DISKUZE K ČLÁNKU V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem má grády, užívat si jej musí snad všichni. Výjimkou není v tomto ohledu ani Nico Rosberg.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 57, poslední 30.07.2021 23:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» SergioPÉREZ (Hlasovalo 9 lidí) 28.07.2021 09:12
Grafika mluví jasně, Hamilton tam najel hodně… »
» virtual (Hlasovalo 9 lidí) 28.07.2021 11:23
Úplně otáčíš pravidla i fyzikální zákony - pokud… »
» jumpman (Hlasovalo 8 lidí) 28.07.2021 10:54
porovnáváš hrušky s jabkama. V Imole byli oba… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • virtual

                virtual

                193.165.96.XXX
                Technická poznámka - ta rychlá zatáčka se jede na hranici adheze, tzn. že (VER) má pouze jednu trajektorii, která ho vynese přesně k obrubníku. Pokud by jel rychleji, zatáčku nevytočí (jako HAM), pokud by někoho zavíral (zatočil víc), nejel by maximální možnou rychlostí a soupeř by ho předjel vnitřkem. VER navnitřku dráhy místo na celou formuli nechal a HAM ho ve vyšší rychlosti než obvykle (tedy v nedotáčivosti) trefil předním kolem na zadní.

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • juras

                  juras

                  176.97.15.XXX
                  Jedno nikdo nemůže vymluvit...Hamilton na vnitřku místo mel...kam uhnout měl...ostatně Hamilton trest dostal...bylo to v Anglii...takže pokud by skutečně nebyl vinen...nemám nejmenší pochybnost o tom že by ho rozhodně netrestali.
                  Teď se řeší to že následky nehody byly velké...pokud tedy je Hamilton vinen...pak by měl následovat tvrdší trest...těch 10 sec. je v porovnání s následky směšných. Ono totiž Verstappen mohl být třeba těžce zraněný...

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    109.81.245.XXX
                    Jenže tresty se nikdy neudílejí dle následků. Taková je směrnice pro komisaře, souhlasili s tím všichni šéfové týmů.
                    Druhá věc: Hamilton byl velkou části vozu na úrovni Verstappena (přední osa před středem vozidla), tak neměl žádnou povinnost se ze souboje stáhnout. Opět věc, kterou se mají komisaři řídit při udílení trestu.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • juras

                      juras

                      88.103.92.XXX
                      To je pravda...jedna věc je posoudit kolizi z pohledu kdo ji zavinil...druhá je jaký měla dopad.
                      No a jsme u slavného dvojitého manévru Michaela v posledních závodech šampionátu kde mu kolize v jednom případě vynesla titul. Paradox je že v roce 1994 sestřelil Hilla...díky tomu vlastně uhájil první místo v šampionátu....ale potrestán ani nebyl. A na druhou stranu v roce 1997 se pokusil o to samé v souboji s Villeneuvem (Žakem)...nevyšlo mu to...jeho soupeř si regulérně dojel pro titul...ale Michaela vyloučili z šampionátu a potrestali... ačkoliv v tomto případě to třeba nebylo...tehdy by byl správný trest zákaz startu v následujícím roce (jeden či dva závody).
                      Co se souboje Verstappena s Hamiltonem týče...v okamžiku nárazu tedy rozhodně Hamilton nebyl tak vepředu jak píšeš. To dokazuje jak do Verstappena narazil. Kromě toho v okamžiku kolize nebyl Hamilton vytlačován mimo trať...místo mel. To že to takhle skončilo bylo tím že Hamilton nikdy nemohl na vnitřku být rychlejší než Verstappen na vnějšku...podle mě jednoduchá fyzika...s ohledem na typ zatáčky, ideální závodní stopu.
                      Kdyby se tahle kolize odehrála při brzdění do zatáčky...bylo by to přesně opačně...tam by byl viníkem Verstappen...jenže tam by nedošlo ke kolizi v té části průjezdu zatáčkou, ale o něco později.
                      Komisaři rozhodli o Hamiltonovi víně přesně přesně na základě těchto faktů.
                      Otázka dopadů na šampionát je složitá...myslím že by nastala zapeklitá situace kdyby se hypoteticky toto stalo v posledním závodě...a Hamilton by díky tomu získal titul...bylo by zajímavý jestli by mu ho nechali...a nebo ne. Protože vina
                      je jasna...ale bylo by opravdu košé nechat jen ten trest 10 sekund a titul?
                      Já jsem rád že se to stalo takhle uprostřed sezóny...Verstappen se možná cítí ukřivděný (stejně jako Redbull)...ale mají dost závodu na to aby ten titul vyhráli navzdory téhle nepříjemnosti.
                      PS: Hamilton se že souboje stahovat nemusel...ale místo mel...to že narazil do Verstappena je důsledek toho že tu zatáčku prostě v takový rychlosti nemohl projet.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Hwrychlik H.

                    Hwrychlik H.

                    109.81.208.XXX
                    TVL, LH jel ze své pozice nájezdu do zatáčky přesně stopu aby ji projel kolem vnitřního obrubníku, bez jakýchkoliv korekcí. Jasně to ukázal rozbor Chandoka z onboardu. Kam jako měl ještě uhýbat? To jako měl auto nasměrovat na trávu uvnitř zatáčky?

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              37.188.186.XXX
              Ano. Grafika mluví zcela jasně. Emil Hamíkovi zkřížil dráhu i když měl místa ještě pro další dva vozy. Minimálně a přesto do Hamíka naboural.
              A vrchol zatáčky Hamík minul až poté co mu Emil poškodil přední křídlo.
              Jasná Emilová chyba. Tečka.

              + 5 / − 11

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              109.81.208.XXX
              TVL, ještě tak vědět co je to vrchol (apex) zatáčky, že? Jak mohl minout vrchol zatáčky a tím někoho vyvézt, když ke kontaktu došlo ještě daleko před vrcholem zatáčky? 12 12 12

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • SergioPÉREZ

                SergioPÉREZ

                78.108.157.XXX
                Ok...najel tam o 15km rychleji než normálně, takže "by" minul vrchol zatáčky, a při nájezdu do ní nesportovně vyvezl soupeře s následkem kolize
                11 11 11

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  37.188.186.XXX
                  Najel tam stejně rychle jako Emil, ale viník je pouze Hamík. 11

                  + 1 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • SergioPÉREZ

                    SergioPÉREZ

                    78.108.157.XXX
                    Nejvíce z celého incidentu mne překvapil tvůj pohled na věc Ferdo, který ctí džentlmeny F1 Clarka, Hilla, Stewarta....za jejích éry je tak někdo sestřelit jako Ham, tak ho všichni jezdci v padoku roznesou v zubech 12 12 11

                    + 5 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama