DISKUZE K ČLÁNKU Jak Laudova žebra (ne)rozhodla mistrovství světa

Niki Lauda prožíval spanilou jízdu ve Ferrari, která byla korunována mistrovským titulem v sezóně 1975, když najednou přišla nečekaná rána. Muž, kterému se říkalo computer a jenž podle novinářů nedělal na dráze žádné chyby, málem zahynul při úpravě zahrady.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak Laudova žebra (ne)rozhodla mistrovství světa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 23.04.2017 18:00 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000173

    uzivatel000173

    94.112.26.XXX
    Zdravím jak tady čtu diskuzi na téma Lauda musím konstatovat že jsou zde opravdový fandové a hlavně odborníci. V té době jsem f jedničky hltal a podle mě to byla zlatá éra královny motorsportu. Lauda je pochopitelně stále otevřené téma,a i když nejsem jeho fanda je mu nutno přiznat že jeho zásluha na znovuvzkříšení značky Ferrari je nepopiratelná a starý pán mu v té době mohl být jenom vděčen. Ovšem vrtochy starého pána byly známé a Lauda si taky na hlavu kálet nenechal,a tak prostě musel jít jeden z kola ven. I když ještě v roce 1979 Ferrari získalo titul díky Scheckterovi tak potom přišel pád do průměru,a musel přijít MSCH aby dostal Ferrari na vrchol kam rozhodně patří. A právě v těchto historických souvislostech je Laudova role a hlavně práce kterou odvedl pro Ferrariho porovnatelná snad jen s rolí Schmiho.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Tak já si myslím, že italský tisk nemohl Laudovi zapomenout to, že vzdal boj o titul v Japonsku. I když těch událostí, které se vyvinuly v Laudův neprospěch tam bylo, jak RoBertino píše, více.
    A ani titul v následujícím roce vztahy mezi Laudou a Ferrari neurovnal. Tak že se pan "computer" poroučel. Ono jezdit u Ferrari, je jako trénovat fotbal ve Spartě. 18
    Ani úspěch nezaručuje další setrvání na postech. Jak u Ferrari, tak ve Spartě se od nepaměti politikařilo a politikaří.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Hezkou neděli, Odine. U Ferrari je to dost složité a ještě hůř se to posuzuje. Když jsem důkladně pročetl obě knihy - Laudovu i Regazzoniho - přišlo mi, že Niki má potřebu pořád dokazovat, že on je ten nejlepší a kde by bez něj Ferrari byl, zatímco Regazzoni i přes skutečnost, že ho od Ferrari dvakrát vyhodili, pořád cítil úctu k týmu a k commendatoremu zvlášť. Jistě, občas byla jeho rozhodnutí diskutabilní, ale nesmíme zapomenout, že měl kolem sebe i takové podržtašky, co mu rozhodně dobře neradili. V době, kterou Lauda popsal, mu bylo 79 let, tak měl na nějaký ten vrtoch právo. A rozhodně nelze zapomenout, co udělal pro F1 v dobách krize FISA a FOCA. Pochopitelné je, že Ferrari je tým s obrovskou a dlouhou tradicí a Italové jsou někdy až příliš nekritičtí. Můj osobní názor, ovšem připouštím, že to je na hodně dlouhou debatu - můžeme ji rozvinout opět na srazu: v roce 1977 si Lauda přisvojoval mnohem větší zásluhy a upřímně jeho požadavky pro setrvání na rok 1978 neměly daleko k diktátu. Tím nechci obhajovat ani jednu stranu, jen opakuji, že někdy je bez hlubšího poznání hodnocení nesmírně obtížné.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        No ono je hodnocení velice obtížné i s hlubším poznáním. 03 Každý jsme trošku jiný a každý preferujeme trošku jiné hodnoty. A tak se nemusíme shodnout na hodnocení událostí, ani když budeme znát všechny okolnosti. Protože to, co je pro někoho pochopitelné, je pro druhého nepřijatelné...
        Z mého pohledu. Když vezmu sezónu ´76, tak jsem v té době, nejprve nechápal, jak je vůbec možné, že se Lauda po tak těžkém zranění mohl vrátit na závodní trať už v Monze. A pak jsem nepochopil, proč to alespoň nezkusil v Japonsku dojet?
        Byla za jeho návratem touha po obhajobě titulu, nebo "nasrání", že si za něho Ferrari našlo okamžitě náhradu? Či snad ještě něco jiného? To asi nevěděl ani Lauda, co převažovalo. Každopádně oficiálně se uvádí první možnost. A aniž bych ho chtěl nějak hodnotit, tak mi vyvstává na mysli, proč tedy vzdal poslední závod hned v jeho počátku? Byl opravdu důvodem pouze strach, respektive Nikiho zásady? Nebo v tom hrálo roli i něco jiného? A to je jenom jeden příklad.

        Příznivci týmů s dlouhou tradicí bývají až příliš nekritičtí... já jsem tvůj osobní názor zobecnil a vydávám to za svůj osobní názor. 03 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          O tomhle velice zajímavě píše právě Regazzoni, který vyslovuje ve své knize názor, že Lauda se ničeho bát nemusel, naopak Reutemann (i s ohledem na zájmy Ferrari v Jižní Americe) byl evidentně zvažován jako náhrada právě za Regazzoniho, který měl u "vojevůdce" značné hříšky (Španělsko, Monaco, Anglie, Německo). Jenže jak píšeš, Odine, do zákulisí nevidíme. On v tom hrál svou roli i krajně neúspěšný manažer Audetto.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Však právě. Do zákulisí nevidíme. Každý aktér popisuje události ze svého úhlu pohledu a záleží komu, nebo čemu chceme uvěřit. A události samozřejmě ovlivňují i lidé z okolí plus média.
            On se vlastně ani Reutemann u Ferrari moc dlouho neohřál, přesto že si zas tak špatně nevedl. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              83.208.82.XXX
              On tehdy doplácel na to, že vždycky prchnul k dominujícímu týmu a ten vzápětí šel dolů - od Brabhamu k Ferrari, od Ferrari k Lotusu. Až ten Williams mu málem vyšel, ale tam byl problém jménem Jones.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001890

          uzivatel001890

          213.226.252.XXX
          Já si vždycky myslel, že to bylo více méně jak Lauda říkal že chtěl jezdit co nejdřív aby se nezablokoval, tehdy byli závody nebezpečné a Lauda přeci jen dalo by se říci nebyl z chudé rodiny a i kdž byl na peníze ... možná nebylo až tak nutné se pro ně zabít

          Proto ale zase měl vrtochy a nebyl závislý jen na závodění a měl přesahy i do podnikání... jako asi žádný jiný jezdec (snad kromě Irvina???)

          A tím, že nedojel to Japonsko, se pro mě právě stal hrdinou a legendou, protože v tom byl kus filosofie v praxi a to se vidí málo kdy ... Třeba Senna, kdyby byl víc jako Lauda, možná by dnes žil... Kdyby pověsil přilbu na hřebík, jako to uměl Lauda i později jak to zapích v Brabhamu (ale ok to jsou nesmyslné kdyby - chtěl jsem tím jen ilustrovat že Lauda pro mě byl a je legendou právě asi pro tyhle přesahy a nikoli až tak pro to že bych ho měl za až tak super jezdce ... mám ho ale za velkou osobnost... A to i kdž z něj vyčuhuje takové Rakušáctví, které zas pro Čecha moc ideální není, protože my jsme jako by Republikánsky moderně orientovaní... rozbiječi Rakouska :)))

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.252.XXX
    No pro české trouby by se dalo poznamenat, že ona tajemná kniha Protokoll - Meine Jahre mit Ferrari (1977) je vlastně v ČR celkem známá a na tehdejší poměry (myslím) celkem brzy vydaná kniha Mé roky s Ferrari (1983)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Už jsem to tu zmiňoval mockrát, tak jsem nechtěl dělat z lidí blbce, že jim opakuji stokrát řečené. Ale dovolím si dodat, že knížka vyšla v Edici 13 vydavatelství Mladá fronta a překlad a doslov tehdy obstaral redaktor časopisu Signál pan Karel Hrubec.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001890

        uzivatel001890

        213.226.252.XXX
        Já jsem hroznej jízlivec a prudič, ale neznaje německy jsem v první chvíli skutečně zaváhal :)
        ...Dlužno dodat, že kdybych neměl jako obrázek kupku senna určitě by tam byl Svatej Mikuláš ...

        ((A když už píšu, s odstupem jsem si uvědomil co je zase divného na Alonsovu startu v Indianapolis (nejprve jsem si o tom nemyslel nic) ... prostě problém Alonsa je, že musí mít vždy něco extra... a to ho dovedlo podle mě na zcestí ... (tedy z mého pohledu) Je opravdu dobrý jezdec, ale s dost strašnou povahou a teď zase jako by měl strach, kdyby furt nesypal výmluvy do vysílačky, že by se asi zapomnělo, jaký to jezdec bojuje o desátou příčku... Každý přeci ví, že Mclaren vyhrát nemůže, ale také že s Ferrari to bylo možná i šlo a že se to bylo nepovedlo nebyla výhradní chyba všech, kromě Fernanda... No uvidíme co tam předvede, třeba to fakt bude geniální - Myslím v cihelně :)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama