DISKUZE K ČLÁNKU Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %
Nacházíme se na prahu přelomové sezóny Formule 1, v níž začínají platit nová technická i sportovní pravidla. Kvůli nim muselo 10 týmů začít s návrhem monopostů od nuly. V článku přinášíme několik čísel z jejich vývoje.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
HellHogr
11:01 09.02.2022 86.49.249.XXXNemyslím si, že by někdo pouštěl schválně z týmů info o tom, jak budou mít agresivní monoposty do médii. Ale jinak Flávio to řekl nedávno: FIA a Liberty si myslí, že dokáží týmy přechytračit a dostat je pod kontrolu, to se dělo před 15/20 lety, poté si týmy už začali s FIA a nyní i Liberty pouzé hrát. -
-
-
-
-
Mansell_fan
10:57 09.02.2022 62.209.230.XXXPřesně. Konstruktéři týmů udělají všechno pro to aby ztráta přítlaku za autem byla co nejvyšší.
-
-
Ferda
09:51 09.02.2022 46.47.176.XXXZvýšený přísavný efekt se mi vůbec nezamlouvá a obávám se, že znehodnotí závodění. Vozy budou ještě více jezdit jako po kolejích, ale běda jak přejedou přes nějakou nerovnost. Při ztrátě přísavného efektu budou mít vozy tendeci se vznést do vzduchu a to může být hodně nebezpečné.
Právě kvůli tomuhle nebezpečí byl přísavný efekt zakázán a to ještě nebyly tak vysoké salámové obrubníky jako dnes.-
-
Ferda
10:48 09.02.2022 46.47.176.XXXSnad máš pravdu. Tehdy se ground efektu dosahovalo použitím bočních lišt kolem šasi a ty se přejetím přes nerovnosti ulamovaly. Pak vozy ztratily přítlak a při zvednutí čumáku měly vlastnost se nadnášet a tím jezdec samozřejmě ztrácel kontrolu nad vozem. Bylo to hodně nebezpečné. A obávám se, že k podobným jevům bude docházet i letos a ještě o tom hodně uslyšíme.
Slušelo by se připomenout, že s tímto typem přítlaku v F1 přišel Colin s vozem Lotus 78.-
jumpman
14:35 09.02.2022 178.255.168.XXXMá pravdu, problém s groundefectem v 80 letech byl, že velize záležel na utěsnění podlahy k vozovce a pokud vůz nadskočil na obrubníku, došlo k roztěsnění a okamžité ztrátě přítlaku. Teď mají těsnící lišty zakázané. Indy s tímto konceptem jezdí už asi 15 let a nepozoroval jsem nějakou nehodu z tohoto důvodu... -
-
-
-
-
daaviid23
09:24 09.02.2022 90.182.169.XXXF1 mě naučila netěšit se na další sezonu a být pak raději příjemně překvapen, nicméně letos musím uznat, že jsem minimálně hodně zvědavej.
Nejvíc jsem asi zvědavej na změny aera. V roce 2009 byl nastaven správný směr omezování aera, který byl posílen ještě v 2014. Po roce 2017 to šlo všechno do kopru a předjíždění bylo čím dál těžší. Jsem zvědavej, jak moc se to letos zlepší
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek