juras
22:19 02.05.2022 88.103.92.XXXDnes je F1 uzavřená...už před časem se zvažovalo nasazení třetích vozů...a Haas či Alfa Romeo se daly některé roky považovat za B- tým Ferrari, AT (před tím TR) bylo zjevným B-týmem Redbullu. Předpisy se to snaží omezit, byť jsme byly svědkem prakticky přímé kopie Mercedesu v podobě FI v roce 2020.
Existuje Pohár konstruktérů...za pořadí v něm se rozdávají peníze...takže kdo není přímý konstruktér neměl by mít nárok na body a peníze. FIA má seznam součástí které lze nakoupit...např. FI měla být v roce 2020 vyloučena z PK...protože jezdila s mnoha díly nakoupenými od Mercedesu...byť tam existovala zástěrka že si je jakoby zkonstruovali sami.
V jistých letech existoval velký souboj na poli motorů...až byla FIA nucena zasáhnout a omezit v konstrukci motorů např. některé materiály a změnou předpisů snížit obrovské náklady které tehdy byly.
Myslím že by se dalo unifikovat poměrně dost dílů které diváci stejně nevidí...a přitom jejich samostatný vývoj a výroba stojí zbytečně hodně peněz...a víc uvolnit předpisy v oblastech kde jsou si naopak auta nyní podobná jako vejce vejci.
Myslím že Alonso a Vettel řekli že nové vozy jsou krok vpřed...ale že F1 by potřebovala monoposty bez DRS...aby souboje mohly být opravdové, bez berliček. Ovšem to je třeba ještě zapracovat na předpisech a zajistit lepší vlastnosti jízdy v závěsu...a s tím hodně souvisí lepší gumy...primárně musí být rychlejší gumy co méně vydrží a pomalejší které naopak vydrží víc kol...ale vliv jízdy v závěsu by bylo třeba omezit...teď se stalo že auto na měkkých gumách stejně nebylo (ani s DRS) schopno předjet auto na tvrdších gumách...a po pár kolech ty měkký gumy odešly...ne úplně, ale ztratili tu výhodu výrazně rychlejší směsi.