DISKUZE K ČLÁNKU Williams má nového ředitele, stal se jím strůjce úspěchu Volkswagenu v rallye
Williams ulovil velkou rybu, na post ředitele přichází do britského týmu uznávaný manažer Jost Capito. Zastupující ředitel Simon Roberts ve stáji zůstává.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Williams má nového ředitele, stal se jím strůjce úspěchu Volkswagenu v rallye
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
SergioPÉREZ
23:40 17.12.2020 78.108.157.XXXTOP Tým je náš sen! ale nikde nic oficiálního, tak jsme s Checem zatím nohami na zemi -
-
-
-
juras
22:24 17.12.2020 88.103.92.XXXJá mám takovej dojem že kopírování bylo zpřísněno...
Podle mě největším problémem Williamsu v posledních dvou letech jsou jednoznačně peníze...a dalším osudnou chybou bylo angažování Lowa. To stálo Williams vlastně ty dva nejhorší roky historie... -
-
-
-
-
juras
21:47 17.12.2020 88.103.92.XXXTak opravdu nevím...v Grove nepracuju.
Dodnes opatrně čekám co se bude dít...abych řekl pravdu očekával jsem že rodina Williamsů zůstane nějak zapojena...ale Claire má potomka...asi dá ráda přednost "normálnímu" životu. Frank a Patrik jsou už historie, jen je pořád nějak zahalena činnost Jonathana Williamse...jo ví se že měl (možná stále má) Williamsovu sbírku monopostů...kdysi byl aktivní v týmu když měl na starost hledání talentovaných závodníků. Těžko říct co se stalo že skončil v Grove místo aby nahradil Franka v čele týmu. Já osobně se přikláním k jednoduchému vysvětlení...práce šéfa týmu je 100 % oddání se F1...a ruku na srdce...takovej Frank Williams se narodí podle mě jednou za mnoho let. Já bych řekl že jak Jonathan a následně Claire zjistili že nechtějí žít jen pro F1...podobně jako to asi mnohem dřív zjistil jejich sourozenec Jaime který prý žije zcela normální život úplně mimo motorsport.
Nový majitelé jsou angličani...kteří mají s motorsportem zkušenosti...ale je těžký odhadnout jaký mají cíl.
Podle mě koupě týmu F1 není ideální investice...vzlášť v pozici Williamsu. Pokud by chtěli na následném prodeji vydělat, čeká je veliká investice...a to nevím jestli je vůbec reálné. Za současného stavu je fakt že Williams má díky komerční smlouvě členství v klubu. Ještě by mě zajímalo jestli Williams dostal nějaký bonus...protože podmínky se prý měnili...akorát že nikde jsem se nedopídil jaké jsou (tím myslím kompletně u všech týmů)...jen předpokládám že k nějakému narovnání došlo...jinak si myslím takovej Haas dost možná skončil...protože se hodně psalo o tom že Haas v F1 utrácí nezanedbatelné vlastní peníze...a je rozčarovaný z toho že výhlede na to že by mohl někam poskočit je nulový. Takže si myslím že nová smlouva zajistila i týmům středu pole vyšší příjmy které jim dnes pokryjí mnohem větší část rozpočtu.
Ovšem máme dobu covidovou...takže možná podpis byl jen pouhá záchrana existence. Ovšem pokud se museli uskrovnit v požadavcích týmy středu pole, nepochybně míň dostanou i velcí hráči...protože F1 potřebuje kromě těch top týmů i týmy středu pole...a kdyby nechala Liberty padnout několik z těch malých týmů...podle mě by nenašla náhradu...a startovní pole s třeba 14 monoposty by docela snížilo atraktivitu.
Takže uvidíme...Capito je dobrý začátek...jádro v Grove asi nebude špatný...když dokázali s tím málem peněz zlikvidovat tu hrozivou ztrátu na předposledního z loňska. Teď to chce víc peněz (titulárního sponzora) a investovat do Grove (jak lidi, tak prostředky - vybavení).
Uvidíme už příští rok...jestli půjdou správnou cestou...Williams opustí poslední místo v PK.-
-
juras
22:11 17.12.2020 88.103.92.XXXTak jistě rok 2022 bude otevírat nové možnosti...tak jako se trefil do koncepce v roce 2014 Mercedes...teď to bude třeba někdo jinej.
Ale já si myslím že Williams má slušnou šanci jezdit pravidelně o body už příští rok. Týmu především chyběli peníze...a předpokládám že právě nový majitelé zajistí lepší rozpočet...a tím že angažovali Capita jasně naznačili že chtějí zreorganizovat i Grove.
Já teď Williamsu docela věřím...Russell ukázal v Bahrajnu že jen opravdu velmi dobrý...a lidi z Grove letos ukázali že s minimem umí udělat krok vpřed...jistě teď jim to šlo z posledního místa lépe...ale kdyby bylo Grove opravdu tak bídný...plácali by se i letos na posledním místě kus za předposledním. Protože ten posun rozhodně nebyl dílem peněz (ty v Grove chyběly už loni)...
Píše správně že příchod Capita je dobrý ukazatel...teď doufám že najdou solidního titulárního sponzora...alespoň jako bylo Martini (který sice zas tolik neplatilo - na to že auto bylo v jejich barvách, ale mediálně Williamsu určitě výrazně pomohlo...jen si myslím že to v Grove nedokázali úplně využít).
-
-
-
-
-
-
juras
16:54 20.12.2020 88.103.92.XXXTak právě...jestliže by nový majitele chtěli na Williamsu "vydělat"...tak jedině v dlouhodobém horizontu. A s tím že to vyžaduje velké investice...
Prostě tým F1 není ideální k investování ve formě vlastnictví...sponzor očekává dobrou reklamu, investor kromě reklamy očekává třeba otevření nových trhů, nalezení obchodních partnerů atd.
Vezměme si třeba RP....tým založil Eddie Jordan jako velký fanoušek motorsportu...tým pak postupně měnil majitele, přičemž se jednalo o podobné nadšence...bohužel v době kdy F1 už byla velmi drahým špásem. Až Mallya měl takové zdroje že tým dokázal 10 let v podstatě úspěšně provozovat (bohužel na hraně přežití). No a nový momentální vlastník? Stroll koupil tým nikoliv sám...a měl promyšlenou obchodní cestu. Ale koupil ho kvůli synovi...nemyslím že by byl zas takovým fanouškem motorsportu.
Chci jen říct že nový majitele Williamsu nejsou čisté obchodníci...i oni do toho šli podle mě s cílem tým koupit a provozovat úspěšně ze sportovního hlediska. Taky to není jednotlivec, ale skupina investorů. Zatímco Strollovo počínání úzce souvisí se synem, vlastníci Williamsu koupili velmi úspěšnou (historicky) značku F1...a řekl bych že je tam jistá národní vazba...Williams se stále může nazývat anglickým týmem.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek