DISKUZE K ČLÁNKU "Jako v půjčovně motokár - závod v Džiddě neměl s F1 nic společné, Frank se obrací v hrobě," láteří Villeneuve
Zatímco někteří si pochvalovali napínavou podívanou se spoustou zvratů a zajímavých okamžiků ve Velké ceně Saúdské Arábie, bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve jí vůbec nadšený nebyl. Za chován na dráze kritizuje Maxe Verstappena i Lewise Hamiltona. Chceme hollywoodskou show nebo sport a dobrou Formuli 1? A co čekat od posledního podniku tento víkend v Abú Zabí?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Jako v půjčovně motokár - závod v Džiddě neměl s F1 nic společné, Frank se obrací v hrobě," láteří Villeneuve
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
17:13 08.12.2021 77.240.96.XXXKdyž tohle srovnám s USA 2012 a přeskupováním startovního roštu kvůli porušení pečetě Massy, tak mi příjde, že tehdá kolem toho byl mnohem větší humbuk a přitom to bylo podle pravidel. Teď se dohodl Horner s Masim na jakémsi jimi určeném pořadí, kam by Max klesl, kdyby dostal penalizaci. Což není nikde ošetřeno pravidly a navíc by velmi záleželo i na tom kdy, v jaké pozici a s jakým náskokem (ztrátou) by k pitstopu zajel.
Mně se třebas jeví jako spravedlivé řešení, nepovolit výměnu kol při červených vlajkách, nechat Maxe startovat z prvního místa, ale udělit mu penalizaci (+5, nebo +10 sec.) a musel by si to odpykat v dalším průběhu závodu. Podle mě by se od pravidel odchýlili minimálně (zákaz práce na autech v červené fázi) a spravedlnosti by bylo učiněno zadost.-
-
odin
18:54 08.12.2021 88.103.225.XXXFerdo, řešil jsem pouze případ ze Saudské Arábie. To, co udělali oporu v pravidlech nemá nikde. Tak by bylo regulérnější, kdyby pouze zakázali pracovat na autech (měnit gumy) a závod by mohl pokračovat, zamýšlené strategie by to týmům nabouralo minimálně, protože rozestupy byly také minimální (díky SC). A v Arábii tentokrát nepršelo...-
Ferda
19:10 08.12.2021 46.47.176.XXXJá Tě samozřejmě chápu, ale nemyslím si, že by měly pravidla měnit podle toho kde se zrovna jede a se tam může přihodit.
Víc by mě zajímalo jestli bylo nutné závod zastavit jen kvůli potrhané reklamě. Obávám se, že právě to přerušení vůbec nebylo potřeba, ale že bylo účelové aby se Emil právě kvůli těm nepřezutým gumám moc nepropadl.-
odin
19:33 08.12.2021 88.103.225.XXXNo ale právě, že oni v Arábii pravidla změnili. Respektive se zachovali zcela proti pravidlům. Za získání výhody předjetím mimo trať je časová penalizace. Kde ta penalizace pro Maxe byla???
O červené vlajce jsem psal hned při závodě a zde na jiném místě také. Více-méně shodně s tvým názorem. -
-
-
-
-
daaviid23
17:36 08.12.2021 91.245.26.XXXTak to je trochu jiná debata podle mě, legální vs. morální. To mě přivádí k Piquetovi juniorovi. Kdyby zhrzený junior neprasknul, že boural schválně, tak by všechno zůstalo všechno perfektně legální i když to byla strašná prasečina.
I tak ale když si uvědomíme následky, tak přímo pro tým to nemělo žádné následky, ale to je jiná diskuze
Nedohodli se jen tak na nějakém nahodilém pořadí, ta dohoda přeci odpovídá přepuštění pozice. Možná to není úplně doslovně napsáno v pravidlech ale jde to ve směru ducha pravidel. Přepouštění pozic se praktikuje běžně .
Jinak tam máš podle mě jednu podmínku, která by podle mě změnila úplně běh věcí. Vzhledem k tomu, jak sjeté gumy Max měl a přesto nezajeli pod SC pro nové, tak si myslím, že spekulovali na červenou vlajku. Takže kdyby platilo pravidlo o zákazu přezouvání pod červenými vlajkami, tak by Max zajel pro gumy pod SC a běh událostí by se úplně změnil.
Je to spekulace ale my jako diváci nemáme nikdy úplné informace a tohle mi připadá jako logická dedukce.-
odin
17:49 08.12.2021 77.240.96.XXXLogická dedukce je jen tvoje spekulace. Max nezajel pro nové proto, že by se pro něho nic nezměnilo. Oni potřebovali jinou strategii. S Perézem pro nové zajeli a chtěli strategie rozdělit.
Nebo jak píšeš vytvářeli tlak na vedení závodu, aby červenou vlajku vyvěsilo. Což mi příjde ve světle událostí i pravděpodobné. Druhou polovinu sezóny se mi zdá, že řídí spíše Horner, než Masi.-
-
odin
19:12 08.12.2021 88.103.225.XXXV čem je to kravina???
Nezaregistroval jsem Wolffa, jak licituje s Masim o pořadí na restartu. Ty snad ano? Ocituješ mi článek pravidel, kde je uvedeno tohle řešení? Já vím jen o tom, že pokud pilot nevrátí pozici získanou předjetím mimo trať, tak dostává časovou penalizaci. Dokonce bych řekl, že na to má i omezený čas (tři zatáčky?).
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek