DISKUZE K ČLÁNKU Sprint ovládl Bottas před druhým Verstappenem, Hamilton po stíhací jízdě pátý
V třetím sprintovém formátu závodních víkendů dokázal zvítězit Valtteri Bottas, který tak odstartuje do zítřejšího závodu z první pozice. V těsném závěsu za ním se umístil Max Verstappen, třetí skončil Carlos Sainz, ten už ale ztrácel necelých 19 vteřin. Hamilton se po fantastické jízdě dokázal prodrat startovním polem a skončil na páté pozici.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sprint ovládl Bottas před druhým Verstappenem, Hamilton po stíhací jízdě pátý
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alfred
10:27 14.11.2021 185.213.145.XXXNo chybělo tam 0,7 z 1 l. No a jestli ta vadná pumpa dokázala vytáhnout 0,3l, tak by mě zajímalo proč už nedokázalo vytáhnout zbytek. Já o pilotovi nic nepsal, po slyšení u FIA to bylo vedení Astonu, které tvrdilo, že ve voze je ještě 1,7 litru, tak proč Vettel měl nařízeno aby vůz odstavil co nejdříve po projetí cílem, zvláště když musel díky SC ještě i ušetřit? Vadná pumpa byla nejspíše bájným jednorožcem...-
Mike17
10:42 14.11.2021 185.149.130.XXXNo však píšu něco přes půl litru. Nebo budeme zase řešit, že přes půl litru neodpovídá 0,7 l?
Jestli si vadnou pumpu AM vymyslel nevím. To asi neví nikdo. Každopádně příkaz zastavit dostal Vettel až ke konci dojezdového kola a hned tak udělal. Mezitím musel nutně pár deci projet. Kolik nevím, neznám přesně spotřebu mimo závodní režim. Kdyby to věděli během závodu, dostal by pokyn k zastavení hned za cílem. Nebo aby štetřil v posledních 2 kolech. Neměl kam spěchat, mohl si dovolit palivo šetřit.
Asi jsi nepostřehl, že nezpochybňuji tehdejší trest. Měl málo paliva=trest. Větší okno DRS=trest.-
Alfred
11:25 14.11.2021 185.213.145.XXXno jo, jenže AM musel vědomě lhát alespoň v jednom bodu - deklarované množství paliva na startu, nebo deklarované množství v cíli. Pumpa i kdyby byla vadná s tím nemá zhola nic, na tu se AM odvolával že nedokáže palivo z monopostu vytáhnout. Když jim tedy FIA řekla OK, tak když tam to palivo je tak si je vytáhněte jinak - jenže to palivo tam prostě nebylo. No a jelikož do jednoho litru chybělo 7 deci, tedy 70% a Mergl překročil mezeru o 0,2 mm z 85, tedy řádově nějaké promile a ještě v asymetrii, tudíž bez výhody, tak to srovnatelné, jak tvrdíš není.-
Mike17
11:35 14.11.2021 185.149.130.XXXMůžeš to vidět takto. A nebo tak, že AM měl mít o 0,7litrů na startu víc, což je zhruba 5 promile. Kdyby zastavil hned za cílem jako jiní, nemusel by mít víc ani o těch 0,7l, bůhví jestli by musel něco navíc taknkovat nebo šetřit.
Vettel by prostě dojel druhý tak jako tak a Hamilton by vyhrál tak jako tak.
Za mne plně srovnatelné. O míru výhody by jít ani nemělo. Výhoda=trest.-
-
Mike17
12:52 14.11.2021 185.149.130.XXX-Kdyby šlo o úmysl, zastavil by opravdu hned za cílovkou a mohl klidně šetřit palivo poslední 2 kola. Nešetřil.
-A ne, nezastavil hned za cílovkou. Můžeš si najít videa z jeho kokpitu ve chvíli, kde dostává informaci od týmu, aby zastavil. A můžeš si pak porovnat, kde v tu chvíli byl. Do boxů už to neměl daleko.
-A ano, někdo zastavil hend za čárou. Vettel to nebyl.
- Za jedno závodní kolo spotřebují skoro 2l benzínu. Nějaká desetina na kolo se ušetřit dá, když si na okruhu, kde existuje v podstatě jen jedno místo k předjetí. Za cílovou rovinkou. Celý zbytek kola mohl klidně jet na půl plynu. A klidně mohl zvolnit i předchozí. Při nájezdu do posledního kola měl komfortní náskok.-
-
Mike17
16:06 14.11.2021 185.149.130.XXXAno mohl, protože Hamilton ho skoro celé kolo neměl kde předjet. Takže i kdyby jel o 5s pomaleji, pořád by dojel Hamilton za ním. Jelo se Maďarsko.
A kdože to zastavil za cílovou čárou? George Russell. Jestli mu naměřili málo paliva nevím.
Pustil jsem si konec Maďarska. Vettel projel cílem v čase videa 2:14:50 a v čase 2:17:10 ještě jede a přijímá gratulace týmu. Ve 2:17:30 už stojí na kraji dráhy. Tedy jel ještě 2:20-2:40 po projetí cílem. Kolik deci benzínu spotřeboval za 2,5 minuty fakt nevím, několik ano. Ale kdyby věděli, že ho má málo, nenechali ho tak dlouho jet.
O úmyslu už vůbec nemá smysl mluvit. Ten rozdíl byl naprosto irelevantní. Asi tak stejně, jako 0,2mm na DRS.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
09:42 14.11.2021 185.149.130.XXXKdyby do Hamiltonova vozu narazilo něco, co by poškodilo mechanismus, muselo by to být na tom křídle vidět.
Nebo si představuješ, že se nad Hamiltonem utvořilo tornádo, které podtlakem to křídlo nadzvedlo na 2 místech?
Jo, je to to samé. Jen u Vettela se vám to moc líbilo, když má jen díky tomu Alonso teď víc bodů, než on.-
HellHogr
09:47 14.11.2021 31.30.160.XXXZase se strilis do svých noh? Alonso má víc bodů, protože odvedl za současnou sezónu lepší práci, můžeš si demagogovat co chceš, každý soudný vidí co dělá Alonso a co dělá Vettel na trati. Ten mechanicmus - poškození klapky a ještě takto malo se mohlo stát unavou materiálu viz lepení křídel RB a pro jistotu Verstappenovi dát křídlo Péreze-
Mike17
09:54 14.11.2021 185.149.130.XXXBla bla bla. Ta diskvalifikace nebyla Vettelova chyba, přišel o 18b a Alonso tím získal dva.
Měl by tedy víc bodů a autem to nebude.
Tak mohl by někdo udělat takové křídlo, aby se "únavou materiálu" kus ulomil v prvním kole a DRS by mohl mít větší klidně o několik cm. Super nápad? Jak takovým podvodům zabránit? No trvat na technických pravidlech. -
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek