DISKUZE K ČLÁNKU "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari
Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
14:43 06.11.2020 178.255.168.XXX
víš co ta dohoda obsahuje? Já ne. Binotto tvrdí, že to nechce zveřejnit kvůli technickým detailům jejich řešení, takže to musí něco takového obsahovat. Ať už kvůli zákazu nebo objasnění činností. Proto si myslím, že pokud je to tak, tak je to formulované nešťastným způsobem a měli to udělat tak, aby to bylo průhledné. Jenže ferrari evidentně nevěří FIA, že je schopna zachovat jejich řešení v tajnosti a z historických důvodů se jim nedivím
jumpman
14:39 06.11.2020 178.255.168.XXX
no, jenže ferrari to FIA na sebe nabonzovalo, v čem to obcházeli, FIA sama na nic nepřišla a i když posléze přesně věděli co ferrari dělalo, tak nebyli jednoznačně schopni prokázat, že se jednalo o podvod a došlo by k soudu s nejasným výsledkem. Myslíš si, že by tohle pustil todt do medií, kdyby to nebyla pravda? FIA v podstatě řekla, že na tom motoru nebylo vše úplně v pořádku, ale porušení pravidel není schopna jednoznačně dokázat, proto ta pitomá dohoda, kdy to ferrari odstranilo a nemůže to dál používat.
Já bych byl taky raději, kdyby to řekli narovinu, než takovéto hospodské osočování...
mercedes tak sdílnej není a evidentně je mnohem zdatnější v politice než binotto...
Já bych byl taky raději, kdyby to řekli narovinu, než takovéto hospodské osočování...
mercedes tak sdílnej není a evidentně je mnohem zdatnější v politice než binotto...
jumpman
14:32 06.11.2020 178.255.168.XXX
ne, můžeš si myslet že to tak chápeš, ale pokud to není zjistitelné stanovenými prostředky, tak je to v rámci pravidel. U toho red bullu je a bylo také naprosto jasně stanoveno, že pohyblivé aerodynamické komponenty jsou zakázány, ale jelikož nic není absolutně tuhé, tak bylo stanoveno jakým způsobem se to bude měřit. To, že to dokázal red bull obejít a že bylo jednoznačně vidět, že u nich k tomu úmyslnému pohybu dochází, tak se FIA snažila měnit směrnice, aby jim v tom zamezila a red bull se smál FIA do ksichtu a vesele se hýbali dál, protože využili vlastností vrstvení kompozitu. Byl to podvod, nebo šedá zóna? Když vezmeš "ducha" pravidel, tak podvod, když literu pravidel, tak nic neporušili, protože splnili předepsané měření.
A pokud to vztáhneš na motor ferrari, tak dle mého názoru by to byl podvod v okamžiku, kdy by aktivně ovlivňovali čidlo, ale to by bylo dost naivní si myslet, že by jim na to FIA nepřišla velice rychle. Pokud využili mechanických a geometrických vlatností přívodního palivového potrubí (a podle upřesňující směrnice FIA to bylo zřejmě tohle místo, kde se ferrari realizovalo) tak šli do šedé zóny. Jistě porušili "ducha" pravidel, ale liteře pravidel vyhověli. Navíc FIA má on-line přístup i k řízení vstřikování a jsou schopni průtok paliva odečítat i přímo na vstřikovačích, takže to co ferrari vymyslelo asi nebyla jenom nějaká "akumulační" bandaska na trubkách, museli tomu věnovat spoustu úsilí a je pochopitelné, že nechtějí aby se k tomu zadarmo dostala konkurence...
A pokud to vztáhneš na motor ferrari, tak dle mého názoru by to byl podvod v okamžiku, kdy by aktivně ovlivňovali čidlo, ale to by bylo dost naivní si myslet, že by jim na to FIA nepřišla velice rychle. Pokud využili mechanických a geometrických vlatností přívodního palivového potrubí (a podle upřesňující směrnice FIA to bylo zřejmě tohle místo, kde se ferrari realizovalo) tak šli do šedé zóny. Jistě porušili "ducha" pravidel, ale liteře pravidel vyhověli. Navíc FIA má on-line přístup i k řízení vstřikování a jsou schopni průtok paliva odečítat i přímo na vstřikovačích, takže to co ferrari vymyslelo asi nebyla jenom nějaká "akumulační" bandaska na trubkách, museli tomu věnovat spoustu úsilí a je pochopitelné, že nechtějí aby se k tomu zadarmo dostala konkurence...
Kaša
14:30 06.11.2020 82.142.123.XXX
Kaša (ne Kaše) si myslí že ví to co si mnoho další taky myslí, FIA s Ferrari prostě uzavřeli tajnou dohodu proto, aby zakryli podvod Ferrari (ne žádnou šedou zónu, ale PODVOD!).
Tohle musí vnímat všichni aspoň trochu objektivní lidé zajímající se o F1 ...
Tohle musí vnímat všichni aspoň trochu objektivní lidé zajímající se o F1 ...
Situs
14:09 06.11.2020 88.102.38.XXX
Ferrari nepoškozuje, kdyby jo nechá to zveřejnit. Jestli chtějí ochránit to jak to Ferrari dělalo ať to zůstane tajné, ale ne to že to dělalo. A kdyby něco podobného co bylo proti pravidlům nedělalo tak by nebylo důvod uzavírat jakoukoliv tajnou dohodu. Ale tady už jsme byli.
badys
14:08 06.11.2020 46.13.68.XXX
Já to chápu jinak. V pravidllech je uveden číselně maximální průtok paliva jaký může být do motoru dodán. V tom případě pokud dodáváš kdykoliv víc - je to vždy podvod. I bez měření průtoku ,kdybys jednal fér-podle pravidel , tak nebudeš vstřikovat do motoru benzínu víc než ti povolují pravidla.
To že to v životě tak nefunguje , tak tam musí být měřič průtoku aby odradil podvodníky. No a když někdo ošidí i ten měřič , tak ty to nazveš šedou zonou. . Šedá zona podle mne je to co není přesně definováno v pravidlech a tak toho můžeš využít . Číselně vyjádřena hodnota to určitě není.
Právě proto to vyřešily tajně , aby nebylo Ferrari diskvalifikováno , pokuty, ostuda a nevím co ještě .
U RB šlo o něco jiného . Tam nebyl stanoven nulový prohyb. To ani nejde , vše se nějak ohyýbá než praskne. FIA měla test zátěže ,myslím 100kg na okraj křidla . A to RB splnoval. Že v závodě pusobily silnější tlaky , to nebyla chyba RB ale testů.
To že to v životě tak nefunguje , tak tam musí být měřič průtoku aby odradil podvodníky. No a když někdo ošidí i ten měřič , tak ty to nazveš šedou zonou. . Šedá zona podle mne je to co není přesně definováno v pravidlech a tak toho můžeš využít . Číselně vyjádřena hodnota to určitě není.
Právě proto to vyřešily tajně , aby nebylo Ferrari diskvalifikováno , pokuty, ostuda a nevím co ještě .
U RB šlo o něco jiného . Tam nebyl stanoven nulový prohyb. To ani nejde , vše se nějak ohyýbá než praskne. FIA měla test zátěže ,myslím 100kg na okraj křidla . A to RB splnoval. Že v závodě pusobily silnější tlaky , to nebyla chyba RB ale testů.
jumpman
14:02 06.11.2020 178.255.168.XXX
hlavně je hloupé, jestli obsahuje citlivá data ferrari a tím pádem ferrari nemůže připustit zveřejnění, pokud nechtějí dopadnout jako po kauze s mcl, kdy celé pole dostalo k dispozici kompletní aktuální dokumentaci k jejich vozu...
Pokud by FIA prohlásila, že u jejich motoru docházelo k obcházení pravidla tím, že bla bla bla a že to vidí jako nedostatek v pravidlech, který byl uzavřen směrnicí tou a tou, tak si myslím, že by to bylo korektní a přijatelný pro všechny
Pokud by FIA prohlásila, že u jejich motoru docházelo k obcházení pravidla tím, že bla bla bla a že to vidí jako nedostatek v pravidlech, který byl uzavřen směrnicí tou a tou, tak si myslím, že by to bylo korektní a přijatelný pro všechny
jumpman
14:00 06.11.2020 178.255.168.XXX
protože to, na co přišli byl skutečně jenom šlendrián. Další otázkou je, jak ta FIA vůbec měla umístěnej ten danej senzor, že tam šlo udělat manipulace s palivovým potrubím do té míry, že si mohli "dělat zásoby" na potřebu většího výkonu. A pokud by jsi slyšel vyjádření nejmenovaného pilota, tak mercedes se pohybuje v "šedé" zóně s celým vozem, ale kde není žalobce, není soudce...
Situs
13:51 06.11.2020 88.102.38.XXX
O tom už jsme se bavili několikrát, krom sporného vnímání co je podvádění a co šedá zóna zcela ignoruješ co to FIA našla na jejich palivových systémech a to už důkaz šlendriánu může být. To vedlo k událostem které nevíme a vše překryli do tajnosti, s čímž já jako fanoušek sledující sport který má mít nějaká pravidla pro všechny, řád, vážnost a transparentnost mám velký problém se smířit. Třešničkou na tom celém je že pomůcka která má ohlídat ať se nepřekračuje maximální hodnota průtoku paliva je to kolik je paliva před závodem a kolik po závodě, ačkoliv i toto bylo fyzicky při kontrole jednoznačně v rozporu s údaji od Ferrari tak FIA to přesto po tom všem prošla jen finanční pokutou. Po takovém ti na toto mohu říci jediné, jděte do ***píp***.
jumpman
13:39 06.11.2020 178.255.168.XXX
ferrari spadlo především proto, že se rozhodli na poslední chvíli změnit koncepci a udělali novej motor, jenže nepočítali s tím, že jim bude zatrženej vývoj, proto na to doplatili tak moc.
Ano vyjádření od red bullu sedí, když na podvod nepřišli oni, tak je proti pravidlům, když se jim ohýbaly křídla a celej čumák auta, tak i když to bylo vidět a všem bylo jasné, že podvádí, tak měřením dle FIA prošli a tím to auto bylo legální. Motor ferrari byl to samé. Určitě mohli využít o něco větší chvilkový průtok, ale měřák FIA to nebyl schopen zaregistrovat, takže jejich motor byl legální. Pokud by si byl někdo z těch tlachalů jistý, že nevyhovují pravidlům, tak podají protest a o tom ani nedejchej
Ano vyjádření od red bullu sedí, když na podvod nepřišli oni, tak je proti pravidlům, když se jim ohýbaly křídla a celej čumák auta, tak i když to bylo vidět a všem bylo jasné, že podvádí, tak měřením dle FIA prošli a tím to auto bylo legální. Motor ferrari byl to samé. Určitě mohli využít o něco větší chvilkový průtok, ale měřák FIA to nebyl schopen zaregistrovat, takže jejich motor byl legální. Pokud by si byl někdo z těch tlachalů jistý, že nevyhovují pravidlům, tak podají protest a o tom ani nedejchej
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek