DISKUZE K ČLÁNKU Verstappen potrestán za incident na Monze

Už v průběhu Grand Prix Itálie bylo avizováno, že traťoví komisaři si s oběma účastníky dramatické kolize pohovoří po závodě. Stalo se tak a výsledkem je postih pro vedoucího pilota průběžné klasifikace letošního šampionátu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Verstappen potrestán za incident na Monze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 19.09.2021 12:48 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • margee

    margee

    46.135.111.XXX
    Zdůvodnění věrohodné, taky to vidím tak, ale sankce mi přijde slabá. Nedává se 5 míst dolů?

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Ty tři místa podle mě odpovídají poměru viny 60:40 pro Verstappena...

      Za je je špatně už jen to že piloti s kolizemi defakto počítají...není tam respekt k soupeři.

      Ale zas vlastně není divu...třeba v 60. tých a 70. tých letech min. století hrozila při kolizi a bouračce smrt...takže tam byl respekt mnohem větší. Dnes je bezpečnost opravdu na vysoké úrovni...už jsem slyšel od pár bývalých závodníků že dnes jsou piloti příliš jistí bezpečností...a riskují pak mnohem víc než je správné.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        za mě je špatně

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        V 60. letech možná, v "sedmdesátkách" si pamatuju mnohem horší řežby, třeba Villeneuve vs. Peterson v Japonsku 1977 (pravda, tam zahynuli dva diváci, ovšem v místě, kde neměli vůbec být) nebo Villeneuve-Regazzoni 1978 v Long Beach, případně Lauda-Tambay Long Beach a Lauda-Pironi v Monacu 1979. Uzavřel bych to masakrem v Monacu 1980, kdy se hezky horem proletěl Derek Daly a rozmandloval tři další auta. Nikdo nebyl za tyhle incidenty penalizován - čímž nechci říci, že byly v pořádku, ale braly se jako součást závodění. Dneska to vypadá tak, že si pilot vezme do kokpitu telefon a před útokem pro jistotu zavolá komisi FIA, jestli mu náhodou nějakou tu pentli nepřišije.

        + 6 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Tak Daly tam ten masakr udělal po startu, ne? Po startech bývá husto i teď...Maďarsko.

          Tedy ani 60-tá a 70-tá léta osobně nepamatuju... 12, vycházím z toho co člověk přečetl a nebo slyšel z vyprávění od pilotů kteří v té době jezdili.

          Ono vždycky se našel někdo kdo něco spískal...ale věřím tomu že kolize spíš vznikly v důsledku techniky (např. onen tragický náraz Regazzoniho v Long Beach...zatímco třeba nehoda Bianchiho na Suzuce jde dost na vrub samotnému pilotovi...a naprosto zbytečnému riziku.

          No s penalizacema je to složitý...hodně incidentů jsou prostě příčiny toho že se závodí...ale občas se stane něco jako Suzuka 1990...a to už nějaký řešení vyžaduje...to už není incident, ale zjevný úmysl (tehdy dokonce veřejně přiznaný Ayrtonem).

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      46.254.64.XXX
      Je to nepoměr.Ham dostal 5 míst a Verstapen jen3

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • badys

        badys

        46.13.68.XXX
        Nebýt dneska té svatozáře , tak by Hamiltona odvezli nohama napřed a my bychom tady byli (tedy někteří) spokojeni .....

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Ano, Daly tam vletěl jak urvaný vagón hned po startu, ale jen jsem chtěl říci, že se žádné postpenalizace neděly. Ayrton se přiznal až po roce a ještě se tvářil ublíženě, ale to je věc názoru. Moje prvotní reakce byla na onen názor o respektu. Nemyslím, že by lidé v 60. - 80. měli méně v úctě soupeře, taky se dokázali na trati porvat, jako třeba J. Scheckter a Cevert v Kanadě 1973 plus pár dalších bitek, o nichž už jsem psal. Jen byl trochu jiný a méně křečovitý přístup typu - udělali mi bebíčko, chci trest... Je to nadnesené, ale přijde mi, že tehdy si to piloti tolik nebrali, maximálně byli ochotni si dát po papuli - dodnes vidím reakci dvojice Hunt-Andretti po jejich kolizi v Holandsku 1977.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Slovo do pranice, ale zase když se člověk podívá, co vydržel Martin Brundle po kolizi v Brazílii 1994, tak by z toho Hamík asi vyklouzl jen s většími bolestmi, ale nic horšího.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            No s bolestmi vyvázl včera. Mít auto na hlavě bych nechtěl. A že by na té hlavě to pravé zadní bylo, není pochyb. Nevím, kolik kg unese hlava, ale pochybuju, že by se letos do vozu posadil. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Kdy dostal Ham 5 míst?
        V Silverstone nedostal ani jedno.
        03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Poky

          Poky

          46.254.64.XXX
          No vidíš a já si zafixoval, že dostal 5 míst do dalšího závodu. 20

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Dodnes mám před očima Hockenheim 1982...a Piqueta jak ve stylu kung-fu jde po Salazarovi... 12
            Souhlasím že tehdy nebyli piloti takové primadony...ani neměli radio aby do něj brečeli.
            Ale troufám si tvrdit že tam větší respekt byl...ono oproti dnešku kdy piloti krouží kola v desetinách vteřiny tehdy byl mnohem větší rozptyl...nebylo to tak dokonalé.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama