercedes zrychlil i proti ostatním.

        Sorry, tohle neokecáš nastavením ani životností. To je jako tvrdit, že stropy RB nepřekročil a letošní výkony jsou způsobeny tím, že jen přišli na to, jaký tlak v gumách mít. 03

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernanda Alonsa čeká přestup do dalšího týmu

Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

Mattia Binotto

Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ross Brawn na pódiu s Lewisem Hamiltonem, Kimim Raikkonenem a Sebastianem Vettelem po GP Maďarska 2017

Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama