DISKUZE K ČLÁNKU Verstappen potrestán za incident na Monze
Už v průběhu Grand Prix Itálie bylo avizováno, že traťoví komisaři si s oběma účastníky dramatické kolize pohovoří po závodě. Stalo se tak a výsledkem je postih pro vedoucího pilota průběžné klasifikace letošního šampionátu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Verstappen potrestán za incident na Monze
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
RoBertino
21:13 12.09.2021 185.63.97.XXX
Ano, Daly tam vletěl jak urvaný vagón hned po startu, ale jen jsem chtěl říci, že se žádné postpenalizace neděly. Ayrton se přiznal až po roce a ještě se tvářil ublíženě, ale to je věc názoru. Moje prvotní reakce byla na onen názor o respektu. Nemyslím, že by lidé v 60. - 80. měli méně v úctě soupeře, taky se dokázali na trati porvat, jako třeba J. Scheckter a Cevert v Kanadě 1973 plus pár dalších bitek, o nichž už jsem psal. Jen byl trochu jiný a méně křečovitý přístup typu - udělali mi bebíčko, chci trest... Je to nadnesené, ale přijde mi, že tehdy si to piloti tolik nebrali, maximálně byli ochotni si dát po papuli - dodnes vidím reakci dvojice Hunt-Andretti po jejich kolizi v Holandsku 1977.
Alfred
21:10 12.09.2021 185.213.145.XXX
Tak dneska mu už jednou uhnul, stejně tak v Imole a v Silverstonu před kolizí se také jednou stáhnul. Prostě já to vidím tak, že dle tebe má Hamilton uhnout prostě vždy a bez výjimky...aby nedejbože ten osmý titul nebyl, že jo Toníku? O tom, že by měl aspoň jednou, jedinkrát uhnout Verstappen, tak to tě myslím taky nenapadlo ani jednou, jedinkrát...
juras
20:32 12.09.2021 88.103.92.XXX
Tak Daly tam ten masakr udělal po startu, ne? Po startech bývá husto i teď...Maďarsko.
Tedy ani 60-tá a 70-tá léta osobně nepamatuju... , vycházím z toho co člověk přečetl a nebo slyšel z vyprávění od pilotů kteří v té době jezdili.
Ono vždycky se našel někdo kdo něco spískal...ale věřím tomu že kolize spíš vznikly v důsledku techniky (např. onen tragický náraz Regazzoniho v Long Beach...zatímco třeba nehoda Bianchiho na Suzuce jde dost na vrub samotnému pilotovi...a naprosto zbytečnému riziku.
No s penalizacema je to složitý...hodně incidentů jsou prostě příčiny toho že se závodí...ale občas se stane něco jako Suzuka 1990...a to už nějaký řešení vyžaduje...to už není incident, ale zjevný úmysl (tehdy dokonce veřejně přiznaný Ayrtonem).
Tedy ani 60-tá a 70-tá léta osobně nepamatuju... , vycházím z toho co člověk přečetl a nebo slyšel z vyprávění od pilotů kteří v té době jezdili.
Ono vždycky se našel někdo kdo něco spískal...ale věřím tomu že kolize spíš vznikly v důsledku techniky (např. onen tragický náraz Regazzoniho v Long Beach...zatímco třeba nehoda Bianchiho na Suzuce jde dost na vrub samotnému pilotovi...a naprosto zbytečnému riziku.
No s penalizacema je to složitý...hodně incidentů jsou prostě příčiny toho že se závodí...ale občas se stane něco jako Suzuka 1990...a to už nějaký řešení vyžaduje...to už není incident, ale zjevný úmysl (tehdy dokonce veřejně přiznaný Ayrtonem).
Kaša
20:24 12.09.2021 194.228.79.XXX
Ty jo, nečekal jsem že komisaři budou tak odvážní a dají nějaké penále! ....
čekal jsem klasický verdikt "racing incident".
Za mě správné rozhodnutí protože Max byl dle mého vinen z větší až převážné části za bouračku. No a nechci vidět to bečení od Hornera a hlavně odporného poradce .... to bude mazec!
čekal jsem klasický verdikt "racing incident".
Za mě správné rozhodnutí protože Max byl dle mého vinen z větší až převážné části za bouračku. No a nechci vidět to bečení od Hornera a hlavně odporného poradce .... to bude mazec!
RoBertino
20:21 12.09.2021 185.63.97.XXX
V 60. letech možná, v "sedmdesátkách" si pamatuju mnohem horší řežby, třeba Villeneuve vs. Peterson v Japonsku 1977 (pravda, tam zahynuli dva diváci, ovšem v místě, kde neměli vůbec být) nebo Villeneuve-Regazzoni 1978 v Long Beach, případně Lauda-Tambay Long Beach a Lauda-Pironi v Monacu 1979. Uzavřel bych to masakrem v Monacu 1980, kdy se hezky horem proletěl Derek Daly a rozmandloval tři další auta. Nikdo nebyl za tyhle incidenty penalizován - čímž nechci říci, že byly v pořádku, ale braly se jako součást závodění. Dneska to vypadá tak, že si pilot vezme do kokpitu telefon a před útokem pro jistotu zavolá komisi FIA, jestli mu náhodou nějakou tu pentli nepřišije.
juras
20:09 12.09.2021 88.103.92.XXX
Ty tři místa podle mě odpovídají poměru viny 60:40 pro Verstappena...
Za je je špatně už jen to že piloti s kolizemi defakto počítají...není tam respekt k soupeři.
Ale zas vlastně není divu...třeba v 60. tých a 70. tých letech min. století hrozila při kolizi a bouračce smrt...takže tam byl respekt mnohem větší. Dnes je bezpečnost opravdu na vysoké úrovni...už jsem slyšel od pár bývalých závodníků že dnes jsou piloti příliš jistí bezpečností...a riskují pak mnohem víc než je správné.
Za je je špatně už jen to že piloti s kolizemi defakto počítají...není tam respekt k soupeři.
Ale zas vlastně není divu...třeba v 60. tých a 70. tých letech min. století hrozila při kolizi a bouračce smrt...takže tam byl respekt mnohem větší. Dnes je bezpečnost opravdu na vysoké úrovni...už jsem slyšel od pár bývalých závodníků že dnes jsou piloti příliš jistí bezpečností...a riskují pak mnohem víc než je správné.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek