DISKUZE K ČLÁNKU "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasovalo 9 lidí)
03.05.2021 14:30
Fyzický limit tratě je pro všechny všude stejným,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mansell_fan
18:17 03.05.2021 37.188.171.XXX
Max ty limity tratě porušil, o tom žádná. Blbé ovšem je když je porušují jiní a neděje se nic
jumpman
17:50 03.05.2021 178.255.168.XXX
štěrková zóna zpomalí každé auto, asfaltová jen to, které je schopno brzdit. Asfaltové zóny si ovšem vybrečely týmy, protože tvrdili, že nikdo nechce vidět jak auto skončí zahrabané ve štěrku, místo toho, aby po chybě mohlo pokračovat... Takže asfalt není v žádném případě bezpečnostním prvkem, ale je prvke, který má udržet chybujícího v závodě...
jumpman
17:44 03.05.2021 178.255.168.XXX
Ano. Nevím proč úplně red bull brečí. Smazanej nejrychlejší čas byl asi OK, ale faktem je, že si 90% všech předjíždějících v první zatáčce vzalo trvalou výhodu tím, že předjížděcí manévr dokončili vyjetím mimo trať. Tohle udělal verstapen v bahrajnu hamiltonovi a pozici musel okamžitě vrátit, ale když takhle předjede hamilton (a 90% dalších pilotů) neděje se nic. Pokud by ti komisaři měřili všem stejně, tak měli trvat na vracení pozic, protože tím vyjetím ten co předjel získal nespornou výhodu
airwar1939
16:53 03.05.2021 176.74.150.XXX
To, že bude s limity trati problém, bylo jasné, jakmile se začalo asfaltovat mimo trať. Co nechápu, že i když jsou s tím roky problémy, to FIA neřeší.
airwar1939
16:48 03.05.2021 176.74.150.XXX
Tam zda se jsou mimo limit trati oba jezdci (Norris víc, než ale to asi nehraje roli), a takže by logicky museli penalizovat oba.
tom11
15:24 03.05.2021 77.48.94.XXX
jakmile nebude rozhodování o dodržení/nedodržení limitů trati zcela samostatně záležet právě na té trati, tak ten "zatracenej lisdkej faktor" nikdy nebude stoprocentní. tyhle dohady tu budou do té doby, dokud se buď neupraví trať tak, aby "vytrestala" toho, který vyjede za obrubu, nebo se obruby neposunou podle současných ideálních stop včetně těch širších výjezdů. ale v ten moment pojedou někteří ještě rychleji a ještě více zeširoka a bude to tu znova.
tom11
14:56 03.05.2021 77.48.94.XXX
přesně o tomhle jsem tu psal i v reakci hned po závodě. je naprosto špatné, že o překročeních limitů trati rozhodují komisaři. trať má rozhodnout a rovnou i trestat. vyjel jsi moc? musíš spomalit, abys projel štěrkem, nebo dostaneš hodiny....... a je vyřešeno
dannak
12:24 03.05.2021 86.49.37.XXX
Zajimavy, prijde mi ze vlastne panuje vseobecna shoda, ze zvody jsou mnohdy bud nudne, nebo do nich prilis zasahuji komisari.
Ceho je to ale dusledkem?
1) vyasfaltovane unikove zony, kterych - velmi prekvapive - jezdci zacli vyuzivat. Dokud byl za zatackou kacirek, tak si kazdy rozmyslel tam byt jen lehce prejet kolem; i kdyby se nezasekl, riziko poskozeni auta do dalsi casti zavodu bylo nemale.
2) zmrazeni vyvoje motoru, dalsiho vyvoje aerodynamiky, za soucasneho/nasledneho place, ze vozy diky efektivni aerodynamice za sebou tolik viri, ze je nemozne auto pred sebou dlouhodobe pronasledovat a tlacit na to, aby si pronasledujici auto prilis brzy neodrovnalo pneumatiky.
Nemluve o tom, ze kdyz ma nekdo deficit, tak je mu pravidly pokud ne znemozneno, tak alespon ztizeno se dotahnout, alespon v prubehu sezony (kdy je dovolena jedina specifikace PU).
Pak je nutne prichazet s umelymi prvky jako mereni vyjizdeni aut ze zatacek - navic nekde to vaci a jinde ne - a DRS.
Davaji tedy takova pravidla vubec smysl ?
Ceho je to ale dusledkem?
1) vyasfaltovane unikove zony, kterych - velmi prekvapive - jezdci zacli vyuzivat. Dokud byl za zatackou kacirek, tak si kazdy rozmyslel tam byt jen lehce prejet kolem; i kdyby se nezasekl, riziko poskozeni auta do dalsi casti zavodu bylo nemale.
2) zmrazeni vyvoje motoru, dalsiho vyvoje aerodynamiky, za soucasneho/nasledneho place, ze vozy diky efektivni aerodynamice za sebou tolik viri, ze je nemozne auto pred sebou dlouhodobe pronasledovat a tlacit na to, aby si pronasledujici auto prilis brzy neodrovnalo pneumatiky.
Nemluve o tom, ze kdyz ma nekdo deficit, tak je mu pravidly pokud ne znemozneno, tak alespon ztizeno se dotahnout, alespon v prubehu sezony (kdy je dovolena jedina specifikace PU).
Pak je nutne prichazet s umelymi prvky jako mereni vyjizdeni aut ze zatacek - navic nekde to vaci a jinde ne - a DRS.
Davaji tedy takova pravidla vubec smysl ?
Fantomas
12:18 03.05.2021 91.139.78.XXX
Je to tak, přitom řešení je úplně jednoduché. Štěrkové zóny v každé zatáčce. Pak nebude vyjíždět nikdo a když, tak ztratí. Určitě by mohl padnout argument, že štěrková zóna není tak bezpečná, jako vyasfaltovaná plocha, ale zas na druhou stranu si teď kdokoliv může jezdit mimo trať naprosto beztrestně.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek