DISKUZE K ČLÁNKU "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 69, poslední 07.05.2021 18:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 9 lidí) 03.05.2021 14:30
Fyzický limit tratě je pro všechny všude stejným,… »
» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 03.05.2021 18:17
Max ty limity tratě porušil, o tom žádná. Blbé… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 03.05.2021 17:44
Ano. Nevím proč úplně red bull brečí. Smazanej… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jon

jon

90.176.154.XXX
Kouknul jsem na highlighty a viděl jsem tam několik manévrů, kdy celý vůz neopustil trať. Moc nechybělo, ale cca půlka pneumatiky ještě byla před bílou. Tohle je OK.
Bylo tam potom hodně předjetí, kdy nakonec vyjeli z trati oba. Max x Lewis, Lewis x Max, Ricci x Vettel, ... Ale tohle je OK, oba tam jeli až po manévru a mělo by to mít vliv jen na nejrychlejší kolo, protože tím získávají výhodu lepšího nájezdu do další zatáčky (vzhledem k tomu, že je to tam nagumované jak blázen a je tam asfalt).
Ad Max - OK, souhlas. 18
Ty motory moc nesouhlasím. Renault nesouhlasil s tím, že to bude V6 a chtěl R4. Ferrari chtělo co nejvíce válců a že to má být Véčko. Ano, Mercedes s tím konceptem byl daleko, ale předvším díky ERS. To však Ferrari velice rychle dotáhlo. V roce 2014 měli spíš hodně špatné šasí, motor tak hrozný nebyl. 04
Co ale nerozporuji je to, že Ferrari a Mercedes měli a mají velikou podporu FIA a už jim prošlo hodně věcí, za které by byli jiní diskvalifikováni. A to i takové stáje jako Renault, RB nebo McLaren. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Však já toto nerozporoval. Jen jsem upozorňoval na to, že se to v hloubi pole tolik nehlídá, respektive tam není úplně stejný metr. Nechci tím spekulovat, kdo se těší protekci a že je na někoho někdo zasedlý. Dovolím si říct, že loni by to Mercedes neřešil a určitě by to hned nehlásil na jury. Teď je to v desetinách a hlídají každý bod, tak RB nemůže čekat boj jen na trati.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tentokrát si taky dovolím nesouhlasit. V Porstugalsku jsem si hned vzpoměnl na Bahrajn. Tak taky max vyjel z tratě až ve chvíli, kdy už byl úplně před Lewisem. A musel pozici vrátit. V Portugalsku to tak dělal kdekdo a nic se nedělo. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Co je na od samotného počátku špatně nastaveném systému (spíš tedy nesystemu) míchání hrušek a jablek?
Jestliže máme závodní trať s ta je určena k závodění...je jakékoliv porušení jejich limitů příště špatně...a v podstatě nejde o míru...protože v tom je zakopaný pes. Přirozeně předjetí mimo trať je markantnější než vyjetí v 26 kolech...ale v konečném účtování může být dopad opačný.
Já tady vůbec nebráním Redbull, od začátku kritizuju špatný systém...
Mě a jak je patrné z diskuze i dalším vadí nekonzistence...a vliv lidského faktoru (jak je v současném světě bohužel zcela běžné " všichni jsme si rovni, ale někteří jsme si rovnější").
Kdyby byl za obrubníky pás kačírku...nemuseli bychom tady nic řešit...vyjetí že závodní tratě by znamenalo min. výraznou časovou ztrátu, v horším případě doprovázené poškozením auta.
To je vše...ať jde o Redbull nebo kohokoliv jiného.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
přesně 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

109.183.45.XXX
ve spousta případech ten okruh umožňuje více konfigurací, a v té části, která je během víkendu F1 "za čárou" se v jiných soutěžích jezdí.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
podívej se na záznam, předjetí v podstatě OK, ale v zápětí každý z těch pilotů opustí trať aby mu zůstala výhoda před tím koho předjel. FIA to tolerovala, ale verstapen v bahrainu udělal defacto to samé, hamilton jej vytlačil téměř mimo trať, ale následně místo toho aby se na trať vrátil, tak aby mu zůstala rychlost vyjel úplně mimo a snažil se maximálně akcelerovat. Kdyby se vracel, tak zpomalí. Za mě OK rozhodnutí, sice podezřele rychlé na FIA, ale zásadně nekonzistentní co se týče další VC...
a umpřímně, emil kouká jako bulík normálně, ani mu nemusí škrtat čas 18
A ferrari do toho netahej, FIA je mercedesu podezřele nakloněná celou hybridní éru. Už jen to, jak se profláklo, že dokázali FIA a i ferrari zmanipulovat k tomu, aby se pravidla na hybridní motor ušila tomu, co oni už dva roky točili na stolici a to byla i informace, na kterou lauda přetáhl hamiltona k mercedesu...

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

109.183.45.XXX
ale oni ho nepenalizovali. Oni mu jen nezapočetli nejrychlejší kolo. Kdyby Hamilton vyjel z trati během nejrychlejšího kola závodu, taky by mu ho nezapočítali.
To je něco úplně jiného, než penalizace 5s, která se v závodě dává až po napomenutí. Mícháš jabka s hruškama, za vyjetí mimo trať při zajetí nejrychlejšího kola závodu by ten čas smazali každému.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Chceš tím snad říct, že téměř všechny předjížděcí manévry byly celým vozem mimo trať?
FIA rozhodně není nestranná. Respektive je podělaná z velkých stájí, které mají veliký vliv na promotéra a FIA se před nimi stáhne. Mercedes na ně má určitě páku po tom, jakým způsobem vyřešili podvod Ferrari. Nicméně to přimhouřování očí vidím spíš jinde, než momentálním přešlapům RB.
Jak jsem již psal výše, jestli všichni jezdí mimo trať, tak proč to RB nehlásí jury. Ano, toho, kdo zajede 15-té nejrychlejší kolo nikdo neprošetřuje. Ale tam nejde o mistrovský bod. Max si tam chtěl pomoci, protože tu střední část zajel blbě. Že pak kouká jak bulík, proč to někdo řeší patří k jeho práci. Stejně jako fotbalista, který zahraje rukou. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Víš čím vždycky všechno začíná? Špatným začátkem...v tomto případě sice FIA požaduje dodržování limitů tratě, ale...ale v tyhle zatáčce to platí, v týhle ne...teď to bylo předjetí mimo trať...ale tady 26x porušení limitů tratě nevadí.
Prostě se nezastávám Redbullu...jen konstatuji že situace je nekonzistentní a bohužel lidský faktor z toho dělá nerovnou záležitost.
Tato tvoje reakce je přesně poplatná době...místo vyřešení příčiny dochází k tomu že vždycky si stěžují ti které to poškodí. Kdyby Hamiltona penalizovali v Bahrajnu...to by bylo řečí...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
hmm, tak to je evidentní. 07

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
Pokud se bojí vrátit za limity tratě štěrk, mají tam nechat dát tak hrubý asfalt aby to poškodilo pneumatiky, pak by si každý rozmyslel za každou cenu předjet mimo trať.
Pokud to takhle půjde dál, budou z F1 zakrátko skoky na lyžích

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
právě že tím vyjetím z trati během předjížděcího manévru jezdec jednoznačně porušuje pravidla. V podstatě stejnou věc, co udělalo v potugalsku 90% předjíždějících udělal v bahrajnu verstapen a pozici musel vrátit a komisařům to netrvalo rozhodnout a vykomunikovat s red bullem ani 10s (jak zvláštní) a zde to vlastně nevadí nikomu... Skutečně by bylo nejlepší aby byl obrubník a hned za ním štěrk, to by tam potom nejezdil nikdo...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
mercedes žádnej protest nepodával, ale komisaři okamžitě řvali na red bull ať tu pozici vrátí, tenkrát mi to přišlo v pořádku, ale při pohledu na 90% předjížděcích manévrů v portugalsku si říkam, jestli je skutečně FIA tak nestranná...

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

109.183.45.XXX
Mícháte hrušky s jabkama. Porušení traťových limitů a získání tralé výhody vyjetím z tratě při předjíždění jsou dva různé přestupky, porušující dvě různá pravidla. Největší chaos vzniká právě tím, že ty dvě věci někdo pořád plácá dohromady a porovnává to navzájem.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

109.183.45.XXX
"Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!"
Tak už možná je na čase je začít dodržovat. Chápu, že je to někdy kruté, ale to pravidlo je pro všechny. A každý, kdo ho poruší, dokáže být o trochu rychlejší, než ten, kdo ho dodržel.
Navíc, když se podívám na Norrise, ten vyjel snad o pouhých 5cm, a přesto se k tomu postavil jako chlap, a řekl jasně "OK, byla to moje chyba", kdežto u Verstappena slyšíme neustálý brekot, přestože mezi něj a čáru by se tentokrát snad vešlo ještě celé jedno auto.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
On hlavně nepochopil jednu věc, že se to na špičce hlídá daleko více. Ono když jedna stáj dominuje a proti ní se sem tam najde vyzyvatel mimo stájových kolegů, tak se hodně přimhouří oči a ona to moc neřeší ani ta dominantní stáj. Jenže když se jede v desetinách, tak si Maxíček už musí dávat větší bacha. A to mu moc nejde. 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Ono je to trochu "kdo chce psa bíti ...". Co se týká vyjetí mimo trať v časovce, kolo se nezapočítává. V kvaldě to tak dělají u všech. Pokud se to stane v nejrychlejším kole v závodě, je to stejná praxe.
Ad předjetí Péra Landem. Pokud RB dal stížnost jury, tak je opravdu podivné, že se tím nikdo nezabýval. Takže realita je taková, že to z RB nikdo neřešil a nechal Péra, ať si to vyřídí sám. Mercedes v Bahrajnu podal okamžitě protest, tak se RB rychle stáhnul. Jestli RB trápí karma za jejich podvůdky z minulosti a chtějí si nyní hrát s Hondou na Mirky Dušíny, já jim to neberu. Ale podobnými prohlášeními dává Helmut celému světu připomenout, že je to pořád ten starý dobrý trotl. 04

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

86.49.37.XXX
Treba v Monaku to hlidani limitu trati takovy problem neni, tam je jasne dany a nikdo ho nechce testovat :) zlatej kacirek

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama