DISKUZE K ČLÁNKU "Jako v půjčovně motokár - závod v Džiddě neměl s F1 nic společné, Frank se obrací v hrobě," láteří Villeneuve

Zatímco někteří si pochvalovali napínavou podívanou se spoustou zvratů a zajímavých okamžiků ve Velké ceně Saúdské Arábie, bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve jí vůbec nadšený nebyl. Za chován na dráze kritizuje Maxe Verstappena i Lewise Hamiltona. Chceme hollywoodskou show nebo sport a dobrou Formuli 1? A co čekat od posledního podniku tento víkend v Abú Zabí?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Jako v půjčovně motokár - závod v Džiddě neměl s F1 nic společné, Frank se obrací v hrobě," láteří Villeneuve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 10.12.2021 13:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 08.12.2021 10:24
Max nemohl logicky přepouštět pozice pod SC a už… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 09.12.2021 15:06
Ty to nečteš nebo co? Vždyť tam píšu o tom že… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 09.12.2021 15:10
Co? Jaká další výjimka? 18 Ty si myslíš že byl… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                  • Situs

                                    Situs

                                    88.101.227.XXX
                                    Jenže na trati přepustit pozici aby jsi unikl skutečnému trestu můžeš, ale můžeš si říci tak já jdu na roštu za něj? Může to někdo nařídit a má na to oporu v pravidlech? Pro někoho slovíčkaření ale pro někoho řád a pravidla 13

                                    + 1 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • jumpman

                                      jumpman

                                      178.255.168.XXX
                                      jenže tohle nebyl o trestu, ale eliminaci získané výhody. Pokud by na to nepřistoupil (nevzdal se výhody) tak následoval trest. Nevím co nechápeš

                                      + 1 / − 1

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • jon

                                        jon

                                        90.176.154.XXX
                                        A jaké výhody? Že musel i tak startovat za Oconem, který by se před něj nedostal. Kdyby Max dodržoval limity tratě, byl by ten třetí za druhou zatáčkou on. 03

                                        + 0 / − 1

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Když tohle srovnám s USA 2012 a přeskupováním startovního roštu kvůli porušení pečetě Massy, tak mi příjde, že tehdá kolem toho byl mnohem větší humbuk a přitom to bylo podle pravidel. Teď se dohodl Horner s Masim na jakémsi jimi určeném pořadí, kam by Max klesl, kdyby dostal penalizaci. Což není nikde ošetřeno pravidly a navíc by velmi záleželo i na tom kdy, v jaké pozici a s jakým náskokem (ztrátou) by k pitstopu zajel.
                            Mně se třebas jeví jako spravedlivé řešení, nepovolit výměnu kol při červených vlajkách, nechat Maxe startovat z prvního místa, ale udělit mu penalizaci (+5, nebo +10 sec.) a musel by si to odpykat v dalším průběhu závodu. Podle mě by se od pravidel odchýlili minimálně (zákaz práce na autech v červené fázi) a spravedlnosti by bylo učiněno zadost.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Ferda

                              Ferda

                              46.47.176.XXX
                              V některých případech by tenhle zákaz byl nebezpečný. Třeba pri náhlé průtrži by při restartu museli všichni startovat na slikách i když je trať mokrá.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                88.103.225.XXX
                                Ferdo, řešil jsem pouze případ ze Saudské Arábie. To, co udělali oporu v pravidlech nemá nikde. Tak by bylo regulérnější, kdyby pouze zakázali pracovat na autech (měnit gumy) a závod by mohl pokračovat, zamýšlené strategie by to týmům nabouralo minimálně, protože rozestupy byly také minimální (díky SC). A v Arábii tentokrát nepršelo... 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Ferda

                                  Ferda

                                  46.47.176.XXX
                                  Já Tě samozřejmě chápu, ale nemyslím si, že by měly pravidla měnit podle toho kde se zrovna jede a se tam může přihodit.
                                  Víc by mě zajímalo jestli bylo nutné závod zastavit jen kvůli potrhané reklamě. Obávám se, že právě to přerušení vůbec nebylo potřeba, ale že bylo účelové aby se Emil právě kvůli těm nepřezutým gumám moc nepropadl.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    88.103.225.XXX
                                    No ale právě, že oni v Arábii pravidla změnili. Respektive se zachovali zcela proti pravidlům. Za získání výhody předjetím mimo trať je časová penalizace. Kde ta penalizace pro Maxe byla???

                                    O červené vlajce jsem psal hned při závodě a zde na jiném místě také. Více-méně shodně s tvým názorem. 11

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Ferda

                                      Ferda

                                      46.47.176.XXX
                                      Co by jiní za pentli 10 sekund dali, kdyby mohli zkrácením tratě jinak legálně předjíždět. Třeba Alonso by se takovým způsobem předjet Petrova určitě neupejpal a dodnes by byl ve Ferrari váženým občanem.

                                      + 3 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                            • daaviid23

                              daaviid23

                              91.245.26.XXX
                              Tak to je trochu jiná debata podle mě, legální vs. morální. To mě přivádí k Piquetovi juniorovi. Kdyby zhrzený junior neprasknul, že boural schválně, tak by všechno zůstalo všechno perfektně legální i když to byla strašná prasečina.
                              I tak ale když si uvědomíme následky, tak přímo pro tým to nemělo žádné následky, ale to je jiná diskuze 12

                              Nedohodli se jen tak na nějakém nahodilém pořadí, ta dohoda přeci odpovídá přepuštění pozice. Možná to není úplně doslovně napsáno v pravidlech ale jde to ve směru ducha pravidel. Přepouštění pozic se praktikuje běžně .
                              Jinak tam máš podle mě jednu podmínku, která by podle mě změnila úplně běh věcí. Vzhledem k tomu, jak sjeté gumy Max měl a přesto nezajeli pod SC pro nové, tak si myslím, že spekulovali na červenou vlajku. Takže kdyby platilo pravidlo o zákazu přezouvání pod červenými vlajkami, tak by Max zajel pro gumy pod SC a běh událostí by se úplně změnil.
                              Je to spekulace ale my jako diváci nemáme nikdy úplné informace a tohle mi připadá jako logická dedukce.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                Logická dedukce je jen tvoje spekulace. Max nezajel pro nové proto, že by se pro něho nic nezměnilo. Oni potřebovali jinou strategii. S Perézem pro nové zajeli a chtěli strategie rozdělit.
                                Nebo jak píšeš vytvářeli tlak na vedení závodu, aby červenou vlajku vyvěsilo. Což mi příjde ve světle událostí i pravděpodobné. Druhou polovinu sezóny se mi zdá, že řídí spíše Horner, než Masi.

                                + 2 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • jumpman

                                  jumpman

                                  178.255.168.XXX
                                  kdyby si řekl wolf tak to beru, ale tohle je kravina

                                  + 1 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    88.103.225.XXX
                                    V čem je to kravina???
                                    Nezaregistroval jsem Wolffa, jak licituje s Masim o pořadí na restartu. Ty snad ano? Ocituješ mi článek pravidel, kde je uvedeno tohle řešení? Já vím jen o tom, že pokud pilot nevrátí pozici získanou předjetím mimo trať, tak dostává časovou penalizaci. Dokonce bych řekl, že na to má i omezený čas (tři zatáčky?).

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama