DISKUZE K ČLÁNKU Kyalami 1977: Bizarní a zbytečná smrt Toma Pryce se udála před 40 lety

Pokaždé, když dojde ve Formuli 1 k tragické nehodě, znamená to obrovskou debatu a dají se očekávat opatření, která by podobný druh neštěstí měla eliminovat. Ovšem to, co se stalo přesně před 40 lety v Kyalami, bylo natolik bizarní, že vlastně nebylo co měnit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kyalami 1977: Bizarní a zbytečná smrt Toma Pryce se udála před 40 lety

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 05.03.2017 19:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 5 lidé) 05.03.2017 13:31
Ano smrt Toma Pryce byla zbytečná vlivem… »
» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2017 15:50
Odine, zdravím. Především si dovolím malou… »
» odin (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2017 19:44
Také tě zdravím Roberte. Prakticky vždy s tvými… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Ano smrt Toma Pryce byla zbytečná vlivem amaterského pořadatelského zabezpečení. Ale v takových podmínkách se tehdá závodilo.
    A to na nás fanoušky, čekala ještě zbytečnější smrt Ronnieho Petersona, který zemřel díky diletantismu italských lékařů. To jsem nechápal ještě více.
    V sedmdesátých letech se jezdilo ze strany pořadatelů s minimálními bezpečnostními opatřeními. Umírali piloti i diváci. Přesto mi tehdejší F1 imponovala mnohem více, než současný sterilní model. Berniemu a ostatním mocným v F1, nelze nepřiznat spoustu práce vykonané pro bezpečnost všech v prostředí Grand Prix. Ale na druhou stranu, čeho je moc, toho je příliš.
    Já jsem ten poslední, kdo by toužil vidět na dráze krev. Ale v sedmdesátých letech pro mne (a možná i pro mnoho dalších pamětníků) byli piloti opravdoví hrdinové, novodobí rytíři. Což se ovšem nedá tvrdit o dnešních pilotech. Jsem staromilec a nový piercing mi zrovna příliš neimponuje a hrdinu v mých očích z TOP pilota neudělá...

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Odine, zdravím.
      Především si dovolím malou korekci - to, co provedli italští lékaři s Petersonem, bylo neomluvitelné, ale také do jisté míry na tom měla podíl média. Lauda vzpomíná, že když tehdy dorazil do nemocnice, měl pocit, že je v tiskovém středisku. Lékaři jsou jistě profesionálové, ale jak se asi bude operovat, když obrazně řečeno budeš pořád zakopávat o kabely a do očí ti budou svítit kamery.
      F1 jako všechno prochází vývojem. "Zvěrstva" se na tratích děla i později a pobíhání po tratích, to je kapitola sama pro sebe. A stejně jako Ty nejsem zastánce toho, abychom se dívali na skony pilotů v přímém přenosu, ale také je třeba si uvědomit, že existují oblasti, kde prostě nebezpečí číhá. To pak můžeme zrušit leteckou, železniční, automobilovou a lodní dopravu, protože i přes veškeré zajištění tam pořád dochází k haváriím. Zakázat horolezectví, fotbal, hokej a atletiku, protože tam dochází ke zraněním. Prostě mi to občas připadá, že nás chce mít někdo v křesle u digitálních technologií a čučet bez názoru na to, co se nám předloží.
      Smrt Toma Pryce je zbytečná, ale k F1 prostě patří. A určitě je to jen malá splátka dluhu ji připomenout, ne kvůli její nesmyslnosti, ale jako hold muži, který své vášni obětoval opravdu vše.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Také tě zdravím Roberte.
        Prakticky vždy s tvými názory bezmezně souhlasím. Nejspíše je to tím, že jsme takřka stejně staří a tudíž máme "společné prožitky a životní zkušenosti". V případě obhajoby italského lékařství si ale dovolím oponovat. Podle mne o profesionalitě lékařů svědčí fakt, že umožnili aby v nemocnici bylo více novinářů, než lékařů. Na jakémkoliv pracovišti nemají cizí lidé co pohledávat. Věřím, že ani u vás v redakci není cizím vstup dovolen. To byste toho moc neudělali. 04
        Jinak se vším ostatním tradičně souhlasím a děkuji za připomenutí Prycovy nehody. Tito piloti (myšleno piloti Pryceovy éry a starší) opravdu byli ochotni obětovat své vášni vše, včetně života. Na druhou stranu, byli ochotni pomáhat svým soupeřům v nouzi nejvyšší a upozadit své osobní sportovní ambice. Jaký to rozdíl s piloty, kteří jezdili už v dobách, kdy se pro bezpečnost vykonalo spousty práce. Když si později piloti mysleli, že je F1 bezpečná,byli jsme svědky úmyslných kolizí, i kvůli tomu, aby se stali mistry světa.
        Máš pravdu v tom, že žádná bezpečnostní opatření nezajistí absolutní bezpečnost. (Snad jen virtuální realita, a i tam může někomu selhat vlivem stresu srdce, či něco jiného).
        Současná F1 mi připadá už přespříliš "bezpečná". Úvozovky jsem napsal kvůli tomu, že se vymýšlí spousta (nemám slušného výrazu, který by můj názor správně vyjadřoval), "zbytečných opatření", která zabíjí závodění. Když chceme F1 napínavou, zajímavou, sexy a přitažlivou, musíme být schopni, trochu toho rizika připustit a obětovat. Pak si fanoušci budou vážit pilotů i jejich titulů.
        Vše souvisí se vším. Pokud budou komisaři určovat, co je a co není ok (navíc zásadně nekonzistentně), pak já, jako fanoušek nebudu uznávat F1, jako fér sport.
        Tím chci říci, že to jde do .... A sleduji to pouze z nostalgie a nadšení, které mě zasáhlo před více než pětačtyřiceti lety. A to díky pilotům, jako byl zrovna Tom Pryce. (Až se divím, jak dlouho mi to nadšení vydrželo, navzdory opatřením, kterými se mi mocní v F1, snaží tento sport znechutit.) 03

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    1958MrLotus1994

    94.197.121.XXX
    Společně s Roger Williamson,Riccardo Paletti a Gilles Villeneuve,nejotřesnější nehody které zabírala TV. Zvláštˇu Palettiho stál přímo kameraman a natáčel!
    Ty první dvě nehody jsem neviděl na živo,ale znám je nazpamětˇ z nejlepšího filmu o F1- Formula 1, febbre della velocitá (1978) !
    Už úvodní slova vystihují tehdejší F1!!!
    Jinak díky za pěkný,kvalitní,nostalgický článek!!! 01

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      přesně tak. na tomhle filmu jsem byl kdysi se svým tátou v kině. na velkém plátně naprosto úchvatný a zcela nezapomenutelný zážitek. i když při některých záběrech tuhla krev v žilách.
      článek ani nebudu komentovat - to je klasika 01

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Existovaly ještě dost brutální nehody z 500 mil INDY a Laudův Nürburgring byl také dost strašný. Ale to nebylo zdaleka všechno - Regazzoni mohl stejně tak uhořet v GP JAR 1973, kdyby ho nevytáhl Hailwood, máme tu hrůzy v podání Koinniga či Ceverta. U Williamsona bylo opravdu strašné, že tu nehodu přenášela televize, ale ředitelství závodu mělo uzavřený okruh, takže ji nevidělo. Pro mě byl opravdu otřesný zážitek z Imoly 1994, když jsem si jako správný šílenec nahrával celé závody a tréninky. Takže mám skutečně přímé přenosy jak Ratzenbergerova, tak Sennova úmrtí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama